Prøveperiode

GIPHY

Hvad er Giphy?

Giphy er en onlinedatabase og en søgemaskine med animerede GIF’er, lydløse looping-videoer, der kan forbedre online-interaktion. Giphy er mest populært på sociale medier, men også inden for nogle professionelle områder, såsom kundesupportkanaler eller Slack-kanaler.

Hvordan kan du bruge det?

GIF’er kan bruges i LiveAgent-billetter. Udtryk dig selv med et stort udvalg af GIF-billeder lavet til mange formål og anledninger. Fortæl kunderne, hvad du synes i live chat, del glæden i en besked på sociale medier, eller del en sjov historie med dine kolleger i Slack.

Tjenesten er gratis, så det op til dig, hvor meget du bruger den. De fleste mennesker sætter pris på en afslappet kundesupportmedarbejder. Så gør det sjovt, og vær ikke et surt løg som Roy herovre…

Roy er sur, fordi han ikke ved, hvor nemt det er at aktivere Giphy i LiveAgent

… vær som Beavis i stedet for! Han ser ud som om han ved, hvad han gør

Beavis bruger LiveAgent til at yde god kundesupport

LiveAgent-billetter understøtter Giphy, så du er velkommen til at bruge GIF’erne når som helst og hvor som helst. Her er nogle populære kanaler, hvor du kan drage fordel af at bruge GIF’er.

E-mails behøver ikke kun at være intetsigende stykker tekst, når du kan bruge billeder, links, emoji og du kan sikkert gætte: GIF’er. Forbedre din kundeinteraktion og få din kunde til at lukke deres indbakke med et smil på læben efter et veludført arbejde.

Tilføj gifs til e-mail-billetter med Giphy-integration

Facebook er et godt sted at bruge GIF’er, når du håndterer kundeproblemer. Nogle af de bedste virksomheder bruger denne taktik til at få kunderne til at føle sig forståede, afslappede og glade.

Nogle gange vil kunderne ikke løse problemer, men dele deres tanker, ideer eller bare skrive noget sjovt. GIF’er skriger om at blive brugt i disse scenarier, så gå bare i gang og se svaret fra dine Facebook-følgere.

Giphy plugin til LiveAgent understøtter Facebook

Foruden din kommunikation med kunderne kan du bruge dem i dine Slack-kanaler sammen med dine kollegaer. Slack-brugere kender til den support og populære brug af GIF’er i deres arbejdsområde, og LiveAgent-billetter understøtter også denne funktion.

Fordele

  • GIF-søgemaskine i dit billetsystem
  • Nem at bruge
  • Forbedrer kommunikationen med kunderne
  • Tilgængelig i mange kanaler

Hvordan integrerer man Giphy med LiveAgent?

LiveAgent har direkte understøttelse af Giphy-plugin’et tilgængeligt i konfigurationen. For at starte skal du åbne dit betjeningspanel og gå til Configuration > System > Plugins.

Find Giphy-plugin på listen over plugins, og klik på aktiveringsknappen. LiveAgent genstarter herefter.

Giphy-integration i LiveAgents plugin-liste
Giphy plugin i LA

Derefter skal du, gå til Giphy for udviklere og klikke på Opret en app. Vælg derefter API, vælg navnet på din app og beskriv den. Giphy vil generere en API-nøgle til dig.

Giphy-dashboard med mulighed for oprettelse af app til at generere en API-nøgle
Giphy dashboard
Valg af applikationstype i Giphy
API valgt

Kopier denne nøgle og gå tilbage til LiveAgent-plugin-sektionen. Find Giphy og klik på tandhjulsikonet for at konfigurere plugin’et. Kopier API-nøglen ind i Giphy API-nøglefeltet, og klik på Gem.

Tilføj Giphy API-nøgle til plugin i LiveAgent
Tilføj API-nøgle til pluginnet

Du er færdig, og Giphy er nu klar. Gå til dit billetsystem, og åbn en billet, du vil svare på, med et GIF-billede. Klik på de tre prikker under billetnavnet og vælg Giphy. Søgemaskinen giver dig mulighed for at søge efter forskellige GIF’er, der passer til din samtale.

Giphy integration aktiveret og virker i LiveAgent billetsystem
Giphy i LA

Der findes masser af GIF’er, der kan bruges. Eller lav din egen på giphy.com som vi gjorde!

GIPHY
GIPHY
Vi lavede dette med Giphy.com

Sådan integrerer du Giphy med LiveAgent via Zapier

Du kan også prøve at integrere Giphy med Zapier-tjenesten. Zapier forbinder to apps med flere tilgængelige integrationsmuligheder, så du kan vælge, hvad integrationen skal gøre. Hvis du ikke har en Zapier-konto, så opret en her. Fortsæt derefter til Giphy + LiveAgent-integrationssiden

LiveAgent og Giphy integration på Zapier
LiveAgent + Giphy

Rul ned på siden og find trigger- og handlingsvalg. Tag et kig gennem mulighederne og vælg dem, der passer dig bedst. I skrivende stund har vi kun én mulighed tilgængelig, så vi vil vælge den. Klik på den blå ‘Connect’-knap for at fortsætte integrationsprocessen.

LiveAgent-trigger og Giphy-handling valgt på Zapier
Trigger og handling

Det første trin er enkelt, bare log ind på din LiveAgent-konto og giv adgang til Zapier for at håndtere dine kundedata. Test triggeren for at fortsætte.

LiveAgent trigger opsætning i Giphy integration på Zapier
LiveAgent trigger opsætning

Gør det samme med Giphy og angiv nøgleordet for GIF-søgning, når en ny kunde tilføjes. Test integrationen og tænd for Zap.

Giphy action opsætning i en integration med LiveAgentnt
Giphy action opsætning

Det var det, du er færdig.

FAQ

Hvad er GIPHY-integration inde i LiveAgent?

Hvis din virksomheds mål er at skabe originale, personlige kundesamtaler, så er GIPHY-integration måden at gøre det på. Send gifs, når det er relevant, og skab bedre kunderelationer fra LiveAgent. 

Hvordan kan du integrere GIPHY i din LiveAgent?

1. Sign in to your LiveAgent

2. Klik på Konfigurationer - System - Plugins - GIPHY

3. Aktiver plugin

4. BRUG straks 

Back to Integrations Create account for FREE

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Schedule a one-on-one call and discover how LiveAgent can benefit your business.

We’re available on multiple dates

Schedule a demo