Agenter

Hvad er en help desk agent?

Help desk agents are customer support representatives. They provide technical assistance and answer any questions that potential and existing customers may have about your business, products, or services.

Agenter

Hvad laver en help desk-medarbejder?

Help desk agents can have different roles based on their industry and the business they represent. However, the common denominator is that help desk agents offer assistance via email, live chat, the phone, and often on social media and in person. They usually resolve issues related to:

  • Fakturering
  • Tilbagebetaling
  • Viruser
  • Fejlfinding
  • Funktionalitet
  • Tilgængelighed

Some help desk agents also prepare knowledge base articles and technical guides that explain how to set up, troubleshoot, and use the products/services their company is selling.

Sådan tilføjes agenter til din helpdesk

To invite agents to your help desk, you need to be the owner or administrator of your LiveAgent account. Please note that agents cannot add/invite other agents into the ticketing software.

  1. Log ind til LiveAgent.
  2. Klik på Configuration.
  3. Klik på Agents.
  4. Klik på den orange Create Agent knap.
Sådan tilføjes agenter til din helpdesk - App - Uploads - 2021 - 06 - Create Agent.png
  1. Skriv deres navn i panelet Navn panel.
  2. Skriv deres e-mailadresse i e-mail sektionen.
  3. Vælg den Rolle, du vil give dem.
  4. Vælg deres Køn.
  5. Klik på den orange knap Opret.
Sådan tilføjes agenter til din helpdesk - App - Uploads - 2021 - 06 - Create Agent 2.png

Once you click the Create button, the agent will receive an email invitation to your help desk that will contain their automatically generated login credentials.

Hvor mange agenter kan jeg invitere til min LiveAgent-helpdesk?

LiveAgent help desk software enables you to invite an unlimited number of help desk users into your account. However, please note that adding new agents to your help desk will increase your monthly subscription price unless you’re using a free LiveAgent account.

Start supporting your customers with LiveAgent

Invite an unlimited number of agents into your help desk and start providing excellent customer service. Start today with a free 14-day trial. No credit card required.

Hvordan kan jeg slette en agent?

  1. Log ind til LiveAgent.
  2. Klik på Configuration.
  3. Klik på Agents.
  4. Find affald/skraldespand knappen til højre for agentens navn. Klik på knappen.
Hvordan kan jeg slette en agent? - App - Uploads - 2021 - 06 - Delete Agent.png

5. Der vises en bekræftelsesmeddelelse. Bekræft dit valg ved at klikke på den orange Slet agent-knap.

Hvordan kan jeg slette en agent? - App - Uploads - 2021 - 06 - Delete Agent Confirmation.png

Hvad kan en agent gøre i LiveAgent?

Agenter kan tage sig af alle kundeforespørgsler, besvare chats, telefonopkald og beskeder fra alle andre kanaler, der er forbundet med din helpdesk-software. De har også mulighed for at administrere videnbaserede artikler.

They do not, however, have access to configuration options or reporting/analytics dashboards. Agents can only access their work reports.

Hvilke andre brugerroller er der?

  • Admin – Administratorer kan konfigurere systemet, se rapporter og administrere andre brugere.
  • Ejer – Ejeren er en bestemt type administrator, der ud over at kunne konfigurere indstillinger, se rapporter og administrere brugere kan ændre/opgradere deres LiveAgent -abonnementsplan. De har også adgang til faktureringsoplysninger og fakturaer.
Hvilke andre brugerroller er der? - App - Uploads - 2019 - 09 - Owner Upgrade.png

Sådan ændres agent-tilladelser

  1. Log ind til LiveAgent.
  2. Klik på Configuration.
  3. Klik på Agents.
  4. Find pencil/rediger knappen til højre for agentens navn. Klik på knappen.
  5. Find Rolle feltet. Vælg den rolle, du vil give dem.
  6. Klik på den orange Save knap.
Sådan ændres agent-tilladelser - App - Uploads - 2021 - 06 - Edit Agent Role.png

Hvordan kan agenter ændre deres profiler?

For at redigere deres profil og præferencer skal agenter blot klikke på deres avatar/profilbillede i øverste højre hjørne af skærmen og klikke påRediger profil .

Hvordan kan agenter ændre deres profiler? - App - Uploads - 2021 - 06 - Edit Agent Profile.png

Hvad kan agenter ændre i deres profil?

Personlige detaljer

  • Foto/avatar (profilbillede)
  • Navn
  • Alias
  • Køn
  • Adgangskode
  • Autentificering i to etaper
Personlige detaljer - App - Uploads - 2021 - 06 - Agent Personal Details E1624629830726.png

Meddelelser

  • Mailnotifikationer
  • Slack notifications
Meddelelser - App - Uploads - 2021 - 06 - Agent Notifications.png

Billetter, chatter og opkald

  • Departments from which you will receive tickets, chats, and calls
  • Call center-enheder
  • Call center udvidelser
Billetter, chatter og opkald - App - Uploads - 2021 - 06 - Agent Calls.png

Underskrift

  • Underskriften, der tilføjes i slutningen af ​​alle udgående meddelelser
Underskrift - App - Uploads - 2021 - 06 - Agent Signature.png

Indstillinger

  • Agent panel tema
Indstillinger - App - Uploads - 2021 - 06 - Agent Settings.png

Lyde

  • Lydunderretninger for nye opkald, nye chats, nye beskeder, nye systemmeddelelser og nye billetter
Lyde - App - Uploads - 2021 - 06 - Agent Sounds.png

Performancerapport

  • Performance report values (You will be able to view your performance report by month, week, day, hour, etc.)
Performancerapport - App - Uploads - 2021 - 06 - Agent Performance.png

Hvorfor burde jeg tilføje agenter til min konto?

Unless you’re a tiny business or a solopreneur, it’s advisable to add agents to your help desk account so you can start answering customer emails, calls, and chats on time. Doing everything on your own can be overwhelming, especially if you have tons of tickets coming in every day.

Glade kunde er de bedste kunder

Vi tilbyder migrationsservice fra alle de mest populære helpdesk-softwares

Emblemer

Hvilke færdigheder har jeg brug for, for at blive en kundeserviceagent?

Kundeserviceagenter skal være fremragende indenfor skriftlig og verbal kommunikation. De skal have gode lyttefærdigheder, empati og indgående kendskab til dine produkter og tjenester. Derudover skal de være:

  • Analytiske
  • Teknisk dygtige
  • Able to type fast and accurately (Feel free to try out our free typing test! Can you type as fast as a support agent? Try to reach 80 WPM)
  • Kan forklare komplicerede begreber i letforståelige vendinger
  • Velbevandret i håndtering af stressende situationer
  • Ved, hvad man skal sige, for at få styr på deres følelser
  • Kan varetage flere opgaver
  • Fleksible med deres arbejdsplan
  • Taler mere end ét sprog (ikke påkrævet, men foretrukket)
Youtube video:

Vidensbaserede ressourcer

Hvis du vil læse mere om kundeserviceagenter og de færdigheder, de skal kunne mestre, kan du tjekke vores vidensbase, blog, akademi og ordliste.

Er du parat til at øge din produktivitet med flere agenter?

Discover just how easy customer service can be with LiveAgent. Try our all-inclusive free 14-day trial today. No strings attached, no credit card required.

Prøv LiveAgent i dag​

Vi tilbyder migrationsservice fra alle de mest populære helpdesk-softwares

3.000+ anmeldelser Trustpilot GetApp G2 Crowd

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo