Woman blogging

Lead magnet tjekliste

Er du en blogger, en content strategist eller en konverteringsoptimizer, der ønsker at skabe en fristende lead magnet?

Brug denne tjekliste til at garantere, at du har alle elementerne til en vellykket lead magnet.

Vigtigheden af en tjekliste til lead magnet

Lead magnets er en af ​​de mest effektive måder at generere kvalificerede kundeemner og forbedre konverteringer på i henhold til HubSpot, og vi er fuldstændig enige. Det er ikke længere nok at oprette et godt blogindlæg og bede folk om deres e-mailadresse.

Udfordringen er at skabe magnets, der rent faktisk virker. Da hele processen er ret kompleks, bestræber vi os på at forenkle det for dig så meget som muligt.

Vores lead magnet tjekliste hjælper dig med at dække alle aspekter af at skabe en lead magnet, der vil forvandle potentielle kunder til betalende kunder og skubbe dem hen mod køberrejsen.

Hvem kan drage fordel af en tjekliste for lead magnet?

Everyone who wants to create an effective lead magnet. This checklist will help verify that you have all the necessary elements in place.

  • Bloggere: for at få flere på deres deres e-mailadresselister.
  • Content strategist: for at forbedre konverteringer med en veludformet lead magnet.
  • Virksomhedsejere: for at tiltrække flere potentielle kunder og skabe en populær lead magnet, der fungerer.
  • Ansættelse af ledere: for at øge antallet af kvalitetsansøgere.
  • B2B-virksomheder: at generere B2B-købere gennem f.eks. content marketing-strategier.

Udforsk lead magnet tjekliste

Lead magnet tjekliste

Sørg for, at din lead magnet er relevant for den rigtige målgruppe ved at spørge dig selv: “Hvem vil benytte dette?”.

Hvorfor er det vigtigt at vælge din målgruppe?

Hvis din lead magnet ikke er relevant for målgruppen, vil de være mindre tilbøjelige til at være interesserede nok til at abonnere og bruge den.

Target audience illustration
Det er bedst at nå ud til målgruppen (kilde: ringcentral.com)

Hvordan vælger du din målgruppe?

Der kan gøres adskillige ting for at hjælpe med at gøre din lead magnet mere relevant for den rigtige målgruppe:

  • Foretag nogle undersøgelser af, hvem din målgruppe er, og hvad de er interesseret i.
  • Se på din konkurrents lead magnets og se, hvad de tilbyder. Du kan også bruge sociale medier eller Google til at søge efter dem og finde ud af, hvem de er relevante for.
  • Hvis du har nogle eksisterende kunder, så spørg dem, om dine nuværende lead magnets ville være nyttige for dem. Dette vil give dig et indblik i, hvem der ellers kunne have lyst til at læse den samme type indhold.

Hvilke værktøjer skal du bruge til at vælge din målgruppe?

  • social media
  • surveys
  • Google search

What is the main benefit potential customers will get from subscribing to and engaging with your lead magnet?

Why is determining your value proposition important?

Your lead magnet will not be effective if it doesn’t offers something invaluable to your target audience. Therefore, your value proposition needs to stand out and speak directly to them.

LiveAgent value proof
Example of LiveAgent values

How can you determine the value proposition?

  • Think about what makes your product or service different from those of your competitors.
  • What are the most significant pain points that your target audience is experiencing?
  • What are they struggling with that you can help them solve?

Which tools should you use to determine the value proposition?

  • competitor research
  • customer research
  • interviews

Det er på tide at begynde at tænke over, hvilke værktøjer og ressourcer du skal bruge for at skabe en lead magnet.

De kan omfatte software, grafik, skrifttyper eller endda redigerbare skabeloner, hvis du bruger et bestemt format som en e-bog.

Knowledge Base Templates
Gratis ressourcer og værktøjer er praktiske
<h3 id=”why-is-assessing-the-resources-and-tools-important”Hvorfor er det vigtigt at vurdere ressourcerne og værktøjerne?

Hvis du ikke har de nødvendige værktøjer og ressourcer, du har brug for til at skabe din lead magnet, vil det være svært (eller umuligt) at gøre det. Hvis du ikke har de rigtige værktøjer, kan det også bremse oprettelsesprocessen, hvilket betyder, at din lead magnet muligvis ikke er klar i tide til lancering.

Hvordan håndteres vurdering af ressourcer og værktøjer?

  • Hvis du ikke er sikker på, hvilke værktøjer og ressourcer du har brug for, så foretag nogle undersøgelser online eller spørg andre fagfolk inden for dit felt.
  • Kig efter skabeloner eller software, der vil hjælpe med at gøre oprettelsesprocessen mere ligetil.
  • Overvej at outsource noget af arbejdet, hvis du ikke har tid eller ressourcer til at gøre alt selv.

Hvilke værktøjer skal du bruge til at vurdere ressourcerne og værktøjerne?

  • Google search
  • competitor research
  • interviews

Et udkast til lead magnet kan være nyttig, hvis du laver noget mere komplekst, f.eks. et onlinekursus eller en guide (udkastet hjælper med at holde projektet på sporet).

Hvorfor er et lead magnet udkast vigtig?

Et udkast tvinger dig til at tænke dit indhold igennem og finde ud af eventuelle problemer, før du fortsætter. Det er også en fantastisk måde at bestemme, hvor lang din lead magnet vil være.

Project plan and review
Plan og udkast kan hjælpe med et vellykket resultat (kilde: wrike.com)

Hvordan forbereder man et lead magnet udkast?

  • Start med at skrive de hovedpunkter ned, du vil dække i din lead magnet.
  • Opret derefter en grov tidslinje for, hvornår hvert punkt skal dækkes.
  • Om nødvendigt skal du opdele hvert punkt i flere detaljer for at oprette separate sektioner i din lead magnet.

Hvilke værktøjer skal du bruge til at oprette et lead magnet udkast?

  • Word
  • presentation software (e.g. PowerPoint)
  • mind mapping tool
  • research/interviews

Når du har bestemt, hvad din lead magnet skal være, og hvem den er relevant for, er det på tide, at komme i gang med selve oprettelsesprocessen.

Indholdet skal være brugbart, værdifuldt og nyttigt for din målgruppe.

Content email templates
Kreativt og relevant indhold er uimodståeligt

Hvorfor er det vigtigt at skabe uimodståeligt indhold?

Du har brug for en lead magnet, som faktisk vil gavne dine leads, hvis du vil have, at de skal blive dine fremtidige kunder.

Hvordan opretter man uimodståeligt indhold?

  • Vær ikke bange for at tænke uden for kassen. Din lead magnet kan have mange forskellige former, men den skal altid have værdi og hjælpe dine leads med at løse deres problemer. Det kan endda blive til noget større, hvis du får nok interesse fra abonnenter.
  • Opdel indholdet med billeder, lydfiler, infografik og videoer for at gøre det engagerende.

Hvilke værktøjer skal du bruge til at skabe uimodståeligt indhold?

  • værktøjer til oprettelse af indhold som Canva, Adobe Photoshop eller Adobe Illustrator
  • Google Docs

Når du har alle komponenterne på plads, er det så tid til at oprette en landingsside for din lead magnet. Det er her potentielle abonnenter vil gå hen, for at lære mere om, hvad din lead magnet er, og hvordan de kan få fingrene i den.

Hvorfor er det vigtigt at oprette en landingsside for lead magnets?

En landingsside er en vigtig del af leadgenereringsprocessen. Det er det første potentielle abonnenter ser, så det skal være iøjnefaldende og overbevisende.

LiveAgent landing page
Live Agent landing page

Hvordan opretter man en landingsside-lead magnet?

  • Tænk over, hvilket design og layout der ville fungere bedst for din lead magnet.
  • Inkluder klare og præcise oplysninger for at hjælpe med at overbevise abonnenter om at tage det næste skridt.

Hvilke værktøjer skal du bruge til at oprette en landingsside?

  • Landingi.com or any other landing page builder
  • landingssideskabeloner

Nu hvor du har indholdet, skal du beslutte, hvordan det skal distribueres.

