Hvad er tidsregler?
Tidsregler er automatiseringsregler der ikke er handlingsudløst, men i stedet tidsbetinget. De bruges mest til oprydningsopgaver i helpdesk, påmindelser via e-mail eller opfølgning, løsning af billetter der ikke har haft aktivitet i et stykke tid, eller tilføjet tags. Mulighederne er uendelige.
Eksempler på tidsregler
Eksempel #1
Som LiveAgent-bruger kan du oprette en tidsregel, der automatisk sender en opfølgende e-mail 24 timer efter din sidste interaktion med en kunde.
Eksempel #2
Du kan også oprette en tidsregel, der automatisk markerer alle billetter, der ikke er blevet reageret på i 10 dage, som løst.
Eksempel #3
LiveAgent sletter automatisk billetter markeret som SPAM, der er ældre end 90 dage.
Hvordan fungerer tidsreglerne?
Når en tidsregel er oprettet, vil systemet automatisk udføre periodiske baggrundsundersøgelser i korte intervaller (normalt et minut) og kontrollere, om betingelserne for tidsreglen er opfyldt. Hvis de er det, udføres reglen automatisk.
Hvorfor er tidsregler vigtige?
Tidsregler kan være yderst fordelagtige for enhver virksomhed, der har store billetmængder fordi de dæmper stress for medarbejderne og udføre rutine og gentagne opgaver på kort tid.
De vigtigste fordele ved tidsregler er:
- Forbedret effektivitet/medarbejder-arbejdsfordeling
- Forbedrede svartider
- Mindre spillerum til menneskelige fejl
- Mindre stress/reduceret risiko for udbrændthed
- Reducerede supportomkostninger og sparet tid
Hvilke andre typer regler er der i LiveAgent?
Bortset fra tidsregler kan LiveAgent-brugere drage fordel af triggerbaserede automatiseringsregler og SLA-regler (serviceniveauaftale). Du kan forudindstille disse regler, så de passer bedst til din virksomhed og gør din servicebilletstyringssoftware effektiv.
Handlingsregler
Handlingsregler er grundlæggende handlingsudløste regler. LiveAgent -brugere kan konfigurere en trigger og en handling, og når triggerbetingelserne er opfyldt, udføres handlingen. For eksempel kan du oprette en regel, der automatisk tildeler enhver billet, der indeholder ordene “fakturering” eller “betaling”, til faktureringsafdelingen.
SLA-regler
SLA-regler kan kun anvendes på SLA-opsætningen og er bundet til SLA-niveauer. Et eksempel på en SLA-regel kan være at ændre SLA -niveauet for en billet eller stoppe andre regler fra at blive udført.
Automate tasks with time-triggered rules
Save up to 15 hours of work each week with custom automation rules. The possibilities are endless. Try them today. No credit card required.
Hvad kan du gøre med tidsregler i LiveAgent?
Tidsregler kan anvendes, når:
- En billet er ældre end et bestemt antal dage, timer eller minutter
- En billets status ikke har ændret sig i et bestemt antal dage, timer eller minutter
- En billet skal indgives på mindre end et bestemt antal dage, timer eller minutter
- En billet er forsinket i mere end et bestemt antal dage, timer eller minutter
Betingelser, der kan anvendes på tidsregler
- Billetstatus
- Billet oprettet (dato)
- Billetten ændret (dato)
- Billetten blev slettet
- URL til henvisning til billetstart
- Billetprioritet
- Billetafdeling
- Billet tildelt til
- Kundegruppe
- Billet-tags
Handlinger, der kan udføres med tidsregler
- Overfør billet
- Løs billetten
- Slet billetten
- Ændre billetprioritet
- Lave om SLA-niveau
- Markeret som spam
- Markeret som ikke spam
- Fjerne billet
- Send svar
- Ændre billetemne
- Opkalds-URL
- Tilføj tag
- Fjern tag
- Send mail til
- Stop andre regler
- HTTP-anmodning
Hvordan ser tidsreglerne ud i praksis?
Hvis der anvendes en regel på en billet, vises ændringen i den detaljerede billetvisning (for at sikre et klart ansvar for billethåndtering.) Både administratorer og medarbejdere kan se ændringerne af billetten foretaget med aktive tidsregler.
Sådan opsættes tidsregler i LiveAgent
- Log ind på LiveAgent.
- Klik på Konfiguration (tandhjulsikon i menulinjen til venstre).
- Klik på Automatisering.
- Klik på Tidsregler.
- Klik på Opret.
- Marker afkrydsningsfeltet Status aktiv
- Opret et navn til din regel.
- Du kan lade afsnittet Noter stå tomt, eller du kan beskrive reglen mere detaljeret. Dette felt er simpelthen for din bekvemmeligheds skyld.
- Vælg en variabel “Anvend når”.
- Vælg tidsbetingelserne – efter hvor lang tid skal din regel udføres?
- Valgfrit: Klik på Tilføj betingelsesgruppe.
- Vælg betingelserne efter din smag.
- Vælg udførelseshandlingsfelterne efter din smag
- Klik på Gem.
Fordele ved tidsregler
Mindre plads til menneskelige fejl og en reduceret risiko for medarbejder udbrændthed
Automatisering er præcis- mennesker er ikke. Kan du forestille dig, hvis dine medarbejdere skulle huske, hvilke billetter de ikke modtog svar på og skulle følge op på?
Selvfølgelig ville det være umuligt, hvilket kunne skabe nogle akavede situationer, der kunne være skadelige for din virksomhed. Ud over det, kan det at skulle huske, hvornår det er et godt tidspunkt at følge op på hver kundeanmodning, føre til medarbejder udbrændthed.
Ved at have automatiseringsregler på plads, der varetager disse administrative opgaver, frigøres dine medarbejders tid og sind, gør dem i stand til at fokusere på mere presserende opgaver. Det vil også sikre, at de ikke er stressede og kan være produktive i længere perioder.
Forbedret kundetilfredshed
Tilfredse kunder er hjørnestenen i enhver virksomhed, da de påvirker anbefalinger, online anmeldelser, mund til mund og salg. Som sådan bør enhver virksomhed stræbe efter at gøre kunden glad med fremragende service, hurtige svartider og en personlig tilgang.
Det er let at holde dine kunder tilfredse med tidsreglerne, lad systemet følge op på hver forespørgsel, og dine kunder vil føle sig højt værdsat. Så nemt er det!
Automatiseringsregler sparer tid og penge
Kan du forestille dig, hvis du skulle følge op på hver enkelt ubesvaret billet manuelt? Ikke alene ville dette være en ekstremt tidskrævende opgave, men det ville også være meget dyrt.
Heldigvis kan help desk -software som LiveAgent udføre utallige tidsregler, der vil spare dine agenter masser af tid i det lange løb. Overlad logistikken til os, så dine medarbejdere kan fokusere på det, der er vigtigt – pleje af kundeforhold.
Vidensbase ressourcer
For at læse mere om tidsregler, tjek vores vidensbase -ressourcer:
Er du parat til at oprette dine egne tidsregler?
Spar op til 15 timers arbejde hver uge med tilpassede tidsregler. Mulighederne er uendelige. Prøv dem i dag. Kreditkort kræves ikke. Begynd på din gratis 30-dages prøveperiode.
Want to optimize your customer support workflows and improve response times?
With LiveAgent's time rules, you can easily set up rules and criteria to automatically prioritize and escalate support tickets based on their age or urgency.
LiveAgent tilbyder omfattende funktioner og integrationer til virksomhedsløsninger. Med pausefunktionen kan agenter holde pauser ansvarligt og sikre effektivitet i arbejdet. Det er vigtigt at holde pauser for at undgå udbrændthed og sikre god kundeservice. Planlæg en demo i dag for at opdage, hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.
LiveAgent tilbyder en intern videnbase og helpdesk til virksomheder. Det gør det muligt for medarbejdere at finde information hurtigt og effektivt, hvilket forbedrer kundeservice og effektivitet. Med en pris på $9 pr. agent er det en overkommelig løsning, der også tilbyder en 30-dages gratis prøveperiode.