VoIP test

Hvad er en VoIP test?

En VoIP-test er en enkel måde at teste kvaliteten af ​​din internetforbindelse på. For at et VoIP-opkald fungerer effektivt, har du brug for en vis mængde internetbåndbredde. Men hastigheden på din forbindelse er ikke den eneste faktor, der påvirker din VoIP-telefontjeneste. Du skal også overveje kapaciteten hos din VoIP-udbyder. VoIP-linjer er forskellige, når det kommer til deres VoIP-opkaldskvalitet.

Før du foretager vigtige VoIP-opkald, er det en god ide, at bruge en VoIP-test til at evaluere kvaliteten af ​​din VoIP-forbindelse. Du kan afgøre, om du har tilstrækkelig VoIP-hastighed til at opnå tilstrækkelig VoIP-opkaldskvalitet for at tale med kunder, venner og familie.

Hvordan kan jeg teste min internetforbindelse for VoIP?

For at foretage kvalitets VoIP-opkald skal du have en aktiv internetforbindelse. Men det er kun en del af historien om at foretage VoIP-telefonopkald af høj kvalitet. Du skal også have et vist niveau af internethastighed, selv når andre enheder og tjenester bruger internettrafik.

Overvej at bruge en tjeneste som speedtest.net til at evaluere kvaliteten af ​​din internethastighed af din internetudbyder. Denne slags værktøj giver dig indsigt i pingtid og pingtest. Et ping er en måde at teste enhver internetforbindelse uden at bruge meget data. Hvis pingtiden går op, indikerer det, at dine internetaktiviteter vil lide under lavere internethastighed.

Expert's note

Når mange aktive internetbrugere bruger den samme aktive internetforbindelse, kan det resultere i en langsom internethastighed.

Du kan løse dette problem med båndbreddehastighed på flere måder. Du kan bede andre om at reducere deres internetaktiviteter, mens du foretager dine VoIP-opkald. Du kan også bede din internetudbyder om at opgradere din internethastighed eller give dig tips til at øge din internethastighed.

Hvordan måles VoIPs ydeevne?

Generelt er der to måder at måle VoIP-ydelse på. For det første kan du måle VoIP-ydelse ved at observere dine opkald. For eksempel vil et opkald, hvor hver person nemt kan høre hvert ord i samtalen vise, at du har høj VoIP-ydelse. Denne form for subjektiv måling har dog sine begrænsninger.

Derfor er det klogt at bruge browserværktøjer ved hjælp af en kompatibel browser. Nogle af de mest populære browserværktøjer til at måle VoIP-ydeevne inkluderer hastighedstestværktøjet, der tilbydes af GetVoIP.com (i.e., https://getvoip.com/speed-test-tool/). Når de bruges fra en kompatibel browser, måler browserværktøjer pinghastighed, downloadhastighed, uploadhastighed og jitter på din bredbåndsforbindelse.

Hvad indikerer VoIP-hastighedstestnumre?

Når du har kørt en VoIP-hastighedstest, vil du støde på flere testnumre. Brug følgende tip til at forstå disse tal og fortolke resultaterne af VoIP-kvalitetstests.

Upload hastigheder

Din uploadhastighed påvirker, om den person, du taler med, nemt kan høre dig under et VoIP-opkald. For VoIP-opkald er tre megabit den anbefalede uploadhastighed. Når uploadhastigheder falder til under dette niveau, kan det bevirke din VoIP-opkaldskvalitet. Generelt betyder højere uploadhastigheder bedre VoIP-opkaldskvalitet.

Download hastighed

Den downloadhastighed, du ser på din VoIP-hastighedstest, påvirker din evne til at høre den person, du ringer til. Den anbefalede mindste downloadhastighed for VoIP er tre megabit pr. sekund. Som en tommelfingerregel betyder en højere downloadhastighed klarere lyd.

Ping

Enkelt sagt fortæller et ping dig reaktionstiden for din internetforbindelse. Ping-hastigheden måles i millisekunder. Generelt set skulle du gerne se en lav ping-hastighed for at foretage vellykkede VoIP-opkald. Ideelt set bør din internetforbindelse være under 60 millisekunder.

GetVoIP VoIP test example

Latenstid

Kort sagt er latenstiden forsinkelsen mellem sendt data og modtaget data. Under VoIP-opkald kan højere latenstid forringe opkaldets ydeevne. Målet for et latensniveau er 150 millisekunder.

Jitter

Jitter beskrives normalt som pakkeforsinkelser. Dine VoIP-opkald (og al anden internetaktivitet) opdeles i en række datapakker, der sendes over internettet og igen samles på den anden side. Når datapakker er forsinkede, falder VoIP-opkaldskvaliteten.

Virksomheder, der har brug for et stort antal samtidige VoIP-opkald, skal muligvis investere i en bredbåndsforbindelse med højere kapacitet. Hvis du kører et VoIP-testværktøj flere gange på en uge og ser, at du ikke opfylder kravene til VoIP-båndbredde, kan det være nødvendigt at opgradere for at undgå dårlig telefonkvalitet.

Hvordan påvirker en dårlig internetforbindelse VoIP-opkald?

Da VoIP-opkald kræver en aktiv internetforbindelse, påvirker en dårlig internetforbindelse kvaliteten af ​​dine opkald på flere måder.

  • Problemer med lydkvalitet: Når dit VoIP-opkald mangler hastigheden eller båndbredden til at fungere, vil du sandsynligvis opleve problemer med lydkvaliteten. Det betyder, at du sandsynligvis bliver nødt til at gentage dig selv flere gange under et forretnings-VoIP-opkald for at overvinde problemer som pakketab.
  • Dårlig opkaldskvalitet: Dårlig opkaldskvalitet kan påvirke din opkaldsoplevelse på mobile enheder, bærbare computere og faste VoIP-telefoner. For eksempel kan dårlig stemmekvalitet under salgsopkald gøre et dårligt indtryk på kunderne.

Dårlig opkaldskvalitet er en væsentlig udfordring i virksomhedskommunikation. Hvis du vil skabe en fantastisk brugeroplevelse, er konstante problemer med dårlig opkaldskvalitet uacceptable.

LivAgent's call center features

Hvad er den nødvendige internethastighed for VoIP?

For at undgå problemer med dårlig kvalitet og lydkvalitet skal du huske p følgende internethastigheder.

  • Downloadhastigheder: For at få mest muligt ud af din VoIP-tjeneste bør du have en downloadhastighed på cirka tre megabit pr. sekund.
  • Uploadhastigheder: På hver Voice over Internet-protokol skal du have en uploadhastighed på tre megabit pr. sekund.

Hvordan laver man en manuel VoIP-hastighedstest?

I nogle situationer vil du måske have en ad-hoc VoIP-test til at måle VoIP-opkaldskvalitet. Start med at bruge dine ører. Hvis du har svært ved at høre den anden person under et VoIP-opkald, har du muligvis en dårlig VoIP-forbindelse. Ligeledes bør de mennesker, du taler med, nemt forstå dig. Hvis du synes, at internethastigheden er lav, skal du spørge din VoIP-tjenesteudbyder og internetudbyder om yderligere hjælp.

Hvad skal du gøre, hvis VoIP-testresultaterne ikke er tilfredsstillende?

Der er flere måder at reagere på over for en dårlig VoIP-forbindelse eller dårlige VoIP-testresultater.

  • VoIP-telefontjeneste: Kontakt din VoIP-tjenesteudbyder for at få tips til, hvordan du kan forbedre din VoIP-kvalitet. For eksempel bed om at bruge Quality of Service-teknologi (QOS) til at prioritere VoIP-opkald.
  • Diskuter VoIP-kvalitet med andre personer: Hvis du har mange brugere på samme forbindelse (f.eks. 100 – 999 brugere), skal du diskutere problemet med andre personer. For eksempel kan du bede andre brugere om at undgå at bruge videotjenester.
  • Internetudbyder: I nogle tilfælde kan dine netværksforbindelser fuldt ud blive brugt. I så fald kan du spørge, om de har yderligere virksomhedsfunktioner til at administrere dit netværk mere effektivt. At foretage et par netværkskonfigurationsændringer nu, kan være nok for at opnå en stærk VoIP-forbindelse.

Choose your VoIP provider

Set up your virtual call center with LiveAgent and start providing professional voice support in a matter of minutes.

Frequently asked questions

Hvad er en VoIP test?

Du kan bruge en VoIP-test til at evaluere kvaliteten af ​​din internetforbindelse. Det er en god idé at teste din VoIP-forbindelse, før du foretager vigtige opkald.

Hvordan kan jeg teste min internetforbindelse for VoIP?

Brug et browserbaseret internethastighedstestværktøj som speedtest.net til at måle din uploadhastighed, downloadhastighed og andre kritiske mål.

Hvordan måles VoIPs ydeevne?

Der er to måder at måle VoIP-ydelse på: subjektiv og objektiv. Den subjektive måde er at være opmærksom på din opkaldskvalitet ved hvert opkald. For eksempel, hvis alle kan høre hinandens ord tydeligt under et VoIP-opkald, er kvaliteten af ​​opkaldet høj. Den objektive måde at måle VoIP-ydelse på er at bruge et hastighedstestværktøj som speedtest.net.

Hvad indikerer VoIP-hastighedstestnumre?

Du vil typisk se fem hastighedstestnumre i en VoIP-hastighedstest: uploadhastighed, downloadhastighed, ping, latency og jitter. Ideelt set vil du have uploadhastighed og downloadhastighed så høj som muligt. Ping-, ventetid- og jittertal bør være så lave som muligt.

Hvordan påvirker en dårlig internetforbindelse VoIP-opkald?

En dårlig internetforbindelse gør det til en større udfordring at føre en samtale. Du kan blive bedt om at gentage dig selv flere gange. Det kan blive ret frustrerende.

Hvad er den nødvendige internethastighed for VoIP?

Minimumskravet til internethastighed er tre megabit pr. sekund upload og tre megabit pr. sekund download. Når det er muligt, anbefales højere internethastigheder.

Hvordan laver man en manuel VoIP-hastighedstest?

For at udføre en manuel VoIP-test skal du være opmærksom på opkaldskvaliteten. Hvis du ikke kan forstå, hvad den anden person siger, har du muligvis et problem med VoIP-hastighedstesten. For at løse VoIP-hastighedsproblemer skal du overveje at bruge quality of service (QoS) eller en hurtigere bredbåndsforbindelse.

Hvad skal du gøre, hvis VoIP-testresultaterne ikke er tilfredsstillende?

Hvis dine VoIP-hastighedstestresultater er for langsomme, har du flere muligheder. Du kan bede din internetudbyder om tip eller betale for hurtigere internethastigheder. Du kan også bede din VoIP-tjenesteudbyder om hjælp. Du kan også slå servicekvalitetsfunktionen til for at prioritere VoIP-opkald.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

    Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

    ×
    Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

    Vi er tilgængelige på adskillige datoer

    Planlæg en demo