Hvorfor er formatering vigtigt?

Dette sikrer, at alt ser færdigt og professionelt ud, når det sendes ud til abonnenter.

Marketing Email Templates
E-mails skal se professionelle ud og være nemme at læse

Hvordan formateres e-maillevering eller -publicering?

  • Hvis du opretter en PDF, skal du sørge for, at layoutet og designet er professionelt og nemt at navigere i.
  • Hvis du sender en e-mail, kan du overveje at bruge en skabelon eller designe noget visuelt tiltalende, der fanger folks opmærksomhed.

Hvilke værktøjer kan hjælpe med formatering til e-maillevering/publicering?

  • MailChimp
  • Adobe InDesign
  • Adobe Photoshop

Når din lead magnet er offentliggjort, bør du kontrollere dens ydeevne. Mål resultater og sammenlign forskellige lead magnetvariationer. Test, lær og forbedre.

Hvorfor er test og måling af resultater vigtigt?

Du bør teste og måle resultaterne af din lead magnet for at se, hvilken variation der fungerer bedst. Dette vil hjælpe dig med at forbedre effektiviteten af ​​dine lead magnets i fremtiden.

Analytics overview LiveAgent
LiveAgents analyseoversigt

Hvordan tester og måler man lead magnetresultater?

  • Test forskellige varianter af din lead magnet.
  • Spor de kundeemner, du får fra dine lead magnets over en periode. Dette vil gøre dig i stand til at se, hvilken variant der er bedst for din virksomhed, og hvad folk leder efter i gratis ting.
  • Fortsæt med denne tjekliste for at finde ud af, hvordan du måler succesen med din lead magnet.

Hvilke værktøjer skal du bruge til at teste og måle resultaterne af din lead magnet?

  • Google Analytics
  • e-mail-undersøgelser
  • Hotjar for at se, hvordan folk interagerer med din lead magnet

Når du har en lead magnet, der fungerer godt, er det tid til at promovere den. Del det på sociale medier, i din e-mailsignatur, og brug digital markedsføring.

Hvorfor er det vigtigt at promovere en lead magnet important?

Hvis folk ikke kender til din lead magnet, vil de ikke abonnere på dit nyhedsbrev osv. For at maksimere dets effektivitet skal du promovere det.

LiveAgents administration af sociale medier
LiveAgent’s social media managing
<h3 id=”how-to-handle-the-lead-magnet-promotion”Hvordan håndterer man lead magnet promoveringen?
  • Del det på sociale medier.
  • Føj det til din hjemmeside eller blog.
  • Send en e-mail-blast, der promoverer lead magnet.

Hvilke værktøjer skal du bruge til at promovere din lead magnet?

  • Kontentino for at hjælpe dig med at planlægge opslag på sociale medier.
  • MailChimp til at oprette og sende en e-mail-kampagne, der promoverer lead magnet.
  • AWeber til at tilføje en tilmeldingsformular til din lead magnet på din hjemmeside eller blog.

Tjekliste til oprettelse af lead magnet

Din lead magnet skal love at levere noget, dit publikum ønsker eller har brug for.

Hvorfor er en lead magnet titel vigtig?

Find på lead magnet titler, der er spændende og giver dit publikum lyst til at lære mere.

types of titles
Kreativ og fængende titel er vigtig (kilde: yorksj.ac.uk)

Hvordan finder man på en lead magnet titel?

Tænk på, hvilke problemer dine kundeemner står over for lige nu. Tænk på, hvordan du kan hjælpe med at håndtere dem, og sørg for, at denne løsning er noget, der vil holde dem engageret med dig på lang sigt.

Hvilke værktøjer er bedst til komme på lead magnet titler?

Der er en række forskellige værktøjer, som du kan bruge til at hjælpe dig med at finde frem til fantastiske lead magnet titler. Nogle populære omfatter:

  • BuzzSumo
  • Google AdWords Keyword Planner
  • Answer the Public

Der er ingen “sweet spot”, når det kommer til lead magnet længde, men det hele afhænger snarere af den type lead magnet, du vil lave.

Hvorfor betyder længden af ​​en lead magnet noget?

Din lead magnet skal være lang nok til at give værdi, men ikke så lang, at den bliver overvældende.

WordPress article details
WordPress artikeldetaljer kunne hjælpe med sporing af ordtælling

Hvordan kommer man frem til mål-ordtælling?

Ideelt set bør du sigte efter en lead magnet på nogle få sider. Noget kortere end det, og så er der måske ikke nok værdi. Alt længere end det, og du risikerer at miste læsernes opmærksomhed, før de har en chance for at tilmelde sig.

Hvilke værktøjer tæller ord?

Der er en ordtællingsfunktion i alle tekstbehandlingsprogrammer, som er nem at bruge.

Dette er et afgørende skridt i formateringen af ​​tekster for at gøre dem nemme at forstå.

Hvorfor er det vigtigt, at lave en pause i en lead magnet?

Hvis du deler din lead magnet op i mindre bidder, bliver den nemmere at forstå og absorbere for læserne.

Hvordan indsætter man pauserne i en lead magnet?

Hvis din lead magnet f.eks. er en liste over trin i en proces, vil det at inkludere et billede for hvert trin hjælpe læseren med at visualisere, hvordan det fungerer og nemmere huske hver enkelt.

Website wireframe illustration
Riktig tekst til billede-forhold anvendelighed

Hvilke værktøjer skal du bruge til at lave pause på en lead magnet?

Nogle populære metoder til at opdele lead magnet indhold omfatter:

  • lists
  • overskrifter og underpositioner
  • bolded text
  • italics
  • images

Dette er især vigtigt, hvis du skriver et stykke indhold i lang form for et specifikt søgeord.

Keywords graphic
Inkludering af søgeord vil hjælpe webstedet med at rangere bedre

Hvorfor er det vigtigt at inkludere søgeord?

For at hjælpe din lead magnet med at rangere højere i søgemaskinerne.

Hvordan inkluderes søgeord?

Inkluder målsøgeord i titlen og i hele dokumentet. Primære søgeord bør inkluderes i det første afsnit af din lead magnet.

Hvilke værktøjer hjælper dig med at finde søgeord?

Du kan bruge mange forskellige værktøjer til at finde relevante søgeord, såsom Google’s Adwords Keyword Tool.

Interne links er en praksis, hvor man inkluderer links i dit lead magnetindhold, der peger på andre sider på dit websted.

At give læserne yderligere indhold er en fantastisk måde at øge engagementet og fastholdelsen på, plus hjælpe med at drive trafik til dit andet indhold.

Hvert kapitel i dit lead magnet dokument skal indeholde mindst ét ​​internt link.

Internal linking illustration
Intern linking har mange fordele

Nogle populære metoder til intern linkning omfatter:

  • ankertekst med hyperlink/li>
  • footnotes

The format of your lead magnet should be chosen based on how you want it to look and feel.

Why is the format important?

Formatting your lead magnet is just as important as the content itself because it should be capturing at first glance. Only the formatting can secure that.

How to set up the format?

Your lead magnet document can take on many different formats including video, audio, PDF format, eBooks, or webinars/videos with slides (slideshare).

informational email templates
Setting up the format according to the context

It doesn’t matter what format you use as long as you provide value to your audience. You just need to avoid confusing the reader by offering too many different formats.

Which tools should you use to set up the format?

Tools that can help with formatting include:

  • FileZigzag
  • Calibre
  • Nitro

Inkluder billeder eller videoindhold for at forklare begreberne yderligere, hvis det er nødvendigt.

Hvorfor er det vigtigt at tilføje billeder og videoer?

Inkludering af billeder eller videoer er en fantastisk måde at supplere dit lead magnet indhold og holde læserne engageret.

Media optimization illustration
Tilføjelse af multimedieindhold

Hvordan tilføjer man billeder og videoer?

YDine kilder skal være af høj kvalitet, relevante og komplementære til dit emne.

Du kan også bruge videoer som korte beskrivelser, der opfordrer folk til at downloade lead magnets eller som en introduktion til yderligere indhold.

Hvilke værktøjer skal du bruge til at tilføje billeder og videoer?

  • graphic designer tools
  • stock images
  • YouTube
  • Vimeo

Tonen, stemmen og den overordnede stil vil variere afhængigt af det emne, du dækker i din lead magnet.

Hvorfor er stemmen og tonen vigtig?

Tonen og stemmen i det du skriver, forbedrer selve indholdet. Desuden henvender det sig bedre til målgrupperne, fordi de kan relatere til det.

Hvordan justerer man stemme og tone?

Vær opmærksom på to niveauer af justering. For det første skal du generelt altid gøre din lead magnet nyttig, informativ og positiv. På et mere specifikt niveau skal du justere tonen til din målgruppe. For eksempel kan du bruge et mere uformelt sprog om et populært emne, men forblive professionel, når målgruppen er kendt for at følge forretningsjargon.

Hvilke værktøjer skal du bruge for at justere stemme og tone?

  • Hemingway App
  • Tone-tjekker
Hemingway App
Hemingway app editor

Vælg et enkelt, letlæseligt layout, der er visuelt tiltalende.

Hvorfor er det vigtigt at organisere dit layout?

Når du opretter en lead magnet, er det vigtigt at overveje, hvordan indholdet vil blive organiseret og lagt ud. Dette vil hjælpe læserne med at absorbere informationen lettere.

Writing on keyboard illustration
Simpel og letlæselig layoutoptimering

Hvordan organiserer man layoutet?

Lav en plan, forbered forskellige layouts for at se, hvilken der ser bedst ud. Glem ikke det visuelle hierarki.

Hvilke værktøjer skal du bruge til at organisere dit layout?

  • bulleted lists
  • headings and subheadings
  • billeder og videoer

Leads burde ikke have svært ved at finde flere oplysninger om dig eller stille dig yderligere spørgsmål.

Hvorfor er det vigtigt at tilføje en chatknap?

Det er en fantastisk måde at give mere øjeblikkelig kundesupport, og det kan også hjælpe dig med at indsamle kundeemner. Chatbots bliver stadig mere populære, så at tilføje en til dit websted kan give dig en fordel i forhold til konkurrenterne, selvom intet overgår live support på chat.

Hvordan tilføjer man en chatknap til en lead magnet?

Du kan tilføje en chat-widget til din lead magnets landingsside. Med LiveAgent kan du tilføje livechat med nogle få enkle trin:

  • Vælg en chatknap.
  • Tilpas chatvinduet.
  • Integrer det til hjemmesiden (på mindre end et minut).

Og det var det, den er klar til at hjælpe dine kunder!

Customize chat button in Customer service software - LiveAgent

Hvilke værktøjer skal bruges til at tilføje en chatknap?

Inkluder en stærk opfordring til handling (CTA), der fortæller dit publikum, hvad du vil have dem til at gøre næste gang, og hjælpe med at forkorte deres konverteringssti.

Hvorfor er en CTA vigtig?

En god opfordring til handling er et must, hvis du vil holde alle dine lead magnet-læsere interesserede og klar til at handle.

LiveAgent's CTA buttons
LiveAgent’s call to action buttons

Hvordan angiver man CTA?

Dette kunne være noget så simpelt som “download nu” eller “læs mere”, men du skal sørge for, at det er tydeligt, at din lead magnet er klar til download.

  • tilbyd et tilbud de vil have
  • få dem til at føle, at de ikke skal gå glip dette, ved ikke at tilmelde sig
  • skab en følelse af, at det haster med tidsbegrænsninger eller begrænset tilgængelighed

Hvilke værktøjer skal du bruge til tydeligt at angive CTA’en

  • AIDA model
  • tekstforfatningsformler

I 2022 bør du bestemt være opmærksom på mobiler.

Hvorfor er det vigtigt at justere en lead magnet for mobilbrugere?

Mobile enheder udgør allerede en betydelig del af webtrafikken, så det er ikke godt, hvis du mister læsere, bare fordi filen ikke virker på bestemte enheder.

Mobile testing illustration






Mobilvenlig er menneskevenlig

Hvordan justerer man en lead magnet til mobile brugere?

Du skal optimere din lead magnet-landingsside og formatere teksten, så den også kan læses på mindre skærme.

<h3 id=”which-tools-should-you-use-to-adjust-a-lead-magnet-for-mobile-users”Hvilke værktøjer skal bruges til at justere lead magnet til mobile brugere?

Der er visse værktøjer, der kan hjælpe dig med at optimere en lead magnet til mobile enheder, såsom Google Search Console eller Mobile-Friendly Test.

Læs din lead magnet flere gange for at sikre, at den ikke indeholder stave- eller grammatiske fejl.

Hvorfor er korrekturlæsning så vigtig?

Det er af afgørende betydning, at dit eksemplar ikke indeholder fejl, hvis du ønsker at etablere dig som ekspert.

Proofreading
Avoiding mistakes with proofreading

Hvordan håndterer man korrekturlæsning?

Dobbelttjek og send dit team den endelige version af indholdet. Hvis du ikke skriver på dit modersmål, så hyr en ekspert til at læse korrektur på dit indhold, se om det lyder naturligt, og se efter eventuelle fejl.

Hvilke værktøjer skal du bruge til at korrekturlæse?

  • Grammarly
  • Hemingway App
  • ProWritingAid

Hvordan måler man lead magnets effektivitet?

  • Tilmeldings-raten

Tilmeldingsraten er antallet af personer, der abonnerer til gengæld for din lead magnet divideret med det samlede antal besøgende på siden.

Denne metrik kan hjælpe dig med at måle, hvor godt din lead magnet klarer sig, så tjek den regelmæssigt for at se, om du har brug for at foretage ændringer.

  • Fuldførelsesskema for kundeformularer

Dette er antallet af personer, der har udfyldt din lead magnets formular divideret med det samlede antal besøgende på denne side.

  • ROI

Investeringsafkast (ROI) er det beløb, du tjener på din lead magnet divideret med omkostningerne ved at skabe og promovere den, ganget med 100 for at give en procent værdi

Jo højere dit investeringsafkast (ROI)- (med andre ord, jo flere stigninger genereret af din kampagne), jo bedre. Så hold altid øje med dette nummer

  • Download rate

Dette er procentdelen af kundeemner, der downloadede din lead magnet efter at have tilmeldt sig den.

Du kan bruge denne metrik til at afgøre, om din lead magnet lever op til dets løfte, og om folk drager fordel af det, de har tilmeldt sig.

  • Engagement

Procentdelen af leads, der interagerer med din lead magnet efter at have downloadet den (del på sociale medier, kommenter, send dig en e-mail).

Denne metric kan hjælpe dig med at afgøre, om folk drager fordel af det, de har tilmeldt sig, og om de vil dele det yderligere eller ej.

  • Åbningsrate

Dette er procentdelen af kundeemner, der åbnede din lead magnet-e-mail.

Det kan hjælpe dig med at bestemme, hvor godt din emnelinje fanger folks interesser og overbeviser dem om at åbne beskeden.

  • Klik-igennem-frekvens

Antallet af personer, der klikkede på et link i din lead magnet-e-mail divideret med antallet af personer, der åbnede det.

Hvis klikraten er lav, betyder det, at folk ikke er interesserede i det, du tilbyder. Som følge heraf skal du muligvis genoverveje din lead magnet, eller hvordan du leverer den.

  • Afmeldelsesrate/strong>

Dette er procentdelen af kundeemner, der besluttede at afmelde fremtidige e-mails efter tilmelding til din lead magnet.

Hvis dette tal er højt, kan det være et tegn på, at du skal foretage nogle ændringer på din lead magnet (vær sikker på, at indholdet lever op til, hvad det lover).

  • Lead Kvalitet

Kvaliteten af leads genereret fra din lead magnet.

Denne metric kan hjælpe dig med at afgøre, om de kundeemner, du får, er af høj kvalitet eller ej. Du kan spore dette ved at se på konverteringsrate, tilmeldingsrate og engagementsrate.

  • Tid til at konvertere

Den gennemsnitlige tid, det tager for et kundeemne at konvertere efter tilmelding til din lead magnet.

Dette tal viser dig, hvor lang tid det tager for nogen at drage fordel af det, de har tilmeldt sig til, og hvorvidt leads faktisk er interesseret i dit indhold.

Sammenfatning af tjekliste for lead magnet

  • Vælg din målgruppe
  • Bestem dit værdiforslag
  • Vurder de nødvendige ressourcer og værktøjer
  • Lav et lead magnet udkast
  • Skab en uimodståelig lead magnet
  • Opret en landingsside til din lead magnet
  • Format for e-maillevering eller offentliggørelse
  • Test og mål resultater
  • Markedsfør din lead magnet

Tjekliste til oprettelse af lead magnet

  • Find på en lead magnet titel
  • Styr mål ord
  • Lav pauser
  • Inkluder søgeord
  • Tilføj interne links
  • Indstil formatet
  • Tilføj billeder og videoer
  • Registrer stemme og tone
  • Organiser layoutet
  • Angiv tydeligt
  • Juster lead magnet til mobile brugere
  • Korrekturlæst

Lead magnet-metrik

  • Tilmeldingsrate
  • Fuldførelsesgrad for kundeformularer
  • ROI
  • Download-rate
  • Engagement
  • Åbningsrate
  • Klik-igennem-frekvens
  • Afmeldelsesrate
  • Lead Kvalitet
  • Tid til at konvertere

Lead magnet checklist FAQs

How to create lead magnets your customers can't ignore?

There is no one-size-fits-all answer to this question, as the type of lead magnet you create will depend on your industry and what type of content your customers are most interested in. Make your lead magnets irresistible by ensuring that: The content is high quality and relevant to your target audience. The offer is enticing and relevant to your customers' needs. The CTA is clear and easy to follow. The design and layout of the lead magnet are appealing and easy to navigate.

How to create lead magnets that drive conversions?

The effectiveness of a lead magnet will vary depending on your target audience and what you're offering. However, there are some key components that all effective lead magnets share. This article has walked you through the necessary steps of creating a high-converting lead magnet and offered some tips on making sure it stands out from the competition.

How can lead magnets grow your business?

Once you've created a high-converting lead magnet, it's essential to drive traffic to it. One way to do this is by including a link in your email signature or on your website. You can also promote your lead magnet on social media and include a call to action in your posts. When someone signs up for your lead magnet, you need to follow up as soon as possible. You can also include a bonus incentive for those who sign up within the first 24 hours or week, for example, after you launch.

What makes an effective lead magnet?

Your lead magnet should provide value and be free of charge. It's vital that it includes clear calls to action and is easy to sign up for. Your lead magnet should also be relevant to your target audience and the topic of your blog. Last but not least, promote it heavily on social media and other channels in order to drive traffic to it.

How to create a lead magnet checklist template?

You don't have to do one because you can download our lead magnet checklist. It will guide you through all the steps required to create a lead magnet.

Do lead magnets work?

Yes, they are a great way to grow your email subscriber list and help you increase conversions.

What are your tips for creating a high-converting lead magnet?

Here are ours tips for creating a perfect lead magnet: Start with a firm offer. What's the one thing your audience wants most? Give it to them in exchange for their contact information. Keep it concise. No one wants to read a long, drawn-out lead magnet. Instead, get to the point and deliver value quickly. Make it visually appealing. People are drawn to things that look pretty, so ensure that your lead magnet is attractive and easy on the eyes. Use effective copywriting. Hook your readers with an attention-grabbing headline and keep them engaged with persuasive content. Test, test, test. Don't guess what works best, but track the performance of your lead magnet and optimize accordingly.

What are some examples of lead magnets?

A free, sample chapter from a bestselling book on a relevant topic. An infographic with the top X steps to achieving a certain goal (an educational lead magnet). A downloadable lead magnet such as a short simple checklist PDF that helps people make sure they're covering all their bases before beginning a given project (a cheatsheet lead magnet). A 30-day (for example) email course.

Tilhørende ressourcer

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo