Er du en blogger, en content strategist eller en konverteringsoptimizer, der ønsker at skabe en fristende lead magnet?
Brug denne tjekliste til at garantere, at du har alle elementerne til en vellykket lead magnet.
Lead magnets er en af de mest effektive måder at generere kvalificerede kundeemner og forbedre konverteringer på i henhold til HubSpot, og vi er fuldstændig enige. Det er ikke længere nok at oprette et godt blogindlæg og bede folk om deres e-mailadresse.
Udfordringen er at skabe magnets, der rent faktisk virker. Da hele processen er ret kompleks, bestræber vi os på at forenkle det for dig så meget som muligt.
Vores lead magnet tjekliste hjælper dig med at dække alle aspekter af at skabe en lead magnet, der vil forvandle potentielle kunder til betalende kunder og skubbe dem hen mod køberrejsen.
Everyone who wants to create an effective lead magnet. This checklist will help verify that you have all the necessary elements in place.
Sørg for, at din lead magnet er relevant for den rigtige målgruppe ved at spørge dig selv: “Hvem vil benytte dette?”.
Hvis din lead magnet ikke er relevant for målgruppen, vil de være mindre tilbøjelige til at være interesserede nok til at abonnere og bruge den.
Der kan gøres adskillige ting for at hjælpe med at gøre din lead magnet mere relevant for den rigtige målgruppe:
What is the main benefit potential customers will get from subscribing to and engaging with your lead magnet?
Your lead magnet will not be effective if it doesn’t offers something invaluable to your target audience. Therefore, your value proposition needs to stand out and speak directly to them.
Det er på tide at begynde at tænke over, hvilke værktøjer og ressourcer du skal bruge for at skabe en lead magnet.
De kan omfatte software, grafik, skrifttyper eller endda redigerbare skabeloner, hvis du bruger et bestemt format som en e-bog.
Hvis du ikke har de nødvendige værktøjer og ressourcer, du har brug for til at skabe din lead magnet, vil det være svært (eller umuligt) at gøre det. Hvis du ikke har de rigtige værktøjer, kan det også bremse oprettelsesprocessen, hvilket betyder, at din lead magnet muligvis ikke er klar i tide til lancering.
Et udkast til lead magnet kan være nyttig, hvis du laver noget mere komplekst, f.eks. et onlinekursus eller en guide (udkastet hjælper med at holde projektet på sporet).
Et udkast tvinger dig til at tænke dit indhold igennem og finde ud af eventuelle problemer, før du fortsætter. Det er også en fantastisk måde at bestemme, hvor lang din lead magnet vil være.
Når du har bestemt, hvad din lead magnet skal være, og hvem den er relevant for, er det på tide, at komme i gang med selve oprettelsesprocessen.
Indholdet skal være brugbart, værdifuldt og nyttigt for din målgruppe.
Du har brug for en lead magnet, som faktisk vil gavne dine leads, hvis du vil have, at de skal blive dine fremtidige kunder.
Når du har alle komponenterne på plads, er det så tid til at oprette en landingsside for din lead magnet. Det er her potentielle abonnenter vil gå hen, for at lære mere om, hvad din lead magnet er, og hvordan de kan få fingrene i den.
En landingsside er en vigtig del af leadgenereringsprocessen. Det er det første potentielle abonnenter ser, så det skal være iøjnefaldende og overbevisende.
Nu hvor du har indholdet, skal du beslutte, hvordan det skal distribueres.
Dette sikrer, at alt ser færdigt og professionelt ud, når det sendes ud til abonnenter.
Når din lead magnet er offentliggjort, bør du kontrollere dens ydeevne. Mål resultater og sammenlign forskellige lead magnetvariationer. Test, lær og forbedre.
Du bør teste og måle resultaterne af din lead magnet for at se, hvilken variation der fungerer bedst. Dette vil hjælpe dig med at forbedre effektiviteten af dine lead magnets i fremtiden.
Når du har en lead magnet, der fungerer godt, er det tid til at promovere den. Del det på sociale medier, i din e-mailsignatur, og brug digital markedsføring.
Hvis folk ikke kender til din lead magnet, vil de ikke abonnere på dit nyhedsbrev osv. For at maksimere dets effektivitet skal du promovere det.
Din lead magnet skal love at levere noget, dit publikum ønsker eller har brug for.
Find på lead magnet titler, der er spændende og giver dit publikum lyst til at lære mere.
Tænk på, hvilke problemer dine kundeemner står over for lige nu. Tænk på, hvordan du kan hjælpe med at håndtere dem, og sørg for, at denne løsning er noget, der vil holde dem engageret med dig på lang sigt.
Der er en række forskellige værktøjer, som du kan bruge til at hjælpe dig med at finde frem til fantastiske lead magnet titler. Nogle populære omfatter:
Der er ingen “sweet spot”, når det kommer til lead magnet længde, men det hele afhænger snarere af den type lead magnet, du vil lave.
Din lead magnet skal være lang nok til at give værdi, men ikke så lang, at den bliver overvældende.
Ideelt set bør du sigte efter en lead magnet på nogle få sider. Noget kortere end det, og så er der måske ikke nok værdi. Alt længere end det, og du risikerer at miste læsernes opmærksomhed, før de har en chance for at tilmelde sig.
Der er en ordtællingsfunktion i alle tekstbehandlingsprogrammer, som er nem at bruge.
Dette er et afgørende skridt i formateringen af tekster for at gøre dem nemme at forstå.
Hvis du deler din lead magnet op i mindre bidder, bliver den nemmere at forstå og absorbere for læserne.
Hvis din lead magnet f.eks. er en liste over trin i en proces, vil det at inkludere et billede for hvert trin hjælpe læseren med at visualisere, hvordan det fungerer og nemmere huske hver enkelt.
Nogle populære metoder til at opdele lead magnet indhold omfatter:
Dette er især vigtigt, hvis du skriver et stykke indhold i lang form for et specifikt søgeord.
For at hjælpe din lead magnet med at rangere højere i søgemaskinerne.
Inkluder målsøgeord i titlen og i hele dokumentet. Primære søgeord bør inkluderes i det første afsnit af din lead magnet.
Du kan bruge mange forskellige værktøjer til at finde relevante søgeord, såsom Google’s Adwords Keyword Tool.
Interne links er en praksis, hvor man inkluderer links i dit lead magnetindhold, der peger på andre sider på dit websted.
At give læserne yderligere indhold er en fantastisk måde at øge engagementet og fastholdelsen på, plus hjælpe med at drive trafik til dit andet indhold.
Hvert kapitel i dit lead magnet dokument skal indeholde mindst ét internt link.
Nogle populære metoder til intern linkning omfatter:
The format of your lead magnet should be chosen based on how you want it to look and feel.
Formatting your lead magnet is just as important as the content itself because it should be capturing at first glance. Only the formatting can secure that.
Your lead magnet document can take on many different formats including video, audio, PDF format, eBooks, or webinars/videos with slides (slideshare).
It doesn’t matter what format you use as long as you provide value to your audience. You just need to avoid confusing the reader by offering too many different formats.
Tools that can help with formatting include:
Inkluder billeder eller videoindhold for at forklare begreberne yderligere, hvis det er nødvendigt.
Inkludering af billeder eller videoer er en fantastisk måde at supplere dit lead magnet indhold og holde læserne engageret.
YDine kilder skal være af høj kvalitet, relevante og komplementære til dit emne.
Du kan også bruge videoer som korte beskrivelser, der opfordrer folk til at downloade lead magnets eller som en introduktion til yderligere indhold.
Tonen, stemmen og den overordnede stil vil variere afhængigt af det emne, du dækker i din lead magnet.
Tonen og stemmen i det du skriver, forbedrer selve indholdet. Desuden henvender det sig bedre til målgrupperne, fordi de kan relatere til det.
Vær opmærksom på to niveauer af justering. For det første skal du generelt altid gøre din lead magnet nyttig, informativ og positiv. På et mere specifikt niveau skal du justere tonen til din målgruppe. For eksempel kan du bruge et mere uformelt sprog om et populært emne, men forblive professionel, når målgruppen er kendt for at følge forretningsjargon.
Vælg et enkelt, letlæseligt layout, der er visuelt tiltalende.
Når du opretter en lead magnet, er det vigtigt at overveje, hvordan indholdet vil blive organiseret og lagt ud. Dette vil hjælpe læserne med at absorbere informationen lettere.
Lav en plan, forbered forskellige layouts for at se, hvilken der ser bedst ud. Glem ikke det visuelle hierarki.
Leads burde ikke have svært ved at finde flere oplysninger om dig eller stille dig yderligere spørgsmål.
Det er en fantastisk måde at give mere øjeblikkelig kundesupport, og det kan også hjælpe dig med at indsamle kundeemner. Chatbots bliver stadig mere populære, så at tilføje en til dit websted kan give dig en fordel i forhold til konkurrenterne, selvom intet overgår live support på chat.
Du kan tilføje en chat-widget til din lead magnets landingsside. Med LiveAgent kan du tilføje livechat med nogle få enkle trin:
Og det var det, den er klar til at hjælpe dine kunder!
Inkluder en stærk opfordring til handling (CTA), der fortæller dit publikum, hvad du vil have dem til at gøre næste gang, og hjælpe med at forkorte deres konverteringssti.
En god opfordring til handling er et must, hvis du vil holde alle dine lead magnet-læsere interesserede og klar til at handle.
Dette kunne være noget så simpelt som “download nu” eller “læs mere”, men du skal sørge for, at det er tydeligt, at din lead magnet er klar til download.
I 2022 bør du bestemt være opmærksom på mobiler.
Mobile enheder udgør allerede en betydelig del af webtrafikken, så det er ikke godt, hvis du mister læsere, bare fordi filen ikke virker på bestemte enheder.
Du skal optimere din lead magnet-landingsside og formatere teksten, så den også kan læses på mindre skærme.
<h3 id=”which-tools-should-you-use-to-adjust-a-lead-magnet-for-mobile-users”Hvilke værktøjer skal bruges til at justere lead magnet til mobile brugere?Der er visse værktøjer, der kan hjælpe dig med at optimere en lead magnet til mobile enheder, såsom Google Search Console eller Mobile-Friendly Test.
Læs din lead magnet flere gange for at sikre, at den ikke indeholder stave- eller grammatiske fejl.
Det er af afgørende betydning, at dit eksemplar ikke indeholder fejl, hvis du ønsker at etablere dig som ekspert.
Dobbelttjek og send dit team den endelige version af indholdet. Hvis du ikke skriver på dit modersmål, så hyr en ekspert til at læse korrektur på dit indhold, se om det lyder naturligt, og se efter eventuelle fejl.
Tilmeldingsraten er antallet af personer, der abonnerer til gengæld for din lead magnet divideret med det samlede antal besøgende på siden.
Denne metrik kan hjælpe dig med at måle, hvor godt din lead magnet klarer sig, så tjek den regelmæssigt for at se, om du har brug for at foretage ændringer.
Dette er antallet af personer, der har udfyldt din lead magnets formular divideret med det samlede antal besøgende på denne side.
Investeringsafkast (ROI) er det beløb, du tjener på din lead magnet divideret med omkostningerne ved at skabe og promovere den, ganget med 100 for at give en procent værdi
Jo højere dit investeringsafkast (ROI)- (med andre ord, jo flere stigninger genereret af din kampagne), jo bedre. Så hold altid øje med dette nummer
Dette er procentdelen af kundeemner, der downloadede din lead magnet efter at have tilmeldt sig den.
Du kan bruge denne metrik til at afgøre, om din lead magnet lever op til dets løfte, og om folk drager fordel af det, de har tilmeldt sig.
Procentdelen af leads, der interagerer med din lead magnet efter at have downloadet den (del på sociale medier, kommenter, send dig en e-mail).
Denne metric kan hjælpe dig med at afgøre, om folk drager fordel af det, de har tilmeldt sig, og om de vil dele det yderligere eller ej.
Dette er procentdelen af kundeemner, der åbnede din lead magnet-e-mail.
Det kan hjælpe dig med at bestemme, hvor godt din emnelinje fanger folks interesser og overbeviser dem om at åbne beskeden.
Antallet af personer, der klikkede på et link i din lead magnet-e-mail divideret med antallet af personer, der åbnede det.
Hvis klikraten er lav, betyder det, at folk ikke er interesserede i det, du tilbyder. Som følge heraf skal du muligvis genoverveje din lead magnet, eller hvordan du leverer den.
Dette er procentdelen af kundeemner, der besluttede at afmelde fremtidige e-mails efter tilmelding til din lead magnet.
Hvis dette tal er højt, kan det være et tegn på, at du skal foretage nogle ændringer på din lead magnet (vær sikker på, at indholdet lever op til, hvad det lover).
Kvaliteten af leads genereret fra din lead magnet.
Denne metric kan hjælpe dig med at afgøre, om de kundeemner, du får, er af høj kvalitet eller ej. Du kan spore dette ved at se på konverteringsrate, tilmeldingsrate og engagementsrate.
Den gennemsnitlige tid, det tager for et kundeemne at konvertere efter tilmelding til din lead magnet.
Dette tal viser dig, hvor lang tid det tager for nogen at drage fordel af det, de har tilmeldt sig til, og hvorvidt leads faktisk er interesseret i dit indhold.
There is no one-size-fits-all answer to this question, as the type of lead magnet you create will depend on your industry and what type of content your customers are most interested in. Make your lead magnets irresistible by ensuring that: The content is high quality and relevant to your target audience. The offer is enticing and relevant to your customers' needs. The CTA is clear and easy to follow. The design and layout of the lead magnet are appealing and easy to navigate.
The effectiveness of a lead magnet will vary depending on your target audience and what you're offering. However, there are some key components that all effective lead magnets share. This article has walked you through the necessary steps of creating a high-converting lead magnet and offered some tips on making sure it stands out from the competition.
Once you've created a high-converting lead magnet, it's essential to drive traffic to it. One way to do this is by including a link in your email signature or on your website. You can also promote your lead magnet on social media and include a call to action in your posts. When someone signs up for your lead magnet, you need to follow up as soon as possible. You can also include a bonus incentive for those who sign up within the first 24 hours or week, for example, after you launch.
Your lead magnet should provide value and be free of charge. It's vital that it includes clear calls to action and is easy to sign up for. Your lead magnet should also be relevant to your target audience and the topic of your blog. Last but not least, promote it heavily on social media and other channels in order to drive traffic to it.
You don't have to do one because you can download our lead magnet checklist. It will guide you through all the steps required to create a lead magnet.
Yes, they are a great way to grow your email subscriber list and help you increase conversions.
Here are ours tips for creating a perfect lead magnet: Start with a firm offer. What's the one thing your audience wants most? Give it to them in exchange for their contact information. Keep it concise. No one wants to read a long, drawn-out lead magnet. Instead, get to the point and deliver value quickly. Make it visually appealing. People are drawn to things that look pretty, so ensure that your lead magnet is attractive and easy on the eyes. Use effective copywriting. Hook your readers with an attention-grabbing headline and keep them engaged with persuasive content. Test, test, test. Don't guess what works best, but track the performance of your lead magnet and optimize accordingly.
A free, sample chapter from a bestselling book on a relevant topic. An infographic with the top X steps to achieving a certain goal (an educational lead magnet). A downloadable lead magnet such as a short simple checklist PDF that helps people make sure they're covering all their bases before beginning a given project (a cheatsheet lead magnet). A 30-day (for example) email course.
Vi sætter pris på din seneste tilmelding til LiveAgent.
En meddelelse sendes til din email-adresse, der indeholder loginoplysninger, lige efter din konto er installeret.
Hvis du venter et stykke tid, efter installationen er afsluttet, kan du få adgang til din konto direkte herfra.
Efter processen er overstået, vil vi sende dig dine loginoplysninger til din mailboks.
Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.
Vi er tilgængelige på adskillige datoer