Hvad er Zimbra?
Zimbra er en løsning til personlig virksomheds-e-mail-kommunikation og -samarbejde. Zimbra-softwaren består af både klient- og serverkomponenter og tilbød på et tidspunkt en desktopapplikation kaldet Zimbra Desktop. Ud over Zimbras open source-version er der en kommerciel version (“Network Edition”), der har closed-source additions, såsom en proprietær Messaging Application Programming Interface til synkronisering af aftaler og kontakter til Outlook.

Hvordan kan du bruge Zimbra?
Integreret cloud-e-mail, kalender og samarbejdsløsning, Zimbra er virksomhedsstandarden i den offentlige og private clouds. Zimbra tilbyder en af de mest innovative beskedoplevelser, der er tilgængelige i dag, og forbinder slutbrugere med information og aktivitet, der er gemt i deres personlige clouds via en nydesignet browserbaseret grænseflade.
Har du problemer med at fokusere dine Zimbra-kundemails og løse dem til tiden? Du skal integrere med LiveAgent og administrere din kunde kommunikation med billetsystemet.
Et billetsystem tjener primært kundeserviceformål. Det giver kundeservicerepræsentanter en brugervenlig grænseflade til besvare henvendelser. Kundeforespørgsler, uanset hvor de kommer fra, bliver lavet om til billetter, når de modtages af en kundeagent. Du kan få adgang til disse billetter fra en a universal indbakke. Dette vil gøre det muligt for dine kundeservicerepræsentanter at levere hurtig og effektiv service.
LiveAgents billetsystem understøttes også af effektivitets- og produktivitetsfunktioner, der hjælper dig med at sortere, organisere og besvare dine kundemails hurtigere. Du kan bruge funktioner såsom afdelinger, tags, filtre, eller agentkollisionsdetektion blandt andet for at skabe en velfungerende arbejdsgang.
Vores universelle indbakke håndterer ikke kun e-mails, den kan også klare live chats, kundeportaler, call centre og hjælper dig med at administrere sociale medier – Facebook, Twitter, Instagram. Det inkluderer også Viber. Hver kommunikationskanal støttes af sine egne funktioner for at sikre, at alt går glat og er pålideligt.
Fordele ved at bruge Zimbra
- En af de bedste e-mail-løsninger, der findes
- Backup af vigtige e-mails
- Zimbra e-mails i et organiseret billetsystem
- Yderligere funktioner og forbedrede kommunikationsmuligheder
Struggling with email support?
Switch to LiveAgent ticketing system and start providing amazing customer support today
Sådan integrerer du Zimbra med LiveAgent
Du behøver ikke at aktivere nogen plugins eller bruge tredjepartsapplikationer for at afslutte processen. Du skal bare integrere Zimbra med LiveAgent er at afgive noget data til LiveAgent-systemet.
- Hvis du ikke har din Zimbra-e-mail endnu, så gå over til deres hjemmeside og start din gratis prøveperiode eller køb et betalt abonnement. Udfyld en formular og få din nye e-mail-konto oprettet. Hvis du allerede har en Zimbra-konto, kan du springe dette trin over og fortsætte med det næste.

- Gå nu til din LiveAgent-konto og åbn Indstillinger > Email > Mailkonti. Klik på knappen Opret, og vælg Andet.

- Nu kan du vælge om du vil integrere via Forwarding eller IMAP/POP3. Vi viser dig begge integrationsmuligheder, begyndende med Forwarding først. Klik på Forwarding og fortsæt til næste trin.

- Når du har valgt Forwarding, skal du indtaste din e-mailadresse og opsætte SPF-record for dit Zimbra-domæne. Hvis du ikke er sikker på, hvordan du gør det, kan du, se på denne guide fra Zimbra-webstedet. Dette skal gøres for at sikre, at dine e-mails ikke bliver stemplet som spam af LiveAgent. Når du er færdig, skal du vælge en afdeling, der er ansvarlig for e-mails fra denne Zimbra-konto og klikke på Gem.

Hvis du vil forbinde din Zimbra-e-mail via IMAP/POP3, skal du vælge den mulighed. Angiv din e-mailadresse, login-oplysninger og adgangskode. Vælg hentetype (IMAP eller POP3), angiv serverinfo og portinfo. Klik derefter på Gem.

Det var det, din Zimbra-e-mail er nu forbundet med LiveAgent-billetsystemet, og dine e-mails vil blive organiseret for at hjælpe dig med at yde bedre kundesupport.
Ønsker du at lære mere? Gennemse vores nyttige artikler på LiveAgent Akademiet for at lære om at yde fantastisk kundesupport via alle kanaler. Se vores video, eller tag et kig på funktionssiden for at se, hvad LiveAgent ellers kan håndtere.
Frequently asked questions
Hvad er Zimbra?
Zimbra er en e-mail-virksomhedsløsning. Zimbra er også en komplet samarbejdspakke, der ikke kun inkluderer e-mail, men også gruppekalendere.
Hvordan kan du bruge Zimbra?
Zimbra kan bruges til alle e-mail-relaterede formål. Det er lige meget, om du arbejder med salg, kundesupport eller andre områder, Zimbra kan håndtere e-mail-kommunikation og planlægge det hurtigt.
Hvad er fordelene ved Zimbra-integration?
- Pålidelig og effektiv e-mail-løsning i din LiveAgent-helpdesk
- Sikkerhedskopierer alle vigtige e-mails
- Billetteringssystem fra LiveAgent tilføjer mere slagkraft
- Masser af billetfunktioner
Hvordan integrerer man Zimbra med LiveAgent?
Gå til LiveAgent > Indstillinger > E-mail > Mailkonti
Tilføj en ny e-mail-konto, og vælg Andet
Vælg mellem Videresendelse eller IMAP/POP3
Angiv dine data, og gem