Marketingrevision tjekliste er en grundig guide til at gennemføre en marketingrevision og identificere muligheder for forbedring. Den dækker alt fra målgruppebestemmelse og SWOT-analyse til udvikling af en marketingstrategi og indholdsmarkedsføringsplan. Tjeklisten er nyttig for marketingteams og virksomhedsejere og inkluderer en handlingsplan for at forbedre ineffektive områder af marketingstrategien.
At udføre en marketingaudit er en af de mest kritiske opgaver for enhver virksomhed. Det handler ikke kun om at afkrydse felter, men snarere om at forstå din virksomhed og identificere, hvad du gør godt, og hvor du kan forbedre dig.
Hvis du er usikker på, hvordan du skal begynde, eller hvis der er nogle kritiske områder, der bør tages op først, vil denne tjekliste guide dig gennem processen.
Kort sagt: en marketingrevision hjælper med at evaluere effektiviteten af strategier, budgetter og andre investeringer i marketingindsats.
Med en marketingrevisionstjekliste kan du evaluere, hvor godt din tilgang har fungeret for at imødekomme markedets behov.
Gå ud fra, at du ikke opfylder kundernes efterspørgsel eller opfylder nuværende behov med hensyn til produktfordele, kvalitet, sikkerhed eller ydeevnestandarder. I så fald er det værd at se nærmere på potentielle forbedringsmuligheder.
At foretage statusopgørelse giver dig mulighed for at vurdere, hvor meget arbejde der skal til, før du beslutter dig for, om du vil omformulere produkter eller ej, øge produktionen til nye produktlanceringer osv. Ved at gøre dette kan du spare både penge og tid i det lange løb
Det hele afhænger af dine præmarkedsføring-mål – hvad enten det drejer sig om brandbevidsthed eller faktiske antal afgivne ordrer – så det er vigtigt at have en plan og målbare mål sat på forhånd.
En marketingrevision giver dig retningslinjer for at køre en mere effektiv strategi. Det reducerer spildtid på problematiske områder og fremhæver muligheder for vækst. Derfor kan du effektivt målrette mod ændringer med de bedste chancer for at forbedre succesraterne.
Marketingrevision kan hjælpe marketingteamet med målsætning og måling af succes. Ved at forstå, hvor godt din tidligere indsats har opfyldt kundernes behov, og om nogle områder har brug for mere opmærksomhed, kan du sætte realistiske og opnåelige mål i din næste marketingkampagne og undgå at begå de samme fejl.
Virksomhedsejere kan drage fordel af en marketingrevisionstjekliste. Det hjælper dem med at identificere områder for forbedring og få mest muligt ud af nye muligheder. Selvom du har alt kørende, er det vigtigt at holde sig ajour med trends i branchen, så din virksomhed ikke bliver overrumplet, når konkurrenter begynder at målrette mod dine potentielle kunder mere effektivt, end du gør det.
Definer formålet med din revision. Målene for en markedsføringsrevision varierer, men omfatter typisk:
Når du har fundet ud af målet, er det tid til at bestemme omfanget af din revision. Beslut, hvad der skal medtages, og udelades. Det vil hjælpe dig med at holde styr på det, mens du udfører analysen. Nogle faktorer at overveje omfatter:
Når du ved, hvad du vil se på, er det tid til at bestemme den bedste måde at indsamle oplysningerne på. Der findes forskellige revisionsmetoder. Vælg den, der passer bedst til dine behov.
Nogle standardrevisionsmetoder omfatter:
Find ud af, om dine mål er nået eller ej, og hvilke ændringer, der eventuelt skal foretages. Sørg for at præsentere dine resultater klart og kortfattet, så de let kan forstås af ledelsen.
Nogle standardanalysemetoder omfatter:
Med hensyn til anbefalinger, skal du gerne inkludere specifikke trin, der kan tages for at løse de problemer, der er identificeret i din revision. Dette vil sikre, at du ved, hvad der skal gøres, og hvilken plan du skal følge. Sørg for, at dine anbefalinger er opnåelige og realistiske, så de kan implementeres ligetil.
Sammensæt en implementeringsplan. Skitsér, hvem der er ansvarlig for hvert trin, hvilke ressourcer der er nødvendige, og en tidslinje for, hvornår opgaverne skal udføres. En velorganiseret implementeringsplan vil hjælpe med at sikre, at ændringer bliver foretaget rettidigt og effektivt.
Når ændringerne er foretaget, er det tid til at evaluere deres effektivitet. Det er her, du vil afgøre, om dine mål blev nået eller ej, og om der var nogen problemer hen ad vejen.
Konverteringsrater er det mest nøjagtige mål for din marketingkampagnes effektivitet. Du kan beregne konverteringsrater baseret på:
Afvisningsprocenten er et mål, der bruges til at spore antallet af personer, der besøger dit websted og forlader det med det samme. Det kan hjælpe dig med at forstå, om du tiltrækker det rigtige publikum eller ej.
Afvisningsprocenten bestemmes ved at tage det samlede antal besøgende, der forlader dit websted efter at have set én side, og dividere det med det samlede antal besøg. Hvis denne procentdel er høj, kan der være noget på dit websted, der irriterer folk eller driver dem væk, før de har mulighed for at udforske yderligere. For at reducere afvisningsprocenterne, prøv at:
Klikrate (CTR) er en metrik, der bruges til at måle antallet af klik på dine annoncer, og hvor mange mennesker der besøger dit websted som følge heraf. Sporing af det kan hjælpe dig med at identificere, hvilke annonceformater, placeringer eller netværk, der bedst driver trafik til dit websted. For at forbedre CTR:
Sociale medier er et stærkt værktøj til markedsføring af din virksomhed. Det kan hjælpe dig med at nå nye kunder, opbygge relationer med nuværende kunder og generere kundeemner. For at få mest muligt ud af sociale medier:
Salg er det ultimative mål for din marketingindsats. Sporing af salgsmålinger hjælper dig med at finde ud af, om dine kampagner bringer nye kunder og øger kundefastholdelsesraterne. Sporing af salgsmålinger kan udføres gennem:
Forbedring af brand bevidsthed er en vedvarende proces, der kræver tid og konsekvent indsats for at se resultater. Sådan sporer du dine fremskridt:
A marketing audit ought to cover all aspects of your marketing activity, from brand awareness to sales process. It should also include a review of your website, eCommerce platform, and social media presence. As you can see, there are many aspects to cover and working with teams is recommended, including your finance and accounting departments. Our checklist summarises all of the key points you need to cover in your audit.
If you're not achieving the desired results from your current campaigns, try A/B testing different ad formats and placements (e.g, text vs. image ads). In addition, monitor website traffic for spikes in inactivity and look for trends to determine which ads bring in new customers. It may also be a good idea to review your website's design, content strategy, or SEO keywords to see where you can improve.
The best way to prepare for a marketing audit is to gather all of the relevant data and have it ready for review. This includes analytics from your website, eCommerce platform, social media accounts, and email marketing tools. You should also have any branding or design assets ready for review, as well as an overview of your current campaigns and their results. You can download our free marketing audit checklist PDF, which includes a summary of all the key points you need to cover in your audit.
There is no one-size-fits-all answer to this question, as the format of a marketing audit will vary depending on the size and complexity of your business. However, most audits will include: Executive summary - a brief overview of the key points from your audit, including any recommendations or next steps. Current marketing activity - an outline of all ongoing and completed marketing campaigns, as well as how successful they were in driving sales. Marketing goals - details about your business objectives for each type of campaign you run to give a clear understanding of what you're trying to achieve. Marketing activities review - an assessment of e.g. your website's design, user experience, content, SEO, social media, and email marketing strategy. Financial review - an examination of how much you're spending on marketing and whether or not this is generating a good return on investment (ROI). Next steps - recommendations for ways to improve your marketing activity based on the findings from your audit.
Again, there is no definitive answer to this question. However, you should allow enough time to review all the data and make recommendations for improvement. By using our digital marketing audit checklist, you can reduce this time to a minimum because you won't need to make any additional changes nor miss anything crucial.
Email marketing is one of the most important channels in digital marketing. It's a great way to connect with customers and keep them updated on your latest products and services. Auditing your email marketing is an essential part of maintaining a successful campaign.
Kundeservicekvalitetssikring tjekliste
Opnå bedre kundeservice ved at bruge en tjekliste og et scorecard til at evaluere og forbedre din indsats og ydeevne. Prioriter kategorier for at måle fremskridt.
We appreciate your recent sign up for a LiveAgent.
A message will be sent to your email address containing login details, right after your account is installed.
Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.
Vi er tilgængelige på adskillige datoer