Prøveperiode

Organiske sociale medier

Hvad er organiske sociale medier?

Sociale medieplatforme hjælper med informationsudveksling. Når denne informationsudveksling sker spontant eller naturligt, betragtes det som en organisk proces, og deltagerne er et organisk publikum. De skabte og delte udvekslinger udgør de organiske sociale medier. I markedsføringssammenhæng på sociale medier betyder organisk også gratis.

Organiske sociale medier til markedsføring

Selvom de ofte bruges til private formål, er sociale medieplatforme også nyttige til arbejdsrelaterede og marketingaktiviteter. Som følge heraf inkorporerer mange brands og virksomheder markedsføringsstrategier på sociale medier i deres marketingindsats for at sikre og muligvis øge vækstraten. God målretning og kvalitetsindhold på sociale medier kan også øge konverteringsraterne.

Tilstedeværelse på sociale medier

Uanset om du har et nyt brand eller har eksisteret i nogen tid, er det nødvendigt at, vedligeholde en tilstedeværelse på sociale medier. Dit eksisterende publikum og loyale følgere ønsker at holde sig orienteret om dine forbedringer. Plus, de kan forbedre dine brands engagement satser ved at interagere på sociale medier organisk ved at tale om dit produkt eller brand. Baseret på samtalerater kan du analysere og justere dit indhold på sociale medier. Også sociale medier algoritmer kan oprette tilpassede feeds til dine kunder.

social media sushi - gif

Organisk indhold

Organiske indlæg er af høj kvalitet, hvis de giver værdifuldt indhold.

Relevans

Langtrukne opslag på sociale medier om produkter og tjenester kan virke afskrækkende. Kortfattede blogindlæg, der inkluderer billeder og videoer, er bedre, især hvis du har udpeget målgruppen på forhånd.

Timing

Hvis du har lanceret et nyt produkt eller en ny tjeneste, skal du fortsætte med at skrive regelmæssigt, så dit publikum kan holde sig orienteret. De kan reagere med det samme og skabe ægte organisk brugergenereret indhold.

Konsistens

Building trust literally means that via organic content you are constructing and maintaining a relationship with your target and broader audience. You want to know what they say about you on social media channels and react to it. A trustful relationship is based on mutual benefits, where your customers can rely on your ongoing support.

LiveAgent helpdesk-side

Organiske sociale medier og kundepleje

We use social media platforms for professional as well as personal purposes. And yes, work-life balance is a challenge. Therefore it is very handy to have social media messages ticketed. So that you can focus on work and not get distracted.

Forbind Facebook med Help desk-software - LiveAgent

Try LiveAgent Today

LiveAgent is the best-rated and most reviewed all-in-one help desk software.

Frequently asked questions

Er organiske sociale medier døde?

Nej. Men det har uden tvivl ændret sig meget. For at bruge sit potentiale er det vigtigt at tilpasse sig disse ændringer. Så længe folk interagerer på sociale medier, vil der være et organisk aspekt ved det.

Hvorfor poste organisk socialt indhold?

For at bibeholde en tilstedeværelse på sociale medier for dit brand, interagere med og støtte nuværende kunder, informere dem om nyheder og pleje dit forhold samt vise dem til et bredere publikum. Ideelt set skal du bruge organisk i kombination med betalte sociale medier.

Hvilke sociale medier er bedst til organisk udbredelse?

De sociale medier er bedst til organisk udbredelse, som bliver besøgt mest, blandt andet Facebook, Twitter, Instagram og Viber.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo