Automated ticket distribution

Hvad er automatiseret billetdistributionsfunktion?

Automatiseret billetdistribution er en help desk funktion, der automatisk tildeler helpdesk-billetter til supportagenter i henhold til foruddefinerede regler. Hver helpdesk har et andet sæt automatiserede regler for billetfordeling, såsom omgang rundt, ring til alle, tilfældig tildeling eller maksimal udnyttelse.

Chat distribution

Hvorfor er automatiseret billetdistribution vigtig?

Automatiseret billetdistribution kan hjælpe dine kundeserviceteams på mange måder. Det kan:

 77 % af forbrugerne siger, at ineffektive kundeoplevelser forringer deres livskvalitet.

Peter Komornik

LiveAgent kombinerer enestående live-chat, support og automation der tillader os, at yde den bedste support til vores kunder.

Peter Komornik, CEO
logo slido black

Hvilke slags automatiserede billetfordelingsmetoder er der i LiveAgent?

LiveAgent helpdesk -software har flere forskellige automatiserede billetfordelingsmetoder til indgående billetter, telefonopkald og chats.

Disse automatiserede billetfordelingsmetoder sikrer, at dine medarbejdere altid har optimale servicebilletindlæsninger, en roterende telefontjeneste og bestemte pausetider til hvile.

LiveAgents muligheder for chat-routing


Ring til alle

Ringen til alle-metoden giver alle online medarbejdere besked om, at der er et nyt indgående opkald/chat og ringer, indtil det svares.

Maksimal udnyttelse

Den maksimale udnyttelsesmetode tildeler medarbejderen nye chats med det højeste antal igangværende chats for at holde udnyttelsen på det maksimale niveau. Når kundeservice repræsentanterne ikke har nogen ledige chat-tider, dirigeres nye chats til den næste tilgængelige agent. Med denne metode kan du maksimere billetmængden for chatmedarbejdere og lade andre medarbejdere arbejde med offline -billetter.

Gennemsnitlig udnyttelse

Den gennemsnitlige udnyttelsesmetode tildeler nye indgående chats til medarbejderne med det laveste antal igangværende chats, for at have den samme udnyttelse for alle online medarbejdere. Kort sagt skaber det ligevægt med denne automatiserede billetdistributionsmetode for samtidige chats mellem alle tilgængelige supportmedarbejdere.

Tilfældig tildeling

Den tilfældige tildeling af billetfordelingsmetode tildeler billetter helt tilfældigt. Denne billetfordelingsmetode kan i gennemsnit og over tid hjælpe dig med at tildele det samme antal chats til hver af dine medarbejdere.

Ready to improve customer service workload?

Test our subscriptions with our 14-day free trials. Don't waste any more time and get on board with an all-in-one help desk solution right away.

Chatting prioriteter

Hvis du vil, kan du konfigurere chatting-prioriteter for bestemte medarbejdere. Som et resultat vil nye chats blive dirigeret til medarbejdere med den højeste prioritet (1 – højeste, 100 – laveste.)

Automatic-chat-distribution-agent-priorities-LiveAgent

Maks. chatload

Definer den maksimale mængde chat loads for hver agent. Når den maksimale belastning er nået, dirigeres nye chats til andre online medarbejdere med høje chatteprioriteter.

Max-ticket-chat-load-LiveAgent

Telefondirigering og medarbejderprioriteter

Der er to muligheder for telefondirigering:

  • Tilfældig tildeling – indgående opkald bliver tilfældigt tildelt til en online medarbejder.
  • Prioritetstildeling – indgående opkald tildeles en ledig medarbejder med den højeste prioritet.
Opkaldsdirigering

Opkaldsdirigering til en personlig enhed

Med LiveAgent har agenter mulighed for at dirigere indgående opkald til en personlig enhed, f.eks. en mobiltelefon. Dette gør det muligt at yde kundesupport på farten for medarbejderne.

Call-routing-add-device-LiveAgent

Sådan konfigureres automatisk billetdistribution i LiveAgent

Chat distribution

  1. Log ind på LiveAgent
  2. Klik på Configuration (tandhjulsikon i menulinjen til venstre)
  3. Tryk på Chat 
  4. Tryk på Chatindstillinger
  5. Find Chat routing afsnittet og vælg den distributionsmetode, du foretrækker
  6. Klik Save
free-customer-management-software-Chat-Routing-LiveAgent

Call distribution

  1. Log ind på LiveAgent
  2. Klik på Configuration (tandhjulsikon i menulinjen til venstre)
  3. Klik på Call
  4. Klik på Settings
  5. Find Call routing afsnittet, og vælg den fordelingsmetode, du foretrækker
  6. Klik Save
Opkalds-fordelingsindstillinger

Billetfordeling

Oprettelse af automatisk billetfordeling til e-mails, forespørgsler på sociale medier, og vidensbase-billetterkan udføres på to måder.

Billetfordeling via afdelinger

  1. Log ind på LiveAgent
  2. Klik på Configuration (tandhjulsikon i menulinjen til venstre)
  3. Tryk på Departments
  4. Enten Edit en eksisterende afdeling eller create a new one (hvis du opretter en ny afdeling, skal du, sikre, at indstillingen, for at løse, er markeret)
  5. Klik på Agents og tilføj de medarbejdere, der er ansvarlige for at løse billetterne fra denne afdeling
  6. Klik Save
  7. Som et eksempel kan du klikke på Twitter og Twitter accounts. Klik på Edit og vælg den Department section, afdeling, du lige har oprettet. Dette trin kan genskabes til Viber, Facebook, Instagram, opkaldsknapper, videochat -knapper, chatknapper og invitationer, kontaktformularer og mailkonti.
  8. Klik på Save. Fra nu af dirigeres alle nye Twitter-billetter til den afdeling, du har valgt, og er kun synlige for de medarbejdere, du har valgt. Nye indkommende Twitter-billetter vil dukke op i deres To løse problemer-sektion. Når en medarbejder åbner en billet fra knappen at løse, tildeler systemet automatisk billetten til dem.
To-solve-button-LiveAgent

Billetfordeling via agenter

  1. Log ind på LiveAgent
  2. Klik på Configuration (tandhjulsikon i menulinjen til venstre)
  3. Klik på Agents
  4. Klik på Edit or create a new agent (hvis du opretter en ny medarbejder, skal du udfylde deres personlige oplysninger og fortsætte til næste trin)
  5. Klik på Departments og tilføj dem til de afdelinger, de tilhører (gør det samme i sektionen billetter, chats og opkald)
  6. Klik Save
Assign-agents-to-departments-LiveAgents

Brug af regler til at oprette din egen arbejdsfordeling

Hvis du vil gå et skridt videre, kan du bruge automation rules til at oprette unikke arbejdsgange, der fungerer som billetfordelingsmetoder. For at gøre det skal du logge ind på LiveAgent, klikke på Configuration, vælgeAutomation, klik på Rules klikke på Create.

Prøv endelig de forskellige scenarier. Når det kommer til LiveAgents automatisering, er mulighederne uendelige.

Automatiseringsregler LA

Fordele ved automatiseret billetdistribution


Forbedret løsningstid og kundetilfredshed

Når en billet tildeles den rigtige medarbejder på det rigtige tidspunkt, kan den have en positiv indvirkning på dens løsningstid, hvilket igen kan påvirke customer satisfaction. Tilfredse kunder er hjørnestenen i enhver virksomhed, da de påvirker anbefalinger, online anmeldelser, mund til mund og salg. Som sådan bør enhver virksomhed stræbe efter at gøre deres kunder tilfredse med fremragende service, hurtige svartider og en personlig tilgang.

Automatisk billetfordeling sparer tid og penge

Kunne du forestille dig at tildele hvert billetansvar manuelt? Ikke alene ville dette være en ekstremt tidskrævende opgave, men det ville også være meget dyrt. Heldigvis kan help desk-software som LiveAgent håndtere automatiseret billetrouting på stor skala. Overlad logistikken til os, så dine medarbejdere kan fokusere på det, der er vigtigt — pleje af kundeforhold.

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
Automatisk billetfordeling sparer tid og penge
Slido green logo

Vidensbaserede ressourcer

For at lære mere om automatiseret billetrouting, tjek vores vidensbase -ressourcer:

Youtube video:

Er du parat til at distribuere kundebetjenings-billetter automatisk?

Se, hvor let det er at levere personlig, rettidig og kyndig support med LiveAgent. Begynd på din gratis 14-dages prøveperiode i dag. Intet krav om kreditkort.

Prøv LiveAgent i dag​

Vi tilbyder migrationsservice fra alle de mest populære helpdesk-softwares

3.000+ anmeldelser Trustpilot GetApp G2 Crowd

Frequently asked questions

Hvad er automatisk billetdistribution?

Automatiseret billetdistribution er en helpdesk -funktion, der automatisk tildeler helpdesk-billetter til supportmedarbejdere i henhold til foruddefinerede regler.

Hvilke typer automatiserede billetfordelingsmetoder findes der?

Hver helpdesk har et andet sæt automatiserede regler for billetfordeling, f.eks. omgang rundt, ring til alle, tilfældig tildeling eller maksimal udnyttelse.

Hvorfor er automatiseret billetdistribution vigtig?

Automatiseret billetdistribution kan hjælpe dine kundeserviceteams på mange forskellige måder. Det kan: -Forøge effektivitet og produktivitet -Forkorte svar- og løsningstid -Færre muligheder for menneskelige fejl -Sparer tid og reducerer omkostninger.

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo