Hvad er live chat?
Live chat er en softwareteknologi, der giver kunderne mulighed for at kommunikere med kundesupportrepræsentanter i realtid. Kunder kan starte live chat med dig på din hjemmeside i stedet for at skulle ringe eller sende en e-mail.
Live chat er fuldstændig browserbaseret og kræver ikke, at brugere downloader noget software for at begynde at chatte. I dag er live chat til hjemmesideimplementering et must for enhver succesfuld kundeservicestrategi. Desuden er live chat til WordPress en funktion, der vil få din hjemmeside til at skille sig ud fra dine konkurrenter.
Hvorfor er live chat vigtig for kundeservice?
Live chat er en vigtig kommunikationskanal for kundeservice, fordi;
- Kunderne får svar på deres spørgsmål næsten med det samme
- Det yder hjælp i realtid
- Det kræver ingen indsats (for kunden)
- Kunderne forventer, at virksomhederne leverer det
- Det kan give dig en konkurrencefordel
- Det er en billig løsning, der kan forbedre salg, engagement og fastholdelse
Hvilke live chat-funktioner tilbyder LiveAgent?
LiveAgent tilbyder 15 live chat-funktioner, der kan hjælpe dig med at forbedre din kundeserviceindsats.
Chat-knap
LiveAgent giver dig friheden til at oprette din egen chat-knap, der kan placeres hvor som helst på dit websted. Vælg knappens position, farver, animation, hold-effekt, mobilindstillinger og Z-indeks.
Hvis du ikke selv har lyst til at oprette en knap, kan du bruge en fra vores chatknapgalleri og tilpasse den efter din smag.
Vi tilbyder:
- Hjørneknapper
- Boble knapper
- Sideknapper
- Inline knapper
- Buttons with custom images
- Knapper med tilpasset HTML

Ud over at oprette dine egne chatknapper, kan du også designe chatvinduet. Du kan ændre:
- Velkomstbesked/skjul velkomstbesked
- Style
- Chatvinduets størrelse
- Skjul start chat igen knap
- Aktiver efterladelse af en offlinebesked
- Z-indeks
- Position
- Brugerdefineret CSS

Chat i realtid
LiveAgent giver dine besøgende mulighed for at chatte med dig i realtid. Når de klikker på webstedets chatboks på dit websted og sender deres første chatbesked, begynder dit LiveAgent-dashboard at ringe for at informere dig om, at der er en bruger, der venter på at chatte med dig.

Hvis den besøgende på webstedet forsøger at chatte med dig uden for åbningstiderne, vil chatten blive registreret i dit LiveAgent-dashboard i form af en billet, som du kan svare på senere via e-mail.
Proaktive chatinvitationer
Proaktive invitationer er en chatfunktion, der giver dig mulighed for at kontakte og tilbyde hjælp til kunder, der i øjeblikket browser på din hjemmeside. Du kan placere chatinvitationer på brugerdefinerede webadresser på dit websted, såsom pris eller FAQ-siden.
Knapperne proaktiv chatinvitation kan tilpasses efter din smag, og de kan også indstilles til at blive vist efter en vis periode. For eksempel kan den proaktive chatinvitation vises, hvis brugeren ser på din prisside i mere end 45 sekunder.
Chatknap-galleri
LiveAgent tilbyder en række klar til brug chatknapper, som kan ses i vores chatknapgalleri. Du skal blot vælge den, du ønsker, og integrere chatboksen på hjemmesiden, så dine kunder kan begynde at chatte med dine supportrepræsentanter.
Chat-knap-animationer
Animationer kan påvirke, hvor dine besøgende på din hjemmeside fokuserer deres opmærksomhed. Føj animationer til dine chatknapper for at tiltrække deres opmærksomhed og øge engagementet.

Chat-invitationsgalleri
Ud over vores almindelige chatboksgalleri på webstedet tilbyder LiveAgent også et proaktivt chat-knapgalleri. Vælg mellem en række stilarter og knappositioner, eller opret din egen ved at skrive din egen HTML-kode.
LiveAgent tilbyder proaktive chatinvitationer i følgende positioner:
- Side
- Corner
- Center

Chatvindue docking
LiveAgent giver brugerne mulighed for at dokke livechatvinduet, mens de gennemser dit websted. Når en ny besked modtages, mens chatten er dokket, modtager brugeren en notifikation. Chatvinduer kan dokkes til venstre eller højre side af dit websted.

Chats oversigt
LiveAgents chatoversigt giver dig et holistisk overblik over alle dine besøgende på dit websted. Denne chatfunktion viser dig, hvor dine webstedsbesøgende er placeret, hvilke webadresser på dit websted, de gennemser, og hvor lang tid de har brugt på at gennemse hver side.
Chat-oversigten giver dig mulighed for at se:
- Onlinebesøgende (antal besøgende, der gennemser et websted)
- Chat-besøgende (antal chat-besøgende)
- Besøgende i køen (antal besøgende, der venter på chat)
- Tilgængelige agenter (antal agenter tilgængelige til chat)
- Den geografiske beliggenhed af hver besøgende (vist på et kort)
- Besøgendes land
- Faktisk side
- Henviser

Chat historie
LiveAgent giver dig mulighed for at se alle tidligere chats sammen med alle aktuelle chats på én skærm. Hvis du søger efter en bestemt chat, kan du filtrere din søgning efter tags, afdelinger, datoer, navne osv.
Online besøgende
LiveAgents online besøgende er en chatfunktion, der giver dig mulighed for at overvåge, hvem der besøger dit websted. Find ud af din besøgendes IP-adresse, henvisninger, geografiske placeringer, aktuelle webadresser på dit websted og den samlede tid, de har brugt på at gennemse dit websted.
Chat distribution
LiveAgent tilbyder flere chatdistributions-metoder. Systemet kan sættes op til at bruge tilfældig tildeling, forudindstillede prioriteter, ‘ring til alle’, gennemsnitlig udnyttelse eller maksimal udnyttelse.
- Vilkårlig tildeling: Tildeler chats til tilgængelige agenter tilfældigt.
- Forudindstillede prioriteter: Chats vil blive omdirigeret til den agent, der i øjeblikket ikke besvarer en chat, eller som har haft den længste nedetid siden deres sidste chat.
- Ring til alle: Alle agenter får besked om, at en kunde venter på at chatte. Notifikationen holder ikke op med at ringe, før nogen besvarer chat.
- Gennemsnitlig udnyttelse: Indgående chats vil blive sendt til den agent med det laveste antal aktive chats.
- Maksimal udnyttelse: Indgående chats vil blive tildelt den agent med det højeste antal aktive chats for at holde udnyttelsen til det maksimale punkt.

Indtastningsvisning i realtid
LiveAgent giver dig enrealtidsvisning af, hvad dine kunder skriver i chatvinduet. Inden de overhovedet trykker på send, kan du begynde at finde deres ordrenumre, tidligere køb eller tidligere billetter for at give endnu hurtigere kundeservice.

Chat indbygget sporing
LiveAgent giver dig mulighed for at spore begivenheder i live chatsessioner i Google Analytics. Du har mulighed for at spore:
- Start chat
- Afslut chat
- Hver agentbesked
- Hver kundebesked

Max kølængde
LiveAgent tilbyder en løsning, når der er for mange mennesker, der venter i kø for at chatte med dig. Ved at definere din maks. køgrænse, kan din livechatknap automatisk ændre dens tilgængelighed til offline eller helt skjules fra dit websted. Når køen er tilbage ved begrænsningen, vises hjemmesidens chatboks automatisk.
Intern chat
LiveAgent leverer et internt chatværktøj til dine agenter. Værktøjet giver dem mulighed for at chatte med hinanden uden at skulle forlade LiveAgent-dashboardet og uden at bruge tredjepartsapplikationer. Chatten er udstyret med fildelingsmuligheder og giver brugerne mulighed for at sende hinanden billet-ID’er, der er indbygget som klikbare links.
Agenter kan have flere interne chats åbne på samme tid.
Nuværende URL for live chat besøgende
LiveAgent lader dig se hvilke websider dine websitebesøgende browser på dit website. Hver gang dine besøgende åbner en anden side på dit websted, får du besked.

Yderligere chatfunktioner, der vil gøre din support pærelet
Universal indbakke
Vores universelle indbakke gør det nemt at multitaske. Mens du venter på et nyt websitechatsvar, kan du fokusere på at besvare billetter fra andre kanaler direkte fra din centraliserede indbakke.
Hybrid billet-strøm
The hybrid billet-strøm giver dig mulighed for at følge din kundes kontakt-/problemløsningsrejse gennem forskellige kanaler, mens du bliver i den samme billettråd. Hvis en kunde henviser til en tidligere samtale, de har haft med en anden agent, kan du nemt slå det op i hybrid billettråden.
CRM
LiveAgent tilbyder en indbygget CRM direkte i din universelle indbakke. Mens du chatter med en kunde i realtid, kan du se deres oplysninger, tidligere billetter, køb og enhver anden yderligere information, som du har indsamlet og registreret.
CRM-oplysningerne kan redigeres og opdateres i realtid.
Tags
Tags giver dig mulighed for at søge efter tidligere billetter hurtigere. Hvis en kunde henviser til en tidligere livechat om deres abonnementsopgradering, kan du nemt søge efter chatudskriften ved at filtrere din søgning med “opgraderings”-tag.
Dåsesvar
Dåsesvar giver dig mulighed for at svare på ofte stillede spørgsmål på et øjeblik. Agenter har mulighed for at skrive generelle besvarelser på ofte stillede spørgsmål og gemme dem. Hvis en kunde, de chatter med, stiller et generelt spørgsmål, kan agenter svare med et enkelt klik (ved at klikke på dåsesvaret).
Tredjepartsintegratorer
LiveAgent integreres med over 40 tredjepartsapplikationer som MailChimp, PipeDrive, Braintree, Shopify, GoDaddy, Nicereply, og andre. Ved at integrere applikationer, som du bruger dagligt med LiveAgent, vil du være i stand til at få adgang til disse applikationer og foretage handlinger, som du vil foretage i apps.
For eksempel, hvis du vil tilføje en ny aftale til PipeDrive, kan du gøre det, mens du chatter med din kunde i realtid. Du skal blot åbne deres kontaktkort i LiveAgent og klikke på PipeDrive-ikonet, som giver dig mulighed for at tilføje nye aftaler eller ændre eksisterende aftaleværdier.
At integrere de apps, du bruger dagligt med LiveAgent, vil i sidste ende spare dig tid – tænk mindre mens du klikker, mindre login, færre faner.
Oversigt over live chat fordele
At have en chatboks på hjemmesiden forbedrer kundetilfredsheden, hvilket igen forbedrer salget og fastholdelsen. Derudover kan chat på hjemmesiden;
Reducere billetmængden
Ved at give dine kunder mulighed for at kontakte din kundeservice med det samme, reducerer du faktisk antallet af indgående billetmængder. Live chats løses generelt hurtigere end telefonopkald og e-mails, og kan dermed forhindre din kundesupportafdeling i at blive overvældet og overbebyrdet af billetter.
Sænker kundeindsatsen
Kunder forventer at finde live chat på din hjemmeside. Giv det, og reducer mængden af den indsats, de skal bruge på at kontakte dig. At lægge en live chat-knap på din hjemmeside er den nemmeste måde. Hvorfor? Kunder leder generelt efter svar på deres spørgsmål på din hjemmeside, og når de ikke kan finde dem, henvender de sig til live chat.
Som sådan er dette den laveste indsats-mulighed. Hvis kunden skulle søge videre for at finde dine kontaktoplysninger, åbne deres e-mail, sende den og vente på svar, kunne de nemt blive frustrerede.
Øger engagement og salg
Brug af live chat-software kan forbedre kundernes engagement og salg. Ved at bruge proaktiv livechatsoftware og placere chatinvitationer strategiske steder på dit websted, kan du nemt interagere med dine kunder, tilbyde, hjælpe og endda foretage opsalg og krydssalg.
Vidste du, at kunder, der interagerer med en virksomhed på hjemmesidechat, er 4.5 gange mere værd end kunder, der ikke gør? Ved at få tillid til din virksomhed er der større sandsynlighed for, at de bruger mere og foretager gentagne køb.
Ready to give it a try?
LiveAgent is the fastest and leanest live chat solution on the market. Our free 14-day trial offers full live chat functionality, and more! Try it today. No credit card required.