Chats overview is one of many great features of LiveAgent. It provides important information about your website visitors and at the same time allows you to take an action.
For instance, you can view the visitor’s country, the URL he/she is browsing at the moment as well as how much time they’ve spent there. After that, you can proactively invite them to chat.
Hvilke oplysninger kan du se i Chats-oversigten?
Online besøgende
Onlinebesøgende repræsenterer antallet af besøgende, der i øjeblikket browser på dit websted. Med denne funktion kan du nemt nå ud og lade dem vide, at du er klar til at hjælpe dem, hvis det er nødvendigt. Desuden kan du specifikt ændre dit budskab. Onlinebesøgssektionen i LiveAgent tilbyder nogle vigtige, generelle oplysninger, der kan hjælpe dig, før du kontakter dem.
Sarah er i øjeblikket på din prisside i et stykke tid og gennemgår de samme oplysninger. Dette er en fantastisk mulighed for at kontakte hende for at fortælle hende, at du er der, hvis hun har brug for yderligere information. Proaktiv, men ikke irriterende tilgang.
Besøgende i kø
Chats overview also gives you the number of visitors waiting to chat with your customer service agents. As a result, you can easily detect if your support has enough agents to deal with the number of visitors in the queue.
Chat besøgende
En anden fantastisk funktion ved Chats oversigt er, at du er i stand til at se antallet af chatbesøgende.
Tilgængelige agenter
Se, hvor mange agenter der er tilgængelige til at chatte, og hurtig se, om der er nok til vagten. Denne funktion er tæt knyttet til de besøgende i en kø. Disse to kan give din leder et overblik til straks at analysere en situation og derefter handle derefter.
Faktisk webside (URL), som den besøgende gennemser
Hurtigt og nemt se, hvilke webadresser dine besøgende i øjeblikket gennemser, og hvor meget tid de har brugt der. Jo flere oplysninger dine agenter har, jo bedre service/support kan de yde. For eksempel kan du se, at nogle webadresser skal forbedres for at give en bedre kundeoplevelse.
Eksempel:
If a potential customer/visitor is at the checkout page for a long time, the proactive chat invitation can help your sales team to close the deal. On the other hand, your team can discover a reoccurring issue the customers experience throughout the customer journey. You can analyze these situations simply by navigating to Chats overview in LiveAgent.
Henviser
Vil du gerne finde ud af, om de besøgende kommer fra en henvisning? Chats oversigt kan fortælle dig netop det. Hvis du for eksempel har mange besøgende fra en henvisningsadresse, hvor du har givet rabat, kan du proaktivt kontakte os og spørge, om de har brug for mere information om tilbuddet.
Besøgendes land
Lær, hvor dine besøgende kommer fra. Jo mere du ved om dine kunder/besøgende, jo bedre kan din kundeservice blive.
Kort over besøgende
Se onlinebesøgende, der gennemser et websted på kortet (rødt mærke) og besøgende, der chatter med agenter (blåt mærke).
Bemærk: *Google begyndte at fakturere brugen af Maps Embedded API. Derfor skal du oprette en faktureringskonto på Google Maps Platform for at få et korrekt kort over besøgende.
Hvad er Chats-oversigtsfunktionerne?
See a current chat conversation between an agent and a visitor
Inviter proaktivt en besøgende til at chatte (chatinvitationen vil blive vist på den side, den besøgende kigger på) .
Accepter og begynd at chatte med en besøgende, der venter i køen
Forretningsmæssige fordele:
- Effektivitet i kundeservice-workflow
- Kundetilfredshed
- Sparer tid
- Kundeoplevelse
Are you ready to improve your customer service?
Try out LiveAgent for 14-days free and be one step ahead of your competition.
Eksempel fra det virkelige liv
På billedet nedenfor kan du se, at der er 3089 online besøgende. Der er et par agenter, der chatter med besøgende. For eksempel chatter agent Dmytro med en kunde fra Frankrig og Tyskland på samme tid.
Vi kan også se, hvad agenterne chatter om med de besøgende ved at klikke på eye button. Desuden kan vi også klikke på hand button for at invitere besøgende til at chatte med dig.
Du kan også se en besøgende fra Spanien, der browser på websiden:
“https://support.ladesk.com/“. Under disse oplysninger er der en tidligere webside, hvorfra kunden har adgang til din hjemmeside. I dette tilfælde er det: “https://google.es/”. Men hvis du tager et kig på kunden, der hedder Amelia, kan du se, at der ikke er sådanne oplysninger. Som følge heraf vil den blive vist som INGEN HENVISER.
Vidensbaseressourcer
For at finde ud af mere, læs Sådan opretter du en livechat-knap – LiveAgent – LiveAgent.
LiveAgent Webinar 3: Live Chat & Chat-invitationer
"Ede programmerVirksomhed tilbyder priser, certifikater og samarbejde inden for VoIP-løsninger. Abonner på nyhedsbrevet for de seneste opdateringer og rabatter."
LiveAgent Helpdesk Software & Live chat
Forbedr kundesupport med LiveAgent, den ultimative helpdesk-software. Optimer kommunikationen og løs problemer på tværs af kanaler for at øge tilfredsheden og produktiviteten.
Fordele ved Live Chat og hvordan man bruger det
Få support og opdateringer hos LiveAgent. Opdag priser, funktioner og integreringer samt hvordan det kan hjælpe din virksomhed.
Sådan tilføjer du live chat til en Actinic butik
Integrer live chat på din Actinic butikshjemmeside for at forbedre kundetilfredshed og øge salget. Få en nem guide her.