^Kundeservice^ Tjekliste

Kundeservice Tjekliste

Overlegen kundeservice er en kritisk komponent i forretningssucces. En glad kunde vil vende tilbage igen og igen, men en dårlig oplevelse kan dem bort for altid.

Derfor er det vigtigt at have en plan på plads for at løse kundeproblemer så effektivt som muligt. I denne tjekliste vil vi diskutere alle de nødvendige trin for at give en upåklagelig kundeserviceoplevelse fra start til slut.

Hvad er en kundeservice-tjekliste?

Kundeservice-tjekliste kan variere fra virksomhed til virksomhed, men omfatter typisk punkter som behandling af klager, yde assistance og information og takke kunder.

Andre varer, der kan inkluderes, er mersalg eller krydssalg af produkter eller tjenester, bekræftelse af ordrer og løsning af eventuelle uoverensstemmelser.

Vigtigheden af en kundeservice-tjekliste

En kundeservice-tjekliste kan hjælpe med at sikre, at du giver dine kunder den bedst mulige oplevelse på dyrebar tid. Det kan også hjælpe med at sikre, at ingen trin overses, når du håndterer en kundeforespørgsel eller et problem.

Det er vigtigt at have en solid kundeserviceprotokol på plads, så alle medarbejdere er opmærksomme på de skridt, de skal tage for at yde fremragende kundeservice.

Uanset hvem en kunde interagerer med i virksomheden, er en konsistent kundeoplevelse nødvendig. En kundeservice-tjekliste hjælper også med at identificere forbedringsområder, så serviceniveauet opretholdes til kundernes tilfredshed.

Hvem kan drage fordel af en kundeservice-tjekliste

  • Kundeserviceagenter

En kundeservice-tjekliste kan være yderst nyttig for agenter, der håndterer indkommende forespørgsler eller klager. De skal være opmærksomme på detaljer og følge en specifik kundeserviceproces, mens de kommunikerer med den eksisterende og potentielle kunde.

Din virksomhed vil forblive konsistent, når du har med flere forskellige medarbejdere at gøre, hvis du har et solidt sæt retningslinjer. Det hjælper også nyansatte med at komme igang med det samme og undgå at lave fejl og overvældede kundeserviceindsatsen.

  • Virksomhedsledere

Virksomhedsejere og ledere kan bruge en kundeservicestrategi til at spore fremskridtene i deres virksomheds kundeserviceafdeling. De kan gennemgå, hvor godt klager håndteres, og identificere områder, hvor der er behov for forbedringer.

De kan også bruge det som et kundeserviceværktøj til at måle kundetilfredshedsniveauer og spore ændringer. Dette kan hjælpe virksomhedsledere med at træffe beslutninger om, hvor der skal allokeres ressourcer til forbedringer af kundeservice.

  • Kundeserviceledere og tilsynsførende

En stikprøve fra en kundeservicetjekliste kan være yderst gavnlig for kundeserviceledere og tilsynsførende, fordi de er ansvarlige for at overvåge medarbejdernes handlinger. De skal sikre sig, at medarbejderne følger virksomhedens protokol, når de har med kunder at gøre.

En tjekliste giver dem mulighed for at spore kundeservicemålinger og modtage detaljerede rapporter om, hvor godt hele deres kundesupportteam klarer sig.

Udforsk kundeservicetjeklisten

Det er et kritisk værktøj for enhver virksomhed til at sikre, at kunderne er glade og tilfredse. Ved at følge disse enkle trin kan du løse dine kunders problemer som en professionel!

Kundeservice Tjekliste

En af de første ting, dit supportteam skal gøre, er at sikre, at kunderne nemt kan kontakte dem. Kunder skal ikke skulle søge gennem sider med ofte stillede spørgsmål eller sende flere e-mails, før de får et svar.

Hvorfor er et let tilgængeligt supportteam vigtigt?

Hvis kunderne ikke kan komme i kontakt med dit supportteam, vil det være svært for dem at løse problemer. De kan blive frustrerede og tage deres forretning andetsteds, hvis de ikke modtager hjælp, når de har mest brug for det.

LiveAgent's support portal - online help
Live Agent’s support portal

Hvordan sikrer man, at supportteam er let tilgængeligt?

Dette vil komme an på din branche. Nogle virksomheder tilbyder 24-timers telefonsupport, mens andre tilbyder chatfunktioner.

Nogle virksomheder vælger ikke at tilbyde kundeservice over telefonen, men bruger i stedet forskellige former for kommunikation som e-mail eller sociale medier. Det vigtigste er, at kunderne hurtigt og nemt kan komme i kontakt med dit team, når de har brug for hjælp.

Glem ikke, at forskellige typer forespørgsler kan tage mere tid end andre, så det er vigtigt at være gennemsigtig med kunderne om, hvor længe de kan forvente at vente på et svar.

Hvilke værktøjer skal du bruge til at gøre dit supportteam let tilgængeligt?

Dine kunder skal vide, hvilken slags oplevelse de kan forvente, når de søger hjælp.

Hvorfor er det vigtigt at sætte klare forventninger til kundeservice?

Tydelige forventninger vejler forbrugerne. Misforståelser kan undgås, før interaktionen mellem kunden og dit team overhovedet begynder.

Hvordan opstiller man klare forventninger til kundeservice?

Kundeservice forventes at være korrekt, hurtig og behagelig. Der er mange måder, du kan sætte forventninger på, men det vigtigste er at være konsekvent.

Dine kunder skal have en lignende personlig oplevelse, når de søger hjælp. En klar forståelse af, hvad du kan forvente af din virksomhed, vil hjælpe dig med at undgå mange problemer hen ad vejen.

Hvordan opstiller man klare forventninger til kundeservice?
Setting up customer service expectations

Hvilke værktøjer skal bruges til at opstille klare forventninger til kundeservice?

  • e-mail-billetteringssystem
  • LiveAgent billetsoftware
  • software til medarbejderadministration
  • kundeservicesoftware
  • et sæt regneark og diagrammer
  • arbejdsstyrkeplanlægningsapp

Det er vigtigt at give kunderne besked om dine åbningstider. De ved, hvornår du er er der, og hvilken tidszone de skal overveje, når de kontakter dig for at få hjælp.

LiveAgent Business hours example
Setting business hours with Live Agent

Hvorfor er det vigtigt at specificere arbejdstider?

Hvis du angiver dit supportteams arbejdstider, forklares begrænsninger eller forsinkelser.

Hvis du ikke er i stand til at tilbyde kundeservice på bestemte tidspunkter, er det bedst at give kunderne besked. De bør nemt kunne finde ud af, hvornår virksomheden vil være åben, før de kontakter dem med et spørgsmål eller problem.

Hvordan angiver du dine arbejdstider?

Det er dit valg at vælge, hvornår du er tilgængelig for support. Du bør dog overveje, hvordan dette kan påvirke kunder i forskellige tidszoner eller dem, der er afhængige af andre tjenester på bestemte tidspunkter.

Hvis det er muligt, så prøv at være så imødekommende som muligt for at give den bedste kundeserviceoplevelse, du kan.

Hvilke værktøjer skal du bruge til at angive din arbejdstid?

  • LiveAgent tidssporing app
  • arbejds-regneark
  • benchmarks for branchen

En måde at sikre dit supportteams kvalitet på er ved at bruge chatbots, som er computerprogrammer, der kan efterligne menneskelige samtaler og hjælpe kunder med deres forespørgsler.

Hvorfor er det vigtigt at bruge en 24/7 chatbot?

Chatbots er tilgængelige til enhver tid og kan håndtere flere samtaler samtidigt. På denne måde kan du hjælpe flere kunder til enhver tid og undgå lange ventetider.

