Det er virkelig gået fremad i et hastigt tempo mod digital modenhed, hvilket har øget antallet af internetbrugere og online shopping. E-handelens verden er blevet et af de hurtigste og mest populære valg til køb og salg af produkter over internettet.
Med dette fulgte et øget antal bekymringer – ikke mindst om hvordan man tiltrækker, konverterer, øger salget og reducerer afvisningsprocenten for en e-handelsvirksomhed, men også hvordan man yder personlig service gennem et upersonligt medie. Live chat repræsenterer løsningen for kundens succes og en investeringsfordel for den internetbaserede virksomhed.
Enkelt sagt er live chat kun et lille vindue, der aktiveres ved at klikke på en chatknap indlejret på et websted. Det længere svar er, at det er en del af en kompleks help desk software og en af de bedste løsninger for forbedret kommunikation og service mellem e-handelsvirksomheden og dens kunder.
Ved at integrere en live chat-widget på din onlinebutiks hjemmeside, vil dine live chat-medarbejdere være i stand til at yde lynhurtig kundesupport til enhvert kundeemne eller almindelig køber og guide dem gennem forskellige berøringspunkter i en salgstragt.
Live Chat er et alternativ til traditionelle kommunikationskanaler og skiller sig ud på grund af flere betydelige fordele.
Når kunder klikker rundt på dit websted, tjekker de seneste tilbud, og deres interesse er på sit højeste, er det sidste man skal gøre er at genere dem og potentielt miste salget på grund af manglende evne til at tilbyde øjeblikkelig hjælp. Det svarer til at gå ind i en traditionel detailbutik og ikke kunne finde nogen hjælpsom medarbejder.
Brug af live chat er et behageligt nemt valg for en øjeblikkelig beskedudsendelse, der kræver den mindste indsats fra den kunde, der har brug for assistance, da de ikke er tvunget til at stoppe deres andre arbejdsmæssige forpligtelser for at bruge telefonen eller sende en e-mail.
Sammenlignet med telefon og e-mail er dette en nem lavprisplatform, da en enkelt agent kan håndtere flere chats samtidigt, hvilket reducerer den gennemsnitlige ventetid. Administratorerne kan indstille antallet af samtidige chats for hver agent individuelt. Dette vil sikre, at supportpersonalet ikke bliver overvældet, og at kunderne får den bedste service.
For enhver butik, uanset om det er online eller en traditionel en, er det første indtryk afgørende. Det attraktive design, tema og logo er væsentlige dele af en online butiks brandimage og online tilstedeværelse. Men når først disse leads lander på din hjemmeside, er dine chancer for konvertering temmelig ringe uden ordentlig kundesupport.
Den online shoppers koncentrationsevne er forholdsvis kort – omkring 5 til 10 minutter.
For at forhindre en efterladt indkøbsvogn i det lille vindue af muligheder, kan chat-operatører kommunikere med kundeemner gennem personlige hilsner som proaktive chatinvitationer.
Ligesom andre live chat-funktioner er det en tilpasselig pop-up-besked, der kan sættes op til at blive vist på hjemmesiden efter et bestemt stykke tid. Den anden funktion er, at agenter kan bruge den til at målrette mod specifikke kunder eller sider, for eksempel under købsprocessen.
Live chat er ikke kun nyttig, når det kommer til krydssalg, men også mersalg. Under chatsessionen kan agenter promovere de nyeste produkter eller anbefale premium-versioner, der er skræddersyet til køberens interesse. Dette forvandler live chat fra et supportværktøj til et kraftfuldt marketingværktøj alt i ét.
Chatoversigten er en fantastisk funktion, der kan styrke forbindelsen mellem agenterne og kunderne. Det giver agenter mulighed for at overvåge antallet af besøgende, der venter i en kø, deres URL’er, beliggenhed eller adfærd. Med et klart billede af de nuværende onlinekunder kan agenter kontakte og trygt håndtere enhver chatsamtale og give en personlig oplevelse.
Gennem chat-interaktioner kan du opbygge din CRM-dataindsamling. Hvis du er en lille virksomhed, der begynder at udarbejde sin kundeliste, kan du overveje at implementere en pre-chat form. Kunder er villige til at dele deres personlige oplysninger til gengæld for en mere direkte og tilfredsstillende shoppingoplevelse. Pre-chatformularen er nem at konfigurere. Når du har oprettet din chatknap, skal du klikke på feltet: Request information by pre-chat form. Fra da af, hver gang chatknappen aktiveres, vil pre-chatformularen bede kunderne om at dele deres data.
Selvom live chat er et fantastisk middel til konverteringer, er det også uvurderligt for fastholdelsestaktikker. Som en del af en omnichannel supportstrategi, kan virksomheder fastholde et gennemsnit på 89 % af deres kunder.
Der er ingen åbningstider for online shopping. Kunder forventer at modtage service 24/7. Det er forståeligt nok ikke altid muligt. For at imødekomme alle kunder, giver LiveAgent Chat klienter mulighed for at sende beskeder gennem kontaktformularer. Så snart supportteamet eller den specifikke agent er online igen, vil de kontakte dem.
Alle live chat-funktioner kan tilpasses, med en mulighed for at indtaste din CSS-kode for at afspejle dit brand image.
E-Commerce Industry Solution
Learn how multi-channel help desk software benefits E-commerce industry
Communication is at the heart of e-commerce and community.
Meg Whitman, President and CEO of Hewlett-Packard
Online shopping er blevet fast etableret som en måde at drive handel over internettet på. Dygtige og kyndige live chat agenter hjælper med at skabe en ideel online kundeoplevelse.
At være live chat-agent for en onlinebutik er anderledes end standard servicepersonale, som det fremgår af færdigheder og etikette.
Live chat giver agenter et værdifuldt værktøjssæt med funktioner. Ved at bruge dem kan agenter reagere hurtigt og effektivt på kunderne.
Chatdistribution: Overførsel af chats til tilgængelige agenter eller automatisk routing af chats ved at vælge tre foruddefinerede route-muligheder – tilfældig tildeling, ring til alle, maksimal udnyttelse. Denne funktion garanterer en retfærdig arbejdsfordeling blandt agenterne og positiv service til kunderne.
For at teste deres skrivehastighed inviterer LiveAgent agenter til at prøve en gratis skrivetest direkte på LiveAgents hjemmeside.
Hvis du gerne vil se listen over alle tilgængelige livechatfunktioner og høre mere om dem i større detaljer, så gå hen til vores funktionsside.
Integration af live chat-knappen kunne ikke være nemmere. Det eneste du skal gøre er at kopiere og indsætte en kort HTML-kode fra din LiveAgent-konto til dit websted og så er det live. Det er ikke nødvendigt at downloade yderligere software, men integration med tredjepartssoftware eller en app er understøttet.
Mange onlinebutikker styres med Shopify-appen og LiveAgents chat software blev udviklet med en problemfri integration og migreringsproces i tankerne.
Sikkerhedsbekymringerne er på det højeste nogensinde. Databeskyttelse, kontosikkerhed og privatlivets fred er vigtige emner for alle, der administrerer og driver deres forretning online. LiveAgent er ikke anderledes. Her er nogle af de bedste sikkerhedsfunktioner.
Hvis du vil høre mere om det, så gå over til vores vidensbase for yderligere oplysninger.
Still not sure if the live chat is the right tool for your online store?
Start a free-30 day trial, and join 35.000 business businesses already using LiveAgent
Vi tilbyder migrationsservice fra alle de mest populære helpdesk-softwares
Hvis du vil se alle tilgængelige planer, så tjek vores prisside.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privatliv og cookies politik.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team