Prøveperiode
  • Academy
  • Automatiseret kundeservice

Automatiseret kundeservice

Hvad er automatiseret kundeservice?

Automatiseret kundeservice er en proces, der giver dig mulighed for at hjælpe uden deltagelse af en agent. Hvad betyder det? Altså, specifikke handlinger inden for kundesupport er automatiseret. For eksempel kan du nemt spare agenters og kunders tid ved at oprette automatiske e-mails til registrering eller glemt adgangskode. Derudover kan dit kundesupportteam ved at automatisere sådanne gentagne opgaver prioritere andre kundeforespørgsler.

Det er dog nødvendigt at nævne, at ikke al automatisering er gavnlig. For meget automatisering kan have den modsatte effekt. Der skal være et element af menneskelig interaktion for at gøre kunderne glade. Sørg derfor for kun at optimere/automatisere de gentagne processer. Vi har lavet en liste over 4 skudsikre måder at forbedre kundeserviceinteraktioner og kundeserviceoplevelser på ved at bruge et automatiseringsværktøj.

Hvad er fordelene ved automatiseret kundeservice?

The fordelene ved automatisering af kundeservice omfatter;

  • Hurtigere responstid
  • Kundetilfredshed
  • Organiseret arbejdsgang
  • Kundefastholdelse
  • Øget salg/omsætning

Hvordan kan du automatisere dine kundeserviceprocesser?

For at automatisere nogle trivielle kundeserviceprocesser skal du have værktøjerne til at gøre det. Help desk software er et funktionsrigt automatiseringsværktøj, der sætter dig i stand til at håndtere kundeforespørgsler fra én grænseflade. Hvad betyder det? Kundeservicesoftwaren samler alle kundehenvendelser fra flere kommunikationskanaler, så dine agenter effektivt kan håndtere kundeserviceproblemer fra ét sted. Desuden giver funktionerne dig mulighed for at automatisere nogle gentagne processer. Tjek nogle måder at automatisere kundeserviceteamets operationer med en kundeserviceløsning.

5 måder at automatisere dine supportprocesser på

Dåsebeskeder

Den første måde at automatisere dine kunderepræsentanters processer på er ved at oprette meddelelser på dåse, eller med andre ord, færdige svar. Det dåsebeskeder er en funktion i helpdesk-softwaren, som giver dig mulighed for allerede at have forberedte svar.

For eksempel, hvis du er en e-handelsbutik, modtager du sandsynligvis mange kundeforespørgsler om ordrer, refusioner osv. Derfor kan du oprette en dåsebesked om refusion. Som et resultat kan du hurtigt og professionelt give de nødvendige detaljer.

Det er dog ikke optimalt at sende disse dåsebeskeder hele tiden. Vores råd er at bruge dåsebeskeder, men at tilføje en sidste detalje for at personliggøre kundeoplevelsen. For eksempel kan du tilføje deres navn eller ordreoplysninger osv.

Dåsebesked
Eksempel på dåsebesked

Email skabeloner

Kundeservicesoftware tilbyder sin kunde forudkonfigurerede e-mail-skabeloner. Hvad betyder det? Din kundeservicemedarbejder kan oprette e-mails, som helpdesk-softwaren sender automatisk efter specifikke handlinger. For eksempel kan du oprette en takke-e-mail, efter at kunden kontakter din support uden for åbningstiderne. Derudover kan du automatisere supportprocesser såsom en glemt adgangskode e-mail eller/og en registrerings-e-mail, så dine kundeservicemedarbejdere ikke skal håndtere disse tilbagevendende mekaniske forespørgsler. Samlet set forbedrer e-mailskabeloner kommunikationen med en kunde, fordi klienten ikke behøver at kontakte agenter for bekræftelse.

E-mail-skabeloner

Organisering af kundekø

Organiseringen af ​​din kundesupportkø er nøglen til effektiv assistance. Hvis du mangler en struktur, vil dine ventetider være lange, hvilket resulterer i frustrerede kunder og agenter.

Lad os se på et eksempel;

Kunden vente i kø i godt 20 minutter. Så, når kunden forbinder får fat i en virksomhedsmedarbejder, finder han ud af, at han skal vente på en agent længere endnu eller blive stillet om. Situationen kan være frustrerende og kan hurtigt eskalere.

For at forhindre dette i at ske, kan du automatisere dine processer for kundesupportkøen. For eksempel tilbyder en helpdesk-løsning kontaktformularer or IVR for at undgå disse situationer. Disse funktioner gør det muligt for kunden at vælge afdelingen på forhånd. På den måde eliminerer du unødvendig ventetid.

Vidensbase artikler

En kundeportal er en selvbetjeningsmulighed, hvor den besøgende på webstedet kan finde de nødvendige oplysninger uden at vente på kunden serviceagent. For eksempel kan klienten engagere sig i et kundeforum for at få den nødvendige hjælp fra andre brugere, eller på den anden side kan de udforske virksomhedens videnbase-artiklersektion. En vidensbase -artikel kan være i form af en guide, video eller blot almindelig produkt-/serviceinformation.

Arbejdsgangs automatisering

En ordentlig help desk software gør dig i stand til at automatisere nødvendige arbejdsgange for kundeservice for at opnå den bedst mulige teamproduktivitet. Funktioner såsom reglerne og massehandlingerne hjælper dig med at automatisere opgaver, som dine agenter ellers skulle udføre manuelt. Når du sætter en regel, indstiller du udløsere, betingelser og til sidst handlingerne. Masseaktioner er faktisk en del af Regler. Når du har fastsat din regel, udfører systemet automatisk handlingerne, når betingelserne er opfyldt.

Create-rule-in-LiveAgent

De regler, du fastsætter, afhænger helt af din virksomheds/kundeservicemål og -behov. Nogle populære regler er dog; overførsel af billetter til forskellige afdelinger, tilføjelse af tags – såsom HASTER, eller markering af billetter som SPAM efter et bestemt tidspunkt.

Udløsere

  • Agent efterlod billet
  • Indgående opkald startet
  • Besked tilføjet
  • Beskedgruppe tilføjet
  • Billettags ændret
  • Billet oprettet fra en e-mail
  • Besked tilføjet

Betingelser

  • Handlingsinitiativtager
  • Kontekstvariabel
  • Dags dato
  • Brugerdefineret felt
  • Kundegruppe
  • Billetkilde

Handlinger

  • Tilføj tag
  • Tilføj note
  • Lave om på billetprioritet
  • Slet billet
  • HTTP-anmodning
  • Marker som besvaret

Hvis du gerne vil lære om alle udløsere, betingelser & handlinger, se vores dybdegående vidensbaseartikel, der forklarer alle mulige automatiseringsmuligheder.

Kender du ikke LiveAgent?

Er du klar til at automatisere nogle af dine interne processer? LiveAgent er en kundeserviceplatform, der giver dig mulighed for at implementere alle disse automatiseringsmetoder og mere.

Vent ikke på, at dine konkurrenter forbedrer sig. Vær i stedet den, der skaber en forandring og bliv nummer ét i din branche.

LiveAgent Product Tour

Find ud af mere

Hvis du gerne vil finde ud af mere, så tjek vores omfattende automatiseringsartikler nedenfor.

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
logo esky color
slido green
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQSide”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvad er fordelene ved automatiseret kundeservice?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Fordelene ved automatiseret kundeservice inkluderer hurtigere responstid, kundetilfredshed, organiseret arbejdsgang, kundefastholdelse og øget salg/omsætning.” } }, { “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvad er en dåsebesked?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: ” Dåsebeskeden er en funktion i helpdesk-softwaren, som giver dig mulighed for allerede at have forberedte svar ” } }] }
Back to Academy Create account for FREE

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Schedule a one-on-one call and discover how LiveAgent can benefit your business.

We’re available on multiple dates

Schedule a demo