Hvem er live chat agenter?
Live chat agenter er medarbejdere, der besvarer kundespørgsmål og forespørgsler gennem live chat. Live Chat er en funktion af helpdesk-software. Det bruges i mange virksomheder til at give realtidssvar på kundeforespørgsler.
Hvis du gerne vil lære mere om, hvordan du forbedrer din live chat-support og kundetilfredshed, kan du læse LiveAgent – Help desk software.
Hvilke færdigheder skal de have?
Agenter skal være effektive på computere, være hurtige til at reagere og have kendskab til enhver computersoftware, der bruges af din virksomhed, såvel som din virksomheds produkter eller tjenester. Agenter bør stræbe efter at være hjælpsomme, kommunikere professionelt og ende live chat-sessioner med kunder på en høflig måde.
Ud over alle de ovennævnte færdigheder skal agenter være i stand til at multitaske. Besvarelse af kundeforespørgsler via live chat kræver, at kunderepræsentanter besvarer kunden omgående, mens de søger yderligere information om kunden. Derfor kan de hurtigt undersøge kundens problemstilling, og derefter præsentere en løsning rettidigt.
Hvor hurtigt skal live chat agenter svare kunder?
En agent forventes at svare på kundeforespørgsler på under tre minutter efter, at de er blevet tildelt denne billet. Den forventede responstid varierer dog fra branche til branche. Derfor er det vigtigt at slå branchens benchmarks op, når du sætter forventninger til responstid for dine agenter. Du kan indstille responstiden i en kundeservicesoftware, såsom LiveAgent.
Hvis du gerne vil vide mere, kan du læse LiveAgent – kundeservicesoftware.
Bonustip til at forbedre live chat-agenters effektivitet
Live chat agenter svarer normalt også på kundeforespørgsler fra andre kanaler. Såsom sociale medier eller e-mail. Her er nogle live chat tips til at forbedre deres daglige arbejdsgange for at øge deres produktivitet.
1. Skrivetest for live chat-agenter
En live chat-skriveprøve er et fantastisk værktøj for at teste, hvor effektivt dit kundeservice/supportteam er. LiveAgent leverer denne test gratis. På den måde kan du forbedre dine live chat-agenters færdigheder såvel som CX. Her er en gratis live chat-skriveprøve.
2. Kundeservice software
Et kundeservicesystem er et nyttigt værktøj for enhver virksomhed, der håndterer kundeforespørgsler på tværs af flere kanaler. Desuden giver det dit team mulighed for at håndtere kunder effektivt. Det er ikke nødvendigt at skifte mellem grænseflader længere. Du skal blot besvare alle kundeforespørgsler fra én universel indbakke.
Hvis du vil have en værdifuld tilføjelse til enhver kundeservicesoftware, så prøv at integrere den med et billetværktøj. Denne kraftfulde kombination giver dit team mulighed for at administrere og besvare kundehenvendelser effektivt. Med et support billetværktøj kan du centralisere alle kundeforespørgsler fra forskellige kanaler på ét sted, hvilket sikrer, at hver forespørgsel spores, tildeles og løses effektivt.
Fordele ved kundeservice software:
- Øget indtjening
- Loyale kunder
- Effektiv live chat support workflow
Kundeservicesoftwarefunktioner til forbedret live chat support:
- SLA’er
- Tidsregler
- Forum
- Agent rangering
- Dåsesvar
- Proaktive invitationer
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
3. Kundeportal
Ved at have en kundeportal med ofte stillede spørgsmål, how-to-vejledninger, videoer, kan du yde kundesupport døgnet rundt uden yderligere omkostninger. Desuden kan din kundeservice effektivt give information ved at guide kunderne til disse dybdegående informationsartikler. En anden stor fordel er, at live chat-operatørerne kan fokusere på vigtige kundeforespørgsler, mens de informative spørgsmål besvares på din hjemmeside.
Try out LiveAgent for FREE
Provide the necessary work environment for your live chat agents. Try out stellar customer service software for free and improve your overall business.
Frequently Asked Questions
Who are live chat agents?
Live chat agents are employees of the customer service team who answer customer questions and inquiries via live chat. It is one feature of the support software and is used to get the customer a real-time response.
What are the tasks of a live chat agent?
The main task of a live chat agent is primarily to help customers. A live chat agent needs to be efficient on the computer to respond quickly to customer needs. Must have knowledge of the products and services offered by the company, as well as demonstrate great communication skills that will allow you to help customers when they have a problem, e.g. with the purchase or service of products. Additionally, the agent must be able to perform multiple activities simultaneously.
What live chat agents are not allowed to do?
Live agent may not perform tasks that are beyond the technical capabilities of live chat, as well as tasks for which they are not authorized and restricted by e.g. the law.
LiveAgent tilbyder en intern videnbase og helpdesk til virksomheder. Det gør det muligt for medarbejdere at finde information hurtigt og effektivt, hvilket forbedrer kundeservice og effektivitet. Med en pris på $9 pr. agent er det en overkommelig løsning, der også tilbyder en 30-dages gratis prøveperiode.