Hvad er salgsautomatisering?
Salgsautomatisering bruger et system, som giver dig mulighed for at reducere gentagne salgsopgaver/processer. Som et resultat har dit team mere tid til at fokusere på at afslutte flere salg.
Hvilke salgsopgaver/processer kan du automatisere?
- E-mail opfølgningsmeddelelser
- Salg-onboarding
- Betaling/fakturapåmindelser
Hvad er fordelene ved salgsautomatisering?
Fordelene ved salgsautomatisering omfatter:
Forbedret produktivitet
For at få en succesfuld virksomhed skal du administrere din tid effektivt og produktivt. Når det kommer til stykket, drejer det sig om dine medarbejderes daglige opgaver og arbejdsgange. Salgsautomatisering giver dig mulighed for at opnå mere i løbet af dagen, da de gentagne opgaver er automatiserede.
Kontrollerede arbejdsstrømme
Kontrollerede arbejdsstrømme giver din virksomhed mulighed for at skabe en vellykket lead-nærende proces. Desuden sikrer de, at hver kundeemne/kunde gennemgår den korrekte salgstragtproces. Automatisering af specifikke arbejdsgange giver dig mulighed for at give en salgsoplevelse af høj kvalitet med produktet/tjenesten for hver kunde, hvilket hjælper din virksomhed med at opnå fastlagte KPI’er. giver din virksomhed mulighed for at skabe en vellykket lead-nærende proces. Desuden sikrer de, at hver kundeemne/kunde gennemgår den korrekte salgstragtproces. Automatisering af specifikke arbejdsgange giver dig mulighed for at give en salgsoplevelse af høj kvalitet med produktet/tjenesten for hver kunde, hvilket hjælper din virksomhed med at opnå fastlagte KPI’er.
Brandkonsistens
Gentagne salgsopgaver såsom opfølgende e-mails kan være kedelige og trættende. Det, der sker mange gange, er, at vi med tiden måske ikke leverer den samme kvalitetsmeddelelse. Som vi alle ved, kan monotone beskeder skade din virksomhed på lang sigt. Du bør give et konsekvent budskab om dit brandimage. Hvis du præsenterer et forskelligt brandbillede for hver kunde, kan det være forvirrende og skade dit brand. Således kan automatisering af salgs e-mail være en fantastisk måde at præsentere dit brand på en regelmæssig måde, så kunderne opfatter og husker dig fra en vinkel dit brand forsøger at skabe.
Effektiv brug af ressourcer
Support til salgsautomatisering forbedrer produktiviteten uden behov for at ansætte yderligere medarbejdere. Således kan du effektivt bruge de ekstra ressourcer til at forbedre dit produkt/service yderligere. Desværre bruger mange virksomheder ikke deres ressourcer effektivt, især når de klarer sig godt. Husk, at din virksomhed altid kan bruge disse ressourcer, når det ikke går så godt, eller du kan bruge dem til at pleje dit brand endnu mere.
Nem onboarding-proces
Salgsautomatiserede processer kan opdatere dine nyansatte på en effektiv måde. Automatiserede og kontrollerede arbejdsgange/opgaver, såsom forudskrevne e-mails/beskeder, giver nyansatte mulighed for at forstå kvaliteten af brandets portrætter.
Øget omsætning
Som en sidste fordel svarer strømlinede arbejdsgange og automatiserede opgaver højere omsætning, da dit team er mere effektivt, og du har en automatiseret salgstragt på plads.
Bonus tip
Automatisering er en fantastisk måde at forbedre din salgsafdelings daglige arbejdsgang og produktivitet. Men for meget automatisering kan være kontraproduktivt. Hvis din virksomhed forsøger at automatisere de fleste opgaver, kan budskaberne blive robotiske og upersonlige, noget som kunderne kan få øje på næsten med det samme. Som et resultat kan det reducere konverteringsraterne og endda skade dit brands omdømme. Men hvis du kan integrere automatisering i din salgstragtproces på en smart måde, kan du løfte din virksomhed til næste niveau. Nøglen er at sørge for at tilføje små personlige præg, såsom kundens navn.
Hvordan kan LiveAgent automatisere nogle af dine salgsprocesser?
Email skabeloner
E-mail-skabeloner er en funktion i LiveAgent, som giver dig mulighed for at oprette universelle e-mails, der passer til alle dine kontakter., f.eks. som en glemt adgangskode eller en salgsopfølgningsmail. Desuden giver LiveAgent dig mulighed for at automatisere disse e-mails baseret på dine regler og tilpasse dem i henhold til dine CRM-oplysninger. Desuden kan agenter nemt redigere e-mails, da der er en indbygget WYSIWYG editor, eller du kan også formatere e-mails i HTML, hvis du foretrækker at gøre det.
Har du brug for hjælp til oprettelse af e-mailskabeloner? Tjek vores gratis salgsskabelon idé.
Regler
The reglerne automatiserer arbejdsgangen gennem SLA, tid og handlingsregler. LiveAgent tilbyder denne funktion for at give dine agenter mulighed for at fokusere på mere presserende opgaver i løbet af dagen.
Eksempel på salgsautomatisering
Reglerne giver dig mulighed for at automatisere de e-mailskabeloner, du har oprettet. For eksempel, hvis du gerne vil sende salgsopfølgnings-e-mails på et bestemt tidspunkt, gør du det ved at indstille en tidsregel i LiveAgent.
CRM
CRM er en forkortelse for customer relationship management. LiveAgent tilbyder CRM-integrationer til forbedret kundeservice og salgskommunikation. Da alle kundedata er samlet ét sted, er det nemt at kommunikere og automatisere kedelige processer. Når du f.eks. opretter salgs-opfølgningsemailskabeloner, kan du nemt tilpasse beskederne ved at tilføje et kundenavn.
Kender du ikke LiveAgent?
LiveAgent er en funktionsrig helpdesk-løsning, der sporer, automatiserer og rapporterer. Systemet samler al indgående kommunikation ind i én grænseflade, så medarbejderne ikke skal skifte mellem medieplatforme for at besvare alle henvendelser. Det overfører kundehenvendelser fra medier som e-mail, Instagram, Facebook, Viber, forum og mere. Desuden tilbyder den kundeserviceautomatiseringsfunktioner, såsom automatiseret billetdistribution, IVR, eller automatisk tilbagekald.
Ready to try LiveAgent?
Try out LiveAgent for free and take your customer service and sales to the next level.
LiveAgent tilbyder en integreret CRM, der kan forbedre salgsoplevelser og kundetilfredshed ved at identificere de bedste kunder. Kundeservice management indebærer aktivt at opbygge og vedligeholde langvarige kunderelationer ved hjælp af CRM-teknologi. Automatisering kan forbedre kvaliteten af kundeservice management. LiveAgent kan integrere med de bedste CRM-software for at opbygge bedre kundeforhold fra ét sted. LiveAgent tilbyder også funktioner som tilpassede billetfelter og en supportportal.
Virksomheder bør besvare kundernes e-mails inden for en time, da 70% af kunder er mere positivt indstillede på brands, der tilbyder proaktiv kundeservice. Statistikker angående nødvendigheden af self-service, social media service, call center brug, customer service, help desk usage og live chat er også tilgængelige på LiveAgent. Derudover tilbyder LiveAgent supportportaler, dataoverførsel og ændringslogfunktioner, samt blog, ordliste, skabeloner og webinarer. Der er flere prissætningsmuligheder og planlægning af demo er tilgængelig på LiveAgent's hjemmeside.
LiveAgent tilbyder billetløsninger til kundesupport med fokus på tidsopløsning og SLA-overholdelse. De tilbyder også funktionsopkaldstagging, eskaleringsstyring og opkaldsenheds-planlægning for at forbedre kundeoplevelsen og automatisere opgaver. LiveAgent giver en gratis prøveperiode og mulighed for demoer og integreringer. Derudover har de også ressourcer som blog, akademi, skabeloner og webinarer.