Chats overview is one of many great features of LiveAgent. It provides important information about your website visitors and at the same time allows you to take an action.
For instance, you can view the visitor’s country, the URL he/she is browsing at the moment as well as how much time they’ve spent there. After that, you can proactively invite them to chat.
Hvilke oplysninger kan du se i Chats-oversigten?
Online besøgende
Onlinebesøgende repræsenterer antallet af besøgende, der i øjeblikket browser på dit websted. Med denne funktion kan du nemt nå ud og lade dem vide, at du er klar til at hjælpe dem, hvis det er nødvendigt. Desuden kan du specifikt ændre dit budskab. Onlinebesøgssektionen i LiveAgent tilbyder nogle vigtige, generelle oplysninger, der kan hjælpe dig, før du kontakter dem.
Sarah er i øjeblikket på din prisside i et stykke tid og gennemgår de samme oplysninger. Dette er en fantastisk mulighed for at kontakte hende for at fortælle hende, at du er der, hvis hun har brug for yderligere information. Proaktiv, men ikke irriterende tilgang.
Besøgende i kø
Chats overview also gives you the number of visitors waiting to chat with your customer service agents. As a result, you can easily detect if your support has enough agents to deal with the number of visitors in the queue.
Chat besøgende
En anden fantastisk funktion ved Chats oversigt er, at du er i stand til at se antallet af chatbesøgende.
Tilgængelige agenter
Se, hvor mange agenter der er tilgængelige til at chatte, og hurtig se, om der er nok til vagten. Denne funktion er tæt knyttet til de besøgende i en kø. Disse to kan give din leder et overblik til straks at analysere en situation og derefter handle derefter.
Faktisk webside (URL), som den besøgende gennemser
Hurtigt og nemt se, hvilke webadresser dine besøgende i øjeblikket gennemser, og hvor meget tid de har brugt der. Jo flere oplysninger dine agenter har, jo bedre service/support kan de yde. For eksempel kan du se, at nogle webadresser skal forbedres for at give en bedre kundeoplevelse.
Eksempel:
If a potential customer/visitor is at the checkout page for a long time, the proactive chat invitation can help your sales team to close the deal. On the other hand, your team can discover a reoccurring issue the customers experience throughout the customer journey. You can analyze these situations simply by navigating to Chats overview in LiveAgent.
Henviser
Vil du gerne finde ud af, om de besøgende kommer fra en henvisning? Chats oversigt kan fortælle dig netop det. Hvis du for eksempel har mange besøgende fra en henvisningsadresse, hvor du har givet rabat, kan du proaktivt kontakte os og spørge, om de har brug for mere information om tilbuddet.
Besøgendes land
Lær, hvor dine besøgende kommer fra. Jo mere du ved om dine kunder/besøgende, jo bedre kan din kundeservice blive.
Kort over besøgende
Se onlinebesøgende, der gennemser et websted på kortet (rødt mærke) og besøgende, der chatter med agenter (blåt mærke).
Bemærk: *Google begyndte at fakturere brugen af Maps Embedded API. Derfor skal du oprette en faktureringskonto på Google Maps Platform for at få et korrekt kort over besøgende.
Hvad er Chats-oversigtsfunktionerne?
See a current chat conversation between an agent and a visitor
Inviter proaktivt en besøgende til at chatte (chatinvitationen vil blive vist på den side, den besøgende kigger på) .
Accepter og begynd at chatte med en besøgende, der venter i køen
Forretningsmæssige fordele:
- Effektivitet i kundeservice-workflow
- Kundetilfredshed
- Sparer tid
- Kundeoplevelse
Are you ready to improve your customer service?
Try out LiveAgent for 14-days free and be one step ahead of your competition.
Eksempel fra det virkelige liv
På billedet nedenfor kan du se, at der er 3089 online besøgende. Der er et par agenter, der chatter med besøgende. For eksempel chatter agent Dmytro med en kunde fra Frankrig og Tyskland på samme tid.
Vi kan også se, hvad agenterne chatter om med de besøgende ved at klikke på eye button. Desuden kan vi også klikke på hand button for at invitere besøgende til at chatte med dig.
Du kan også se en besøgende fra Spanien, der browser på websiden:
“https://support.ladesk.com/“. Under disse oplysninger er der en tidligere webside, hvorfra kunden har adgang til din hjemmeside. I dette tilfælde er det: “https://google.es/”. Men hvis du tager et kig på kunden, der hedder Amelia, kan du se, at der ikke er sådanne oplysninger. Som følge heraf vil den blive vist som INGEN HENVISER.
Vidensbaseressourcer
For at finde ud af mere, læs Sådan opretter du en livechat-knap – LiveAgent – LiveAgent.
Live chat er en populær kundeservicetjeneste, der forventes at nå en værdi på 997 millioner dollars i 2023 og har en tilfredshed på 73% blandt kunderne. LiveAgent tilbyder en alt-i-en helpdesk-løsning med over 180 funktioner og kan tilpasses efter kundens behov. Virksomheder inden for forskellige sektorer kan alle drage fordel af denne service, og det kan hjælpe med at forbedre forbindelser og kommunikation med kundeemner. LiveAgent er nemt at bruge, og der kan planlægges en demo for at opdage dens fordele.
LiveAgent tilbyder en realtids chatløsning, der fremskynder arbejdet i kundeserviceteamet og tillader kundeinteraktion via emotikoner, videodeling og telefonbeskeder. Ved at implementere en live chat-løsning kan du reducere mængden af indsats, som kunderne skal bruge for at kontakte dig, og samtidig øge engagementet og salget. LiveAgent tilbyder 15 forskellige chatfunktioner, herunder en chat-knap og proaktive chatinvitationer. Live chat er vigtig, og LiveAgent tilbyder en gratis 14-dages prøveperiode for at prøve deres produkt.
LiveAgent er en chatløsning, der giver virksomheder mulighed for at optimere kundeservice ved at implementere real-time chat på deres website. Programmet tilbyder også en række andre funktioner og integreringer og kan tilpasses med en chatknap på dit website. LiveAgent tilbyder også en gratis demo og support til både kunder og virksomheder.
Chatra er en live chat-software, der er let at integrere på din hjemmeside. Det er let at bruge og har en god brugergrænseflade, og du kan tilpasse chat efter dine behov. Chatras gratis plan tilbyder tilstrækkelige funktioner, og betalte planer giver adgang til ekstra funktioner som bots og automatiseringsfunktioner samt adgang til avancerede chatrapporter og dataeksport. Branding i chat-widgetten kan dog kun fjernes for brugere, der har betalt for en årlig prisplan eller 6-måneders abonnement. Prisen kan også være lidt højere end forventet i forhold til den leverede funktionalitet.