Effektivt håndteringssystem til kundeklager, der giver enestående support og tilfredshed til dine kunder. Få bedre kontrol over kundeklager med LiveAgent - ingen kreditkort krævet.
Den bedste software til håndtering af klager
Kom godt i gang | 14 dage gratis
Se det i aktion
Klager fra kunder er en stor udfordring for kundeservice, som enhver virksomhed skal stå over for. Fordi kundeinteraktioner involverer rapportering af problemer og andre smertepunkter, er nøglen til succes at vide, hvordan man håndterer dem.
Virksomheder kan (og bør) behandle kundeklager ved hjælp af en struktureret problemløsningsproces. Hvis du formår at håndtere klager korrekt, kan de blive til en forretningsmulighed. Ved at håndtere klager usædvanligt godt kan du vinde din kundes tillid tilbage og fortsætte med at sælge til dem. Desuden kan du med det rigtige sæt værktøjer forvandle kundens smertepunkter til en fordel. For eksempel kan du begynde at spore problemer til deres “grundårsag” og udvikle trin til at fjerne dem i fremtiden.
LiveAgent er et fuldt udstyret system til håndtering af kundeklager, der gør det muligt for dit team at håndtere udfordrende situationer effektivt og professionelt. Det giver en alt-i-en help desk løsning der strømliner alle dine kommunikationskanaler – e -mail, live chat, opkald og sociale medier – til en delt virksomhedens indbakke.
Hvis en kundeklage håndteres korrekt, skaber det positive resultat en stærk følelsesmæssig forbindelse med en virksomhed eller et brand – og får kunden tilbage. En interessant statistik der bakker op om denne påstand er, at folk er næsten dobbelt så tilbøjelige til at tale med andre om en dårlig oplevelse end en god. Desuden yderligere forskning afslører at det kræver 12 positive oplevelser at gøre op med en enkelt dårlig oplevelse.
At være i stand til at vende en potentielt frustrerende situation til en positiv kundeinteraktion er en kritisk del af kundeservice. Derfor er det vigtigt at udstyre dine medarbejdere med alle de værktøjer, de har brug for for at udmærke sig i kundeservice.
Klagestyringssoftware bruges til let at håndtere kundespørgsmål. Det lader kundeservicemedarbejdere føre log over kundeklager og gør dem i stand til at kategorisere og spore klager fra start til slut.
Softwaren anvender en række forskellige kriterier til at prioritere klager, advare teammedlemmer og allokere ressourcer til problemløsning. Det hjælper også med at føre registre til fremtidig undersøgelse og yderligere analyse.
Det kan være en tidskrævende opgave at vælge et system til håndtering af kundeklager, der passer til din virksomheds behov. Forskellige serviceleverandører kan tilbyde helt forskellige sæt funktioner og forskellige servicemodeller, der gemmer sig bag lignende meddelelser. Hvordan finder du hurtigt den rigtige løsning?
Der er et par vigtige ting at undersøge om klagestyringssystemet, inden man træffer en beslutning. For nemheds skyld har vi samlet en liste over de vigtigste online klagesystemfunktioner, som god software skal have.
Den rigtige klagebehandlingsløsning bør give dig mulighed for at levere problemfri og konsekvent support på tværs af alle kanaler (telefon, live chat, e -mail og sociale medier)
For at sikre, at supportagenter effektivt kan behandle en stor mængde kundeforespørgsler uden at gå på kompromis med kvaliteten og opløsningshastigheden, bruger avancerede moderne systemer automatiseret distribution og prioritering baseret på en række parametre (kilde, emne, kategori og andet)
For at levere en problemfri kundeserviceoplevelse er det vigtigt at have alle dine kundeoptegnelser ét sted med mulighed for at se og administrere alle kundedata og kommunikation
Brug af den rigtige løsning til håndtering af klager kan medføre yderligere fordele. Nogle af dem, såsom øget opløsningshastighed, kan have næsten øjeblikkelig betydelig indflydelse på medarbejdernes arbejdsgang og produktivitet. Andre – såsom praktisk indsigt og positivt brand image – kan betragtes som langsigtede fordele, der adresserer en virksomheds strategiske bekymringer.
Hvis kunderne skal gentage oplysninger om deres problemer, når de flyttes mellem kommunikationskanaler, kan de blive frustrerede. Men hvis din supportafdeling har samlet alle kundedata og kommunikation ét sted, er de godt rustet til at løse kundens problemer.
Med klagehåndteringssoftware får kundeservicemedarbejdere en langt bredere forståelse af kundeklagen og nærmer sig problemet fra den rigtige vinkel. Ved at have alle oplysninger lige ved hånden kan de vide den nøjagtige årsag til problemet og straks tjekke dets fremskridt/status, før kunden deler detaljer.
At give alle involverede adgang til en reklameløsning, gør det lettere for mennesker fra forskellige teams at samarbejde med hinanden. Ved at holde alle på samme side og lade personalet arbejde sammen hen imod problemløsningen, sikrer klagestyringssoftware, at kommunikation er centraliseret, og information er tilgængelig hurtigt og nemt.
Sammen med produktivitetsforøgelsen, der følger af brugen af et klagestyringssystem, bør løsningen levere en komplet rapporterings- og analysepakke. Med disse funktioner får du et overblik over din kundesupportydelse og lærer også din virksomheds smertepunkter at kende. Du kan kortlægge forbedringsprocesserne og identificere vigtige serviceforbrugsmønstre.
Vellykket løsning af kundeklager fører til brandloyalitet og gentagne forretninger. Men endnu vigtigere, effektiv kundekommunikation skaber følelsesmæssige forbindelser, der varer og fremmer et positivt image af virksomheden, dets mærker og produkter. I denne forstand resulterer investering i et klagestyringssystem i et mere troværdigt omdømme, øget kundefastholdelse og flere mund-til-mund-henvisninger, der er afgørende for en virksomheds langsigtede succes.
Forretningsfordele
LiveAgent tilbyder en fuldt udstyret løsning, der er designet til effektivt at løse kundeklager. Med LiveAgent er dit team godt rustet til professionelt at håndtere udfordrende situationer gennem en smidig og hurtig proces, der forbedres af banebrydende kommunikationsteknologi.
Hvis du leder efter den bedste klagebehandlingssoftware til at bygge og vedligeholde det bedste kundeservicemiljø i din organisation, skal du prøve LiveAgent. LiveAgent er den mest anmeldte og #1 vurderede helpdesk -software til SMB i 2020. Nyd din gratis 14 dages prøveversion af LiveAgent i dag, og hold selv de mest krævende kunder loyale og glade. Intet kreditkort kræves.
LiveAgent kombinere fremragende live chat, billettering og automatisering, der tillader os at yde enestående support til vores kunder.
Sådan gør du: Foruddefinerede svar i LiveAgent
LiveAgent tilbyder konkurrencedygtig prissætning, branche- og virksomhedsløsninger samt pålidelig support. Lær at bruge foruddefinerede svar til at forbedre kundeserviceoplevelsen. Opret en gratis konto og planlæg en demo for at opdage, hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.
Design af en kundecentreret virksomhedsmodel
At designe en kundecentreret virksomhedsmodel handler om at sætte kunderne i centrum for at forbedre omsætning, konkurrenceevne og innovation. Forstå kundernes behov og skræddersy produkter og tjenester for at opbygge loyalitet. Opret en gratis konto hos LiveAgent for at lære mere.
Sådan opretter og tilføjer du tags i LiveAgent
LiveAgent tilbyder kraftfulde funktioner til kundesupport, herunder tags til billetkategorisering og organisering. Dette kan forbedre arbejdsgangen og prioriteringen af billetter, hvilket øger produktiviteten og forbedrer kundeoplevelsen. Opret en gratis konto for at lære mere.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privatliv og cookies politik.