Analytik bruger rådata og matematik til at opdage, fortolke og kommunikere betydningsfulde datamønstre. Når det bruges korrekt, kan dataanalyse hjælpe med at besvare forretningsspørgsmål, forudsige resultater og skabe handlingsrettede indsigter.
Hvorfor er dataanalyse en uundværlig funktion for alle virksomheder?
Et analyseoverblik er en uvurderlig del af din software til kundeservicestyring. Det kan hjælpe dig med at identificere de præcise områder af din forretning, der har brug for forbedring. Det er altid godt at finde ”bagudløbere” og områder, der kan optimeres, fordi det giver en mulighed for at:
—
- Forbedr din agents ydeevne
- Giv yderligere træning til dem, der har brug for det.
- Forbedr kundetilfredsheden, oplevelsen og salget
- Omfordel ressourcer
- Styrk supportkanaler
- Find mere omkostningseffektive måder at løse problemer på

Ud over det kan et analyseoverblik også fremhæve de områder af din virksomhed, der klarer sig godt. Dette er vigtigt, fordi:
- Du behøver ikke at omlægge hele din forretnings-/supportstrategi.
- Du vil kunne belønne overpræsterende.
- Underperformere vil kunne lære af overperformere.

Hvad gør LiveAgent-funktionen til analyseoversigt?
Tilgængelige og praktiske data er en uvurderlig del af de bedste help desk-software løsninger på markedet i dag. Analyseoversigten giver dig et holistisk overblik over din kundesupport. Du kan se, hvem der interagerer med din virksomhed, og overvåge den service, de modtager. Du kan også gennemgå brugsstatistikker efter kanal, evaluere præstationsrapporter og lære af kundetilfredshedsbedømmelser. Derudover er vores analyseoversigt fyldt med uendelige rapporteringsmuligheder.

Hvad kan du se i oversigtsdashboardet for analyse?
Analysepanelet giver dig et hurtigt overblik over alle indgående og udgående beskeder, chats og opkald.

Indgående beskeder defineres som:
- Alle e-mails, der hentes ind i LiveAgent
- Alle offline-billetter oprettet via kontaktformularer eller offline chatknapper
- Billetter oprettet fra Twitter, Instagram, Viber og Facebook (kun Twitter-omtaler fra andre personer)
- Al anden kommunikation modtaget i eksisterende sager
Udgående beskeder defineres som:
- Billetsvar
- Alle e-mails, tweets, Instagram- og Viber-beskeder samt Facebook-opslag, der er sendt via applikationen
- Nye e-mails sendt fra applikationen
Stand out from your competitors with a strong customer service culture
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a free 30-day trial today!
Chats defineres som:
- Chats indledt af kunder og agenter
- Chats besvaret af agenter
Opkald defineres som:
- Opkald startet af en kunde (enten via opkalds-widgets eller telefonnumre)
- Alle opkald, der er startet fra applikationen, selv når kunden ikke svarer

Filtrering af resultater
Du kan filtrere dit analyseoverblik efter:
- Tidspunkt
- Afdeling
- Agent
- Tag
- Channel
Hver præstationsrapport kan tilpasses til at vise yderligere data, herunder:
Billetsalgsmetrikker
- Svar
- Noter
- Ny gennemsnitlig svartid (i timer)
- Ny svartid gennemsnitlig SLA (i timer)
- Først tildel gennemsnitlig tid (i timer)
- First assign average time SLA (in hours)
- Først beregn gennemsnitlig tid (i timer)
- Første løsning gennemsnitlig tid SLA (i timer)
- Gennemsnitlig svartid for åbne svar (i timer)
- Gennemsnitlig svartid for åbne svar SLA (i timer)
Live chat-målinger
- Oprettede billetter
- Løste sager
- Chatbeskeder
- Chats
- Missede chats
- Chat pick up
- Gennemsnitlig svartid på chat (minutter)
- Gennemsnitlig chat-tid (minutter)
- Ikke bedømt
- Ikke bedømt i %
Callcenter-målinger
- Positive vurderinger
- Positive vurderinger i %
- Negative ratings
- Negative vurderinger i %
- Opkald
- Udgående opkald
- Ubesvarede opkald
- Opkaldsminutter
- Udgående opkaldsminutter
- Gennemsnitlig svartid for opkald (minutter)
Kundetilfredshedsmålinger
- Gennemsnitlig samtaletid (minutter)
- Udgående opkald gennemsnitlig varighed (minutter)
- Interne opkald
- Interne opkaldsminutter
- Gennemsnitlig intern opkaldstid (minutter)
- Indgående beskeder
- Indgående chats
- Færdige chats
- Ubesvarede chats
- Indgående opkald
- Afsluttede opkald
- Ub besvarede opkald
- Voicemails
Hver rapport kan filtreres efter forskellige tidsperioder, herunder:
- I dag
- I går
- Sidste 7 dage
- Sidste 30 dage
- Sidste 90 dage
- Denne uge (man-søn)
- Sidste uge (man-søn)
- Sidste arbejdsuge (man-fre)
- Denne måned
- Sidste måned
- Dette år
- Sidste år
- Tilpasset dato
Valg af, hvordan data præsenteres
LiveAgent kan præsentere alle ovennævnte data i flere formater, herunder arealdiagrammer, linjediagrammer, søjlediagrammer og cirkeldiagrammer. Desuden kan alle data eksporteres til CSV-filer, hvilket gør det nemmere at dele med andre.

Sådan finder du dit analyse-dashboard i LiveAgent
Analysetavlen er kun synlig for administratorer, så sørg for, at du er administrator på din LiveAgent-konto (agenter kan se deres personlige statistikker, når de logger ind i LiveAgent).
Hvis du har administratorrollen, kan du finde oversigten over analyser ved at klikke på Rapporter (cirkelikonet), som findes i menuen til venstre (lige mellem Opkald og Kunder).

Vidensbase ressourcer
For at lære mere om de forskellige typer rapporter, der er tilgængelige i vores analyse-dashboard, kan du læse vores vidensbaseartikler:
Monitor your agent’s performance
Find out who’s excelling and who needs extra training based on agent performance reports. Check them out today for free. No credit card required.
Klar til at opdage mere om din virksomhed?
Dyk ned i dine supportindsatser. Begynd at forbedre din performance, salg og kundetilfredshed i dag med vores gratis 30-dages prøveperiode. Intet kreditkort påkrævet.
Ready to unlock the power of data to improve your customer support?
Make data-driven decisions, identify trends, and optimize your support operations. Harness the potential of analytics with LiveAgent's Analytics Overview feature today!
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!