Er du træt af at miste tid på overflødige daglige supportopgaver?
Disse gentagne processer kan også dræne dine agenters tid og virksomhedens ressourcer.
Vidste du, at..
86 % af køberne er villige til at betale mere for en god kundeoplevelse.
Derfor er det afgørende at reducere gentagne opgaver ved at understøtte automatisering for at skabe effektiv og virkningsfuld kundeservice.
Hvad er automatiseringsstøtte?
Automatiseringsstøtte er kundeassistance leveret af AI eller software, som overvejende automatiserer workflow-styringsprocessen. For eksempel tillader automatiseringsregler dine service desk -agenter at fokusere på mere afgørende opgaver. Som følge heraf kan automatisering af kundeservice øge dine medarbejderes produktivitet og samtidig styrke kunderelationerne.
Fordele ved automatiseringsstøtte
Øget kundetilfredshed
Virksomheder kan generelt øge deres produktivitet og fokusere på kunder, der har brug for særlig assistance, ved at automatisere overflødige daglige opgaver. Som følge heraf er svartiderne bedre, og kunderne er gladere.
Forbedrer medarbejdernes produktivitet
Automatiseringsstøtte til kundesupport gør det muligt for dine agenter at fokusere på afgørende daglige opgaver. Et godt software til automatiseringsstøtte, giver dig mulighed for at distribuere kundeforespørgsler i henhold til dine behov, hvilket i sidste ende forbedrer dine forretningsprocesser. Helpdesk-funktionerne såsom regler og rapporter bidrager både til den forbedrede billetopløsningstid og forbedret produktivitet uden behov for konstant overvågning.
Bruger færre penge
Automatiseringsstøtte kan ikke kun spare dit brand for tid, men også penge. På grund af procesautomatisering behøver du ikke ansætte ekstra medarbejdere. I stedet kan du skabe automatisering i et system og generere mere overskud for færre penge.
Hvordan konfigurerer man automatiseringsstøtte?
For at oprette automatiseringsstøtte har du brug for en effektiv og produktiv helpdesk-automatiseringsværktøj. Det værktøj, du vælger, afhænger naturligvis af din virksomheds præferencer og behov. For eksempel, hvis du har et callcenter, giver det mening, at du leder efter automatiseringsstøtte til et værktøj med automatiserede funktioner såsom automatic callback, IVR, call transfers, osv.
Men hvis du leder efter en komplet automatiseringsstøtteløsning, er helpdesk-software, såsom LiveAgent, det rigtige valg for din virksomhed. Help desk software er et kundeservicesystem, der sporer kundeforespørgsler på flere platforme, opretter rapporter, automatiserer gentagne unødvendige opgaver /processer og mere. Derudover er LiveAgent et helpdesk-system, der tilbyder forskellige abonnementer afhængigt af dine forretningsmål.
Før du vælger en helpdesk-løsning, skal du dog overveje, om systemet tilbyder nyttige automatiseringsstøttesfunktioner. Her er nogle af LiveAgents automatiseringsfunktioner;
Tidsregler
The tidsreglerne er en helpdesk-automatiseringsfunktion, der udløses af tid frem for handling. For eksempel kan din virksomhed indstille en tidsregel, der sender en opfølgende e-mail efter 48 timer.
Regler
LiveAgent tilbyder også funktionen regler som gør dit brand i stand til at automatisere processer, såsom; løse billetter, billetoverførsler, tilføje tags og mere
IVR
Det interaktive voice response er et automatiseret telefonsystem, som indsamler og giver oplysninger til kunderne. Systemet interagerer med opkaldere og fortsætter derefter med at udføre passende/anmodet handling. For eksempel kan det;
- forbinde en klient til den relevante afdeling
- tilbyde et tilbagekald, hvis ventetiden er for lang
Som et resultat kan din virksomhed forbedre svartider og reducere opkaldsoverførsler blot ved at automatisere opkaldssupportprocessen.
Automatisk tilbagekald
Funktionen automatisk tilbagekald er en af callcenterfunktionerne, der giver dine kunder mulighed for at anmode om et tilbagekald, når køen er for lang, og der ikke er nogen tilgængelige agenter.Som følge deraf, kan du forhindre kundefrustration, skabe en smidig agentarbejdsgang og forbedre den overordnede kundeoplevelse.
Automatiseret billetdistribution
Den automatiserede billetdistribution er en funktion, der sikrer, at hver af dine kundeservicerepræsentanter modtager den optimale billetmængde. Den optimale billetbelastning er forskellig fra virksomhed til virksomhed. LiveAgent giver dig mulighed for at indstille din optimale, foretrukne billetbelastning for dit hold med fire forskellige routingmuligheder: gennemsnitlig eller maksimal anvendelse, ring til alle og tilfældig tildeling.
Alle disse funktioner giver dig mulighed for at automatisere overflødige supportprocesser.
Hvordan kan du så konfigurere automatiseringsstøttefunktioner inde i LiveAgent?
Du kan konfigurere tildelingsregler og meddelelsesregler i regelkonfigurationsskærmen i LiveAgent på blot et par minutter. Tjek vores omfattende webinar for at lære mere.
Hvis du har problemer med at konfigurere automatiseringsfunktioner i LiveAgent, så tøv ikke med at kontakte vores kundesupport or at få hjælp.
Forbedring af automatiseringsstøtte
Tips:
Automatiser e-mailvideresendelse
Et godt kundeservicesystem kan automatisk videresende alle dine e-mails til én platform, hvor det sorterer dem fra. Dermed kan du have alle kundehenvendelser ét sted. Derudover har systemet et sæt funktioner, der gør det muligt for dine agenter at se alle kundeoplysningerne fra CRM lige inde i billetten. Desuden kan du indstille e-mails til billetvurdering, så du kan få feedback med det samme.
Opret billetorganisation
Uorganiserede kundehenvendelser kan være skadelige for ethvert brand. Et ordentligt helpdesk-system, der inkluderer automatiseringsfunktioner, sætter dig i stand til at oprette tags, der hurtigt kan give en fremragende billetorganisation for dine agenter . Desuden spiller tags en stor rolle i indstilling af supportautomatiseringsprocesser. Hvis du for eksempel har en billet med et HASTER-tag, kan du indstille en regel, som automatisk prioriterer disse forespørgsler for dine agenter.
Ikke overautomatisere
Det vigtigste tip til at forbedre din automatiseringsstøtte er ikke at overdrive det. Lige så meget som du forsøger at reducere den menneskelige indgriben for at skabe en fuldautomatisk virksomhed, kan for meget automatisering være kontraproduktivt. Misforstå os ikke. Automatiserede arbejdsgange kan eliminere gentagne opgaver og dermed forbedre kundeforespørgselsløsningstider. Kunderne ønsker dog ikke at tale med robotter hele tiden. Sørg altid for, at du først tænker på dine kunder, og automatiser kun rimelige og nyttige processer til din niche.
Finde ud af mere
Are you ready to automate repetitive support processes?
LiveAgent is help desk software that automates, tracks, and reports. Try out all the features and improve your customer service immediately.
LiveAgent tilbyder omfattende funktioner og integrationer til virksomhedsløsninger. Med pausefunktionen kan agenter holde pauser ansvarligt og sikre effektivitet i arbejdet. Det er vigtigt at holde pauser for at undgå udbrændthed og sikre god kundeservice. Planlæg en demo i dag for at opdage, hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.
LiveAgent tilbyder en intern videnbase og helpdesk til virksomheder. Det gør det muligt for medarbejdere at finde information hurtigt og effektivt, hvilket forbedrer kundeservice og effektivitet. Med en pris på $9 pr. agent er det en overkommelig løsning, der også tilbyder en 30-dages gratis prøveperiode.
Vælg det rigtige system til din virksomhed med anmeldelsesplatforme og gratis demo-prøver. LiveAgent tilbyder help desk software med automatisering af e-mails og integreringer for forbedret konvertering. Brug automatiserede e-mails som velkomstmails, feedback-e-mails og særlige tilbud, men vær opmærksom på at undgå for meget automatisering.