Prøveperiode
  • Academy
  • Call center automatisering

Call center automatisering

Kæmper du med at levere kundeservice i callcenter af høj kvalitet på grund af en overbelastning af kundehenvendelser?

Så burde du høre godt efter, fordi det kan kan tage livet af din virksomhed.

Vidste du, at næsten 60 % af kunderne forlader brands for en konkurrerende virksomhed på grund af dårlig kundeservice?

Det behøver ikke være sådan. I dag har vi teknologien og værktøjerne til at automatisere gentagne daglige processer, såsom help desk software, call center software, osv. 

Hvad er call center automation?

Call center automatisering involverer egenskaber/funktioner, der gør din virksomhed i stand til at håndtere opkald effektivt og virkningsfuldt ved at automatisere gentagne daglige processer. For eksempel forhindrer, distribution af opkald unødvendige overførsler ved at dirigere kunden til den relevante supportafdeling med det samme. Som følge heraf er der mindre ventetid og frustration, hvilket i sidste ende øger kundetilfredsheden. 

Hvilken indflydelse har call center-automatisering på din virksomhed?

  • Øget kundetilfredshed
  • Forbedret agent arbejdsstrøm
  • Forbedret kundeoplevelse
  • Reducerede omkostninger til kundeservice
  • Øget omsætning

Hvordan kan du automatisere gentagne procedurer i dit callcenter?

Kig lige på LiveAgents helpdesk-softwarefunktioner nedenfor, som kan hjælpe dig med at automatisere daglige callcenteropgaver.

Hvilke funktioner tilbyder LiveAgent til automatisering af callcenter?

IVR

Interactive voice response eller IVR er et system, der interagerer med opkaldere og baseret på den, der ringer op, svarer med passende handling/information. Oprettelse af en IVR-trævisning kan øge kundetilfredsheden og forbedre agentens arbejdsgang, da opkaldet automatisk dirigeres til den relevante afdeling.

Automatisk tilbagekaldsfunktion

Lange ventetider kan give mange kunder frustration. Som et resultat er kunder tilbøjelige til at vælge en konkurrent frem for din virksomhed. Funktionen automatisk tilbagekaldsfunktion giver kunderne mulighed for at anmode om et tilbagekald, når ingen kundeservicemedarbejdere er tilgængelige, eller ventetiden/tiden er for lang. Denne simple callcenter-automatiseringsfunktion kan forhindre dårlig kundeoplevelse og forbedre din kundeservice næsten med det samme.

Opkaldsdirigering

Opkaldsrouting er en anden automatiseringsfunktion, som sparer dine agenter og kunder for tid. Det giver kunderne mulighed for at vælge en foretrukken afdeling via IVR. Hvis de søger salgsafdelingen, vil de således automatisk blive dirigeret til den ansvarlige agent.

CRM 

LiveAgent giver dig mulighed for at integrere en CRM eller kundeforholdsstyring for at have alle kundedata ét sted. Det er en fantastisk tilføjelse til callcentre, da du automatisk kan se kundedataene i billetterne. Du behøver ikke at skifte mellem platforme for at søge efter kundeoplysninger. Den CRM integration automatiserer processen og sparer dine medarbejdere for tid og energi.

Tidsregler

Tidsregler er en ganske alsidig funktion i LiveAgent. Det giver dig mulighed for at automatisere specifikke processer/handlinger, der udløses på et bestemt tidspunkt.

Nu til dags er det afgørende at følge op efter kundeinteraktioner af mange grunde, såsom feedback eller salg/marketings-formål. Dog modtager kundeservicemedarbejdere en betydelig mængde kundehenvendelser dagligt. Funktionen Tidsregler giver dig mulighed for eksempel at sende en opfølgende marketing-e-mail/besked på et bestemt tidspunkt uden at involvere nogen agent.

CloudTalk integration

LiveAgents opgave er at kombinere alle de nødvendige platforme ind i én grænseflade for en forbedret arbejdsgang og en fantastisk kundeoplevelse. Som følge heraf tilbyder LiveAgent en del integrationer, såsom samarbejdsværktøjer, faktureringsstyringsværktøjer, telefonværktøjer og mere. CloudTalk-integration giver dig f.eks. mulighed for at forbedre opkaldscentrets arbejdsgang ved automatisk at ringe til numre. Denne callcenterautomatiseringsfunktion er gavnlig for salgs- og marketingteams, da de foretager masser af udgående opkald dagligt.

Hvis du gerne vil vide mere, så tjek vores dybdegående CloudTalk-integrationsartikel for yderligere information.

Automatiseret billetdistribution

Automatiseret billetdistribution er en arbejdsgangs-automatiseringsfunktion i LiveAgent, der gør det muligt for dig at distribuere kundeforespørgsler baseret på dine præferencer. Funktionen lader dig indstille din foretrukne optimale billetbelastning for agenter. Derfor er der færre fejl, misforståelser og frustration.

Vores tip: For meget automatisering kan virke kontraproduktivt. Automatiser derfor kun de opgaver, der er tilpasset dine forretningsmål. 

Kender du ikke LiveAgent?

LiveAgent er helpdesk-software, der sætter dig i stand til at give dine kunder en fremragende multikanaloplevelse. Softwaren tilbyder et callcenter, billetsystem, kundeportal, live chat, vidensbase, forum og integration af sociale medier. Som følge deraf kan dine kundeservicerepræsentanter håndtere alle indgående kundeforespørgsler fra én grænseflade.

LiveAgent Product Tour

Hvilke andre fordelagtige funktioner tilbyder LiveAgent?

LiveAgent tilbyder mere end 180 funktioner, som også inkluderer call center-automatisering. Hvis du gerne vil have et hurtigt overblik, så tjek nedenstående artikler.

Ready to improve your call center?

LiveAgent is a feature-rich help desk software that tracks customer requests, automates, and creates reports. Try it out for free with our 14-day free trial and save time, costs, and energy with automation.

14-DAY FREE TRIAL
Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
logo esky color
slido green
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQSide”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvad er call center automatisering?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Call center automatisering involverer egenskaber/funktioner, der gør din virksomhed i stand til at håndtere opkald effektivt og virkningsfuldt ved at automatisere gentagne daglige processer. For eksempel forhindrer rutestyring af opkald unødvendige overførsler ved at dirigere kunden til den relevante supportafdeling med det samme. ” } }, { “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvilken indflydelse har call center-automatisering på din virksomhed?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Callcenterautomatisering kan øge din kundetilfredshed, forbedre agentarbejdsgangen og forbedre kundeoplevelsen.” } }, { “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvilke LiveAgent-funktioner tilbyder callcenterautomatisering?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “LiveAgent tilbyder callcenterautomatiseringsfunktioner såsom IVR, automatisk tilbagekald, rutestyring af opkald, automatiseret billetdistribution og mere.” } }] }
Back to Academy Create account for FREE

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Schedule a one-on-one call and discover how LiveAgent can benefit your business.

We’re available on multiple dates

Schedule a demo