Hvad er kundeservice-tilfredshed?
Kundetilfredshed er et begreb, der ofte bruges i markedsføring. I økonomien er kundetilfredshed det sæt af teknikker og strategier, der sigter mod at maksimere kundetilfredsheden. Det er et mål for, hvordan de produkter og tjenester, som en virksomhed leverer, opfylder eller overgår kundernes forventninger. Kundetilfredshed er defineret som antallet af kunder, eller procentdelen af de samlede kunder, hvis rapport om deres oplevelse med en virksomhed, dens produkter eller dens tjenester (rating-indeks) overstiger de fastsatte tilfredshedsniveauer.
Frequently Asked Questions
Hvad betyder kundeservice-tilfredshed?
Tilfredshed med kundeservice er intet andet end kundetilfredshed, som de har efter kontakt med kundeservice. Det er graden af deres tilfredshed med den leverede service, løsning af deres problem og opnåelse af hjælp og støtte.
Hvordan måler man kundeservice-tilfredshed?
Kundeservice-tilfredshed kan måles på flere måder. Du kan bede klienten om at udfylde undersøgelsen, enten i applikationen (hvis du har en) eller hvor som helst efter ydelsen er gennemført - på sociale medier, via e-mail og telefonisk. Tilfredsheden kan også måles ved hjælp af særlige mål, som f.eks. som CSAT, net promoter-score eller kundeindsatsvurdering.
Hvordan forbedrer man kundeservice-tilfredshed?
For at forbedre kundeservice-tilfredshed skal du først og fremmest udvikle kundeservice og stræbe efter ekspertise. Det er ekstremt vigtigt, at kunden er i centrum - lyt til kunderne, giv dem, hvad de har brug for, og vær proaktiv. At være aktiv viser, at kunden er vigtig for virksomheden.
Expert note
Kundetilfredshed er afgørende for at opnå loyalitet og succes. Stræb efter ekspertise, vær proaktiv og lyt til kunderne for at forbedre kundeservice-tilfredshed.
