Med vores Kundeservicestandarder Tjekliste kan din virksomhed sikre levering af høj kvalitet i kundeservice. Fra opsætning af kundeservicepolitik til automatisering af kundeservice, dækket i denne tjekliste. Få en ensartet oplevelse, respekter kunderne og vær opmærksom på detaljer. Oprettelse af en kundeservicepolitik er også nødvendig. Find ud af, hvordan du kan opretholde nøjagtighed og reducere responstiden. Uddannelsesprogrammer og overvågning af resultater er også vigtige. Få et professionelt medarbejdertræningsprogram og tjek vores Kundeservicestandarder Tjekliste for mere hjælp.
Kundesupport og service er afgørende for virksomheder, der beskæftiger sig med kunder på daglig basis, da kunderne skal behandles godt.
Det er ligegyldigt, hvilket slags produkt eller service du sælger: Hvis det ikke er godt nok for dine kunder, vil de finde en anden at købe det fra.
Men hvis du opretholder høje kundeservicestandarder for at give dine kunder den bedst mulige service, vil de blive ved med at vende tilbage.
Se vores kundeservicestandarder tjekliste for at opsætte klare retningslinjer for dine agenter og opretholde din service på højeste niveau.
Hvad angår kundesupport, kæmper mange virksomheder med at opretholde konsistens. Det er ofte på grund af mangel på specifikke retningslinjer for kundesupportpersonalet.
Dette kan føre til inkonsekvens i kvaliteten af den tilbudte service, hvilket i sidste ende vil afspejle en dårlig kundeoplevelse. En god måde at bekæmpe dette problem på er ved at implementere en servicestandard tjekliste til dit supportpersonale, som vil hjælpe dig med at opretholde en høj servicekvalitet, og den kan også bruges, hvis der opstår misforståelser med kunderne.
Ved at følge disse retningslinjer kan kundeserviceteamet yde en service af høj kvalitet til kunderne. Dette er især vigtigt for virksomheder med forskellige lokationer, for at opretholde konsistens på tværs af hver filials serviceudbud. Det vil også være med til at forbedre kundetilfredsheden, hvilket kan resultere i, at de vender tilbage.
Ledelsesteamet kan bruge Kundeservicestandarder Tjekliste som en måde at revidere kvaliteten af den service, der tilbydes af deres supportmedarbejdere. Dette vil hjælpe dem med at identificere områder, der skal forbedres, og give dem en idé om, hvor godt deres virksomhed klarer sig.
Lad os se, hvilke branchestandarder indenfor kundeservice din virksomhed skal dække for at sikre levering af høj kvalitet.
Det er rygraden i dine grundlæggende standarder for kundeservice. Den skal skitsere, hvordan din virksomhed vil yde support til sine kunder. Vær klar over de procedurer, der skal følges for at løse eventuelle klager eller forespørgsler.
Det giver dine medarbejdere et klart sæt retningslinjer, som de skal følge, når de hjælper kunderne. Det betyder, at de kan levere en service af ensartet kvalitet, og det gør det lettere for medarbejderne at løse eventuelle tvister, der måtte opstå.
Din politik bør indeholde følgende elementer:
Der findes en række værktøjer, som du kan bruge til at styre din kundeservicepolitik, herunder følgende:
Transparent kommunikation er vigtig for fremragende service til kunderne. Det sikrer, at der ikke er fejlkommunikation mellem ledelse og supportpersonale, når det kommer til at håndtere kunder på daglig basis. Hvorfor er transparens vigtigt? Manglende transparens mellem dit supportteam og ledelsen kan skabe mistillid. Dette kan hindre kommunikationen og kan have effekt på bundlinjen.
Det kan du gøre ved at holde regelmæssige møder mellem ledelse og personale. Det giver begge parter mulighed for åbent at dele alle opdateringer eller bekymringer, de måtte have, og holde kommunikationen åben.
Et ensartet informationsniveau bør tilbydes kunderne, når de kontakter virksomheden.
Det hjælper dine kunder med at stole på dig. Der kan være forvirring blandt klienter, der forsøger at få adgang til support, hvis hvert medlem af personalet har en forskellig forståelse af virksomhedens politikker.
Hvordan kan ensartheden forbedres? Følgende trin kan hjælpe dig med at forbedre sammenhængen i din kundeservice:
Der er en række værktøjer, som du kan bruge, bl.a:
A very important feature is accessibility to the customer service standards checklist. This will make it convenient for your staff to refer to it whenever they need it, as well as make it easier for them to follow the guidelines set out in the document.
If the customer service standards are not readily available, then staff will be less likely to refer to them, leading to a possible decrease in the quality of service. It may confuse support staff.
Store them in a convenient location, like a shared folder on the company’s network. You can also make them available online, or even print them out so that staff can have a physical copy to refer to.
Et af hovedformålene med standarder for kundeservice er at sikre, at svartiderne er så korte som muligt. Det viser, at din virksomhed bekymrer sig om sine kunder, at de er værdsatte og påskønnede.
En hurtig gennemsnitlig svartid er afgørende for kundetilfredsheden. Det viser, at din virksomhed respekterer kundernes tid.
Det kan du gøre ved at implementere et billetteringssystem eller bruge helpdesk-software. Det giver dig mulighed for at følge udviklingen i hver enkelt supportanmodning og hjælper dig med at give hurtige svar på alle henvendelser.
Det er bydende nødvendigt at være høflig over for dine kunder til enhver tid for at hjælpe din virksomhed med at etablere og bevare et positivt omdømme.
Du skal overveje dine kunders behov, hvis du ønsker, at de skal få et positivt billede af din virksomhed. Kundeservice er ofte det første indtryk, folk har af din virksomhed, så det er vigtigt at sikre sig, at det er godt.
Du kan sætte standarder for medarbejdernes adfærd og tilbyde kurser, der fokuserer på høflighed og god manér. Du kan også bruge kundeservicescripts..
For at dine kunder kan få en positiv kundeoplevelse og blive gentagende kunder, er nøjagtighed og opmærksomhed på detaljer en afgørende faktorer.
Når dine medarbejdere er venlige og udviser punktlighed, er der større sandsynlighed for, at kunderne opfatter din virksomhed positivt.
Du kan bruge værktøjer som LiveAgent helpdesk-software til at holde et skarpt øje med alle kundeinteraktioner. Derudover er alle kundeforespørgsler tilgængelige fra en enkelt universel indbakke. Med dette system vil intet blive overset. Dit personale kan også drage fordel af kundeservicescripts med alle de detaljerede oplysninger, de har brug for.
Kunderne foretrækker at blive betjent med det samme, når de beder om det. Den bedste løsning ville være at have en person tilgængelig 24/7 via live chat til at besvare kundeforespørgsler med det samme, men det er selvfølgelig ikke altid muligt. Også en Videnbase er en god måde at give kunderne mulighed for at løse problemer på egen hånd.
Hvis du yder responsiv service, kan du være sikker på, at alle spørgsmål eller problemer bliver løst med det samme. Hvis en kunde ikke får svar, kan det få dem til at tro, at de bliver ignoreret eller ikke er vigtige for virksomheden.
Giv brugerne en nem måde at komme i kontakt med dig på (f.eks. en e-mailadresse), og sørg for, at der altid er nogen, der overvåger den kanal. At have omnichannel-support, da det giver kunden mulighed for at interagere med helpdesken på tværs af flere kommunikationskanaler. Mange kunder foretrækker at kontakte en callcenter eller en live chat for at få løst deres problemer hurtigt.
Responsiveness also means answering all customer complaints.
Make sure you have a system in place for tracking customer queries and complaints. You can keep track of any problems or progress with individual customers. Software like LiveAgent helpdesk is great for that.
I de sidste par år er kunstig intelligens blevet en populær løsning.
Det giver en række fordele, herunder muligheden for at håndtere flere henvendelser på én gang og muligheden for at give kunderne en menneskelignende oplevelse.
Du kan implementere kunstig intelligens i din kundesupportafdeling ved at bruge virtuelle assistenter og forskellige integrationer med maskinlæringsfunktioner. Dette giver dig mulighed for at yde et exceptionelt niveau af kundesupport, og det vil også hjælpe med at reducere arbejdsbyrden for dit supportpersonale.
Automatisering af kundeservice er en integreret del af at yde support af høj kvalitet. Det øger effektiviteten af dine medarbejderes arbejde. Gentagne opgaver, der kan defineres ved hjælp af kriterier, kan udføres automatisk.
Brug af automatiseringsværktøjer hjælper med at styre din kundeinteraktion mere effektivt. Det vil også gøre processen mindre tidskrævende for både dig og dine kunder. Brug af automatiseringsregler er en fordel ved store billetmængder. Det giver mindre plads til menneskelige fejl og forbedrer svartiderne.
Du kan bruge automatiseringsværktøjer til at hjælpe med følgende opgaver:
Du kan bedre opfylde dine kunders behov, hvis du holder deres forventninger i skak. Når du ikke lever op til dine kunders forventninger, kan de blive utilfredse. Stræb altid efter at yde den bedst mulige service, men lov ikke, hvad du ikke kan holde.
Hvordan håndterer man kundernes forventninger? Lyt til dine kunders behov og skitser derefter, hvad der er og hvad der ikke er inkluderet i dine servicestandarder. Vær ligetil og ærlig i stedet for at overdrive dine evner. Vær fleksibel, når det er muligt, men sørg for, at dit kundeserviceteam kan håndtere anmodningen.Det hjælper dit personale med at opbygge stærke relationer til kunderne.
Kundetilfredsheden kan forbedres med et medarbejdertræningsprogram, der fokuserer på kundecentreret kommunikation og adfærd.
Hvilke værktøjer skal du bruge til at anlægge en professionel tilgang?
Vedligeholdelse af en periodisk præstationsplan for dit kundesupportteam sikrer opfyldelse af de standarder, du har sat.
Præstationsplaner kommunikerer virksomhedens strategier og mål. De hjælper også med at forbedre medarbejdernes produktivitet og motivation, samt sikrer, at de er fortrolige med virksomhedens mål.
Sæt mål og målsætninger, der er relateret til dit personales arbejdsindsats. Du kan bruge scorekort til at spore deres fremskridt og identificere områder, der kræver forbedring.
Det er vigtigt at have en uddannelsesplan for dine servicemedarbejdere for at holde dem ajour med de seneste ændringer.
Dine agenter skal kende til den seneste udvikling. Et træningsprogram er afgørende for, at dine agenter kan levere pålidelig og opdateret service.
Identificer hvilke områder der skal forbedres og lav en træningsplan omkring dem. Du kan også opstille mål og målsætninger, som vil forbedre dine agenters præstationer samt holde dem motiverede.
Analyzing your results will help you see which campaigns are working well, which could use improvement, and how each marketing campaign is doing.
To make informed decisions, it’s necessary to find out which marketing methods are effective.
Make sure that all feedback is recorded properly (CRM software is great for this) so that you can analyze it later.
Keep watch on your website’s analytics to see how many people are visiting, and what pages they’re looking at. This will help you understand what content is popular and what needs improvement.
Compare your results with those of your competitors – what are they doing that you’re not?
Høflighed: At være høflig og venlig over for dine kunder til enhver tid vil bidrage til at skabe et positivt billede af din virksomhed. 2. Effektivitet: kundesupport er ofte det første indtryk, som folk har af din virksomhed, så det er vigtigt at sikre sig, at det er godt. Kundetilfredshed: Giv dine kunder en service, som de er glade og tilfredse med.
Giv dine medarbejdere effektiv træning og støtte, og sæt høje standarder for deres adfærd og interaktion med kunder. Brug præstationsplaner til at motivere dine medarbejdere og holde dem opdateret med de seneste ændringer og udviklinger. Forbedre dine agenters viden og færdigheder. Sørg for, at de forstår din organisations mål og målsætninger.
De er et sæt retningslinjer, som alle medarbejdere skal følge, når de yder support til kunder. Kundeservicemedarbejdere bør til enhver tid være høflige, hjælpsomme og professionelle. De bør også gøre alt for at løse eventuelle klager eller forespørgsler, som kunder måtte have.
Selvbetjening: Kunder løser selv problemer. Live: kundeservicetransaktioner udføres af en live-agent. Web-baseret: kunder interagerer med virksomheden via hjemmesiden eller en chatbot. Community: kundeservice leveres gennem f.eks. sociale mediekanaler.
Ved mindre personaleudskiftning stiger kundeloyalitet og fastholdelsesrater, hvilket resulterer i lavere omkostninger. Du får en loyal kundebase, som du senere kan bruge på mange måder. Forbedret kundetilfredshed, hvilket vil føre til større overskud for din virksomhed. At have fremragende kundeservice vil adskille din virksomhed fra konkurrenterne.
Det er et værktøj, der kan bruges til at måle effektiviteten af din kundeserviceafdeling. Den består af tre elementer: kundetilfredshed, kundeloyalitet og kundefastholdelse.
LiveAgent tilbyder omfattende funktioner og integrationer til virksomhedsløsninger. Med pausefunktionen kan agenter holde pauser ansvarligt og sikre effektivitet i arbejdet. Det er vigtigt at holde pauser for at undgå udbrændthed og sikre god kundeservice. Planlæg en demo i dag for at opdage, hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.
LiveAgent tilbyder en intern videnbase og helpdesk til virksomheder. Det gør det muligt for medarbejdere at finde information hurtigt og effektivt, hvilket forbedrer kundeservice og effektivitet. Med en pris på $9 pr. agent er det en overkommelig løsning, der også tilbyder en 30-dages gratis prøveperiode.
Vælg det rigtige system til din virksomhed med anmeldelsesplatforme og gratis demo-prøver. LiveAgent tilbyder help desk software med automatisering af e-mails og integreringer for forbedret konvertering. Brug automatiserede e-mails som velkomstmails, feedback-e-mails og særlige tilbud, men vær opmærksom på at undgå for meget automatisering.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privatliv og cookies politik.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team