Partnere
Hvad er Twitter?
Twitter er et websted for mikroblogging og sociale medier, der bruges af millioner af mennesker verden over. Brugere interagerer via korte beskeder kaldet Tweets, hvor de kan dele tekst og forskellige medier for at interagere med deres følgere. Twitter bruges også af firmaer og virksomheder til at promovere deres produkter, interagere med kunder eller give dem support.
Twitter kan være et fremragende værktøj til dit kundesupportteam. Det kan øge kundetilfredsheden, og dine agenter kan yde hjælp i realtid i stedet for blot at håndtere e-mails eller telefonopkald.
Hvordan kan du bruge det?
Brug Twitter til at oprette en virksomhedskonto og dele dine produkter eller tjenester. Twitter kan også bruges som en kraftfuld kundeservicekanal med den rette software og viden. At forbinde Twitter til LiveAgent kan give dig en anden måde at nå dine kunder og skabe et navn til din virksomhed.
Efter at have integreret Twitter, vil din teamindbakke overvåge beskeder og tweets fra din konto.
Nu kan du definere din egen liste over forespørgsler – overvågning af tweets genereret på Twitter. Her er et par eksempler på, hvordan du søger efter specifikke tweets og gør dem til tickets:
Eksempel | Find tweets… |
---|---|
twitter-søgning | indeholdende både “twitter” og “søgning”. Dette er standardoperatøren |
“happy hour” | indeholdende den præcise vending “happy hour” |
elsker ELLER hader | indeholdende enten “elsker” eller “hader” (eller begge dele) |
beer -root | indeholdende “beer” men ikke “root” |
#haiku | indeholdende hashtagget “haiku” |
from:twitterapi | sendt fra brugeren @twitterapi |
to:twitterapi | sendt til brugeren@twitterapi |
place:opentable:2 | om stedet med OpenTable ID 2 |
place:247f43d441defc03 | om stedet med Twitter ID 247f43d441defc03 |
@twitterapi | nævner @twitterapi |
superhero since:2011-05-09 | indeholdende “superhero” og sendt siden dato “2011-05-09” (år-måned-dag). |
twitterapi until:2011-05-09 | indeholdende “twitterapi” og sendt inden datoen “2011-05-09”. |
movie -scary 🙂 | indeholdende “movie”, men ikke “scary”, og med en positiv indstilling. |
flight 🙁 | indeholdende “flight” og med en negativ holdning. |
traffic ? | indeholdende “traffic” og stiller et spørgsmål. |
hilarious filter:links | indeholdende “hilarious” og med en URL. |
news source:tweet_button | indeholdende “news” og indtastet via Tweet-knappen |
Fordele
- Hold styr på tweets og beskeder i realtid
- Alt håndteres via billetsystem
- Én løsning spækket med funktioner, der håndterer dine sociale medier
Sådan integrerer du Twitter med LiveAgent
LiveAgent inkluderer en indbygget integration til dine Twitter-konti. Du skal blot gå til din LiveAgent-konto, åbne Konfiguration og finde Twitter i venstre panel eller på hovedskærmen.

Twitter skal først aktiveres. Det kan du gøre ved at klikke på den orange knap i sektionen. LiveAgent genstarter herefter.

Gå derefter til Twitter-konti. Det er sektionen lige under Twitter i venstre panel. Du kan tilføje dine Twitter-konti her. Klik på den orange knap Tilføj Twitter-konto.

Det åbner et nyt popup vindue. Log ind på din Twitter-konto og giv LiveAgent tilladelse til at håndtere dine data og give adgang til din helpdesk-software.

Din Twitter-konto er blevet tilsluttet, og du bør se den i afsnittet. Det sidste trin er at klikke på blyantikonet i højre side.

Du skal afkrydse Status-boksen for at afslutte integrationen. Dette vil give LiveAgent mulighed for at håndtere dine tweets og omdanne dem til billetter i dit billetsystem.

Det var det. Tjek nu din billetindbakke. Du bør se dine tweets og svar fra dine følgere derinde.


Nu behøver du ikke at skifte mellem apps og håndtere al din kundekommunikation fra din LiveAgent-indbakke. Tilføj gerne flere konti.
Sådan integreres Twitter med LiveAgent via Zapier
Hvis du vil, kan du integrere Twitter med LiveAgent via Zapier. Zapier er en tjeneste, der kan hjælpe dig med at integrere to apps. Integrationen er enkel og kan klares på få minutter.
Først og fremmest skal du have en Zapier-konto. You can create one here. When you’re done, go to the LiveAgent + Twitter-integrationssiden.

Rul ned på siden, indtil du ser afsnittet Connect Twitter + LiveAgent i minutter. Det er her du kan vælge triggere og handling. En trigger i den ene software vil aktivere en handling i den anden. Så tænk på, hvad du vil have din integration til at gøre, og vælg en trigger og en handling.
Som et eksempel på denne guide valgte vi Twitter-udløser New Follower og en LiveAgent-handling Add New Customer. Du kan bruge denne integration til at holde styr på bruger pr. måned data, få nye kontakter til samtaler i dit team-indbakke, salgs- eller marketingformål.
Klik på den blå knap for at fortsætte.

Nu er tiden inde til at konfigurere triggeren. Log ind på din Twitter-konto og giv Zapier de nødvendige tilladelser til at håndtere dine data.

Sørg for at teste udløseren for at se, om den virker. Zapier vil tjekke, om du har nogen tilhængere og brugere tilgængelige på din Twitter-konto og samle dataene.

Efter en vellykket test af triggeren skal du fortsætte med at konfigurere LiveAgent-handlingen.
Her skal du udfylde et par formularer. I feltet E-mail skal du vælge indstillingen som vist på billedet nedenfor eller overveje andre muligheder, der fungerer bedre for dig. I begge tilfælde behøver du ikke at udfylde en e-mailadresse i e-mail-feltet.

Når du er færdig, lav en sidste test af integrationen og se, om den virker.

Virker det? Fint! Nu vil enhver ny Twitter-følger blive gemt som en kontakt i dit LiveAgent-billetsystem.


Du er velkommen til at vende tilbage til Zapier-siden og oprette flere integrationer til forskellige formål.
Frequently asked questions
Hvad er Twitter-integration i LiveAgent?
Twitter-integration opretter en ny billet, hver gang du bliver nævnt i et tweet. Som et resultat kan du altid interagere med kunder og holde dig opdateret fra én grænseflade.
Hvordan integrerer du Twitter med LiveAgent?
1. Log ind på din LiveAgent-konto
2. Klik på Konfigurationer
3. Søg efter Twitter -> Twitter-konti -> Tilføj Twitter-konto
4. Tilslut
5. Klik på Rediger og tjek boksen Status
Social media management tjekliste
Planlægning af sociale mediekampagner kræver værktøjer som regneark skabeloner og indholdskalendere til at organisere ideer. Der skal også opdateres annoncestrategi på sociale medier med handlingsplaner mod den rigtige målgruppe og måling af resultater. En månedlig revision af sociale medier er afgørende for at identificere styrker og svagheder og fastlægge fremtidige mål med SMART goals og KPIs. Kontentino er et godt værktøj til revision.
En gennemsnitlig virksomhed modtager 20 sociale medie-billetter om dagen, og dette emne dækkes i Knowledge Base-statistikken. Der er fokus på nødvendigheden af self-service og kundeportal-benchmarking. Der er også information om social medieservice-statistikker for Twitter og Instagram, call center-statistikker og kundeservicestatistikker. Derudover er der help desk- og live chat-statistikker og tendenser samt fordele ved live chat. Der er også en mulighed for at planlægge en demo for at se, hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed. Der er kontaktmuligheder til rådighed via en formular, chat og messenger. Cookies skal accepteres for at få adgang til visse funktioner.
Dette stykke tekst beskriver forskellige metoder og redskaber til at forbedre kundeservice, herunder kundetilfredshedsundersøgelser, deeskaleringsteknikker og anvendelse af værktøjer som LiveAgent. Det fremhæver også vigtigheden af at bruge gamification i kundeservice for at øge produktiviteten og fremme samarbejde i teams. LiveAgent tilbyder forskellige gamification-funktioner som belønninger og badges, niveauer og benchmarks/leaderboards. Udover gamification-funktioner tilbyder LiveAgent også andre funktioner såsom intern chat, intern opkald, automatiseringsregler, dåsesvar, universal indbakke og hybridbilletter.
Gamification kan anvendes i kundeservice for at øge agenterengagement og produktivitet. LiveAgent tilbyder gamification-funktioner såsom belønninger, badges og niveauer til at motivere og fremme sund konkurrence blandt agenter. Derudover tilbyder LiveAgent også andre funktioner såsom intern chat, intern opkald, automatiseringsregler, dåsesvar og universal indbakke for at gøre arbejdet mere effektivt.