Live chat agenter

Hvem er live chat agenter?

Live chat agenter er medarbejdere, der besvarer kundespørgsmål og forespørgsler gennem live chat. Live chat er en funktion af helpdesk-software. Det bruges i mange virksomheder til at give realtidssvar på kundeforespørgsler.

Hvis du gerne vil vide mere om, hvordan du forbedrer din live chat support og kundetilfredshed, kan du læse LiveAgent – Help desk software.

Hvilke færdigheder skal de have?

Agenter skal være effektive på computere, være hurtige til at reagere og have kendskab til enhver computersoftware, der bruges af din virksomhed, såvel som din virksomheds produkter eller tjenester. Agenter bør stræbe efter at være hjælpsomme, kommunikere professionelt og ende live chat-sessioner med kunder på en høflig måde.

Ud over alle de ovennævnte færdigheder skal agenter være i stand til at multi-taske. Besvarelse af kundeforespørgsler via live chat kræver, at kunderepræsentanter besvarer kunden omgående, mens de søger yderligere information om kunden. Derfor kan de hurtigt undersøge kundens problemstilling, og derefter præsentere en løsning rettidigt.

Hvor hurtigt skal live chat agenter svare kunder?

Agenter forventes at svare på kundeforespørgsler på under tre minutter. Den forventede responstid varierer dog fra branche til branche. Derfor er det vigtigt at slå branchens benchmarks op, når du sætter forventninger til responstid for dine agenter. Du kan indstille svartiden i kundeservicesoftware, såsom LiveAgent.

LiveAgents universelle indbakkeoversigt

Hvis du gerne vil vide mere, kan du læse LiveAgent – kundeservicesoftware.

Bonustips for at forbedre Live Chat agenters effektivitet

Live chat agenter svarer normalt også på kundeforespørgsler fra andre kanaler. Såsom sociale medier eller e-mail. Her er nogle tips til at forbedre deres daglige arbejdsgange for at øge deres produktivitet.

1. Skrivetest for Live Chat Agenter

Live chat-skrivetest er et fantastisk værktøj for at se, hvor effektivt dit kundeservice/supportteam er. LiveAgent tilbyder denne test gratis. På den måde kan du forbedre dine live chat agenters færdigheder såvel som CX. Her er en gratis live chat skrivetest.

2. Kundeservicesoftware

Et kundeservicesystem er et nyttigt redskab for enhver virksomhed, der håndterer kundeforespørgsler på tværs af flere kanaler. Desuden giver det dit team mulighed for at håndtere kunder effektivt. Det er ikke nødvendigt at skifte mellem grænseflader længere. Du skal blot besvare alle kundeforespørgsler fra én Universal indbakke.

Fordele ved kundeservicesoftware:

  • Øgede indtægter
  • Loyale kunder
  • Effektiv live chat support workflow

Kundeservicesoftwarefunktioner til forbedret live chat support:

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

3. Kundeportal

Ved at have en kundeportal med ofte stillede spørgsmål, how-to-vejledninger, videoer, kan du yde kundesupport døgnet rundt uden yderligere omkostninger. Desuden kan din kundeservice effektivt give information ved at guide kunderne til disse dybdegående informationsartikler. En anden stor fordel er, at live chat-operatørerne kan fokusere på vigtige kundeforespørgsler, mens de informative spørgsmål besvares på din hjemmeside.

Try out LiveAgent for FREE

Provide the necessary work environment for your live chat agents. Try out stellar customer service software for free and improve your overall business.

Frequently asked questions

Hvem er live chat agenter?

Live chat agenter er medarbejdere i kundeserviceteamet, som besvarer kundespørgsmål og forespørgsler via livechat. Det er en funktion i supportsoftwaren og bruges til at give kunden et svar i realtid.

 

Hvad er opgaverne for en live chat agent?

Hovedopgaven for en live chat agent er primært at hjælpe kunder. En live chat agent skal være effektiv på computeren for at reagere hurtigt på kundernes behov. Skal have kendskab til de produkter og ydelser, som virksomheden tilbyder, samt demonstrere gode kommunikationsevner, der kan hjælpe kunder, når de har et problem, f.eks. med køb eller service af produkter. Derudover skal agenten være i stand til at udføre flere aktiviteter samtidigt.

 

Hvad må live chat agenter ikke gøre?

Live chat agenter må ikke udføre opgaver, der ligger udenfor de tekniske muligheder for live chat, samt opgaver, som de ikke er autoriseret til og er begrænset af f.eks. af loven.

 

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo