Kontaktfelter

Hvad er Kontaktfelter?

Kontaktfelter indeholder specifikke oplysninger om dine kontakter. Generelt indeholder et kontaktkort oplysninger som kontaktpersonens postadresse, telefonnummer, e-mailadresse, jobstilling eller virksomheden de arbejder for.

Hvad er Kontaktfelter? - App - Uploads - 2019 - 10 - Contact Fields 1.jpg
Kontaktfelter

Hvilke oplysninger kan du gemme i kontaktfelter?

Kontaktoplysninger i LiveAgent kan omfatte:

  • For-og efternavn
  • Avatar (foto/profilbillede)
  • Flere e-mailadresser
  • Flere telefonnumre
  • Tidszone
  • Køn
  • Virksomhed og stilling
  • Sprog
  • IP-adresse
  • Browseroplysninger (f.eks. Google Chrome)
  • Kontaktgrupper (f.eks. VIP-kunder, spansktalende)
  • Private notater (interne påmindelser – ring ikke kl. 11:00 osv.)
  • Kontaktens billetter (alle billetter indsendt på tværs af forskellige kanaler)

LiveAgent-softwaren lader dig også oprette ubegrænsede brugerdefinerede kontaktfelter, så du kan samle så mange oplysninger om dine kundeemner, som du har brug for.

Lad os f.eks. sige, at du vil gemme flere oplysninger om dine kontakter end blot det grundlæggende. I så fald kan du oprette brugerdefinerede kontaktfelter såsom faktureringsadresse, skostørrelse, bilmodel, kontonummer, fødselsdag eller hvad du vil.

 - App - Uploads - 2019 - 10 - Adding Contact Fields Settings.jpg
Tilføjelse af kontaktfelter

Hvad kan du gøre med kontaktfelter?

Udover at gemme yderligere CRM-oplysninger om dine kunder, kan du bruge kontaktfelter til at:

Hvad kan du gøre med kontaktfelter? - App - Uploads - 2020 - 09 - Contact Fields.png

Hvordan kan jeg oprette brugerdefinerede kontaktfelter?

  1. Log ind på LiveAgent.
  2. Klik på Konfiguration.
  3. Klik på System.
  4. Klik på Kontaktfelter.
  5. Klik på den orange Opret knap.
Hvordan kan jeg oprette brugerdefinerede kontaktfelter? - App - Uploads - 2021 - 06 - Create Unique Contact Field.png

6. Indstil et kodenavn for dit brugerdefinerede kontaktfelt. Det kan for eksempel være noget som “hårfarve” eller “land”. Bemærk venligst, at kun små bogstaver, tal, bindestreger eller understregninger er tilladt i koden. Du må ikke bruge mellemrum.

Hvordan kan jeg oprette brugerdefinerede kontaktfelter? - App - Uploads - 2021 - 06 - Unique Contact Field.png
  1. Navngiv dit brugerdefinerede kontaktfelt. Denne gang kan du navngive det “Hårfarve” eller “Land” uden nogen formateringsbegrænsninger.
  2. Klik på Type og vælg den inputindstilling, der passer dig bedst. For eksempel kan du vælge fra en tekstboksinput, listeboks, afkrydsningsboks, afkrydsningsfeltgruppe eller postadresse.
  3. Valgfrit: Klik på beskrivelsen og skriv en beskrivelse til det brugerdefinerede kontaktfelt. Forklaringen kan give yderligere oplysninger om kontaktfeltet for dig og dine medarbejdere.
  4. Vælg muligheden Synlighed, og vælg, om det brugerdefinerede kontaktfelt skal vises, når du opretter en kontakt.
  5. Klik på Opret.

Alternativt kan du også oprette et unikt kontaktfelt direkte i dine kontakter. For at gøre det, skal du:

  1. Log ind på LiveAgent.
  2. Klik på Kunder.
  3. Klik på Kontaktpersoner.
  4. Klik på den ønskede kontaktperson.
  5. Klik på Tilføj felt.
  6. Klik på Tilføj felt.
Hvordan kan jeg oprette brugerdefinerede kontaktfelter? - App - Uploads - 2021 - 06 - Create Field In Contact.png

6. Følg instruktionerne ovenfor og foretag trin 6-11. Bemærk venligst, at hvis du beslutter dig for ikke at vælge indstillingen Altid synlig i trin 10, skal du klikke på “Tilføj felt” for at se/vælge det kontaktfelt, du oprettede tidligere.

Hvordan kan brugerdefinerede kontaktfelter være nyttige?

Mere personlig service

Oprettelse af brugerdefinerede kontaktfelter kan hjælpe dig med at personliggøre salg, marketing, og din supportindsats. Lad os f.eks. sige, at en potentiel kunde kontakter dig angående lageropfyldning af et bestemt par sko i deres størrelse.

Ved at registrere deres skostørrelse og det produkt-ID, de er interesseret i, vil du være i stand til at kontakte dem proaktivt, når det er tilbage på lager. Hvis du gør det, kan du også tilpasse fremtidige marketingkampagner. For eksempel vil du i fremtidige e-mail-nyhedsbreve være i stand til at fremvise stilarter, de kunne være interesserede i, eller anbefale lignende stilarter i deres størrelse.

Mere personlig service - App - Uploads - 2021 - 07 - Adidas Ecommerce.jpeg

Mere kyndig service

Oprettelse af unikke kontaktfelter kan hjælpe dine agenter med at yde bedre service til dine kunder. Jo flere oplysninger du indsamler, jo lettere bliver det at give kyndige og relevante svar på kundespørgsmål.

Lad os f.eks. sige, at du arbejder i bilindustrien. En potentiel kunde har været interesseret i en Mercedes AMG, men er stadig i vildrede. Hvis du registrerer disse oplysninger i et unikt kontaktfelt, vil du være i stand til at udnytte dem i fremtiden.

Næste gang de kontakter dig, kan du imponere dem ved at huske den model og det bilmærke, de var interesseret i. Så behøver de ikke at gentage deres ønsker og behov, som de fleste kunder betragter som en dårlig kundeservice.

Record unique customer insights

Create unique contact fields to save more valuable information about your customers. Try it today. No credit card required.

Forbedret kundetilfredshed

Ved at skabe enestående kundeoplevelser med personlig og kyndig service, vil du holde dine kunder tilfredse med din virksomhed. At sørge for at de er tilfredse, kan føre til langsigtede relationer og føre til yderligere fordele såsom gunstige anmeldelser, brand advocacy og gentagne køb.

Agentrangeringsfunktion i Helpdesk-software - LiveAgent

Mere salg

Jo mere tilfredse dine kunder er med din service og marketingindsats, jo flere køb foretager de. De får også nye kunder ind ved at anbefale din virksomhed til andre og dele deres positive oplevelser med venner og familie. Så hvis du konsekvent yder enestående kundeservice, vil du skabe en god cyklus, hvorved dine glade, loyale kunder bringer nye kunder ind, som bliver ved med at generere omsætning til din virksomhed.

Videnbaseressourcer

Vil du høre mere om kontaktfelter? Vores vidensbase, akademi og blog dækker alt du behøver at vide.

Klar til at oprette unikke kontaktfelter?

Se, hvor nemt det er at yde kyndig og personlig service med unikke kontaktfelter. Du kan prøve vores alt inklusive gratis 14-dages prøveperiode uden et kreditkort for at se, om vi er et godt match.

Prøv LiveAgent i dag​

Vi tilbyder migrationsservice fra alle de mest populære helpdesk-softwares

3.000+ anmeldelser Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQSide”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvad er kontaktfelter?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Kontaktfelter indeholder specifikke oplysninger om dine kontakter, som kontaktpersonens postadresse, telefonnummer, e-mailadresse og jobstillinger hos de virksomheder, de arbejder for, bare for at nævne nogle få.” } }, { “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvilke oplysninger kan du gemme i dine kontakter?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Ud over grundlæggende oplysninger giver helpdesk-software som LiveAgent dig mulighed for at oprette brugerdefinerede kontaktfelter til at gemme unikke oplysninger om dine kontakter, såsom deres skostørrelse eller bilmodel. ” } }, { “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvordan kan brugerdefinerede kontaktfelter være nyttige??”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “De kan hjælpe dig med at yde mere personlig og kyndig service, hvilket fører til mere kundetilfredshed og salg. ” } }] }

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo