Hvad er salgsautomatisering?
Salgsautomatisering bruger et system, som giver dig mulighed for at reducere gentagne salgsopgaver/processer. Som et resultat har dit team mere tid til at fokusere på at afslutte flere salg.
Hvilke salgsopgaver/processer kan du automatisere?
- Opfølgende e-mail-beskeder
- Salgs onboarding
- Betaling/faktura påmindelser
Hvad er fordelene ved salgsautomatisering?
Fordelene ved salgsautomatisering omfatter:
Forbedret produktivitet
For at få en succesfuld virksomhed skal du administrere din tid effektivt og produktivt. Det handler i sidste ende om dine medarbejderes daglige opgaver og arbejdsgange. Salgsautomatisering giver dig mulighed for at opnå mere i løbet af normale åbningstider, da de gentagne opgaver er automatiserede.
Kontrollerede arbejdsstrømme
Kontrollerede arbejdsstrømme giver din virksomhed mulighed for at skabe en vellykket lead-nærende proces. Desuden sikrer de, at hver kundeemne/kunde gennemgår den korrekte salgstragtproces. Automatisering af specifikke arbejdsgange giver dig mulighed for at give en salgsoplevelse af høj kvalitet med produktet/tjenesten for hver kunde, hvilket hjælper din virksomhed med at opnå fastlagte KPI’er. giver din virksomhed mulighed for at skabe en vellykket lead-nærende proces. Desuden sikrer de, at hver kundeemne/kunde gennemgår den korrekte salgstragtproces. Automatisering af specifikke arbejdsgange giver dig mulighed for at give en salgsoplevelse af høj kvalitet med produktet/tjenesten for hver kunde, hvilket hjælper din virksomhed med at opnå fastlagte KPI’er.
Brandkonsistens
Gentagne salgsopgaver såsom opfølgende e-mails kan være kedelige og trættende. Det, der sker mange gange, er, at vi med tiden måske ikke leverer den samme kvalitetsmeddelelse. Som vi alle ved, kan monotone beskeder skade din virksomhed på lang sigt. Du bør levere et konsekvent budskab om dit brandimage. Hvis du præsenterer et andet brandimage for hver kunde, kan det være forvirrende og skade dit brand. Således kan automatisering af salgs-e-mail være en fantastisk måde at præsentere dit brand konsekvent på, så kunderne opfatter og husker dig fra den side, dit brand forsøger at vise.
Effektiv brug af ressourcer
Support til salgsautomatisering forbedrer produktiviteten uden behov for at ansætte yderligere medarbejdere. Således kan du effektivt bruge de ekstra ressourcer til at forbedre dit produkt/service yderligere. Desværre bruger mange virksomheder ikke deres ressourcer effektivt, især når de klarer sig godt. Husk, at din virksomhed altid kan bruge disse ressourcer, når det ikke går så godt, eller du kan bruge dem til at pleje dit brand endnu mere.
Nem onboarding-proces
Salgsautomatiserede processer kan opdatere dine nyansatte på en effektiv måde. Automatiserede og kontrollerede arbejdsgange/opgaver, såsom forudskrevne e-mails/beskeder, giver nyansatte mulighed for at forstå kvaliteten af brandets portrætter.
Øget omsætning
Som en sidste fordel svarer strømlinede arbejdsgange og automatiserede opgaver højere omsætning, da dit team er mere effektivt, og du har en automatiseret salgstragt på plads.
Bonus tip
Automatisering er en fantastisk måde at forbedre din salgsafdelings daglige arbejdsgang og produktivitet. Men for meget automatisering kan være kontraproduktivt. Hvis din virksomhed forsøger at automatisere de fleste opgaver, kan budskaberne blive robotiske og upersonlige, noget som kunderne kan få øje på næsten med det samme. Som et resultat kan det reducere konverteringsraterne og endda skade dit brands omdømme. Men hvis du kan integrere automatisering i din salgstragtproces på en smart måde, kan du løfte din virksomhed til næste niveau. Nøglen er at sørge for at tilføje små personlige præg, såsom kundens navn.
Hvordan kan LiveAgent automatisere nogle af dine salgsprocesser?
Email skabeloner
E-mail-skabeloner er en funktion i LiveAgent, som giver dig mulighed for at oprette universelle e-mails, der passer til alle dine kontakter, såsom en glemt adgangskode eller en e-mail opfølgning. Desuden, giver LiveAgent dig mulighed for at bruge automatiserings-e-mail -regler og tilpasse dem i henhold til dine CRM-oplysninger. Desuden kan agenter nemt redigere e-mails, da der er en indbygget WYSIWYG editor, eller du kan også formatere e-mails i HTML, hvis du foretrækker at gøre det.
Skal du have hjælp med oprettelse af e-mailskabeloner? Tjek vores gratis salgsmail-skabelon ideer.
Regler
Reglerne automatiserer arbejdsgangen gennem SLA, tid og handlingsregler. LiveAgent tilbyder denne funktion, så dine agenter kan fokusere på mere presserende opgaver i løbet af dagen.
Eksempel på salgsautomatisering
Reglerne giver dig mulighed for at automatisere de e-mailskabeloner, du har oprettet. For eksempel, hvis du gerne vil sende salgsopfølgnings-e-mails på et bestemt tidspunkt, gør du det ved at indstille en tidsregel i LiveAgent.
CRM
CRM er en forkortelse for customer relationship management. LiveAgent tilbyder CRM-integrationer for forbedret kundeservice og salgskommunikation. Da alle kundedata er samlet ét sted, er det nemt at kommunikere og automatisere trættende processer. Når du f.eks. opretter salgs opfølgende e-mail-skabeloner, kan du nemt tilpasse beskederne ved at tilføje et kundenavn.
Kender du ikke LiveAgent?
LiveAgent er en funktionsrig helpdesk-løsning, der sporer, automatiserer og rapporterer. Systemet samler al indgående kommunikation i én grænseflade, så medarbejderne ikke skal skifte mellem medieplatforme for at besvare alle henvendelser. Det overfører kundeforespørgsler fra medier som e-mail, Instagram, Facebook, Viber, forum, og andre. Desuden giver det kundeserviceautomatiseringsfunktioner, såsom automatiseret billetdistribution, IVR, eller automatisk tilbagekald.
Ready to try LiveAgent?
Try out LiveAgent for free and take your customer service and sales to the next level.
Din software til håndtering af kundekommunikation vedførste øjekast.
Oplev den bedste software til håndtering af kundekommunikation i 2024 med LiveAgent. Hold styr på alle kundeinteraktioner fra ét dashboard, uden installationsgebyr og med 24/7 kundeservice. Start din gratis prøveperiode uden kreditkort, og oplev, hvordan innovative kommunikationsløsninger kan styrke din virksomhed. Besøg vores side og se, hvorfor virksomheder som Forbes og Airbus vælger os.
Oplev fordelene ved gratis call center-software med LiveAgent. Forbedr din virksomheds produktivitet, øg kundetilfredsheden, og reducer omkostningerne med vores brugervenlige, cloud-baserede løsning. Start din gratis prøveversion nu og opdag, hvordan du kan løfte din kundeservice til nye højder uden forpligtelser!
Giv fremragende kunde service.
LiveAgent tilbyder en alt-i-en helpdesk-løsning, der forenkler kundesupport med funktioner som livechat, callcenter og billetteringssystem. Start din gratis prøveperiode uden forpligtelser og oplev, hvordan du kan forbedre din kundeservice og øge indtægterne med vores nemt implementerbare software. Oplev hvorfor virksomheder som Forbes og Airbus vælger LiveAgent til deres supportbehov. Besøg os for at se, hvordan vores multi-kanal integrationer kan løfte din kundeservice til nye højder.