Hvad er e-mail-skabeloner?
E -mail-skabeloner kan defineres som præformaterede e-mail-strukturer. Brugere kan tilføje tekst, billeder og videoer til dem, og de kan normalt tilpasses fuldstændigt.
Hvad bruges e-mail-skabeloner til?
E-mail-skabeloner bruges typisk til udsendelse af nyhedsbreve eller automatisk genererede e-mails, f.eks. Bekræftelses e-mails, e -mail med nulstilling af adgangskode osv. De bruges hovedsageligt til marketing- og salgsformål. De kan dog også være informative eller teknologirelaterede.
Hvilke slags e-mail-skabeloner findes der?
Med hensyn til formatering er der to typer e -mail-skabeloner: HTML og almindelig tekst.
HTML e-mail skabeloner
HTML e-mail-skabeloner gør det muligt for brugerne at blive kreative med deres e -mails. Ud over at understøtte forskellige former for layout og medier, f.eks. billeder og videoer, er de også kompatible med forskellige former for opfordring til handlingsknapper. HTML e-mail-skabeloner bruges generelt til marketing- og salgsformål, da de er mere iøjnefaldende og æstetiske. De indeholder normalt mindre tekst og flere medier.
E-mail-skabeloner i almindelig tekst
E-mail-skabeloner i almindelig tekst er relativt enkle og begrænsede i deres udseende. De understøtter ikke kompleks formatering, da de hovedsageligt bruges til at formidle korte beskeder (3-4 linjer tekst) og fokuserer mere på e-mailens indhold frem for dets æstetik. De bruges generelt, når der sendes e-mailbekræftelser, links til nulstilling af adgangskode eller links til ordresporing.
Hvilke slags e-mail-skabeloner kan du oprette i LiveAgent?
LiveAgent help desk software tilbyder to typer e-mail-skabeloner.
Medarbejder e-mail-skabeloner
Medarbejder e-mail-skabeloner er forudkonfigurerede e-mail-meddelelser, der sendes til medarbejdere, når en bestemt type hændelse opstår. Medarbejdere kan f.eks. modtage disse automatiserede e-mails, når:
- En kunde svarer på en billet, som de er tildelt*
- En billet tildeles til dem*
- En ny billet oprettes (sendes til medarbejderen, når der oprettes en ny billet i nogen af deres afdelinger.)
- De anmoder om en ny adgangskode (Denne e -mail indeholder et link til nulstilling af adgangskode.)
- De klikker på linket til glemt adgangskode (e-mailen indeholder et link til nulstilling af adgangskode.)
- De tilføjes til en LiveAgent-konto (Sendes til medarbejderen, når kontoadministratoren tilføjer dem til systemet. Denne e-mail indeholder et link til konfiguration af deres adgangskode.)
*Disse e -mails sendes ikke, når medarbejderen er logget ind i systemet.
Kunde-email-skabeloner
Kunde-email-skabeloner er også forudkonfigurerede e-mail-beskeder. De sendes til kunder, når der opstår en bestemt type hændelse. For eksempel modtager kunderne disse automatiserede e-mails, når:
- De modtager et svar fra en agent vedrørende en eksisterende billet
- En medarbejder opretter en ny billet
- En medarbejder videresender dem en besked
- Deres billetter er løst
- De vælger indstillingen “Send chatudskrift” under en live chat-session
- De modtager et svar på en forummeddelelse eller forslag (denne e -mail indeholder også et afmeldingslink.)
- De registrerer sig i vidensbasen (Denne e -mail indeholder et link til opsætning af adgangskode. Det fungerer også som en e-mailbekræftelse fra kunder. Kunder, der bruger falske e-mailadresser, kan ikke konfigurere deres kontos adgangskode.)
- De klikker på linket til glemt adgangskode (Denne e -mail indeholder et link til nulstilling af adgangskode.)
Er LiveAgent e mail-skabeloner HTML eller almindelig tekst?
LiveAgent billetsoftware gør det muligt for brugere at oprette både HTML- og almindelig tekst e-mail-skabeloner. Derudover tilbyder vi en WYSIWYG (What You See Is What You Get) editor der gør det let at style og formatere HTML-e-mail-skabeloner. WYSIWYG-editoren understøtter billeder, forskellige skrifttyper, farver, links, vedhæftede filer og så videre.
Save time with email templates
Create beautifully formatted email templates with our WYSIWYG editor. Try it today for free. No credit card required.
Hvordan opretter jeg en e-mail-skabelon i LiveAgent?
- Log ind på LiveAgent.
- Klik på Konfiguration (tandhjulsikon).
- Vælg E-mail.
- Klik på Customer templates eller Agentskabeloner.
5. Vælg en skabelon som du vil redigere, ved at klikke på knappen (pencil icon).
6. Vælg, om du vil have din e-mail i HTML- eller almindeligt tekstformat HTML eller almindeligt tekstformat ved at klikke på <> eller A -knapper.
7.Rediger skabelonen med de tilgængelige variabler i venstre side efter din smag.
8. Test e -mail -skabelonen ved at klikke på Test. Rul derefter ned, og tryk på Send.
9. Når du er tilfreds med udseendet og indholdet af din e-mail-skabelon, skal du trykke på Gem.
Hvorfor er e-mail-skabeloner gavnlige for virksomheder?
E-mailskabeloner er værdifulde for virksomheder og organisationer i alle vertikalområder. De hjælper dig med at spare kostbar tid og penge og kræver ingen kodningsevner!
Spare tid
E-mail-skabeloner er forudformateret og automatiseret. Det betyder, at når du har oprettet en e-mail-skabelon, sendes den automatisk, når begivenhedsbetingelserne er opfyldt (f.eks. når en kunde klikker på knappen glemt adgangskode). Dette sparer dig masser af tid og frigør dig fra manuelle opgaver og ansvar. For eksempel behøver du ikke bekymre dig om at sende opfølgende e-mails eller links til nulstilling af adgangskode manuelt.
Kræver ikke kodningsevner
E-mail-skabeloner er meget begyndervenlige. Du behøver ikke at have nogen kodningserfaring eller designviden for at oprette dem. Vores WYSIWYG-editor gør det let at designe dine e-mail-skabeloner fra bunden. Ved at oprette alle dine e-mail-skabeloner i LiveAgent ticketing software, sikrer du, at al din e-mail-kommunikation har et ensartet udseende.
Sparer penge
Når du frigør dine medarbejdere fra manuelle, gentagne opgaver, der let kan automatiseres, sparer du penge. I stedet bør din medarbejders primære bekymring være at øge kundetilfredsheden ved at skabe uforglemmelige oplevelser-besvare forespørgsler hurtigt, professionelt, kyndigt og på en personlig måde. Oprettelse af e-mail-skabeloner kan hjælpe dig og dine medarbejdere med at gøre netop det, så de kan fokusere på, hvad der er vigtigt – pleje af kundeforhold.
Vidensbaserede ressourcer
Vil du lære mere om tilpassede e-mail -skabeloner? Se vores samling af vidensbase-artikler eller vores specielt organiserede e-mail-skabeloner til enhver lejlighed.
- E-mail-skabeloners
- Tilpassede e-mail-skabeloner
- Sådan oprettes e-mail-skabeloner i LiveAgent
- Nulstil email-skabeloner til adgangskode (Copy&Paste)
- Kundeserviceskabeloner -Bedste fremgangsmåder (+Examples)
- E-mail-skabeloner til kundeportals (No fees)
- E-mail-skabeloner
- Sådan defineres kodeord kræves
Er du parat til at oprette e-mail-skabeloner?
Spar tid ved at oprette flot formaterede e-mail-skabeloner med vores WYSIWYG-editor. Prøv at lave dine helt egne e-mail-skabeloner i dag med vores gratis, altomfattende 30-dages prøveversion. Der kræves intet kreditkort.
Simplify and accelerate your email communication with LiveAgent's email templates feature.
With a wide selection of professionally designed email templates at your disposal, you can effortlessly create consistent and visually appealing emails.
Proton Mail e-mail-administrations-anmeldelse
Overvejer du Proton Mail som din e-mail-administrationssoftware? Tag et kig på vores anmeldelse og se, hvordan den klarede sig under vores generelle test.
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Helpdesk-software kan være udfordrende for nye brugere. En liste med terminologi og definitioner kan hjælpe med at forstå begreber som ACD, CRM og FCR. LiveAgent tilbyder en omfattende helpdesk-løsning med integrationer, support og en gratis prøveversion. Besøg vores hjemmeside for at lære mere.