Hvad er et spamfilter?
Spamfiltre identificerer uopfordrede og malware-inficerede e-mails gennem forskellige kriterier og forhindrer dem i at nå din indbakke. Hvis en e-mail er markeret som spam, sendes den automatisk til din spam-mappe, før du nogensinde kan interagere med den.

Hvad er spam?
Med hensyn til e-mail betyder spam “uopfordret, masse-e-mails.” For at forklare definitionen, skal vi kigge på begge ord. Spam defineres som uopfordret, fordi modtageren ikke har bedt om at modtage e-mailen eller give tilladelse til at modtage den. Hvad angår bulk (masse), betyder det, at e-mailen sendes til flere modtagere på én gang.
Hvordan fungerer spamfiltre?
Spamfiltre bruger algoritmer til at afgøre, om e-mails er spam. Først rangerer de hver e-mail (udgående og indgående) med et numerisk pointtal, og hvis tallet er højere end et bestemt tal eller tæt på en grænsespamprocent, markeres den givne e-mail som spam.
Generelt bruges fire forskellige typer spamfiltre til at afgøre, om en e-mail betragtes som spam.
Forskellige typer spamfiltre
- Indholdsfiltre – Indholdsfiltre scanner e-mail-indhold for ord eller sætninger, der almindeligvis bruges i spam-e-mails.
- Header filtre – Header filtre scanner e-mail-headere for spammer-e-mailadresser.
- Blocklist filtre – Blocklist filtre tjekker IP-adresserne på e-mail-afsendere og stopper e-mails fra mistænkelige IP-adresser.
- Regelbaserede filtre – Regelbaserede filtre kan tilpasses og gør det muligt for organisationer og virksomheder at filtrere e-mails fra specifikke afsendere eller e-mails, der indeholder specifikke ord og sætninger.
Automatic SPAM filtering for free
Don’t waste time deleting SPAM manually. LiveAgent will take care of it. Se e for yourself. Try our free 14-day trial. No credit card required.
Hvorfor er spamfiltre vigtige?
Spamfiltre er vigtige, fordi de beskytter os mod phishing-angreb, computervirusser, svindel og malware. Uden spamfiltre kunne vi nemt downloade virusfyldte vedhæftede filer, klikke på links, der giver svindlere vores personlige oplysninger, adgangskoder eller adgang til vores computere.
Utallige mennesker er blevet ofre for spam-e-mails og er blevet snydt for deres penge i håb om at vinde præmier eller i frygt for at få deres hemmeligheder afsløret. Derfor er det vigtigt at bruge software og e-mails, der bruger spamfiltre.
Ud over at beskytte os og vores privatliv forhindrer spamfiltre, at vores e-mail-mailbokse bliver overbelastet med unødvendige e-mails.
Hvilke typer spamfiltreringsløsninger findes der?
Der er mange spamfiltreringsløsninger. De kan hostes i cloud, på computerservere eller integreres i e-mailsoftware såsom Gmail, Mail eller Outlook. Der er også dedikerede softwareløsninger som SpamAssassin.


Hvordan filtrerer LiveAgent spam-e-mails?
LiveAgent samarbejder med mailservere for at markere e-mails som spam. Til at begynde med identificerer og mærker mailserveren spam-e-mails ved at placere en x-spam-header i mailen. Derefter fortolker LiveAgent disse overskrifter.
Hvis en indgående e-mail er markeret som spam af mailserveren, vil LiveAgent konvertere den til en billet, der har en spamstatus. Denne mekanisme er på plads, så e-mailen kan findes senere, hvis det er nødvendigt (f.eks. hvis det viser sig ikke at være spam). På denne måde giver LiveAgent dig mulighed for at finde antagede spam-e-mails og giver dig mulighed for at svare på dem, hvis de er ikke spam, og et svar er nødvendigt.

Hvor kan jeg finde spam-e-mails i LiveAgent?
- Log ind på LiveAgent.
- Klik på Billetter.
- Klik på Brugerdefineret filter.
- Fravælg alle typer, og vælg derefter Spam.
- Klik på Anvend.

Hvad sker der med billetter, der er markeret som spam?
Efterhånden kan LiveAgent slette billetter markeret som spam, så de ikke optager unødvendig plads i din LiveAgent-indbakke.
Hvorfor er nogle e-mails markeret som spam, selvom de ikke er det?
Nogle e-mails kan ved en fejl markeres som spam, fordi de har forkert formatering, kommer fra en mistænkelig IP-adresse eller bruger sætninger og ord, som spammere og svindlere almindeligvis bruger.
Hvis dine kunder konsekvent fortæller dig, at dine e-mails lander i deres spam-indbakke, bør du bruge en Mail tester for at afgøre, hvorfor de er markeret som spam. At lære af denne indsigt kan hjælpe dig med at forbedre din e-mail-marketing- og salgsindsats. Når du har foretaget de foreslåede ændringer, bør dine klik- og åbningsrater forbedres. Derudover bør du også se en stigningen i indtægter, kundetilfredshed og loyalitet.
Er spamfiltre en nødvendighed?
Et spamfilter kan beskytte dig og dine kunder mod ondsindede angreb. Derfor er det vigtigt at vælge en help desk software med spamfiltreringsfunktioner eller software, der fungerer med mailservere for at identificere spam-e-mails, så du kan opbevare både dine og dine kunders data trygt og sikkert.
Hvis du kompromitterer din kundes data på grund af manglende spamfiltre, vil din virksomheds omdømme, rentabilitet og image lide meget. Kunder ønsker ikke at blive sat i nogen ubehagelige situationer på grund af din uagtsomhed.
Vidensbaserede ressourcer
- Suspenderet billet [Forklaret]
- Filtre (Forklaret)
- Billetvisning [Forklaret]
- Hvordan LiveAgent genkender SPAM
- Filtre
- Billetfiltre
Klar til at bruge en sikker helpdesk?
Se alt det LiveAgent har at byde på med vores gratis, alt inklusive 14-dages prøveperiode. Der kræves intet kreditkort for at komme i gang. Udforsk vores omfattende automatiserings-, billet- og rapporteringsfunktioner samt vores robuste livechat og callcenter. Begynd at forbedre din kundetilfredshed i dag.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQSide”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvad er et spamfilter?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Spamfiltre identificerer uopfordrede og malware-inficerede e-mails gennem forskellige kriterier og forhindrer dem i at nå din indbakke. Hvis en e-mail er markeret som spam, sendes den automatisk til din spam-mappe, før du nogensinde kan interagere med den.” } }, { “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvad er spam?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Med hensyn til e-mail betyder spam “uopfordret, masse-e-mails.” For at forklare definitionen, skal vi kigge på begge ord. Spam defineres som uopfordret, fordi modtageren ikke har bedt om at modtage e-mailen eller give tilladelse til at modtage den. Hvad angår bulk (masse), betyder det, at e-mailen sendes til flere modtagere på én gang.” } }, { “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvordan fungerer spamfiltre?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Spamfiltre bruger algoritmer til at afgøre, om e-mails er spam. Først rangerer de hver e-mail (udgående og indgående) med et numerisk pointtal, og hvis tallet er højere end et bestemt tal eller tæt på en grænsespamprocent, markeres den givne e-mail som spam. ” } }] }Automatisering af e-mails kan forbedre salg og marketing-funktioner ved at automatisere opgaver og sikre, at hver kunde går gennem den samme marketingtragt. Det rigtige system til din virksomhed kan findes, f.eks. LiveAgent, der tilbyder mere end 180 integrationer. Med e-mail-marketingværktøjer kan der opnås øgede målinger såsom købsrate og omsætning, og eksempler på automatiserede e-mails inkluderer velkomst-e-mails, personligt tilpassede e-mails og reengagement-e-mails. AWeber er en e-mailmarkedsføringssoftware, der kan integreres i LiveAgent for at holde styr på kundeinteraktioner og e-mail kampagner i billetdashboardet. Integration er mulig ved at aktivere pluginet via konfiguration. Zapier kan også bruges til integration mellem AWeber og LiveAgent.
Foruddefinerede svar, også kendt som dåsebeskeder, er skabeloner, som kundesupportmedarbejdere kan bruge til at besvare ofte stillede spørgsmål og fremskynde billethåndtering og svartider. De kan implementeres med en enkelt kommando eller klik, hvilket gør dem gode til at forbedre helpdesk-effektiviteten og strømline arbejdsgange. Foruddefinerede svar adskiller sig fra dåsebeskeder på tre måder, og de kan identificeres og implementeres ved hjælp af enkle genveje eller ved at oprette dine egne skabeloner. Der er mange kategorier for foruddefinerede svar, fra billetsvar til reklameslogans, så du kan skabe overbevisende kundeservicekommunikation og ved at sige de rigtige ord på det rigtige tidspunkt.
Der er forskellige teknologier og systemer, der er nyttige i callcentre, inklusive prædiktive og forhåndsvisningsdialere samt telefon- og callcentersoftware. Høflighed og respekt for kundernes tid er vigtigt for udgående opkald, mens inddækkende callcentre kan forbedre kunderelationer ved at give personlig tilpasning. Prædiktive dialere kan øge agentudnyttelsen, men kan være begrænset for nogle virksomheder. Sporing af metrics og politikker er også vigtige. En knap til at ringe fra webstedet kan forbedre kundeoplevelsen og øge salget.
SpamAssassin er et computerprogram, der hjælper med at detektere spam-e-mails, og det kan integreres i LiveAgent for at filtrere spam og forbedre arbejdsgangen. LiveAgent tilbyder også andre værktøjer som hMailServer, GoDaddy, og Axigen til at håndtere e-mails og kundesupport. Manglende spamfiltre kan skade virksomhedens omdømme og rentabilitet. LiveAgent tilbyder en gratis 14-dages prøveperiode.