Proaktive chatinvitationer

Har du et problem med en høj afvisningsprocent på din hjemmeside? Eller måske tænker du på, hvordan du kan forbedre din kundeservice?

Vidste du, at; “Proaktive chatinvitationer kan give 105% ROI og millioner af dollars i positive forretningsfordele?”

Proactive chat invitations can simply assist website visitors during different customer journey stages by inviting them to live chat with your agents.

LiveAgent is an advanced system that ensures it only invites visitors to chat with your support agents when you have enough available live chat representatives online.

Chat-invitationsgalleri

Eksempler fra virkelighedens verden:

Du kan for eksempel invitere kunder til at chatte under hele købsprocessen. Som et resultat kan du opbygge deres købstillid, forbedre deres indkøbsoplevelse og omdanne dem til betalende kunder. Alt dette ved blot at give dem en rigtig person at chatte med.

Flere proaktive chatinvitationsfunktioner

Opret flere chatinvitationer til forskellige kundegrupper

Opret flere proaktive chatinvitationer for at målrette mod forskellige slags kunder. Selvom proaktive chatinvitationer er automatiserede, bør du altid stræbe efter en personlig oplevelse. Opret en chatinvitationsknap til nye kunder såvel som tilbagevendende. Brug en unik velkomstbesked til forskellige sider på din hjemmeside.

Opret nemt proaktive chatinvitationer på flere sprog

Are you operating in more than one country? Or perhaps, you need to provide multilingual customer service/support. In either way, LiveAgent allows you to customize a proactive chat button for each language, which you can also assign to the correct department for an efficient workflow.

Chat-invitation-example-LiveAgent

Wondering what languages LiveAgent offers? Check out LiveAgent’s Multilanguage feature.

Nå ud til kunden gennem hele kunderejsen

LiveAgents proaktive chatinvitationer giver dig mulighed for at indstille foretrukne URL’er for at sikre maksimalt engagement for kunderne. Du kan målrette kunder mod strategiske URL’er/sider, for eksempel;

  • FAQ-side
  • Prisside
  • Produktside
  • Checkout side

Indstil et bestemt tidspunkt for den proaktive chatinvitation

Mange virksomheder venter normalt omkring 30 sekunder, før de henvender sig til kunden. Lad kunden browse lidt og nå ud till dem bagefter.

Automatiser dine proaktive kommunikationsmeddelelser

Selvom automatisering er en nyttig funktion, skal du huske på, at menneskelig interaktion skaber en forskel. Forsøg derfor at gøre budskabet mere personligt. Lyd ikke som en robot.

Skelne mellem nye og tilbagevendende kunder

En anden god funktion er evnen til at identificere en tilbagevendende og ny kunde. Du kan tilpasse chatinvitationsknappen til begge typer kunder.

Forretningsfordele ved proaktive chatinvitationer

  • Kunder, der deltager i proaktive chats, er mere interesserede i at købe end kunder, der ikke gør
  • Bekvemmelighed i realtid for besøgende
  • Øgede live chat-konverteringer med 23% i gennemsnit
  • Konkurrencefordel
  • Øget kundetilfredshed
  • Kunder har øjeblikkelig adgang til hjælp.

Try Proactive Chat Invitations for FREE

LiveAgent offers complex customer service software. Try it out for 14-days and test all the features, including proactive chat invitations.

Designmuligheder for proaktive chatinvitationer

  • Side
  • Hjørne
  • Centrum
  • Brugerdefinerede

To view all design options, head to the Proactive invitation gallery.

Tilpas

  • Billede
  • Tekst (titel, velkomstbesked)
  • Placering af den proaktive online chat-knap
  • Farver på knappen

Tilgængelige indstillinger

  • Aktiver efterladelse af offlinebeskeder
  • Skjul start proaktiv online chat-knap igen
  • Aktiver skjul velkomstbesked
  • Vælg et sprog
  • Vælg en foretrukken afdeling

Bonustips til effektivt at bruge proaktive chatinvitationer

Vær ikke påtrængende

Den proaktive online chatinvitation bør fungere som en mulighed, og ikke være påtrængende. Det kan nemt blive irriterende, og kunden kan beslutte at forlade din hjemmeside til fordel for en konkurrent. Så hvis kunden beslutter sig for at afvise chatten, skal du ikke sende kædebeskeder for at interagere med dem. De skal nok sige til, hvis de har brug for din hjælp.

Test det

Hvis du er usikker på hvornår, hvor eller hvordan du proaktivt kan nå ud til dine kunder, skal du bare teste det og se. Men en god regel er at lade kunden browse lidt, gerne 30 sekunder. Derefter skal du blot præsentere dig selv og lade forbrugeren vide, at du er der for at hjælpe dem, hvis de har brug for dig. Ved at teste det, vil du opdage din kundes præferencer. Måske vil du finde ud af, at du kun behøver at bruge den proaktive online chat på bestemte webadresser, såsom betalings- eller prisside.

Vidensbaseressourcer

Her er en trin-for-trin guide til implementering af en proaktiv livechatinvitation.

Not sure what welcome messages to use? Here are Proactive Live Chat Invitation Templates to Copy & Paste.

Would you like to learn more? Check out the 25 best chat plugins for WordPress.

Try Proactive Chat Invitations for FREE

LiveAgent offers complex customer service software. Try it out for 14-days and test all the features, including proactive chat invitations.

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
Try Proactive Chat Invitations for FREE
Slido green logo

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo