Hvad er automatiseringsregler?
Automatiseringsregels zijn systeemacties die automatisch worden uitgevoerd als aan vooraf gedefinieerde voorwaarden is voldaan. Ze worden meestal gebruikt voor het overbrengen van tickets naar bepaalde afdelingen,het toevoegen van tags, het markeren van tickets als spam, of het oplossen van tickets. Automatiseringsregels zijn algemeen beschikbaar in alle geavanceerde helpdesksoftware en kunnen actiegericht, tijdgeactiveerd of SLA-gebaseerd zijn.
SLA-regler
Systemer, der indeholder automatiseringsregler, foretager periodiske baggrundstjek. Hvis systemet finder ud af, at betingelserne for en bestemt regel er opfyldt, udføres reglen automatisk.
Fordele ved automatiske regler
Automatiseringsregler er yderst fordelagtige for enhver virksomhed med et stort antal billetter ordi de kan udføre trivielle og gentagne opgaver på kort tid. De vigtigste fordele ved automatiseringsregler er:
- Forbedret effektivitet/medarbejder arbejdsfordeling
- Forbedrede svartider
- Mindre risiko for menneskelige fejl
- Reducerede supportomkostninger og sparet tid
Hvad kan du gøre med automatiseringsregler i LiveAgent?
Handlingsregler
Handlingsregler er grundlæggende handlingsudløste regler. LiveAgent -brugere kan konfigurere en trigger og en handling, og når triggerbetingelserne er opfyldt, udføres handlingen. For eksempel kan du oprette en regel, der automatisk tildeler enhver billet, der indeholder ordene “fakturering” eller ”betaling” til faktureringsafdelingen.
Tidsregler
Tidsregler er tidsbetingede og udføres derfor kun, når regelens tidsbetingelser er opfyldt. For eksempel kan du oprette en regel, der får systemet til automatisk at følge op med en kunde, hvis de ikke har svaret på din besked inden for et bestemt tidsrum, f.eks. 48 timer.
SLA-regler
SLA-regler kan kun anvendes på SLA-opsætningen og er bundet til SLA-niveauer. Et eksempel på en SLA-regel kan være at ændre SLA-niveauet for en billet eller stoppe andre regler fra at blive udført.
Put an end to repetitive tasks
Discover endless automation opportunities with our free-14 day trial. No credit card required.
Hvad kan du gøre med automatiseringsregler i LiveAgent?
Regler kan anvendes, når:
- En billet oprettes fra en e-mail
- Der oprettes en billet
- En billets status ændres
- En billet overføres
- En offline beskedgruppe tilføjes
- En medarbejder modtager en rating
- En billets tags ændres
Betingelser, der kan anvendes på regler
- Emne
- Fra
- Carbon copy
- Blind carbon copy
- Til
- Hovedteksten
- Billetstatus
- Billet oprettet (dato)
- Billetten ændret (dato)
- Billetten blev slettet
- URL til henvisning til billetstart
- Billetprioritet
- Sidste besked
- Tildelt medarbejderstatus
- Brugerdefineret felt
- Billetafdeling
- Billet tildelt til
- Kundegruppe
- Oprettet efter invitation
- Billettags
Handlinger, der kan udføres efter regler
- Overfør billet
- Løs billetten
- Slet billetten
- Ændre billetprioritet
- Skift SLA-niveau
- Markere som spam
- Markere som ikke spam
- Fjerne billet
- Send svar
- Ændre billetemne
- Opkalds-URL
- Tilføj tag
- Fjern tag
- Send mail til
- Stop andre regler
- HTTP-anmodning
Hvordan ser automatiseringsregler ud i praksis?
Hvis der anvendes en regel på en billet, vises ændringen i den detaljerede billetvisning (for at sikre et klart ansvar for billethåndtering.) Både administratorer og medarbejderne kan se ændringerne af billetten foretaget med aktive regler.
Sådan opsættes regler i LiveAgent
- Log ind på LiveAgent.
- Klik på Konfiguration (tandhjulsikon i menulinjen til venstre).
- Klik på Automatisering .
- Klik på Regler, Tidsregler, eller SLA (afhængigt af hvilken type regel du vil oprette). I denne installationsguide fortsætter vi, som om du valgte .
- Klik på Opret .
- Tjek statusAktiv checkbox.
- Opret et navn til din regel.
- Du kan lade afsnittet Noter stå tomt, eller du kan beskrive reglen mere detaljeret. Dette felt er simpelthen for din bekvemmeligheds skyld.
- Vælg en variabel.
- Klik på Tilføj betingelsesgruppe.
- Vælg betingelserne efter din smag.
- Vælg udfør handlingsfelterne efter din smag.
- Klik på Gem.
Fordele ved automatiske regler
Mindre mulighed for menneskelige fejl
Automatisering er præcis – mennesker er ikke. Fjern eventuelle fejl, der kan koste dig og dine kunder indtægter eller omdømme, ved at afskære menneskelig indgriben. Jo mere præcis din support er, desto mere tilfredse er dine kunder.
Forbedret kundetilfredshed
Tilfredse kunder er hjørnestenen i enhver virksomhed, da de påvirker anbefalinger, online anmeldelser, mund til mund og salg. Som sådan bør enhver virksomhed stræbe efter at gøre deres kunder tilfredse med fremragende service, hurtige svartider og en personlig tilgang.
Automatiseringsregler sparer tid og penge
Kan du forestille dig at skulle følge op på hver enkelt ubesvaret billet manuelt? Dette ville ikke kun være en ekstremt tidskrævende opgave, men det ville også være meget dyrt og stressende. Heldigvis kan help desk -software som LiveAgent udføre utallige automatiseringsregler, der vil spare dine medarbejdere masser af tid. Overlad logistikken til os, så dine medarbejdere kan fokusere på det, der er vigtigt — pleje af kundeforhold.
Vidensbaserede ressourcer
Hvis du vil vide mere om automatiseringsregler, kan du tjekke vores vidensbase-ressourcer:
- Læs mere om regler
- Brug af regler for tilpassede Slack-meddelelser
- Send automatiske svar til kunden efter en billet er oprettet

Parat til at oprette automatiseringsregler?
Oplev uendelige automatiseringsmuligheder med vores gratis 14 dages prøveperiode. Der kræves intet kreditkort. Begynd på din gratis prøveperiode i dag.
Frequently asked questions
Hvad er automatiseringsregler?
Automatiseringsregler er systemhandlinger, der automatisk udføres, hvis foruddefinerede betingelser er opfyldt.
Hvordan fungerer automatiseringsregler?
ystemer, der indeholder automatiseringsregler, foretager periodiske selvkontrol i baggrunden. Hvis systemet finder ud af, at betingelserne for en bestemt regel er opfyldt, udføres reglen automatisk.
Hvorfor er automatiske regler vigtige?
Automatiseringsregler er yderst fordelagtige for enhver virksomhed med mange billeter, fordi de kan udføre trivielle og gentagne opgaver på kort tid.
LiveAgent helpdesk-software har avancerede funktioner, inklusive funktionsopkaldstagging, der kan hjælpe med at kategorisere og organisere kundeproblemer og interaktioner samt forbedre kundeservice. Det er også detaljeret beskrevet, hvordan man tilføjer funktionsopkaldstags i LiveAgent. I forlængelse heraf kan funktionsopkaldstagging også øge salg og markedsføringseffektivitet. LiveAgent tilbyder også forskellige priser, funktioner og supportmuligheder til virksomheder.
Automatisering i kundesupport kan øge kundetilfredsheden, forbedre agentproduktiviteten, øge svarprocenterne, skabe overensstemmelse, reducere fejl og øge salget. Helpdesk-softwareløsninger som LiveAgent tilbyder forskellige automatiseringsfunktioner, herunder selvbetjening, chatbots og forskellige AI-funktioner. LiveAgent lader også brugere opsætte forskellige automatiseringsregler, inklusive IVR, dåsebeskeder og tidsregler.
Billetering-system bedste praksis
Tags er vigtige for at tilføje kontekst til billetter, organisere supportanmodninger og forstå kundens tendenser. Dåsebeskeder øger teamets effektivitet og sparer tid. Gode billetsystemer kan spore forskellige servicemetrikker og hjælpe med at belønne medarbejderens ydeevne. LiveAgent og andre billetsystemer som Freshdesk og Zendesk er anbefalede udbydere. LiveAgents FAQ-software giver kunderne mulighed for selvbetjening.
Teksten beskriver brugen af et kundehåndteringssystem til at håndtere klager og skabe en stærk forbindelse mellem virksomheder og kunder. LiveAgent tilbyder en alternativ software til Helpshift til kunde- og teknisk support, og det er muligt at flytte supportteamet fra Helpshift til LiveAgent eller starte en gratis prøveperiode. Der er også flere oplysninger om virksomheden og dens funktioner til rådighed, herunder priser, integrationer, brancheløsninger, support og blogs.