Hvad er tidsregler?
Tidsregler er automatiseringsregler der ikke er handlingsudløst, men i stedet tidsbetinget. De bruges mest til oprydningsopgaver i helpdesk, påmindelser via e-mail eller opfølgning, løsning af billetter der ikke har haft aktivitet i et stykke tid, eller tilføjet tags. Mulighederne er uendelige.
Eksempler på tidsregler
Eksempel #1
Som LiveAgent-bruger kan du oprette en tidsregel, der automatisk sender en opfølgende e-mail 24 timer efter din sidste interaktion med en kunde.
Eksempel #2
Du kan også oprette en tidsregel, der automatisk markerer alle billetter, der ikke er blevet reageret på i 10 dage, som løst.
Eksempel #3
LiveAgent sletter automatisk billetter markeret som SPAM, der er ældre end 90 dage.
Hvordan fungerer tidsreglerne?
Når en tidsregel er oprettet, vil systemet automatisk udføre periodiske baggrundsundersøgelser i korte intervaller (normalt et minut) og kontrollere, om betingelserne for tidsreglen er opfyldt. Hvis de er det, udføres reglen automatisk.
Hvorfor er tidsregler vigtige?
Tidsregler kan være yderst fordelagtige for enhver virksomhed, der har store billetmængder fordi de dæmper stress for medarbejderne og udføre rutine og gentagne opgaver på kort tid.
De vigtigste fordele ved tidsregler er:
- Forbedret effektivitet/medarbejder-arbejdsfordeling
- Forbedrede svartider
- Mindre spillerum til menneskelige fejl
- Mindre stress/reduceret risiko for udbrændthed
- Reducerede supportomkostninger og sparet tid
Hvilke andre typer regler er der i LiveAgent?
Bortset fra tidsregler kan LiveAgent-brugere drage fordel af triggerbaserede automatiseringsregler og SLA-regler (serviceniveauaftale).
Handlingsregler
Handlingsregler er grundlæggende handlingsudløste regler. LiveAgent -brugere kan konfigurere en trigger og en handling, og når triggerbetingelserne er opfyldt, udføres handlingen. For eksempel kan du oprette en regel, der automatisk tildeler enhver billet, der indeholder ordene “fakturering” eller “betaling”, til faktureringsafdelingen.

SLA-regler
SLA-regler kan kun anvendes på SLA-opsætningen og er bundet til SLA-niveauer. Et eksempel på en SLA-regel kan være at ændre SLA -niveauet for en billet eller stoppe andre regler fra at blive udført.
Automate tasks with time-triggered rules
Save up to 15 hours of work each week with custom automation rules. The possibilities are endless. Try them today. No credit card required.
Hvad kan du gøre med tidsregler i LiveAgent?
Tidsregler kan anvendes, når:
- En billet er ældre end et bestemt antal dage, timer eller minutter
- En billets status ikke har ændret sig i et bestemt antal dage, timer eller minutter
- En billet skal indgives på mindre end et bestemt antal dage, timer eller minutter
- En billet er forsinket i mere end et bestemt antal dage, timer eller minutter
Betingelser, der kan anvendes på tidsregler
- Billetstatus
- Billet oprettet (dato)
- Billetten ændret (dato)
- Billetten blev slettet
- URL til henvisning til billetstart
- Billetprioritet
- Billetafdeling
- Billet tildelt til
- Kundegruppe
- Billet-tags
Handlinger, der kan udføres med tidsregler
- Overfør billet
- Løs billetten
- Slet billetten
- Ændre billetprioritet
- Change SLA-niveau
- Markeret som spam
- Markeret som ikke spam
- Fjerne billet
- Send svar
- Ændre billetemne
- Opkalds-URL
- Tilføj tag
- Fjern tag
- Send mail til
- Stop andre regler
- HTTP-anmodning
Hvordan ser tidsreglerne ud i praksis?
Hvis der anvendes en regel på en billet, vises ændringen i den detaljerede billetvisning (for at sikre et klart ansvar for billethåndtering.) Både administratorer og medarbejdere kan se ændringerne af billetten foretaget med aktive tidsregler.
Sådan opsættes tidsregler i LiveAgent
- Log ind på LiveAgent.
- Klik på Konfiguration (tandhjulsikon i menulinjen til venstre).
- Klik på Automatisering.
- Klik på Tidsregler.
- Klik på Opret.
- Marker afkrydsningsfeltet Status aktiv
- Opret et navn til din regel.
- Du kan lade afsnittet Noter stå tomt, eller du kan beskrive reglen mere detaljeret. Dette felt er simpelthen for din bekvemmeligheds skyld.
- Vælg en variabel “Anvend når”.
- Vælg tidsbetingelserne – efter hvor lang tid skal din regel udføres?
- Valgfrit: Klik på Tilføj betingelsesgruppe.
- Vælg betingelserne efter din smag.
- Vælg udførelseshandlingsfelterne efter din smag
- Klik på Gem.
Fordele ved tidsregler
Mindre plads til menneskelige fejl og en reduceret risiko for medarbejder udbrændthed
Automatisering er præcis- mennesker er ikke. Kan du forestille dig, hvis dine medarbejdere skulle huske, hvilke billetter de ikke modtog svar på og skulle følge op på?
Selvfølgelig ville det være umuligt, hvilket kunne skabe nogle akavede situationer, der kunne være skadelige for din virksomhed. Ud over det, kan det at skulle huske, hvornår det er et godt tidspunkt at følge op på hver kundeanmodning, føre til medarbejder udbrændthed.
Ved at have automatiseringsregler på plads, der varetager disse administrative opgaver, frigøres dine medarbejders tid og sind, gør dem i stand til at fokusere på mere presserende opgaver. Det vil også sikre, at de ikke er stressede og kan være produktive i længere perioder.
Forbedret kundetilfredshed
Tilfredse kunder er hjørnestenen i enhver virksomhed, da de påvirker anbefalinger, online anmeldelser, mund til mund og salg. Som sådan bør enhver virksomhed stræbe efter at gøre kunden glad med fremragende service, hurtige svartider og en personlig tilgang.
Det er let at holde dine kunder tilfredse med tidsreglerne, lad systemet følge op på hver forespørgsel, og dine kunder vil føle sig højt værdsat. Så nemt er det!
Happy customers are the best customers
Vi tilbyder migrationsservice fra alle de mest populære helpdesk-softwares

Automatiseringsregler sparer tid og penge
Kan du forestille dig, hvis du skulle følge op på hver enkelt ubesvaret billet manuelt? Ikke alene ville dette være en ekstremt tidskrævende opgave, men det ville også være meget dyrt.
Heldigvis kan help desk -software som LiveAgent udføre utallige tidsregler, der vil spare dine agenter masser af tid i det lange løb. Overlad logistikken til os, så dine medarbejdere kan fokusere på det, der er vigtigt – pleje af kundeforhold.
Vidensbase ressourcer
For at læse mere om tidsregler, tjek vores vidensbase -ressourcer:
Er du parat til at oprette dine egne tidsregler?
Spar op til 15 timers arbejde hver uge med tilpassede tidsregler. Mulighederne er uendelige. Prøv dem i dag. Kreditkort kræves ikke. Begynd på din gratis 14-dages prøveperiode.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQSide”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvad er tidsregler?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Tidsregler er automatiseringsregler, der ikke er handlingsudløst, men i stedet tidsbetingede. De bruges mest til oprydningsopgaver i help desk, e-mail-påmindelser eller opfølgninger, løsning af billetter, der ikke har haft nogen aktivitet i et stykke tid eller tilføjelse af tags. ” } }, { “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvordan fungerer tidsregler?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Når en tidsregel er oprettet, vil systemet automatisk køre periodiske baggrundsundersøgelser i korte intervaller (normalt et minut) og kontrollere, om betingelserne for tidsreglen er opfyldt. Hvis det er tilfældet, udføres reglen automatisk. .” } }, { “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvad er et eksempel på en tidsregel?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Et godt eksempel på en tidsregel er en regel, der automatisk sletter billetter markeret som SPAM, der er ældre end 90 dage.” } }] }Der er forskellige teknologier og systemer, der er nyttige i callcentre, inklusive prædiktive og forhåndsvisningsdialere samt telefon- og callcentersoftware. Høflighed og respekt for kundernes tid er vigtigt for udgående opkald, mens inddækkende callcentre kan forbedre kunderelationer ved at give personlig tilpasning. Prædiktive dialere kan øge agentudnyttelsen, men kan være begrænset for nogle virksomheder. Sporing af metrics og politikker er også vigtige. En knap til at ringe fra webstedet kan forbedre kundeoplevelsen og øge salget.
Call center automatisering handler om at bruge software til at automatisere gentagne opgaver og forbedre kundeservice. LiveAgent tilbyder en avanceret kontaktcentersoftware, der understøtter både indgående og udgående opkald, intelligente automatiseringsfunktioner og forskellige kommunikationskanaler. Kundeserviceagenter kan effektivt håndtere forespørgsler med IVR, intelligent rutestyring af telefonopkald og tilbagekaldsfunktioner. Call center automatisering kan optimere virksomhedens driftseffektivitet og reducere omkostninger, mens det forbedrer kundetilfredsheden.
LiveAgent tilbyder VoIP-partnerskab og programmer til at forbedre din virksomhed. De tilbyder også blogindlæg, ordliste, akademiske skabeloner og webinars. Derudover giver de mulighed for at kontakte dem via telefon, e-mail og sociale medier. Deres LiveAgent-dashboard opsættes efter tilmelding og cookies accepteres på deres hjemmeside. De tilbyder også én-til-én-samtaler for at præsentere deres muligheder.
LiveAgent er en platform til kundeservice, der tilbyder forskellige priser og certifikater. Virksomheden samarbejder med VoIP-partnere og tilbyder integrationer og tilknyttede programmer. Der er også en supportportal og blog. LiveAgent tilbyder en gratis prøveperiode. Der er også mulighed for at planlægge en demo for at lære mere om platformen.