Chatbots er programmeret til at besvare ofte stillede spørgsmål, hvilket frigør dit supportteams tid til mere komplekse forespørgsler.

Der er mange forskellige chatbots at vælge imellem, men det er vigtigt, at de stemmer overens med den type kundeservice, du ønsker at yde, og passer til dine forretningsmål.

LiveAgent's chat section
LiveAgent’s chat section setting

Hvordan bruger man en 24/7 chatbot?

Du kan bruge en chatbot på dit websted, sociale medieplatforme eller i dine e-mailmarketingkampagner a>. Du bør sikre dig, at dit team forstår, hvordan man bruger chatbotten, så alle er på samme side og ved, hvordan man får mest muligt ud af det.

Sørg for, at du ved, hvordan du bruger chatbotten og onboard dit team, så alle er på samme side og ved, hvordan du bedst bruger dette værdifulde aktiv.

Hvilke værktøjer skal man bruge til at bruge en chatbot, der er åben døgnet rundt?

  • chatbot software
  • kundeservice chatbot

Kendskab til dine produkter og tjenester hjælper dig med at yde bedre kundeservice. Du kan tilbyde løsninger til kunder, når du forstår deres krav.

Hvorfor er det vigtigt at blive fortrolig med dine produkter og tjenester?

Kunder søger support, fordi de har et spørgsmål eller problem, der skal løses. Hvis du er fortrolig med dine produkter og tjenester, vil det være nemt at besvare spørgsmål eller hjælpe med at løse problemer.

Desuden vil du være i stand til at levere løsninger, der er skræddersyet til dine produkter og tjenester, hvilket skaber en bedre kundeoplevelse.

Bliv fortrolig med dine produktløsninger og de forskellige funktioner, de tilbyder. Denne viden kan derefter videregives til kunder, der søger support.

LiveAgent’s product tab
LiveAgent’s product tab

Hvordan bliver du fortrolig med dine produkter?

Du kan nemt forbedre din produktviden ved at læse produktdokumentationen igennem og kende hver tjeneste ind og ud og hvad hver tjeneste har at tilbyde. Hvis du ikke er bekendt med noget, så spørg en arbejdskollega eller seniorkollega.

Det er også vigtigt at teste dine produkter og tjenester, så du er fortrolig med dem. Derudover kan du deltage i webinarer og produkttræningssessioner for at lære mere om, hvad din virksomhed tilbyder.

Hvilke værktøjer skal du bruge til at blive fortrolig med dine produkter?

Med hensyn til kundeservice, bør det altid være din højeste prioritet at sætte kunden først. Det betyder, at de løser deres problemer og besvarer deres spørgsmål rettidigt og effektivt.

Hvorfor er det vigtigt at sætte kunden først?

Det er nøglen til at skabe en positiv kundeoplevelse. Det hjælper din virksomheds omdømme og forbedrer den overordnede opfattelse af dit brand. Desuden vil det hjælpe dig med at skabe loyale kunder.

LiveAgent's inbox all tickets preview
Quick and easy customer communication with Live Agent

Hvordan sætter du kunden først?

Yde kundeservice af høj kvalitet ved at løse problemer præcist via et effektivt kundeservicesystem.

Lyt til dine kunders behov, og tilføj funktioner til dit produkt eller din tjeneste baseret på, hvad dine kunder ønsker. Sikre pålidelig service til dem.

Brug en målsætningsmetode som OKR’er (mål og nøgleresultater). Det er en effektiv strategi, der kan hjælpe dig med at nå daglige mål, samtidig med at du holder dig på forkant af ​​langsigtede mål.

Hvilke værktøjer skal bruges til at sætte kunden først?

  • chatbot-software
  • LiveAgent livechat og callcenter
  • kundeservicekontaktwidgets

Når det kommer til kundeservice, er det vigtigt at reagere hurtigt. Det betyder at løse forespørgsler og besvare spørgsmål så hurtigt som muligt.

Hvorfor er det vigtigt at reagere hurtigt?

Kunder kan blive frustrerede, hvis du ikke reagerer med det samme, og de kan tage deres virksomhed andetsteds. I nogle tilfælde kan de lægge negative anmeldelser, som kan skade dit omdømme.

Og hvis problemet er tidsfølsomt, kan det forværre problemet, hvis du ikke reagerer hurtigt.

Hvordan reagerer man hurtigt?

Du bør altid have en plan på plads for, hvordan du vil reagere på kundehenvendelser. Dette omfatter opsætning af en proces for, hvordan du vil behandle forskellige typer spørgsmål og løse problemer.

LiveAgent live chat window
LiveAgent live chat window

Sørg derudover for, at du har de nødvendige ressourcer på plads, så du hurtigt kan håndtere kundeforespørgsler. Etabler en svartid for dine agenter, så de kan levere det niveau af kundeservice, du forventer.

Hvilke værktøjer skal bruges til at svare hurtigt?

  • live chatsoftware
  • e-mailsupportsoftware
  • telefonsupport/callcentersoftware
  • helpdesksoftware
  • overvågning af sociale medier
  • værktøj til styring af kundekommunikation (CCM)

Med hensyn til kundeservice, er en af ​​de vigtigste færdigheder (udover aktiv lytning) at kunne matche kundernes behov med produktløsninger. Det betyder at forstå, hvad hver enkelt kunde ønsker og har brug for, og derefter give dem den bedst mulige løsning.

Analytics overview feature in Customer service software - LiveAgent
Learning customer needs from LiveAgent’s analytics

Hvorfor er det vigtigt at matche kundebehov med produktløsninger?

Det kan være svært at yde den bedste kundeservice, hvis du ikke er i stand til at matche kundernes behov med produktløsninger. Dette kan føre til tabt salg, utilfredse kunder og en generel negativ indvirkning på din virksomheds omdømme.

Hvordan matcher man kundebehov med produktløsninger?

Ved at træne medarbejderne korrekt i, hvordan man stiller spørgsmål under samtaler med kunder, kan du få værdifuld information om, hvilke produktløsninger kunderne ønsker. Se om du er i stand til at levere disse løsninger i fremtiden, hvis du ikke tilbyder dem endnu. Vær ærlig over for dine kunder om, hvilke produktløsninger du har til rådighed.

Hvilke værktøjer skal bruges til at matche kundebehov med produktløsninger?

  • køberpersona-matricer
  • Kortlægning af kunderejsen
  • funktion/ funktionalitetsmatricer
  • tilpasningsmatricer til problemløsning
  • software til produktkøreplaner
  • software til markedsanalyse

Det er vigtigt at holde kunden underrettet om på alle trin i løsningsprocessen. Det betyder, at de skal vide, hvad du laver, hvor lang tid det vil tage at løse problemet, og hvornår de kan forvente et svar.

Hvorfor er det vigtigt at holde kunden underrettet?

Hvis du ikke holder kunden underrettet, kan de føle, at deres problem ikke bliver taget alvorligt, eller at du ignorerer dem.

Dette kan føre til frustration og dårlige anmeldelser, som vil skade fremtidige salg. I en verden, hvor kundeoplevelse har enorm magt, er dette det sidste, du ønsker.

Hvordan holder man kunden underrettet?

Sørg for, at du har en plan for løsningsprocessen, og hvordan du vil kommunikere den med dine kunder. Forklar, hvordan du planlægger at løse deres problemer, et skøn over, hvornår de kan forvente en løsning, og hvad du vil gøre, hvis det ikke kan løses med det samme.

Shared customer information - LiveAgent
Communication with customers is crucial

Du bør sikre dig, at dine medarbejdere forstår vigtigheden af ​​at holde dine kunder opdateret.

Hvilke værktøjer skal man bruge til at holde kunden underrettet?

  • e-mail-adressedatabase
  • løsninger til videresendelse af e-mail
  • CRM
  • sporingsapps

En af de bedste måder at yde hurtig og nem kundeservice på, er ved at have færdige svar på ofte stillede spørgsmål.

LiveAgent’s FAQ support
LiveAgent’s FAQ support

Hvorfor er det vigtigt at forberede svar?

Hvis du har færdige svar på ofte stillede spørgsmål, reduceres antallet af e-mails og chats med kunder. På den måde kan dine medarbejdere bruge deres tid på vigtigere opgaver, såsom at løse nye kundeproblemer eller lede efter måder at forbedre produkter og tjenester på.

Hvordan forbereder man svar?

Opret en liste over de oftest stillede spørgsmål fra kunder, så du kan prioritere dem baseret på, hvor ofte hvert enkelt spørgsmål dukker op.

Skriv detaljerede svar inklusive mulige løsninger eller næste trin. Du kan derefter forberede dine færdige svar for at sikre, at kunderne bliver betjent hurtigt og effektivt.

Hvilke værktøjer skal bruges til at forberede færdige svar?

  • Ofte stillede spørgsmål
  • software til styring af sociale medier
  • e-mail-autosvar
  • e-mail-skabeloner
  • chatbots
  • software til stemmegenkendelse

Hvis du vil yde hurtig og effektiv kundeservice, er det vigtigt at fastlægge en fast tidslinje, hvor kunderne kan forvente svar eller løsninger på deres forespørgsler.

Hvorfor er det vigtigt at bestemme gennemsnitlige respons- og løsningstider?

Det giver dig mulighed for at skabe kundernes forventninger og sikre, at de bliver opfyldt. Det lader dig også spore din præstation, så du kan se, hvor der kan foretages forbedringer.

Desuden mindsker det ledige øjeblikke for dit team og respekterer dine kunders tid.

ticketing-system-best-practices-SLAs-LiveAgent
LiveAgent’s response and resolutions SLA time settings

Hvordan afgør du gennemsnitlige svartider og løsningstider?

Start med at måle, hvor lang tid det tager dig at svare på en forespørgsel fra start til slut.

Overvej, hvor længe kunden venter på et svar, samt hvor lang tid det tager at løse kundeproblemet.

Hvilke værktøjer skal man bruge til at bestemme gennemsnitlige svartider og løsningstider?

  • CRM
  • tidsstyringsapps
  • sporingsapps
  • helpdesk-software

En af de største udfordringer, du kan stå over for, når du yder kundeservice, er at administrere dine kunders følelsesladede svar. Du skal vide, hvad du skal gøre, når de er frustrerede.

Hvorfor er det vigtigt at håndtere kundefrustration?

Lad ikke dine kunders frustration komme i vejen for effektivt at løse problemer ved hånden.
Det er vigtigt at sikre, at du håndterer kundernes negative følelser med empati, men uden at lade dem tage helt over. Dette vil give mulighed for en bedre opløsning samt et forbedret forhold til kunden.

Gør utilfreds kunde til glad kunde

Hvordan håndterer man kundefrustration?

Det første skridt er at anerkende, hvordan din kunde har det. Du bør derefter prøve at forstå, hvorfor det er, og om der er noget, du kan gøre for at hjælpe med at løse det.

Det er vigtigt ikke at afvise deres følelser af vrede, men i stedet arbejde med dem, så de kan overvinde deres frustrationer. Desuden bør du altid undskylde for ulejligheden og sikre dig, at kunden er tilfreds med løsningen.

Hvilke værktøjer skal bruges til at håndtere kundefrustration?

  • NPS-undersøgelser
  • kundetilfredshedsundersøgelser
  • empatitræning
  • træning i lyttefærdigheder
  • træning i vredeshåndtering
  • manualer til kundeservice
  • procedurer for klagebehandling

Når du har givet dig tid til at forstå din kundes frustration, kan du prøve at hjælpe dem med at løse deres problemer så hurtigt som muligt.

Uanset om det involverer løsning af et faktureringsproblem eller bekræftelse af en ordre. Det vigtige er, at du tager dig af deres problem.

LiveAgent -  customer page
Resolving the problems brings happy customers

Hvorfor er det vigtigt at løse problemet?

Du bør sikre dig, at din kundes spørgsmål bliver besvaret med stor tilfredshed. At gøre noget ekstra, viser din kunde, at du bekymrer dig om dem. Det vil forhåbentlig føre til, at de gør forretninger med dig i fremtiden.

Hvordan løser man problemet?

Der er et par ting, du skal være opmærksom på. Den første er, at ikke alle kunders problem kan løses på samme måde, og fra tid til anden kan det være nødvendigt at være kreativ.

For det andet er det vigtigt, at du har alle de nødvendige oplysninger, så du korrekt kan diagnosticere og løse problemet. Sidst, men ikke mindst, skal du sørge for, at din kunde er tilfreds med løsningen, inden du lukker sagen.

Hvilke værktøjer skal bruges til at løse problemer?

  • problemløsningsevner
  • kundeservicemanualer
  • klagebehandling procedurer li>
  • kursus i løsning af kundeklager

Selv når din klient er utilfreds eller ked af det, er det afgørende at bevare en behagelig og optimistisk holdning. Du bør aldrig give dem skylden for problemet, men prøv i stedet at omdirigere samtalen til at finde en løsning, der fungerer bedst for alle.

Customer communication illustration
Positive and polite customer communication

Hvorfor er det vigtigt at være høflig og bruge et positivt sprog?

Når du forsøger at løse et problem med en person, der kan føle sig utilpas eller vred, er det vigtigt at holde samtalen så positiv og høflig som muligt.

Dette kan hjælpe med at afvikle situationen og gøre din kunde mere modtagelig for at høre, hvad du har at sige. Det viser også, at du er villig til at samarbejde med dem for at løse problemet.

Hvordan forbliver man høflig og bruger et positivt sprog?

Det kan være udfordrende, men vær altid respektfuld. Også selvom kunden ikke selv er høflig.

Ved at bruge negativt sprog kommer du ingen vegne. Sørg for at holde din tone positiv og optimistisk – dette vil hjælpe med at skabe stemningen for samtalen.

customer communication live chat button placement
LiveAgent’s customer communication guide

Hvilke værktøjer skal man bruge til at forblive høflig og bruge positivt sprog?

  • høflige sprogfærdigheder
  • kundeservicevejledninger og skabeloner
  • klagebehandlingsprocedurer
  • kursus i positiv indstilling

Det er helt normalt at blive ked af det eller frustreret, når du har en konflikt med en af ​​dine kunder, men det er vigtigt, at du holder disse følelser i skak.

Hvorfor er det vigtigt ikke at blive følelsesladet?

Når man behandler kundeklager og andre problemer, er der mange punkter, hvor samtalen kan blive ophidset. Det er bydende nødvendigt, at du bevarer roen. At blive følelsesladet vil kun gøre tingene værre.

Ultimate omni-channel help desk software experience
Handling emotions and customer care with LiveAgent

Hvordan undgår man at blive følelsesladet?

Der er et par tips til at hjælpe dig med at bevare roen, når du håndterer kundeklager på arbejdet. Brug lidt tid på dig selv. Træk vejret, gå en kort tur eller drik en tår vand.

Dette vil hjælpe dig til at nærme dig situationen med et klart hoved og være mere modtagelig for, hvad kunden siger. Du kan også prøve at lytte aktivt. Prøv at forstå deres perspektiv.

Hvilke værktøjer skal man bruge for ikke at blive følelsesladet?

  • kursus i følelsesmæssig intelligens
  • praktisk tilgang og færdigheder
  • interne politik og retningslinjer
  • vejledninger og skabeloner til kundeservice
  • procedurer for klagebehandling

Dette hjælper med at skabe et langvarigt forhold til en kunde.

Improve customer happiness illustration
Exceeding expectations for better relationships

Hvorfor er det vigtigt at overgå forventningerne?

Hvis du får din kundekreds til at føle sig virkelig værdsat, kan det tilskynde dem til at henvise deres venner og familiemedlemmer til at handle med dig. Det kan også være en fantastisk måde at skille dig ud fra dine konkurrenter.

Hvordan overgår man forventningerne?

Der er mange måder, at gøre mere end man er forpligtet til over ens kunder. Send dem for eksempel en håndskrevet besked, hvor du takker dem for deres forretning, eller giv dem en lille gave som et tegn på påskønnelse.

Hvis de har haft en dårlig oplevelse, kan du gå den ekstra mil og tilbyde dem en rabat på deres næste køb. Sørg for at tilbyde dem noget, de ikke forventer.

Hvilke værktøjer skal bruges til at overgå forventningerne?

  • målgruppe-kortlægning
  • overvågningsrapporter på sociale medier
  • kundefeedback
  • undersøgelser
  • ekstraordinære kundeservicefærdigheder

En ting vi kan blive enige om er, at kunden altid har ret. Næste gang du taler med en kunde, skal du sørge for at bede om deres feedback og forslag.

Som et forretningsudfald vil du bedre forstå, hvad de forventer af din virksomhed, og de vil føle sig mere involveret i din organisation.

customer feedback illustration
Great feedback is the best advertisement

Hvorfor er det vigtigt at bede om feedback?

Når du beder om feedback, viser det dine kunder, at du interesserer dig for deres meninger og ønsker at foretage ændringer baseret på, hvad de har at sige.

Det giver dem en stemme, som kan være virkelig kraftfuld, når det kommer til at foretage ændringer i din virksomhed. Det siger sig selv, at dette kan påvirke kundeoplevelsen og loyaliteten på en positiv måde.

Hvordan beder man om feedback?

Der er mange forskellige metoder til at indsamle kundefeedback og anmeldelser, men en af ​​de bedste er simpelthen at spørge dem direkte.

Send en e-mailkampagneundersøgelse eller brug din kundeservicekanal på sociale medier til at starte en diskussion. Hvis du personligt møder en kunde, skal du ikke være bange for at bede om deres mening mht. dine tjenester.

Hvilke værktøjer skal bruges til at bede om feedback?

  • kundeundersøgelser
  • fokusgrupper
  • onlineformularer
  • sociale medie overvågning

En revision af dit kundeserviceteam kan afsløre plads til forbedringer. Du kan bruge metrics til at evaluere din præstation, herunder produkttræningsmuligheder og uddannelsesmuligheder for kundeservicerepræsentanter.

customer service software LiveAgent analytics
Improving services with LiveAgent’s analytic tools

Hvorfor er det vigtigt at gennemgå din kundeserviceydelse?

Gennemgå din kundeserviceydelse med jævne mellemrum. Hold din virksomhed på toppen ved at sikre, at du altid giver dine kunder den bedste oplevelse.

Hvordan gennemgår man kundeserviceydelsen?

Husk på, at det vigtigste aspekt ved præstationsvurderinger er at sikre, at du udfører dem med jævne mellemrum.

Du kan holde en årlig gennemgang og se, hvor dit team udmærker sig, samt hvilke områder der skal forbedres. Den anden mulighed er at foretage kvartalsvise anmeldelser, hvilket ville betyde, at du bruger en mere proaktiv tilgang til at give feedback.

Hvilke værktøjer skal bruges til at gennemgå kundeserviceydelsen?

  • LiveAgent
  • optagelser af telefonopkald
  • kundeserviceundersøgelser
  • NPS-undersøgelser
  • kundeservice analyse-dashboard

Sammenfatning af kundeservicetjeklisten

  • Gør dit supportteam let tilgængeligt
  • Sæt klare forventninger til kundeservice
  • Angiv dine arbejdstider
  • Brug en 24/7 chatbot
  • Bliv fortrolig med dine produkter og tjenester
  • Sæt kunden først
  • Svar så hurtigt som muligt
  • Lær, hvordan du matcher kundernes behov med produktløsninger
  • Hold kunden informeret på hvert niveau
  • Forbered svar på ofte stillede spørgsmål
  • Bestem din gennemsnitlige respons og løsningstid
  • Håndter kundefrustration
  • Løs problemet
  • Forbliv høflig og brug et positivt sprog
  • Hold følelserne ude
  • Overgå forventningerne
  • Bed om feedback
  • Gennemgå din kundeserviceydelse

Frequently asked questions

Hvordan bruger man tjeklister til at forbedre kundesupport?

Opret en tjekliste over almindelige problemer, som kunder støder på, og sørg for, at dit team ved, hvordan de skal løse dem. Tjeklister kan også bruges til at overvåge forløbet af kundesupportbilletter, så du kan sikre dig, at de bliver håndteret så hurtigt som muligt. Endelig kan tjeklister bruges som et træningsværktøj for nye kundesupportmedarbejdere til at blive fortrolige med processer og procedurer.

Hvordan reviderer du en kundeservice-tjekliste?

Bekræft, at alle nødvendige ting er inkluderet og nøjagtigt beskrevet. For eksempel, hvis tjeklisten siger ‘hils på kunden’, skal du sørge for, at den specificerer, hvordan du gør det (f.eks. ‘hej’, ‘velkommen’ eller ‘godmorgen/aften’). Endelig skal du sørge for at revidere tjeklisten regelmæssigt for at holde den opdateret. Tjeklister kan hurtigt blive forældede, så det er vigtigt at gennemgå og opdatere dem med jævne mellemrum. Skræddersy skabelonen til kundeservicetjekliste til dit brands specifikke behov.

Hvad er de 3 vigtigste ting i kundeservice?

Vi vil definere det med disse tre begreber: kundecentreret, empati og kvalitetsservice. Hvorfor disse? Førstnævnte er kernen i god kundeservice og kan opnås ved at designe processer, der gør det nemt for kunderne at handle med dig (dvs. fortælle dig, hvad de vil have). Empati er et andet afgørende aspekt af god kundeservice, fordi det er gennem denne følelse, at dine medarbejdere kan vide, hvordan de hjælper hver kunde med at løse deres problemer uden at fremmedgøre dem. Sidstnævnte giver folk noget, de vil huske og tale om, hvilket spiller en stor rolle for, hvor sandsynligt det er, at nogen vil handle med dig og endda henvise andre.

Hvilke færdigheder skal du påvise, for at vise, at du yder god kundeservice?

Du skal være i stand til at kommunikere effektivt, have en stærk arbejdsmoral og have fremragende problemløsningsevner. Kommunikation er nøglen i kundeservice. For at kunne kommunikere effektivt med kunderne skal du være i stand til at videresende information klart og præcist. Det er vigtigt at have en stærk arbejdsmoral, da det sikrer, at du altid gør dit bedste for at løse eventuelle problemer, kunder måtte have. Evnen til hurtigt at identificere og løse eventuelle problemer, der måtte opstå, er også afgørende for succes.

Hvorfor er bløde færdigheder vigtige i kundeservice?

De giver kundeservicemedarbejdere mulighed for at komme i kontakt med kunder på et personligt plan. Dette hjælper med at opbygge kundetillid og kundeloyalitet, hvilket fører til øget salg og bedre kundefastholdelsesrater. Derudover hjælper bløde færdigheder med at afhjælpe vanskelige situationer og løse klager på en positiv måde.

Tilhørende ressourcer

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo