Prøveperiode

Email automation

Mangler du tid og ressourcer til konsekvent e-mail marketing engagement?

Ved at levere inkonsekvent eller utilstrækkelig e-mail-marketing kan det i sidste ende køre din virksomhed i sænk.

Vidste du, at…

Virksomheder, der sender automatiserede e-mails, er 133% mere tilbøjelige til at sende relevante meddelelser tilsvarende til en kundes købscyklus.

E-mail-automatiseringsværktøjer/-integrationer er den bedste måde at forbedre medarbejdernes effektivitet og samtidig øge salget.

Hvad er e-mail og marketing automation?

Hvad er marketing automation?

Marketing automation er et system, der gør dig i stand til at automatisere opgaver, der forbedrer dit salg. Den væsentligste fordel er, at marketingfolk nemt kan prioritere andre opgaver, samtidig med at de sikrer, at hver kunde går gennem den samme marketingtragt.

Et eksempel på effektiv marketingautomatisering er automatisering af e-mail-beskeder for at levere den ønskede meddelelse til hele din e-mail-liste. E-mail-automatisering bruges bredt i alle slags industrier, især i e-handelsvirksomheder. For eksempel inkorporerer e-handelsplatforme e-mailautomatiseringsværktøjer og integrationer til e-handelsmærker for at tilskynde til gentagen adfærd og opbygge en loyal kundebase. Lad os se nærmere på, hvad e-mailautomatisering er.

Hvad er e-mailautomatisering?

E-mailautomatisering er en proces, hvor du kan sende forudlavede e-mails i rækkefølge til dit publikum på det rigtige tidspunkt, mens du arbejder på andre opgaver. Da e-mails sendes automatisk, kan du udnytte en masse potentialer, der kommer fra dem. At sende automatiserede e-mails i en sekvens er en marketingstrategi, der målretter mod folk i henhold til deres købsadfærd, salg og behov med dynamisk indhold.

Samlet set er den væsentlige faktor med automatisering af e-mailmarketing at levere e-mailserier med relevant indhold. Som et resultat kan du opnå enorme fordele over en periode, såsom kundeloyalitet, kundefastholdelse og øget salg.

Hvorfor burde du automatisere marketingmails?

Fordelene ved e-mail marketing omfatter;

Kundefastholdelse

At sende e-mails på det rigtige tidspunkt til målgruppen kan eksponentielt øge det gentagne salg. For eksempel er e-mails med forladte indkøbsvogne eller tilbuds-e-mails gode til gentagne e-handelssalg.

Kunde loyalitet

E-mails er en smart måde at forbedre styring af kundeforbindelser på. For eksempel er det, at sende e-mails på en kundes fødselsdag en måde at forbedre forholdet og styrke kundens bånd til et brand. Desuden feedback-e-mails, undersøgelses-e-mails, særlige meddelelser – alle disse simple automatiserings-e-mails kan skabe loyale kunder.

Forbedrede marketings-arbejdsprocesser

Automatisering af e-mailmarketing er en fantastisk måde at forbedre dine marketing-arbejdsprocesser på. Dit brand kan levere budskaberne til din kundebase, mens du arbejder på andre opgaver, da processen er automatisk. Dermed kan du sikre en kvalitetskunderejse og kundeoplevelse.

Øget salg

Vidste du, at dit brand kan skabe mere omsætning med e-mails? Dette skyldes, at e-mailautomatisering skabe bevidsthed for potentielle kunder og omdanne kundeemner til kunder.

Sådan kommer du i gang med e-mailautomatisering

Det første, du skal finde ud af, er det værktøj eller den software, der er bedst egnet til din virksomhed. Så sørg for, at du overvejer tilpasning, pris, avancerede funktioner og brugervenlighed, når du bestemmer dig for det rigtige værktøj, der sikrer, at dine kunder går gennem en marketingtragt efter dit valg.

Som vi nævnte tidligere, er det afgørende at vælge det rigtige system til din virksomhed; derfor anbefaler vi at bruge anmeldelsesplatforme til at indsnævre listen over værktøjer, der vil øge dine e-mail-konverteringsrater. Udnyt desuden gratis demo-prøver for at få en fornemmelse af, hvordan værktøjerne fungerer.

Hvis du leder efter en god kundeserviceplatform, der gør dig i stand til at automatisere e-mails til marketing- og supporttjenester, så er LiveAgent det rigtige valg.

Hvad er LiveAgent?

LiveAgent er helpdesk-software, der samler kundeforespørgsler fra flere kanaler, såsom e-mail, live chat, telefon, forum, Facebook, Instagram, Viber, Twitter osv. Desuden opretter det omfattende rapporter, så dine ledere nemt kan spotte eventuelle problemer på forhånd. Derudover automatiserer den daglige kundeservice/supportopgaver for forbedret effektivitet. Systemet inkluderer callcenter, billetsalg, vidensbase, forum, kundeportal, live chat og mere. For at lære mere, er du velkommen til at se videoen nedenfor.

LiveAgent Product Tour

Er du interesseret i LiveAgent? LiveAgent tilbyder en 14-dages gratis prøveperiode for alle abonnementer. Så prøv det og oplev øjeblikkelig forbedring.

Hvordan kan du automatisere e-mails i LiveAgent?

LiveAgent tilbyder mere end 180 integrationer for at gøre det meste af informationen tilgængelig fra én grænseflade. For eksempel kan du integrere ActiveCampaign eller Clickfunnels. Begge disse e-mail-automatiseringsintegrationer kan forbedre konverteringshændelser på lang sigt.

Tjek tilgængelige e-mailmarketingintegrationer i LiveAgent for at få flere konverteringshandlinger.

Typer af e-mails sendt med et automatiseringsværktøj

Forskellige e-mail-marketingværktøjer giver sikkerhed for øgede målinger, såsom købsrate og omsætning. Se eksempler på automatiserede e-mails nedenfor for at få inspiration.

  • Abonnements bekræftelses-e-mails
  • Bestil-e-mails
  • E-mails med særlige tilbud
  • Jubilæums-e-mails
  • Transaktionsmails
  • Undersøgelsesmails
  • E-mail-nyhedsbrev
  • Gratis prøveperiode udløbs-e-mail
  • E-mails med opsigelse af abonnement
  • Særlige forhåndsvisnings-e-mails
  • Giveaway e-mails
  • Kom i gang e-mails

Hvornår skal man ikke bruge automatiserede e-mails

Selvom der er mange fordele ved automatiserede e-mails, bør du bruge bruge dem med måde. Visse situationer kræver dine kundeserviceagenters opmærksomhed. For eksempel bør brands ikke automatisere svar på kundeforespørgsler. Kunden har normalt brug for et øjeblikkeligt svar og forventer menneskelig indgriben. En automatiseret e-mail kan ikke løse enhver forespørgsel, da hver sag er forskellig. For meget e-mailautomatisering kan fjerne det menneskelige element fra dit brand.

Moreover, the more you practice communicating with customers, the better your skills and relationships are. Imagine the scenario where your email automation software does not work, and your employees don’t know how to troubleshoot customer problems. The key to email automation, as with everything else, is a balance. Test it out and see what suits your brand the best. However, please do not fall into the trap of automating it all, as it can be detrimental to your brand.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQSide”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvad er marketing automation?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Marketing automation er et system, der gør dig i stand til at automatisere opgaver, der forbedrer dit salg.” } }, { “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvad er e-mailautomatisering?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “E-mailautomatisering er en proces, hvor du kan sende forudlavede e-mails i rækkefølge til dit publikum på det rigtige tidspunkt, mens du arbejder på andre opgaver.” } },{ “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvorfor du bør automatisere e-mail marketing?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Marketing automation er et system, der gør dig i stand til at automatisere opgaver, der forbedrer dit salg.” } },{ “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Sådan kommer du i gang med e-mailautomatisering”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Det første, du skal finde ud af, er det værktøj eller den software, der er bedst egnet til din virksomhed. Så sørg for, at du overvejer tilpasning, pris, avancerede funktioner og brugervenlighed, når du bestemmer dig for det rigtige automatiseringsværktøj, der sikrer, at dine kunder går gennem en marketingtragt efter dit valg.. ” } },{ “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvilke typer e-mails sendes med et automatiseringsværktøj?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Nogle eksempler på automatiserings-e-mails omfatter; velkomst-e-mails, fødselsdags-e-mails, forsendelses-e-mails, feedback-/undersøgelses-e-mails, jubilæums-e-mails osv.” } }, { “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvornår skal man ikke bruge automatiserede e-mails?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Selvom der er mange fordele ved automatiserede e-mails, bør du bruge bruge dem med måde. Visse situationer kræver dine kundeserviceagenters opmærksomhed. For eksempel bør brands ikke automatisere svar på kundeforespørgsler. Kunden har normalt brug for et øjeblikkeligt svar og forventer menneskelig indgriben.” } }] }
Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
logo esky color
slido green
Back to Academy Create account for FREE

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Schedule a one-on-one call and discover how LiveAgent can benefit your business.

We’re available on multiple dates

Schedule a demo