Strømlinet kundekommunikation er et must, hvis du ønsker at din virksomhed får succes. LiveAgents AI-drevne AI Assistant-funktion gør det muligt for dine kundeservicemedarbejdere at forbedre deres svartider, øge effektiviteten og forbedre kundeforhold.
Hvad er AI Assistant?
LiveAgents AI Assistant er en AI-drevet kundecentreret funktion. I en verden af ny AI-baseret teknologi er AI Assistant LiveAgents svar på nye trends i branchen. Denne funktion fokuserer på at øge dine kundesupportagenters effektivitet og give kundeservicemedarbejdere mulighed for at håndtere kundeforespørgsler hurtigt og nemt.
AI Assistant er i øjeblikket i den sidste fase af testen. Vi vil snart oplyse den nøjagtige dato for starten af tjenesten til vores kunder. Om kort tid vil vi også specificere, hvilke varianter der vil indeholde AI Assistant.
Sådan fungerer AI Assistant
For at sikre den højeste kvalitet fra vores AI-drevne tjenester, arbejder LiveAgent sammen med ChatGPT. Som alle LiveAgent AI Assist-funktioner bruger AI Assist din egen OpenAI API-nøgle til at skabe AI-genererede svar på dine kunders e-mails.
Når du har indtastet din API-nøgle ind i din LiveAgent-konto, er du klar til automatisk at besvare kundeforespørgsler ved hjælp af AI. Og den bedste del? Du behøver slet ikke at forlade LiveAgents grænseflade for at interagere med AI! Selve kundespørgsmålet vil blive brugt som en tekstprompt til ChatGPT. Når det genererer et svar, vil du se det i feltet Svar. Derefter kan du beslutte, om det foreslåede svar er tilfredsstillende, eller du kan redigere det yderligere efter egen smag.
Du kan være forvisset om, at AI Assistant ikke lover for meget eller sender falske oplysninger ud. Datasættet, det baserer sine svar på, er dine tidligere kundesupportbilletter og din virksomheds eksterne eller interne vidensbase.
Hvem bruger AI Assistant?
Virksomheder af alle størrelser, der arbejder i mange brancher, kan bruge AI Assistant til at håndtere kunders e-mail-forespørgsler. Uanset om du driver en stor helpdesk med massevis af agenter, eller du er en enkeltmandsvirksomhed, kan AI Assistant løfte din og din kundes oplevelse til det næste niveau.
Små virksomheder – – Normalt med et strammere budget leder små virksomheder og startups ofte efter kvalitet frem for kvantitet. Det er præcis her, AI Assistant spiller en vigtig rolle. Højkvalitets AI-drevet kommunikation er en fantastisk mulighed for alle dem, der ønsker at investere i en løsning, der ikke koster meget, men som kan holde sin egen.
Mellemstore virksomheder – En større kundekreds betyder mere pres på dit kundeserviceteam. Så hvorfor ikke hjælpe dem med en assistent, der er klar, når de har brug for hjælp og kan finde svaret på sekunder?
Store virksomheder – Når du driver en stor virksomhed med masser af kundehenvendelser hver dag, koster det en masse tid og penge. Selvom du måske har et højt kvalificeret og veluddannet personale, er det nogle gange bare for meget. AI Assistant kan give dine agenter en slapper og yde hurtig og nem service til dine kunder.
Hvorfor du burde bruge AI Assistant
AI er på fremmarch i mange forskellige brancher. Lad os tage et kig på de vigtigste grunde til, at du bør implementere AI-drevne funktioner som Whisper Assist i dag.
Øget kundetilfredshed – I dagens teknologidrevne alder forventer kunderne intet mindre end ekspertise, når det kommer til kundeservice. Hurtige og præcise svar med høje niveauer af personalisering er ikke længere valgfrit. AI Assistant kan levere alle disse meget hurtigt og effektivt, hvilket fører til stærke kundeforhold og en dedikeret kundebase.
Øget omsætning – Vidste du, at så meget som 72% af kunderne deler deres positive brand-oplevelser med 6 eller flere personer? At opbygge en rapport til deres kunder, gennem fremragende kundeservice, fører til gentagne køb, en fortsat stigning i betalende kunder og samlet set en bedre bundlinje.
Omkostningsreduktion – AI-drevet AI Assistant tilbyder en unik mulighed for hurtigt at håndtere store mængder kundeinteraktioner uden ekstra omkostninger.
Forbedret agentproduktivitet – Hele 61 % af medarbejderne hævder, at AI hjælper med at forbedre deres produktivitet. Hvis dine agenter ikke behøver at skrive lange, gentagne beskeder, kan de fokusere på mere krævende opgaver.
Formindsket risiko for menneskelige fejl – Mennesker begår fejl, det er et faktum. Brug af AI Assistant kan hjælpe med at formindske og forhindre menneskelige fejl i at skade din virksomheds omdømme.
Datadrevne svar – AI Assistant kan hurtigt analysere store mængder data og bruge dem til at behandle kundeforespørgsler på en effektiv måde.
Bedre skalerbarhed – De fleste virksomheder oplever spidsbelastning, dage eller endda uger, hvor deres delte indbakker er fyldt med e-mails fra kunder. Og at ansætte et nyt kundeserviceteam netop til disse lejligheder er ikke kun dyrt, men enormt ubelejligt. AI kan nemt håndtere disse stigninger i kundekommunikation.
Øget sikkerhed – Hvis du er bekymret for, om tredjeparter får fat i dine kunders oplysninger, har LiveAgent din ryg. Du kan vælge kun at give OpenAI din eksterne vidensbase. På den måde er de eneste kundedata, den modtager, selve spørgsmålet.
Konkurrencefordel – Selvom nogle ikke kan lide det, er AI fremtiden. Så hvorfor ikke hoppe med på vognen nu og være på forkant med konkurrenterne, ved at yde hurtigere svartider, forbedret personalisering og i det hele taget en bedre brugeroplevelse?
Improve your sales communication
Are you ready to add a real wow-factor to your customer service? Don't just take our word for it, give AI Assistant a try!
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Helpdesk-software kan være udfordrende for nye brugere. En liste med terminologi og definitioner kan hjælpe med at forstå begreber som ACD, CRM og FCR. LiveAgent tilbyder en omfattende helpdesk-løsning med integrationer, support og en gratis prøveversion. Besøg vores hjemmeside for at lære mere.