Prøveperiode

Agenter

Hvad er en help desk agent?

Help desk agenter er kundeservicepersonale. De yder teknisk assistance og besvarer eventuelle spørgsmål, som potentielle og eksisterende kunder måtte have om din virksomhed, produkter eller tjenester.

Agenter

Hvad laver en help desk-medarbejder?

Helpdesk-agenter kan have forskellige roller baseret på deres industry og den virksomhed, de repræsenterer. Fællesnævneren er imidlertid, at helpdesk-agenter tilbyder assistance via email, live chat, the phone, og ofte på social media og personligt. De løser normalt problemer i forbindelse med:

  • Fakturering
  • Tilbagebetaling
  • Viruser
  • Fejlfinding
  • Funktionalitet
  • Tilgængelighed

Nogle helpdesk-agenter forbereder også knowledge base artikler og tekniske vejledninger, der forklarer, hvordan du konfigurerer, fejlfinder og bruger de produkter/tjenester, deres virksomhed sælger.

Sådan tilføjes agenter til din helpdesk

For at invitere agenter til din helpdesk skal du enten eje eller være administrator af din LiveAgent-konto. Bemærk, at agenter ikke kan tilføje/invitere andre agenter til ticketing software.

  1. Log ind til LiveAgent.
  2. Klik på Configuration.
  3. Klik på Agents.
  4. Klik på den orange Create Agent knap.
Agenter
  1. Skriv deres navn i panelet Navn panel.
  2. Skriv deres e-mailadresse i e-mail sektionen.
  3. Vælg den Rolle, du vil give dem.
  4. Vælg deres Køn.
  5. Klik på den orange knap Opret.
Agenter

Når du har klikket på knappen Opret, modtager agenten en e-mail invitation til din helpdesk, der indeholder deres automatisk genererede login legitimationsoplysninger.

Hvor mange agenter kan jeg invitere til min LiveAgent-helpdesk?

LiveAgent helpdesk-software giver dig mulighed for at invitere et ubegrænset antal helpdesk-brugere til din konto. Bemærk dog, at tilføjelse af nye medarbejdere til din helpdesk øger din månedlige abonnementspris, medmindre du bruger en gratis LiveAgent-konto.

Start supporting your customers with LiveAgent

Invite an unlimited number of agents into your help desk and start providing excellent customer service. Start today with a free 14-day trial. No credit card required.

Hvordan kan jeg slette en agent?

  1. Log ind til LiveAgent.
  2. Klik på Configuration.
  3. Klik på Agents.
  4. Find affald/skraldespand knappen til højre for agentens navn. Klik på knappen.
Agenter

5. Der vises en bekræftelsesmeddelelse. Bekræft dit valg ved at klikke på den orange Slet agent-knap.

Agenter

Hvad kan en agent gøre i LiveAgent?

Agenter kan tage sig af alle kundeforespørgsler, besvare chats, telefonopkald og beskeder fra alle andre kanaler, der er forbundet med din helpdesk-software. De har også mulighed for at administrere videnbaserede artikler.

De har imidlertid ikke adgang til konfigurationsmuligheder eller reporting/analytics dashboards. Agenter har kun adgang til deres arbejdsrapporter.

Hvilke andre brugerroller er der?

  • Admin – Administratorer kan konfigurere systemet, se rapporter og administrere andre brugere.
  • Ejer – Ejeren er en bestemt type administrator, der ud over at kunne konfigurere indstillinger, se rapporter og administrere brugere kan ændre/opgradere deres LiveAgent -abonnementsplan. De har også adgang til faktureringsoplysninger og fakturaer.
Agenter

Sådan ændres agent-tilladelser

  1. Log ind til LiveAgent.
  2. Klik på Configuration.
  3. Klik på Agents.
  4. Find pencil/rediger knappen til højre for agentens navn. Klik på knappen.
  5. Find Rolle feltet. Vælg den rolle, du vil give dem.
  6. Klik på den orange Save knap.
Agenter

Hvordan kan agenter ændre deres profiler?

For at redigere deres profil og præferencer skal agenter blot klikke på deres avatar/profilbillede i øverste højre hjørne af skærmen og klikke påRediger profil .

Agenter

Hvad kan agenter ændre i deres profil?

Personlige detaljer

  • Foto/avatar (profilbillede)
  • Navn
  • Alias
  • Køn
  • Adgangskode
  • Autentificering i to etaper
Agenter

Meddelelser

  • Mailnotifikationer
  • Slack meddelelser
Agenter

Billetter, chatter og opkald

  • Afdelinger hvorfra du modtager billetter, chats og opkald
  • Call center-enheder
  • Call center udvidelser
Agenter

Underskrift

  • Underskriften, der tilføjes i slutningen af ​​alle udgående meddelelser
Agenter

Indstillinger

  • Agent panel tema
Agenter

Lyde

  • Lydunderretninger for nye opkald, nye chats, nye beskeder, nye systemmeddelelser og nye billetter
Agenter

Performancerapport

  • Performancerapport værdier (Du kan se din performancerapport per måned, uge, dag, time osv.).
Agenter

Hvorfor burde jeg tilføje agenter til min konto?

Medmindre du er en lille virksomhed eller en solopreneur, er det tilrådeligt at tilføje agenter til din help desk-konto, så du kan begynde at besvare kunders e-mails, opkald og chats til tiden. At gøre alt på egen hånd kan være overvældende, især hvis du har masser af billetter hver dag.

Glade kunde er de bedste kunder

Vi tilbyder migrationsservice fra alle de mest populære helpdesk-softwares

Emblemer

Hvilke færdigheder har jeg brug for, for at blive en kundeserviceagent?

Kundeserviceagenter skal være fremragende indenfor skriftlig og verbal kommunikation. De skal have gode lyttefærdigheder, empati og indgående kendskab til dine produkter og tjenester. Derudover skal de være:

  • Analytiske
  • Teknisk dygtige
  • Kan skrive hurtigt og præcist (prøv gerne vores gratis skrive-test! Kan du skrive så hurtigt som en support medarbejder? Prøv at nå 80 ord pr. minut)
  • Kan forklare komplicerede begreber i letforståelige vendinger
  • Velbevandret i håndtering af stressende situationer
  • Ved, hvad man skal sige, for at få styr på deres følelser
  • Kan varetage flere opgaver
  • Fleksible med deres arbejdsplan
  • Taler mere end ét sprog (ikke påkrævet, men foretrukket)
YouTube video player

Vidensbaserede ressourcer

Hvis du vil læse mere om kundeserviceagenter og de færdigheder, de skal kunne mestre, kan du tjekke vores vidensbase, blog, akademi og ordliste.

Er du parat til at øge din produktivitet med flere agenter?

Se, hvor nemt kundeservice kan være med LiveAgent. Prøv vores altomfattende gratis 14-dages prøveperiode i dag. Uden betingelser, intet krav om kreditkort.

Prøv LiveAgent i dag​

Vi tilbyder migrationsservice fra alle de mest populære helpdesk-softwares

3.000+ anmeldelser Trustpilot GetApp G2 Crowd

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo