Kvaliteten af kundeservice er et af de vigtigste aspekter for at afgøre, om en kunde vil vende tilbage til din virksomhed for at få flere tjenester. Hvis du ikke er sikker på, hvordan du skal holde trit med det, har du muligvis brug for en tjekliste for alle de trin, som din virksomhed bør tage.
Vi har samlet nogle af de vigtigste punkter i vores tjekliste om kvalitetssikring af kundeservice. Tag et kig og brug det til din fordel.
At opretholde et højt niveau af kundeservice er ikke let og tager tid, så det kan være rigtig gavnligt at have en tjekliste. Dette vil ikke kun spare en masse kræfter, men det vil også hjælpe med at opdage eventuelle mangler og områder til forbedring og udvikling, samt hjælpe med effektiv kommunikation.
Der er så mange aspekter af at yde god kundeservice, at det kan være svært at huske dem alle. Ikke så sært, at du leder efter en liste, der viser dig alle krav til at gennemføre en god QA-session.
Brug følgende punkter på checklisten som en basisskabelon for at sikre, at du ikke glemmer noget, der kan påvirke din kundeserviceydelse.
Enhver virksomhed, der interagerer med kunder, kan have stor gavn af at bruge denne tjekliste. Det er lige meget, hvad du sælger eller den slags tjenester, du leverer, denne liste kan hjælpe dig med at opnå bedre resultater.
Det er bare et godt udgangspunkt, så vent ikke længere – lad os begynde at forbedre din service.
A quality assurance checklist is a list of things that you need to do or questions that you need to answer in order to provide the best possible service. Quality assurance checklists can be used across different areas and are crucial for consistently providing high-quality customer service. You can use our center quality assurance checklist template as a starting point and tailor it to your specific needs and expectations to increase the quality of your service and the number of satisfied customers.
You can use internal scoring to measure the different aspects of your service and identify the biggest challenges. This will help you improve customer service quality across all areas by addressing issues as they arise. Set up quality metrics such as average response time, average resolution time, customer satisfaction scores, or average handling times to enable effective business process management. A good idea is also to prepare audit templates and conduct such review sessions regularly. Service quality assurance audits assist in detecting any broken process faster and save some money (since corrective actions can be expensive).
Customer service quality refers to the quality of products or services and how they meet customers' needs. You can also define this in terms of meeting or exceeding customer expectations, based on what they specifically require. This will be unique for every business depending on company size, contact center leaders, service quality assurance program of the organization, and quality control procedures.
There are many benefits of quality assurance – the most important one being that it will help you provide a higher standard of customer service. This will improve your brand image, which in turn can lead to increased sales and revenue. Moreover, it makes it much easier to implement correct processes. As a result, quality assurance will help you retain existing clients and increase customer loyalty.
This will vary depending on the size of your business and how many areas you need to cover. However, it's best to set aside time each week (or month) to review your service and ensure that everything is running smoothly and all aspects have been covered. As you prepare such audit scores more often, the shorter the inspection time will be.
Leder du efter et Customerly alternativ?
LiveAgent tilbyder tre betalte planer med over 175 helpdesk-funktioner, der hjælper med at reducere arbejdstiden for agenter og øge produktiviteten, hvilket fører til forbedret kundetilfredshed og højere konverteringsrater. Kunden kan vælge den, der passer bedst og tilføje yderligere funktioner efter behov. Det er en omkostningseffektiv måde at yde fremragende kundesupport.
Søger du efter et alternativ til Kustomer?
Teksten præsenterer LiveAgent, en helpdesk-software, der kan tilpasses og optimeres for bedre kundeforholdsstyring og en mere effektiv agentoplevelse. Softwaren tilbyder en videnbase og intelligent automatisering til at håndtere kommunikation, og den hurtigste live-chat funktion på markedet. Derudover kan den integreres med sociale medier og Viber, og alt kan administreres i et enkelt interface.
Leder du efter et Freshcaller-alternativ?
Liveagent tilbyder billetadministration, integration af sociale medier, automatisk routing, køstyring og en selvbetjeningsportal. Der er også advarsler og eskaleringer for billetter og SLA'er baseret på prioritet og foruddefinerede betingelser samt automatiseringsregler for at fremskynde kundesupportprocesser. Samlet bedømmelse på Capterra af Liveagent er 4,7 ud af 5 og prisen er $15/month/agent. Der er også videnbasestyring og multikanalbaseret kommunikation.
Vi sætter pris på din seneste tilmelding til LiveAgent.
En meddelelse sendes til din email-adresse, der indeholder loginoplysninger, lige efter din konto er installeret.
Hvis du venter et stykke tid, efter installationen er afsluttet, kan du få adgang til din konto direkte herfra.
Efter processen er overstået, vil vi sende dig dine loginoplysninger til din mailboks.
Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.
Vi er tilgængelige på adskillige datoer