Fremtiden for bilindustrien ser lys ud.
Da den teknologiske udvikling inden for bilproduktion skrider hurtigt frem, fokuserer bilforhandlere på at modernisere deres kundeservice og online bilsalg.
Et stigende antal kunder klarer deres egen research online, før de selv træder ind i et showroom.
En bilforhandlers hjemmeside er ikke længere kun et sted at besøge for kontaktoplysninger. Det er nu et raffineret digitalt showroom, med alle fordelene og valgmulighederne som et fysisk et.
Og ligesom i det fysiske showroom skal dine kundeemner og kunder bydes velkommen og guides af imødekommende, venlige og kyndige assistenter.
Så hvordan kan du booste dit onlinesalg og øge din kundetilfredshedsscore og responstid?
Løsningen du leder efter, er live chat.
Er du klar til at sætte den i gear?
Hele kunderejsen bliver digitaliseret. På grund af smartphones og andre smarte enheder er folk “på” hvor som helst og på et hvilket som helst tidspunkt af dagen, især millenniumgenerationen.
At købe en bil er en følelsesladet og personlig begivenhed for mange kunder. Fra den første bil til den nyeste model, giver kunderne sig tid og overvejer nøje alle mulighederne, før de beslutter sig for deres drømmekøretøj.
Moderne forbrugere vil have intelligent online support og en personlig tilgang, når de overvejer at købe en ny bil.
Med live chat software, kan du hjælpe dem på vej og virkelig påvirke deres beslutningstagning.
Førhen var chat forholdsvis enkel. Men efterhånden som kundernes efterspørgsel og online købsvanerne ændrede sig, har live chat supportsoftware oplevet en øget udvikling.
Hvad der før var en af mulighederne for at kommunikere med en virksomhed, er nu en forventning og den mest populære kanal.
Hvor starter du?
Hver samtale begynder ved blot at klikke på live chat-knappen. Nogle gange kaldt en live chat-widget, er det en lille boble integreret på et websted, normalt i nederste højre hjørne.
Den mest almindelige placering er på startsiden eller produktsiderne, men vi anbefaler at placere den på de sider, der har mest trafik eller har en vis strategisk værdi.
I stedet for at ringe til eller besøge forhandlere og lave en aftale om at tale med nogen ansigt til ansigt, kan kunderne chatte med en live-repræsentant online.
Forhandlere kan også give kunderne information, som de måske ikke kender eller forventer (for eksempel kan en forhandler fortælle dig, om en producents garanti dækker et specifikt køretøj, eller om du har en god chance for at få et lån til en bil).
Følelsen af at køre på vejen i din nye bil bringer de følelser, der er forbundet med frihed, frem.
For at matche den følelse tilbyder LiveAgent friheden til at tilpasse en chat-widget, så den matcher dit brandbillede og stil og gør dit websted visuelt dynamisk og levende.
Du kan vælge mellem de mest populære prædesignede skabeloner i chatknap-galleriet, eller du kan oprette et brugerdefineret chatikon.
Hver mulighed kan tilpasses fuldt ud til mobilvisninger, så du kan bevare dit designs ensartethed på enhver enhed.
Det er en god idé at planlægge på forhånd og designe et dåsesvar, som dit chatsupportteam kan følge, når en kunde beder om hjælp via chat.
Vi gjorde det nemmere for dig og skabte nogle skabeloner her.
En af de mest almindelige kundeklager er, at de ikke får øjeblikkeligt svar, når de kontakter kundeservice via telefon eller e-mail.
Enhver forsinkelse kan betyde kundetab og færre salg
Faktorerne spænder fra utilstrækkelige personaleressourcer til mangel på ordentlig help desk software.
I forhold til telefon og e-mail kan implementering af live chat mindske kundens supportudfordringer.
Chat-operatører kan yde øjeblikkelig support til kunder via live chat og i realtid. De behøver ikke længere vente på svar.
Ikke kun det, men agenterne kan håndtere flere chats på samme tid. I traditionelle callcentre administrerer supportmedarbejdere enten telefoner eller e-mail, men sjældent begge dele.
For at forhindre overbelastning af dit supportteam, kan du konfigurere chatdistribution og vælge en af de tre automatiske route-vejledninger:
For at lette arbejdsbyrden kan du sætte en lavere eller højere prioritet for en specifik agent, routingtid, inaktivitetstid eller endda for at tage en kort pause.
Hvis chatanmodningerne bliver for overvældende, kan du indstille maksimal kølængde. Når køgrænsen er nået, ændrer chatknappen automatisk sin tilgængelighed til offline-tilstand eller er helt skjult fra din hjemmeside.
Ved at klikke på offline-knappen vil kunderne aktivere og udfylde pre-chatformularen. Når dit team er tilbage, vil de have alle de nødvendige oplysninger og kan kontakte kunden.
På den måde kan du forbedre dine agenters effektivitet og sikre, at hver forespørgsel bliver besvaret.
Og oven i det kan du ved at integrere med standard sociale medieplatforme, tage kontakt til kunderne og mindske risikoen for ubesvarede beskeder.
For at opsummere er live chat en mere omkostningseffektiv kommunikationsmetode end telefon eller e-mail af disse grunde:
Race ahead of your competition
Bilindustrien er en meget konkurrencepræget sektor. Derfor kan du, udover produkterne og priserne,, vise dine kunder værdi gennem din kundeservice.
Mary Barra – CEO of General Motors
Kunderejsen kan ses som fem karakteristiske stadier:
For at komme fra trin 1 til trin 5 skal du tilbyde dine kunder direkte kommunikation med dit team, især i de tidlige stadier af salgscyklussen.
At skabe en forbindelse til kunderne via live chat er en nem løsning for at løse kundernes ømme punkter på deres rejse gennem salgstragten.
Ved at guide dine kunder gennem de forskellige trin, vil du forstå deres behov og modtage adskillige fordele til gengæld.
Lad os se på de fire førende fordele ved at bruge live chat til bilindustrien.
Din bilforhandler er måske ikke åben 24/7, men det betyder ikke, at dine kunder ikke vil besøge din hjemmeside. Selv når du er offline, bør dine kunder have mulighed for at sende beskeder til dig.
Tilføj en kontaktformular til dit websted, og lad kunderne vælge den afdeling, de ønsker at kontakte. På den måde kan du også indsamle værdifulde leads, selvom din virksomhed er lukket, og bruge dem senere i din e-mail-marketingstrategi.
Konfigurer proaktive chatinvitationer på strategiske sider, såsom betalingssiden eller prissiden, for at udløse et svar og øge dine livechat-omdannelsesrater.
Proaktive chatinvitationer er automatiserede pop-up-beskeder, der giver dig mulighed for at fokusere din målretning mod bestemte kunder, skræddersy dine kampagner eller anbefale lignende produkter. Proaktive chatinvitationer kan det hele.
Der kan oprettes flere chatinvitationer til forskellige kundegrupper, for eksempel nye og tilbagevendende kunder.
I kombination med en chatoversigt, kan du få et omfattende indblik i status for din chatplatform, såsom hvor mange besøgende der er i en kø, tilgængelige agenter, eller hvor meget tid, kunderne brugte på at gennemse bestemte sider.
Med de indsamlede oplysninger kan du proaktivt kontakte og invitere kunder til at chatte.
Hvis du for eksempel driver en brugtbilsforhandler, ved du, hvor tidskrævende og kedeligt det er for potentielle købere at finde den rigtige person på den rigtige hjemmeside. Men med livechat kan du så at sige fjerne mellemmanden og nå direkte ud til dine kundeemner.
At inkorporere flere funktioner i én strategi er en fantastisk måde at reducere indkøbsvognens opgivelsesrate på og fange kundeemner til din salgspipeline.
Lad os sige, at du f.eks. gerne vil vide, hvad din faktiske omdannelsesdata fra din livechat med WordPress er. Det kan du med LiveAgent. Aktivering af chat indbygget sporings-plugin, giver dig mulighed for at måle den overordnede effekt af livechat på konverteringer. På den måde vil du få en bedre forståelse af den indtjening, live chat genererer.
Men der er mere. Hvis du vil gennemgå kundeserviceindsatsen, kan du generere op til 11 kundeservicerapporter. Resultaterne kan afsløre muligheder for forbedringer.
Med LiveAgent kan du også opbygge et fællesskabsforum og vidensbase, hvor kunder kan få adgang til artikler, kommentere eller endda selv bidrage. Dette er en fantastisk måde at yde support på, selv for de kunder, der foretrækker selvbetjening.
Ikke at udnytte den kraft sociale medier kan have på en virksomheds ROI er en fejl, som mange virksomheder stadig begår.
Folk bruger sociale medier til alt i disse dage, og det er kun logisk at have et chatværktøj, som kan bruges til at skabe en forbindelse til en forhandler.
Integrer sociale medieplatforme ind i dit LiveAgent-dashboard, og svar på hver omtale, indlæg eller anmeldelse.
Add new fuel to your customer service
Hver chat-medarbejder spiller en væsentlig rolle i kundeoplevelsen. Deres indsats, professionelle etikette og interaktioner er det, der i sidste ende fører til et positivt resultat.
Selvom markedsføring måske ikke er direkte involveret, er en tilfredsstillende forbrugeroplevelse gavnlig for kundeemneudvikling. Hvis kunderne får fremragende service, er de mere villige til at dele deres kontaktoplysninger.
Men selvom dine chatagenter har en streng fokusering på kundeservicesiden af forholdet, er træningen i, hvordan man bruger live chat og dets funktioner til at skabe en mindeværdig og personlig oplevelse, afgørende.
På grund af chatsessionens anonyme karakter kan agenter nogle gange blive skødesløse og ikke være opmærksomme på, at et andet menneske er på den anden side. Og det er den menneskelige interaktion, der adskiller live chat fra en chatbot.
Så hvilke funktioner er ideelle til den personlige kundeoplevelse?
Glæd kunder med hurtige og præcise svar på deres spørgsmål, selv før de trykker på send. Hvordan? Med en indtastningsvisning i realtid, kan agenter se, hvad kunden skriver i realtid, og forberede deres svar.
At være forberedt på forhånd er altid en god strategi. Overvåg dine online besøgendes adfærd, hvilket land de er fra, eller hvad deres IP-adresse er og brug disse oplysninger i en chatsamtale.
En funktion, der virkelig er indbegrebet af filosofien om personlig interaktion. Hvis du vil give dine kunder en oplevelse i butikken online, skal du ikke se længere end til video chat.
Læg en live videochat-knap på dit websted, og brug den til at browse sammen med dine kunder.
Disse svar redder agenter fra potentielle grammatiske fejl og holder samtalestilen konsistent. Foruddefinerede svar og dåsesvar på rutinemæssige kundeforespørgsler sparer tid og besværet med at skrive et nyt svar på hvert spørgsmål.
Hvis du handler med en international kundekreds, kan du yde flersproget support.
Konfigurer chat widget til din kundebases foretrukne sprog og send kommunikation til en specifik agent, der er i stand til at tale sproget.
Før du starter en chatsession, kan dine agenter bede om kundens kontaktoplysninger med før-chat undersøgelse.
Der er altid plads til forbedringer. Efter hver session kan kunder rangere agentens præstationer, give feedback eller anmode om en udskrift.
En chat efter undersøgelse viser, at din forhandler værdsætter meningerne fra din kundebase.
Hold kommunikationen åben, også internt. Selv agenter har nogle gange brug for hjælp, og med den interne chat, kan de kontakte andre agenter ved at sende dem en privat besked, alt sammen under en igangværende chat.
Accelerate your customer service
De interne medarbejdere vil vide mere om dine produkter og tjenester, men nogle forhandlere har måske slet ikke budgettet eller den interne kundeafdeling.
Du skulle helst have, at dine kunder bliver betjent af din direkte medarbejder, ligesom i dit almindelige showroom.
Den vigtigste del af live chat er hastighed. Kunderne forventer et hurtigt svar, og hvis det ikke er muligt, er det måske bedst at outsource.
Før du outsourcer dine live chat-medarbejdere til et eksternt kundeserviceteam, er det afgørende at måle din kundeservices effektivitet. Du kan spore disse kundeservicemålinger direkte fra din LiveAgent-konto.
Selv når du outsourcer til eksterne livechatmedarbejdere, har du stadig let adgang til dine kunders filer takket være den universelle indbakke.
Drevet af en indbygget CRM, omdannes hver chatsession eller besked til billetter og gemmes ét sted.
Dit outsourcede team kan stadig arbejde som en forlængelse af din bilforhandler og stadig inkludere dine kunder. Det bør også omfatte sociale medier.
Mange af de outsourcede chat-agenter er fremragende kundeservicerepræsentanter og eksperter i det tildelte emne.
Hovedpunkterne forbliver de samme – der skal altid være nogen til at besvare kundernes spørgsmål. Hvis du kan gøre det på flere platforme og lynhurtigt, vil du blive belønnet med en loyal kundebase og det bedste ROI ud af enhver kommunikationskanal.
Integrationen kunne ikke være nemmere. Du behøver ikke at have nogen kodningserfaring eller være en dygtig programmør for at integrere live chat på din hjemmeside.
Når du tilmelder dig og modtager et login til din LiveAgent-konto, skal du blot kopiere og indsætte en kort HTML code.
Det var det – du behøver ikke at downloade yderligere software.
Men hvis du vil: auto;” href=”/integrations/”>integrere med tredjepartssoftware for at forbedre din kundeserviceoplevelse, kan du gøre det gennem vores native eller Zapier-integrationer.
Ingen online hjemmeside kan anses som troværdig og pålidelig uden passende sikkerhedsfunktioner.
Databeskyttelse og cybersikkerhed er førsteprioritet for enhver virksomhed, der ønsker at blive betragtet som troværdig, pålidelig og tiltrække en loyal kundebase.
LiveAgents sikkerhedsfunktioner vil give et ekstra lag af cybersikkerhed og databeskyttelse til din virksomhed og kunder.
Her er de sikkerhedsfunktioner LiveAgent tilbyder:
Respond at a lighting speed
Hvis du vil høre mere om vores livechat-software, kan du gå over til academy-siden for at få yderligere oplysninger eller tjekke vores kundesupportportal.
Forbrugerne er ikke kun bundet til én kommunikationskanal og springer ofte fra den ene til den anden.
Live chat er kun en del af et komplekst help desk system, der inkluderer billettering, call center, administration af sociale medier og meget mere.
Start samtalen via et telefonopkald, fortsæt med e-mail og end med en chatsamtale – alt sammen inden for den ene grænseflade.
Hele helpdesk for bilforhandlere og dens funktioner giver din kundesupport mulighed for at opnå højere produktivitet og forbløffende resultater.
Tilmeld dig i dag og se en stigning i indtægterne og tilfredshedsscore.
Look under the hood and discover all that LiveAgent has to offer
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privatliv og cookies politik.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team