Chatoversigt er en af mange fantastiske funktioner i LiveAgent. Det giver vigtige oplysninger om besøgende på din hjemmeside og giver dig samtidig mulighed for at foretage en handling.
For eksempel kan du se den besøgendes land, den URL, han/hun browser på i øjeblikket, samt hvor meget tid de har brugt der. Derefter kan du proaktivt invitere dem til at chatte.
Hvilke oplysninger kan du se i Chats-oversigten?
Online besøgende
Onlinebesøgende repræsenterer antallet af besøgende, der i øjeblikket browser på dit websted. Med denne funktion kan du nemt nå ud og lade dem vide, at du er klar til at hjælpe dem, hvis det er nødvendigt. Desuden kan du specifikt ændre dit budskab. Onlinebesøgssektionen i LiveAgent tilbyder nogle vigtige, generelle oplysninger, der kan hjælpe dig, før du kontakter dem.
Sarah er i øjeblikket på din prisside i et stykke tid og gennemgår de samme oplysninger. Dette er en fantastisk mulighed for at kontakte hende for at fortælle hende, at du er der, hvis hun har brug for yderligere information. Proaktiv, men ikke irriterende tilgang.
Besøgende i kø
Chats oversigt giver dig også antallet af besøgende, der venter på at chatte med dine kundeservicemedarbejdere. Som et resultat kan du nemt opdage, om din support har nok agenter til at håndtere antallet af besøgende i køen.
Chat besøgende
En anden fantastisk funktion ved Chats oversigt er, at du er i stand til at se antallet af chatbesøgende.
Tilgængelige agenter
Se, hvor mange agenter der er tilgængelige til at chatte, og hurtig se, om der er nok til vagten. Denne funktion er tæt knyttet til de besøgende i en kø. Disse to kan give din leder et overblik til straks at analysere en situation og derefter handle derefter.
Faktisk webside (URL), som den besøgende gennemser
Hurtigt og nemt se, hvilke webadresser dine besøgende i øjeblikket gennemser, og hvor meget tid de har brugt der. Jo flere oplysninger dine agenter har, jo bedre service/support kan de yde. For eksempel kan du se, at nogle webadresser skal forbedres for at give en bedre kundeoplevelse.
Eksempel:
Hvis en potentiel kunde/besøgende er ved kassen i lang tid, kan den proaktive chatinvitation hjælpe dit salgsteam med at afslutte handlen. På den anden side kan dit team opdage et tilbagevendende problem, som kunderne oplever under hele kunderejsen. Du kan analysere disse situationer blot ved at navigere til Chats oversigt i LiveAgent.
Henviser
Vil du gerne finde ud af, om de besøgende kommer fra en henvisning? Chats oversigt kan fortælle dig netop det. Hvis du for eksempel har mange besøgende fra en henvisningsadresse, hvor du har givet rabat, kan du proaktivt kontakte os og spørge, om de har brug for mere information om tilbuddet.
Besøgendes land
Lær, hvor dine besøgende kommer fra. Jo mere du ved om dine kunder/besøgende, jo bedre kan din kundeservice blive.
Kort over besøgende
Se onlinebesøgende, der gennemser et websted på kortet (rødt mærke) og besøgende, der chatter med agenter (blåt mærke).
Bemærk: *Google begyndte at fakturere brugen af Maps Embedded API. Derfor skal du oprette en faktureringskonto på Google Maps Platform for at få et korrekt kort over besøgende.
Hvad er Chats-oversigtsfunktionerne?
Se en aktuel chatsamtale mellem en agent og en besøgende
Inviter proaktivt en besøgende til at chatte (chatinvitationen vil blive vist på den side, den besøgende kigger på) .
Accepter og begynd at chatte med en besøgende, der venter i køen
Forretningsmæssige fordele:
- Effektivitet i kundeservice-workflow
- Kundetilfredshed
- Sparer tid
- Kundeoplevelse
Are you ready to improve your customer service?
Try out LiveAgent for 30-days free and be one step ahead of your competition.
Eksempel fra det virkelige liv
På billedet nedenfor kan du se, at der er 3089 online besøgende. Der er et par agenter, der chatter med besøgende. For eksempel chatter agent Dmytro med en kunde fra Frankrig og Tyskland på samme tid.
Vi kan også se, hvad agenterne chatter om med de besøgende ved at klikke på eye button. Desuden kan vi også klikke på hand button for at invitere besøgende til at chatte med dig.
Du kan også se en besøgende fra Spanien, der browser på websiden:
“https://support.ladesk.com/“. Under disse oplysninger er der en tidligere webside, hvorfra kunden har adgang til din hjemmeside. I dette tilfælde er det: “https://google.es/”. Men hvis du tager et kig på kunden, der hedder Amelia, kan du se, at der ikke er sådanne oplysninger. Som følge heraf vil den blive vist som INGEN HENVISER.
Vidensbaseressourcer
For at finde ud af mere, læs Sådan opretter du en livechat-knap – LiveAgent – LiveAgent.
Børsen rapporterer om stigningen i salg af økologiske varer i Danmark. En stigning på 14% er blevet registreret sammenlignet med året før. Efterspørgslen efter økologiske varer ser ud til at være stigende, da forbrugerne bliver mere bevidste om deres sundhed og miljøet. Marketing Summarization in language DA: Salget af økologiske varer i Danmark er steget med 14% sammenlignet med året før, hvilket indikerer en stigende efterspørgsel på sundere og mere miljøvenlige produkter.