Hvad er en kundeportal?
Kundeportalen er en måde, hvorpå din virksomhed kan fungere 24/7. For at yde den bedste kundeservice skal du give den bedste information til alle kunder. Men hvordan kan du gøre det, når din kundeservice ikke er tilgængelig? Ved at have en LiveAgent-kundeportal kan den hjælpe dig med at levere det nødvendige indhold.

På den måde kan dine kunder finde svarene på deres spørgsmål eller vigtige vejledninger. Således er du åben nonstop, og virksomheden mister ikke kunder. At have en vidensbase kan hjælpe dine kunder.
Men du kan også nemt oprette en anden vidensbase for dine medarbejdere. For eksempel; det kan hjælpe med onboarding for at give information til nye medarbejdere. Eller blot udvide agenternes viden; hvis en agent finder et nyt trick eller tip – kan dette deles som et internt forum.
For at øge effektiviteten og nyttevirkningen af din kundesupport og intern vidensdeling er det vigtigt at investere i de bedste videnbaseplatforme. Omfattende forskning og sammenligning af forskellige platforme kan hjælpe dig med at vælge den, der passer perfekt til din virksomheds behov.


Hvordan fungerer kundeportalen i LiveAgent?
Kundeportalen er bygget i LiveAgent. Det er ret nemt at bruge. Hvis det er første gang, du bruger LiveAgent, skal du blot oprette en gratis konto eller prøve en gratis prøveperiode. Når du har oprettet din konto, skal du følge og udfylde vejledningen til at komme godt i gang. Dette hjælper dig med hurtigt at blive fortrolig med softwaren.
Derefter kan du bare klikke på Vidensbase og begynde at oprette. Enten kategori, artikel, forum eller en forslagskategori. LiveAgent har også en plusknap øverst til højre. Derfra kan du nemt oprette Vidensbase-artikler og mere. Plus-knappen er altid i øverste højre hjørne. For eksempel kan du oprette en artikel fra dit Dashboard.

Når du har oprettet dit selvbetjeningsindhold, kan du tilføje en søgewidget og feedbackknapper. Så hvis dine kundeagenter ikke er tilgængelige, kan dine kunder klikke på knapperne og søge efter de nødvendige oplysninger eller give feedback.
Sådan opsætter du kundeportalen i LiveAgent.
Prisen på kundeportal i Live Agent:
LiveAgent giver et par alternativer til abonnementer. Da hver virksomhed har forskellige behov, har LiveAgent oprettet 3 slags abonnementer. Der er Lille, Medium og Stor. Den generelle forskel er i listen over aktiverede funktioner. Hvis du gerne vil vide mere om dem, kan du læse om det i Priser.
Tillad mig at spare dig lidt tid med hensyn til kundeserviceportalen. Der er ingen ekstra gebyrer for kundeportalen, kundeforumet og vidensbasen. I modsætning hertil, hvis din virksomhed er interesseret i flere vidensbaser, betaler du $19 hver måned.
Du spørger måske dig selv om, hvorfor du skulle have brug for flere vidensbaser?
Nå, her er et eksempel; du vil måske have forskellig vidensbaser for hvert brand. Men hvis du ikke er interesseret i mere, får du bare en. Hvis du nogensinde vil have flere, skal du først aktivere et plugin i LiveAgent. Så opretter du blot en. Medmindre du gør det, vil du ikke blive opkrævet.
Der er endnu en mulighed, vi ikke har nævnt endnu. Vi forstår, at det ofte kan være en risiko at abonnere på noget, du ikke er bekendt med. LiveAgent tilbyder således en 14-dages gratis prøveperiode for hvert abonnement eller en gratis konto.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Hvorfor skal din virksomhed overveje at få en kundeportal?
· 24/7 kundesupport
Det er ikke alle Helpdesk der kan sige, at de yder 24/7 kundesupport. At have grundige Vidensbase-artikler kan give væsentlig information, som kunderne søger. Også når det er uden for din åbningstid.
· Mindsker kundehenvendelser
Kunderepræsentanter beskæftiger sig normalt med lignende forespørgsler hver dag. Med kundeportalen kan de mindske de mest stillede spørgsmål/problemer.
· Kundefastholdelse
Hvis kunderne hurtigt kan finde den nødvendige information, er der større chance for, at de vender tilbage. Men som regel, jo nemmere processen er, jo større er chancen for, at kunden kommer tilbage. Den vigtige faktor er ikke kun, hvor hurtigt de kan nå informationen, men også hvor værdifuld den er.
· Øger trafikken på hjemmesiden
Rigtige Vidensbase-artikler kan tiltrække meget opmærksomhed. Så hvis mange mennesker finder dine artikler værdifulde, vil de dele dem med andre. Det betyder, at du kan få mere trafik til hjemmesiden, hvilket betyder flere potentielle kunder. Derudover styrker du din hjemmesideautoritet.
Kundeportal oversigt
Kundeportal:
Vi har for det meste talt om kundeportalen, men her er nogle ekstra funktioner, som LiveAgent-kundeportalen tilbyder. Kundeportalen giver dig og dine agenter mulighed for at se en kundes billethistorik. Kunden skal blot logge ind for at se hele billethistorikken i portalen. Agenten kan se billethistorikken i LiveAgent. Kundeportalen inkluderer også vidensbare-artikler, forum, forslagsboards og mere.
Vidensbase:
Vidensbasen er hvor din virksomhed kan skabe et uendeligt antal informationsbaserede artikler. Et godt aspekt er, at du nemt kan tildele en vidensbase -artikel som en billet til agenten. Indholdet kan oprettes enten til interne eller eksterne formål. Så du kan også oprette informationsbaserede artikler til både dine medarbejdere og kunder. Indholdet varierer fra virksomhed til virksomhed.


Internt oprettede vidensbase-artikler kan hjælpe dig med onboarding-processen/træningen. At have strukturerede artikler med vedhæftede filer kan gøre denne proces nem og organiseret. De internt brugte artikler kan også være en måde for dine medarbejdere at give præcis information til dine kunder til enhver tid. Det kan således fungere som en slags vidensdatabase for din virksomhed. Du kan for eksempel skrive virksomhedsnyheder, opdateringer eller bare generel viden.
På den anden side fokuserer Ekstern/Public Vidensbase-artikler på kunder for at finde den information, de søger. I disse dage ønsker kunden at have informationen med det samme. Hvis kunden ikke kan finde det, er der stor chance for, at han/hun kontakter kundeservice eller endnu værre går hen til din konkurrent. At skrive dybdegående organiserede artikler kan forhindre disse situationer.
Her er et par ideer til eksterne/offentlige artikler:
- Vejledninger
- Information om produkter/ydelser
- Ofte stillede spørgsmål
- Visuel trin for trin – skærmbilleder eller videoer
Få mere at vide om LiveAgent Vidensbase.
Try out Knowledge Base for FREE
Handle all customer inquiries outside the business hours. Start your self-service with a 14-day free trial right away!
Multi vidensbase:
At have Vidensbase-artikler, der ikke er organiseret, kan være frustrerende. Således kan Multi Vidensbase forhindre dette problem.
Som tidligere nævnt kan du oprette lige så mange vidensbaser som din virksomhed vil. Dette gælder normalt for virksomheder, der måske kun har nogle få brands eller nogen, der foretrækker at differentiere indholdet. Men hvis du bare gerne vil kategorisere dit indhold, kan du blot gøre det med kun én vidensbase, der gives med ethvert abonnement. Men hvis du gerne vil lave indhold til flere brands, vil dette være en fordel at aktivere. I LiveAgent skal du blot gå til Plugins og aktivere. Derefter kan du oprette så mange, du vil.
Få mere at vide om LiveAgent Multi-vidensbasen.
WYSIWYG editor for artikler:
At skabe en artikel plejede at involvere meget mere end gode skrivefærdigheder og ordentlig viden. I disse dage kunne det ikke være nemmere at oprette en artikel. Brug af denne editor kan hjælpe dig med at visualisere indholdet før udgivelse. Vidensbase-artikler eller forum i LiveAgent er så nemme at oprette med WYSIWYG-editor (What You See Is What You Get). Det er en brugervenlig editor. Således kan selv en uerfaren person nemt skabe en artikel.
Få mere at vide om LiveAgent WYSIWYG-editor til artikler.
Vedhæftede filer i artikler:
LiveAgent tilbyder en funktion, der giver dig mulighed for at vedhæfte filer til dine Vidensbase-artikler. Så hvis du gerne vil oprette en intern eller en offentlig vidensbase-artikel, kan du gøre det med WYSIWYG editor og samtidigt også vedhæfte en fil.
Forum:
En anden fantastisk funktion i kundeportalen er muligheden for at oprette et forum. Oprettelse af forummet kan hjælpe dig med at skabe et fællesskab. Denne funktion giver en kunde mulighed for at poste f.eks.; et spørgsmål.
Så hvad sker der efter det? Andre kunder kan svare. Derfor er de effektivt i stand til at hjælpe hinanden. På den anden side modtager kunderepræsentanten også en billet, hvor han/hun også kan tale med kunderne.
På denne måde kan du øge samarbejdet, forbedre kommunikationen og engagere dig i kunderne. Disse faktorer hjælper alle, når du skaber et loyalt fællesskab for dit brand.
Få mere at vide om LiveAgent Forum.
Feedback og forslag:
Feedback giver mange fordele for din virksomhed. Det er vigtigt at forstå, at det er uundgåeligt at modtage feedback. At give en mulighed for at give feedback kan vise dine kunder, at du er en aktiv lytter.
Med andre ord vil du gerne høre deres meninger, fordi du værdsætter dem. At lære dine kunder at kende er et vigtigt forretningsaspekt. Denne funktion kan vise dig dine styrker og svagheder fra kundens perspektiv. At være opmærksom på dine svagheder giver dig mulighed for at forbedre, dine mangler. På den anden side kan det fungere som en motivation for dit kundepersonale. Listen er uendelig.
Det er ret nemt at oprette feedback-forummet i LiveAgent. Kunderne tilmelder sig simpelthen bare. For at de kan gøre det, kan du vælge en feedback-knap, der kan tilpasses, eller oprette din HTML-knap og indsende den i LiveAgent. Kunden kan derefter oprette en feedback eller et forslag. Efter oprettelse af en, modtager kunderepræsentanten en billet, hvor han/hun kan svare på billetten med det samme.
Et andet plus er, at det giver andre kunder mulighed for at stemme/synes godt om. Hvis du derfor gerne vil vide, hvad størstedelen af dine kunder er enige/uenige i, kan du nemt finde ud af det med denne funktion.
Få mere at vide om LiveAgent Feedback & Forslag.
Søg widgets:
Har du nogensinde været frustreret, fordi du ikke kunne finde det, du ledte efter på hjemmesiden? Søgewidgetten i LiveAgent hjælper dine kunder med at finde de relevante informationer hurtigt. Forestil dig at have fantastiske Vidensbase-artikler, blot for at finde ud af, at dine kunder ikke er i stand til at finde dem.
Så hvordan fungerer det i det virkelige miljø? Nå, når du har oprettet/tilpasset din søgewidget, integrerer din administrator den på dit websted. En af mulighederne, mens du tilpasser den er, at du kan vælge en kategori, hvor du gerne vil have kunden til at se widget. Du kan oprette flere til bestemte kategorier.
Efter du har indstillet din widget, vil kunden bare skrive, hvad han/hun søger efter, og de mest relevante artikler vil dukke op. Denne widget bringer dine kunder til den information, de søger.

Få mere at vide om LiveAgent Search Widgets.
LiveAgent-indstillinger:
Konfiguration:
LiveAgent tilbyder kunderne forskellige skabeloner at vælge imellem til deres kundeportal. Vi tilbyder Classic, Minimalistic og Montana. Baseret på dine forretningspræferencer kan du således vælge design, logoer, farver og mere! Selvom du gerne vil have din HTML sidehoved og sidefod, kan du også gøre det ved at indsende det i kundeportalindstillinger.
Indsend billet:
Denne indstilling giver dine kunder mulighed for at indsende en ny billet. Din virksomhed kan vælge den foretrukne afdeling til at håndtere den slags forespørgsler. Desuden kan du tilpasse kontaktformularfelterne. For eksempel; Titel, beskrivelse, navn, bekræfte besked og mere.
Start chat:
I Start chat-indstillingerne kan du nemt oprette og tilpasse et chatvindue. Dette inkluderer knappens stil, placering og farver. Desuden kan du skrive en velkomstbesked, som dukker op, når din kunde starter en chat med din repræsentant. Denne automatisering vil spare tid både for din agent og kunder. En interessant funktion er at gøre det muligt at skjule beskeder. Det betyder, at hvis kunden har henvendt sig tidligere via pre-chatformularen/chatvinduet, vil velkomstbeskeden blive skjult. Der er andre smarte funktioner som denne, såsom; aktiver efterladning af offlinebeskeder, skjul knappen Start chat igen og meget mere!
Disse indstillinger giver dig mulighed for at tilpasse din kundeportal til en bedre kundeoplevelse. Desuden hjælper de dine agenter med at administrere Vidensbase-artikler, forum, forslagstavler.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!