Everything you need to start online store

Starte en Etsy shop-tjekliste

Overvejer du at starte en Etsy-butik? Hvis du gør, skal du have alle de nødvendige forsyninger.
Her giver vi dig en tjekliste over alt, hvad du skal bruge for at komme i gang. Fra oprettelse af din butik til oprettelse af din første ting til salg, vi har tjek på det.

Vigtigheden af ​​at starte en Etsy shop-tjekliste

Selvom du måske har gode ideer til dine hjemmelavede smykker eller vintagefund, ved du måske ikke præcis, hvordan du driver en butik.

Lad os vise dig hvordan.

Uanset hvad du planlægger at sælge på Etsy, vil det at have en tjekliste over alt, hvad du har brug for, før du åbner din butik, forhindre dig i at gå glip af nogen skridt, så det ikke bliver en succes.

Her er der en tjekliste, der er en hurtig og nem måde at undgå at støde på problemer med din Etsy-butik under opsætningsprocessen (og efterfølgende).

Hvem kan drage fordel af at starte en Etsy shop-tjekliste?

  • Kunstnere

Du kan sælge dit kunstværk på Etsy og blive butiksejer, uanset om du maler, tegner, er billedhugger eller enhver anden form for kunstner. Denne tjekliste hjælper dig med at tage dine første skridt mod at tjene penge på din passion.

  • Producenter af hjemmelavede, vintage og håndværksartikler

Spekulerer du på, om en Etsy-butik ville være den rigtige for dig? Hvis du vil sælge unikke ting såsom håndværk eller vintageartikler, er Etsy et godt sted at finde dit publikum og din niche. Ved at give dig den følgende tjekliste gør vi det simpelthen nemmere for dig at starte din online forretning.

  • Små virksomhedsejere

Bliv bemærket – Etsy er en markedsplads for folk, der leder efter unikke varer. Uanset om du kun lige begyndt eller er en erfaren professionel, vil denne tjekliste sikre, at din Etsy-butik har et solidt fundament.

Starte en Etsy shop-tjekliste

Før du kommer ordentligt i gang, skal du analysere, om det produkt eller den tjeneste, du ønsker at sælge, er værd at bruge tid og energi på.

Woman getting ideas

Hvorfor er det vigtigt at fastslå, om din idé er en bæredygtig forretningsmulighed?

Etsy er en fantastisk platform til at sælge håndlavede ting. Du skal dog være sikker på, at der er efterspørgsel efter det, du vil sælge.

How to establish if your idea is a viable business opportunity?

  • Tjek dine konkurrenter – find ud af, om der allerede findes lignende produkter på markedet. Det kan være svært at skille sig ud, hvis der allerede er stor konkurrence.
  • Brug Etsys søgefunktion – brug Etsys søgefunktion til at se, hvor mange mennesker der søger efter det produkt, du vil sælge. Hvis der er mange mennesker, så er der bestemt en efterspørgsel.
  • Spørg dine venner og familie – at få ærlig feedback fra dine nærmeste kan være virkelig indsigtsfuldt. De vil være ærlige og fortælle dig, hvis de tror, ​​dit produkt er noget, folk rent faktisk ville købe.

Hvilke værktøjer skal du bruge til at fastslå, om din idé er en bæredygtig forretningsmulighed?

  • Google Trends for at se, om der er en generel interesse for det produkt, du vil sælge
  • Google Ads Keyword Planner for at få en idé om, hvor mange mennesker der søger efter en bestemt sætning for at måle efterspørgsel efter dit produkt

Begge er gratis, så du bør helt sikkert tjekke dem ud, før du åbner din første Etsy-butik.

Vi siger det lige ud: uden en kan du simpelthen ikke komme i gang.

Hvorfor er det vigtigt at oprette en Etsy-konto?

At åbne en onlinebutik er meget dyrere og mere kompliceret uden en Etsy-konto. Etsy er et godt alternativ til at betale for hosting og et webdomæne til din e-handelssted, hvis du lige er startet og gerne vil se, hvordan det går. Udover at minimere din risiko for at spilde mange penge, vil Etsy også gøre dig bemærket.

Etsy shop registration

Hvordan opretter man en Etsy-konto?

Har du lige indset, at din drøm om at starte en lille online-virksomhed er ved at blive til virkelighed, og du er ved at flippe ud?

Tag en dyb indånding, og klik her for at oprette en Etsy-konto.

Bare rolig, vi guider dig gennem hele processen.

Bemærk: Dine varer skal være håndlavede, håndværk eller vintage (mindst 20 år gamle), og du skal være mindst 18 år gammel (medmindre din konto er registreret af en forældre eller værge).

Indtast din e-mailadresse, eller registrer dig med en eksisterende Google-, Facebook- eller Apple-konto. Derefter skal du blot tilføje dit navn og angive en adgangskode. Du er inde..

Hvilke værktøjer skal bruges til at oprette en Etsy-konto?

Nu hvor du har en Etsy-konto, er det tid til at indstille dine butikspræferencer. Disse omfatter aspekter som det sprog og den valuta, du vil bruge, samt din placering og skatteoplysninger.

Open your Etsy shop and start selling today

Hvorfor er det vigtigt at angive butikspræferencer?

Disse indstillinger bestemmer, hvordan din butik ser ud for købere, og vil også påvirke ting som forsendelse og afgifter.

Hvordan indstiller man butikspræferencer?

Start opsætningen af ​​din butik ved at klikke på Åbn din Etsy-butik.

Vælg det standardsprog for butikken, som du vil bruge til at beskrive dine varer.

Bemærk: Vælg omhyggeligt – du kan ikke ændre dette, men du kan tilføje andre sprog senere.

Vælg derefter landet for butikken og butiksvaluta. Kunder fra andre lande vil automatisk se produktpriser i deres lokale valutaer.

Dit sidste trin er at vælge oplysninger om dig selv, der bedst beskriver dig, f.eks. om dette er dit fuldtidsjob eller ej.

Hvilke værktøjer skal du bruge til at indstille dine butikspræferencer??

  • Etsys side med butikspræferencer

Det er tid til at navngive din butik. Lad os tage et kig på vores tips.

man making choice

Hvorfor er det vigtigt at vælge det rigtige navn til din butik?

Navnet på din butik, er noget af det første, som købere vil se, når de finder din Etsy-butik, så det er vigtigt at vælge et navn, der afspejler de produkter, du sælger, og det brand image, du ønsker at fremvise.

Hvordan vælger man det rigtige navn til butikken?

  • Det skal være kort og sødt – et kortere navn er nemmere at huske og ser bedre ud på markedsføringsmateriale.
  • Gør det relevant – vælg et navn, der afspejler de produkter, du sælger.
  • Undgå at bruge tal og specialtegn – de kan være svære for købere at huske og kan få din butik til at virke mindre professionel.
  • Foretag research – se, om navnet allerede er taget, eller om det måske ikke passer til dit målmarked.

Bemærk: Etsy-butiknavne skal have mellem 4-20 tegn og kan ændres senere.

Hvilke værktøjer skal bruges til at vælge det rigtige navn på butikken?

  • Etsy shop name generator, f.eks. Namify
  • Google for at lave en grundig research

Det er vigtigt at have ting på lager i din Etsy-butik, for uden produkter vil du ikke være i stand til at sælge noget.

Add a photo of product to your Etsy shop

Hvorfor er det vigtigt at være omhyggelig med at lagerføre din butik?

Folk foretager køb baseret på, hvad de kan se. For at potentielle kunder kan forestille sig, at de bruger dine produkter, er det afgørende at udgive billeder af høj kvalitet.

Hvordan have ting på lager i din butik?

Ifølge Etsy er de bedste billeder dem, der viser produkterne fra alle vinkler, viser produktdetaljer og demonstrerer, hvordan man bruger dem.

  • Start med et lille udvalg af produkter – du kan altid tilføje flere senere.
  • Tag billeder i høj kvalitet – brug lyse, veloplyste billeder, der viser dine produkter i det bedst mulige naturlige lys.
  • De optimale dimensioner – for produktbilleder er 2.700 pixels brede og 2.025 høje.
  • Baseret på Etsys 2020-analyse er der større sandsynlighed for, at kunder køber varer vist i videoer.

    Bemærk: Nogle print-on-demand-produkter, der sælges via Etsy, skal distribueres via websteder som Printful eller Printify. Etsy kræver normalt, at folk opsætter deres produkter (keramik, ure, skjorter, smykker, håndtasker, telefoncovers osv.) på denne anden side for at lægge deres produkter på Etsy.

    Hvilke værktøjer skal du bruge til at vise lager i din butik?

  • Foto- og videoredigering – brug en gratis online editor som Canva, eller download et program som Adobe Photoshop eller iMovie

Nu skal du så fortælle verden om dine produkter, og hvorfor folk vil elske dem.

Etsy product listing example

Hvorfor er det vigtigt at tilføje produktlisteoplysninger?

Det er et obligatorisk trin, så du vil ikke være i stand til at tilføje noget mere uden at gøre dette.

Hvordan tilføjer man produktlisteoplysninger?

  • Find på produkttitler – Inkluder søgeord, så dit publikum nemt kan finde dig. Du skal også tilføje nogle yderligere detaljer ved at svare Hvem har lavet det?, Hvad er det? og Hvornår blev det lavet?
  • Skriv en produktkategori – såsom en herrefrakke , hæklet tæppe osv.
  • Vælg muligheder for fornyelse – afgør, om din side automatisk skal fornyes eller ej. Hver fornyelse varer 4 måneder, og derefter udløber den eller kan fornyes igen (koster $0,20 hver gang).
  • Vælg typen af ​​produkt – fysiske eller digitale varer (filer, som købere vil downloade).
  • Skriv en klar og kortfattet beskrivelse af hver vare – medtag alle relevante oplysninger om dine produkter såsom størrelse og materialer osv.
  • Opsæt lagerbeholdning og prissætning – du kan også tilføje variationer, hvis dit produkt f.eks. fås i forskellige farver. Tilføj personalisering, hvis det er nødvendigt.

Bemærk: Brug forhåndsvisningsknappen til at se, hvordan din side vil se ud efter udgivelsen.

Hvilke værktøjer skal bruges til at tilføje produktlisteoplysninger?

  • Etsys side med oplysninger om siden

Klart forklare behandlingstiden til kunderne, så de har realistiske forventninger, m.h.t. leveringer.

Etsy estimated arrival date example

Hvorfor er det vigtigt at angive realistiske leveringstider?

Ellers kan købere blive utålmodige og afbestille, hvilket kan føre til negative anmeldelser og tab for forretningen.

Hvordan indstilles leveringsmuligheder?

  • Opsæt portopriser – lad Etsy beregne dem, eller indtast faste forsendelsespriser på egen hånd. Prisen for hver vare vil blive bestemt af køberens placering og varens vægt og dimensioner.
  • Tilføj dit postnummer og behandlingstid – indtast et tilpasset interval.

Tilføj alle detaljer, såsom hvor du vil levere til, hvilke tjenester købere kan vælge ved kassen, og om du tilbyder gratis levering eller ej.

Glem ikke at tilføje nøjagtige mål og varens vægt, også når den er pakket.

Bemærk: Du kan gemme alle disse muligheder for fremtidige varer som en leveringsprofil.

Hvilke værktøjer skal bruges til at organisere leveringer?

  • Etsy leveringsprofil

Destinationslandet kan pålægge importskatter, told og gebyrer på pakker leveret internationalt.

Etsy available shipping services

Hvorfor er det vigtigt at tjekke internationale forsendelseskrav?

Hvis du ikke overholder loven, udsætter du dig selv for at betale store bøder. Etsy kan også forbyde din butik.

Hvordan kontrollerer man international forsendelse?

Toldbehandlingsgebyrer, told og skatter er generelt købers ansvar. I nogle lande er Etsy forpligtet til at opkræve moms fra importerede varer og betale denne til det offentlige.

Hvis en køber og en sælger er placeret i forskellige lande, informerer Etsy købere om, at yderligere told og afgifter kan pålægges.

Bemærk: Etsy ændrede for nylig loven (1. juli 2022) om, at enhver, der sender til Tyskland, skal ansøge om certificering fra den tyske regering. Hvis du alligevel undlader at registrere og sende pakken til Tyskland, kan du få en bøde på 200.000 €. Lær mere her.

Hvilke værktøjer skal bruges til at kontrollere internationale forsendelseskrav?

  • Etsy Hjælpecenter
  • Lokale brugerdefinerede kontorwebsteder
  • Central Agency Packaging Register

Fortæl Etsy, hvordan du bliver betalt.

Etsy payment methods

Hvorfor er det vigtigt at angive betalings- og faktureringsoplysninger?

Etsy tilbyder mange forskellige betalingsmuligheder, så du skal vælge den, der passer dig bedst.

Hvordan konfigurerer du betalings- og faktureringsoplysninger?

  • Vælg, hvordan du foretrækker at acceptere betalinger – mulighederne omfatter PayPal, check eller postanvisning, “andet” og Etsy-betaling.

Etsy Payments er den mest populære mulighed, som sælgere vælger. Med denne mulighed accepterer du PayPal, Apple Pay og Etsy gavekort og har mere kontrol over din økonomi. At købe på denne måde er meget sikrere, så købere vil stole mere på dig til gengæld.

Bemærk: For at modtage dine betalingsindbetalinger fra Etsy skal du oprette en bankkonto og bopælsadresse i dine betalingsindstillinger.

Det er værd at bemærke, at Etsy primært er designet til amerikanske borgere, så dets mest fleksible betalingsmuligheder er primært tilgængelige for dem. Hvis du er fra Europa, har du muligvis problemer med at deltage. Reglerne afhænger af dit land. Tjek dem for at finde den bedst egnede betalingsprocessor til at modtage betalinger.

Hvilke værktøjer skal bruges til at oprette betalinger?

  • Etsy Payments

Selvom dit butiksbanner og dit butikslogo er separate grafikker, arbejder de sammen for at fortælle Etsy-kunderne om dit brand.

Hvorfor er det vigtigt at designe butikkens facade?

Som en kort velkomstbesked til dine potentielle kunder skal din butiksfacade være fængende, let at forstå og relevant i forhold til det, du sælger. Når købere kommer ind i din butik, skal din butiksfacade med det samme formidle, hvad din virksomhed handler om.

Hvordan designer du din butiksfacade med Etsy?

Det er nemt at designe din Etsy-butik ved hjælp af deres indbyggede værktøjer.
Du kan uploade billeder, tilføje tekst til afsnittet Om og endda bruge HTML til at tilpasse din butiks udseende.

  • Et Etsy shop-ikon er knyttet til din virksomhed. Dette billede repræsenterer din butik på tværs af webstedet, så det skal afspejle følelsen og kvaliteten af ​​din virksomhed.
  • Et Etsy-shop-ikon skal have: enkel grafik, minimal tekst, være mindeværdig, forståelig og nedskaleret til 500 x 500 pixels.

Bemærk: Butiksikonet vises meget mindre på Etsy-appen, aktivitetsfeeds og kvitteringer. Tag højde for dette, når du designer dit logo.

Dit banner er sandsynligvis det første, som dine kunder kommer til at se, når de besøger din butik.

  • Etsy-banneret skal have: et klart budskab, grafik af høj kvalitet og være 1.200 x 300 pixels i størrelse.

Hvilke værktøjer skal du bruge til at designe din butiksfacade?

  • Canva tilbyder Etsy-skabeloner (til både Etsy shop-ikoner og Etsy shop-bannere), så brug det til nemt at skabe professionelle billeder, hvis du er nybegynder inden for dette felt. ExtCanva premium extension koster omkring $13.
  • Adobe Illustrator og Photoshop er fantastiske værktøjer til at skabe din egen grafik. Fra $9,99-$54,99, afhængigt af planen.

Etsy giver mulighed for at linke din butik til sociale medieplatforme såsom Pinterest, Twitter, Facebook og Instagram.

LiveAgent - social media support software

Hvorfor er det så vigtigt at linke din Etsy-butik til sociale medier?

Dette er en fantastisk måde at fremme dine produkter og komme i kontakte med et bredere publikum. Ved at dele dine produkter på sociale medier kan du tiltrække nye kunder og skabe flere salg.

Hvordan linker du din Etsy-butik til sociale medier?

Gå til sektionen Sociale medier i din butik, og klik derefter på sociale mediekonti for at forbinde Etsy til dine profiler.

Fra sektionen Social media kan du også oprette hurtige indlæg og dele vigtige opdateringer om din Etsy-butik.

Etsy tilbyder seks typer indlæg:

  • Op til 25 af de seneste fortegnelser, du har tilføjet
  • Seneste milepæle og succeser som f.eks. din butiks jubilæum
  • Nuværende eller kommende salg og kuponer
  • 5-stjernede anmeldelser
  • Elementer, du har angivet som favoritter

Hvilke værktøjer skal du bruge til at linke din butik til sociale medier?

  • Profiler på sociale medier på Instagram, Pinterest og Facebook osv.
  • Etsys sektion for sociale medier
  • Værktøjer såsom Kontentino for at administrere din tilstedeværelse på sociale medier effektivt

For at kontakte dine potentielle kunder via sociale medier mere effektivt bør du overveje at implementere værktøjer som LiveAgent-supportsoftware til sociale medier. Det giver dig mulighed for at opsætte automatiseringsregler og håndtere alle dine beskeder på sociale medier fra én universel indbakke.

Etsy-annoncer er en fantastisk måde at promovere dine produkter på, både i søgeresultater og på andre Etsy-sider.

Etsy ads example

Hvorfor er det vigtigt at overveje betalt annoncering?

Investering i betalt promovering giver dig mulighed for at nå ud til et bredere publikum og potentielt tiltrække nye kunder.

Hvordan begynder man at bruge Etsy Ads?

  • Gå til Shop Manager > Marketing > Advertising.
  • Opret en annoncekampagne, vælg hvilken fortegnelse du vil promovere, og angiv et dagligt budget.

Bemærk: Dette er det maksimale beløb, du er villig til at bruge på at annoncere for dine varer om dagen, som du til enhver tid kan ændre. Det daglige minimumsbudget er som standard 1 USD.

Etsy vil derefter matche dine produkter med relevante kunder.

Når du opretter en annoncekampagne, skal du huske på, at du skal:

  • Sætte et budget
  • Vælg din målgruppe
  • Vælg de produkter, du vil promovere

Hvor vil dine annoncer blive vist?

På tværs af Etsy-webstedet, hvilket betyder Etsy Search, Category Pages og Market Pages på både Etsy.com og Etsy-appen.

For at starte eller stoppe med at annoncere for individuelle fortegnelser skal du gå til Etsy Ads og administrere alle dine nuværende kampagner derfra.

Hvilke værktøjer skal bruges til betalt annoncering?

  • Etsy Ads
  • Google Ads

Du kan tilbyde prisreduktioner på dine varer, forsendelse eller begge dele.

Sales manager

Hvorfor er det vigtigt at tilbyde rabatter?

De er en fantastisk måde at lokke købere til, især hvis du lige er startet. Ved at tilbyde rabatter kan du henlede opmærksomheden på din butik og gøre det mere sandsynligt, at folk køber hos dig.

Hvordan tilbyder man rabatter på Etsy?

Etsy tilbyder sælgere tre måder at tilbyde rabat på varer i deres butikker: Udsalg, kampagnekoder og målrettede tilbud.

  • Udsalg – rabat på nogle eller alle dine varer til en bestemt målgruppe i en begrænset periode.
  • Kampagnekoder – købere kan bruge ved kassen. Del koder via beskeder, sociale medier, butiksmeddelelser eller på anden måde.
  • Målrettede tilbud – opret kampagnekoder, der automatisk sendes til kunder, der har vist interesse for dine varer.

Gå til Shop Manager > Marketing tab > Sales og Discounts, og konfigurer derefter alle rabatter der.

Du har rabattyper som disse at vælge imellem: procentvise rabat, fast beløb rabat eller gratis standardforsendelse.

➡️ Hvis du har brug for flere oplysninger, kan du tjekke Etsy Help Center.

Nogle tips til at tilbyde rabat på varer:

  • Overvej at tage en procentdel af varens oprindelige pris
  • Tænk på at tilbyde køb én, få én gratis tilbud
  • Gør en bundterabat, der sparer kunder penge, når de køber flere varer på én gang

Du skal bare sørge for at angive nogle retningslinjer, så du ikke ender med at miste penge ved hvert salg.

Hvilke værktøjer skal bruges til at tilbyde rabatter?

  • Etsy built-in tool
  • Kampagnekoder
  • Målrettede tilbud
  • Udsalg

Mange Etsy-sælgere er afhængige af disse kommunikationsrum for at udvikle deres forretning, så deltag i samtalerne med andre sælgere.

Join Etsy community

Hvorfor er det vigtigt at deltage i Etsy-fællesskabet?

Det er et storartet sted at skabe tilknytning, networke og finde samarbejdspartnere. Chat med andre sælgere for at lære, hvad der er nyt på Etsy, spørg om råd eller diskuter hvad du kan lide.

Hvordan bliver man involveret i Etsy-fællesskabet?

Den bedste måde er at deltage i nogle af de mange teams, der er tilgængelige.

Hvilke værktøjer skal bruges til at deltage i Etsy-fællesskaber?

  • Etsys egne fællesskabsforum
  • Facebook-grupper dedikeret til Etsy-sælgere
  • Instagram-hashtags specifikt til Etsy-butikker og -produkter
  • Onlinefortegnelser, der viser Etsy butikker i bestemte kategorier eller nicher

Hvis du har modtaget din første ordre, men ikke ved, hvad du skal gøre, har Etsy et fantastisk værktøj i deres Shop Manager til at holde styr på alt.

Etsy Shop Manager dashboard

Hvorfor er det vigtigt at bruge Shop Manager?

Ved at bruge Shop Manager kan du se, hvilke bestillinger der er blevet betalt og afsendt, samt udskrive forsendelsesetiketter fra ét sted. Hold også dine købere opdateret om status for deres køb for at opbygge tillid og få dem til at vende tilbage efter mere.

Hvordan administrerer man bestillinger?

Når du har modtaget din første ordre, skal du gå til din Shop Manager og opdatere ordrestatussen. På den måde vil køberen vide, at du har modtaget deres ordre og arbejder på den. Du kan også lægge en besked til dem, hvis du har spørgsmål om deres køb.

Bemærk: Ved at klikke på Fuldfør ordre kan du tilføje en valgfri note til køber, et sporingsnummer, en forsendelsesudbyder for pakken og fastsætte forsendelsesdatoen.

Når du har sendt varen, skal du markere ordren som afsendt i Shop Manager. Dette vil sende køberen en meddelelse om, at deres ordre er på vej.

Shop Manager giver dig også mulighed for at:

  • Oprette og sende fakturaer
  • Printe forsendelsesetiketter
  • Spor betalinger
  • Kommunikér med købere

Hvilke værktøjer skal du bruge til at administrere dine ordrer?

  • Etsy Shop Manager

Når du har modtaget en bestilling, skal du sende køberen en hurtig besked for at sige tak gennem Etsy.

Thank you for your order template

Hvorfor er det vigtigt at takke dine købere?

Først og fremmest er det simpelthen høfligt. Ved at takke dine kunder begynder du at opbygge relationer med dem og øger chancerne for, at de vender tilbage for at købe hos dig igen i fremtiden. Også, hvis der nogensinde er problemer med en ordre, kan situationen afværges ved at takke kunden på forhånd.

Hvordan takker du dine købere for deres bestilling?

I din besked skal du:

  • Takke dem for deres ordre
  • Bekræft, at du har modtaget ordren og behandler den
  • Giv dem en anslået leveringstid/li>
  • Inkluder et link til dine butikspolitikker
  • Fortæl dem, hvordan de kan kontakte dig, hvis de har spørgsmål

Hvilke værktøjer skal du bruge til at takke dine købere?

  • Etsy direct messaging system

Pak din ordre med omhu og så er det tid til at sende den afsted.

Etsy - Completing order

Hvorfor er det vigtigt at have en effektiv strategi for forsendelse af ordrer?

Du kan spare tid og penge ved at implementere en effektiv ordreopfyldelse- og forsendelsesstrategi.

Hvordan sender og fuldfører man ordrer?

  • Beregn forsendelsesoplysningerne (varevægt, størrelse, fragtfirma), så du nøjagtigt kan beregne forsendelsesomkostninger.
  • Når din ordre er på vej, skal du markere den som afsendt på Etsy og inkludere eventuelle sporingsoplysninger.
  • Gå til Shop Manager > Orders & Shipping > Klik på timer-ikonet i højre side af den ordre, du har afsendt, og klik derefter på Complete order.

Bemærk: Når en forsendelsesetiket er købt på Etsy, fuldføres ordren automatisk, og en forsendelsesmeddelelse sendes til køberen på etikettens afsendelsesdato.

Hvilke værktøjer skal bruges til at sende og fuldføre ordren?

Glem ikke at bede om nogle få ord fra køberen om deres oplevelse med dit produkt.

customer reviews checks

Hvorfor er det vigtigt at bede om anmeldelser?

At bede dine købere om anmeldelser er en fantastisk måde at få feedback på dine produkter for at forbedre din virksomhed. Anmeldelser er også vigtige for at opbygge tillid hos potentielle kunder.

Hvordan beder man om anmeldelser på Etsy?

Etsy giver købere mulighed for at skrive anmeldelser, efter at deres ordre er ankommet.

Dine købere kan give dig en vurdering fra 1 til 5 stjerner sammen med en besked. Disse anmeldelser kan ses af offentligheden i din butik. Og du skal ikke bekymre dig om at få anonym feedback. Købere kan kun skrive anmeldelser, hvis de er logget ind på Etsy.

Bemærk: Du kan indberette anmeldelser, som du mener overtræder Etsys retningslinjer.

Hvilke værktøjer skal bruges til at bede om anmeldelser?

  • Ingen – anmeldelser tilføjes automatisk

Oversigt over start af en Etsy shop-tjekliste

Find ud af, om din idé er en bæredygtig forretningsmulighed

Kom godt i gang

  • Opret en Etsy-konto

Etsy shop konfiguration

  • Indstil dine butikspræferencer
  • Vælg dit butiksnavn
  • Fyld din butik
  • Tilføj produktlisteoplysninger
  • Organiser leveringer
  • Tjek internationale forsendelseskrav
  • Indstil dine betalings- og faktureringsoplysninger
  • Design butikkens facade

Promovering

  • Link din butik til sociale medier
  • Overvej betalt annoncering
  • Overvej at tilbyde rabatter
  • Deltag i Etsy-fællesskabet og teams

Begynd at sælge

  • Administrer dine bestillinger i Shop Manager
  • Tak køberen for bestillingen
  • Send og fuldfør bestillingen
  • Bed om anmeldelser

Hvis du ønsker at få mest muligt ud af din nye virksomhed, kan LiveAgent hjælpe. Det er et værktøj, der giver masser af funktioner, der er nyttige til at levere fremragende kundeservice, såsom live chat, billetteringssystem og omnichannel-indbakke på sociale medier. Prøv det gratis!

Frequently asked questions

Er Etsy det værd i 2023?

Helt klart – det er en af ​​de førende online markedspladser på verdensplan. Du kan tjene styrtende på en Etsy-butik, og det koster ikke meget at drive en.

Hvem betaler for fragt på Etsy?

Køberen betaler for forsendelsen på Etsy. Dette er noget, du skal tage højde for, når du prissætter dine varer. Omkostningerne til emballagematerialer bør også overvejes.

Hvordan bliver Etsy-sælgere betalt?

Etsy bruger Direct Checkout til at behandle betalinger for sælgere. Med Direct Checkout kan købere betale med kredit- eller betalingskort, Etsy-gavekort eller PayPal. Når du modtager en betaling for en ordre, vil den blive indsat på din Etsy Payments-konto. Derfra kan du overføre pengene til din bankkonto.

Kan du leve af en Etsy-butik?

Ja – faktisk er der mange der gør det. Det er vigtigt at starte med et produkt, som folk gerne vil købe. Dette kan virke indlysende, men det er værd at sige, fordi så mange mennesker forsøger at sælge ting, som ingen vil have. Lav din research for at bekræfte, at der er et marked for det, du gerne vil sælge.

Hvor mange produkter skal du starte med på Etsy?

Etsy anbefaler mindst 10, fordi jo flere fortegnelser du har, jo mere sandsynligt er det, at kunderne finder dig. Dette vil give dig et godt udvalg af varer at vælge imellem og vil også hjælpe dig med at måle kundernes interesse.

Hvad er kravene for at åbne en Etsy-butik?

Du skal være mindst 18 år gammel og have et kredit- eller betalingskort for at åbne en Etsy-butik. Du skal også angive nogle få andre oplysninger, såsom dit rigtige navn, adresse og telefonnummer.

Hvor meget koster det at drive en butik på Etsy?

Der er et par gebyrer, som du skal være opmærksom på:

  • Etsy noteringsgebyrer – Du vil blive opkrævet $0,20 for hver vare, som du sætter til salg på Etsy.com eller Etsys mobilapps. Hver har en varighed på 4 måneder, eller indtil varen er solgt. Efter dette tidspunkt vil du blive opkrævet et noteringsgebyr igen, hvis du vælger at genoptage varen.
  • Transaktionsgebyrer – Når du foretager et salg gennem Etsy.com, vil du blive opkrævet et transaktionsgebyr på 6,5 % af den samlede pris plus det beløb, du opkræver for levering og gaveindpakning.
  • Betalingsbehandlingsgebyrer – Hvis du bruger Etsy Payments (som er den anbefalede metode), vil der være et mindre gebyr for hver transaktion. Etsy Payments er den nemmeste måde at blive betalt på Etsy, da det giver købere mulighed for at bruge kreditkort, betalingskort, Etsy-gavekort og PayPal.

Hvad har jeg brug for, for at begynde at sælge på Etsy?

For at begynde at sælge på Etsy skal du oprette en konto og oprette din butik. Du skal også oprette fortegnelser for dine produkter, som hver skal indeholde et billede, produktbeskrivelse, pris, forsendelsesoplysninger og søgeord.
Du skal også vælge en betalingsmetode for dine kunder. Etsy tilbyder direkte betaling og PayPal som betalingsmuligheder.
Brug tjeklisten ovenfor for at undgå at gå glip af nogle afgørende trin, når du starter din Etsy-butik.

Tilhørende ressourcer

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo