Prøveperiode

Jira

Hvad er Jira?

Jira er en fejl-, problem- og projektsporingssoftware. I dag har det udviklet sig til et af de mest kraftfulde arbejdsledelsesværktøjer på markedet og bruges af teams over hele verden, der fokuserer på produktledelse, projektledelse, fleksibel, softwareudvikling, fejlsporing og opgavestyring.

Hvordan kan du bruge det?

Jira har flere formål og tilbyder forskellige løsninger til din arbejdsgang. Jira Software Cloud kan hjælpe dig med salg, overvåge problemer, holde styr på eller administrere opdateringer, noter, brugeranmeldelser eller mere. Det er op til dig, hvordan du vil bruge dette sporingssoftware.

Sporing og håndtering af spørgsmål

Jira lader dig oprette opgaver, tildele dem til enkeltpersoner og teams, sætte prioriteter og spore deres fremskridt. Det lader dig også flytte opgaver mellem udviklingsstadier for maksimal gennemsigtighed i arbejdsgangene.

Rapporter

Med Jira kan du oprette omfattende rapporter for bedre at forstå udviklingen af ​​specifikke projekter. For eksempel kan Jira spore, hvor meget du bruger på hvert projekt for at tilpasse dit arbejdsflow til dit budget.

Scrum og Kanban

Jira leverer brugsklare scrum og kanban boards. Disse tavler fungerer som opgavestyringshubs, der huser forskellige opgaver inden for et projekt. Ved at bruge disse boards kan du give mere gennemsigtighed til arbejdsgangene i forskellige teams.

Fordele

Når du forbinder Jira med din LiveAgent-konto, vil du være i stand til at:

  • Se billetter forbundet til Jira-opgaver inde i LiveAgent
  • Slå opgaver sammen med billetter fra specifikke kunder
  • Søg efter Jira billetter direkte i LiveAgent

Hvordan man integrerer Jira med LiveAgent

LiveAgent inkluderer et indbygget integrationsplugin til Jira, så du nemt kan forbinde de to apps fra din helpdesk-konfiguration. Du behøver ingen kodningsfærdigheder, følg bare denne guide for at lære, hvordan du integrerer Jira med LiveAgent.

Det første trin er at gå til din LiveAgent-konfiguration. Gå til plugin-sektionen og find Jira. Klik på aktiveringskontakten for at aktivere plugin. LiveAgent bliver nødt til at genindlæse efter dette trin.

Hvor er Jira-plugin i LiveAgent-indstillinger
LiveAgent plugin sektion

Find det aktive Jira-plugin, og klik på konfigurationshjulet for at konfigurere din integration.

Aktiveret Jira plugin i LiveAgent med tilgængelig konfigurationsmulighed
Konfigurer Jira plugin

Nu skal du indtaste dine detaljer. Det første felt skal indeholde din Jira URL. Indtast derefter din e-mailadresse i den anden. Brug den e-mail, du brugte, da du oprettede din Jira-konto. Det sidste felt kræver et API-token.

Jira plugin-konfigurationsvindue i LiveAgent-indstillinger
Jira plugin konfiguration

Du kan finde et link under feltet. Klik på det og generer dit API-token, kopier det og indsæt det derefter i API-tokenfeltet i LiveAgent.

Hvor man kan oprette API-tokens i Jira
Opret API-token

Glem ikke at klikke på Gem, når du er færdig.

Et vellykket konfigureret Jira-plugin i LiveAgent
Succes

Nu er din Jira-integration helt konfigureret. For at se, hvordan det fungerer, skal du åbne e-mail-billetter eller et andet valg og se på det højre panel. Her kan du se ikoner for dine integrationer (hvis du allerede har nogle aktive). Se efter Jira-logoet i en åben billet.

Jira-logo i en billetvisning
Jira logo yderst til højre

Når du klikker på den, kan du nemt oprette et spørgsmål direkte fra billetvisningen. Når du har klikket på knappen Opret, åbnes et nyt Jira-vindue, hvor du kan indstille detaljerne for billetten.

Et nyt Jira-vindue med oprettelse og beskrivelse af det nye spørgsmål
Nyt spørgsmål i Jira

Sådan integrerer du Jira Software Cloud med LiveAgent via Zapier

Integration via Zapier tager kun få minutter. Det er ret simpelt. Zapier forbinder to funktioner i to forskellige applikationer. I dette tilfælde vil apps være Jira Software Cloud og LiveAgent kundesupportsoftware. Der kræves ingen kodningserfaring for at få dem til at fungere sammen, følg bare denne enkle vejledning eller prøv at gøre det selv på Zapier.

Først og fremmest skal du bruge en Zapier-konto. Hvis du ikke har en, kan du oprette den her. Når du logger ind, skal du fortsætte til LiveAgent + Jira-software cloud-integrationssiden.

LiveAgent og Jira integrationsside på Zapier
LiveAgent + Jira integration på Zapier

Rul ned på siden, indtil du ser Connect LiveAgent + Jira Software Cloud om referat-afsnittet. Her kan du vælge en trigger og en handling. En trigger i den ene app aktiverer en handling i den anden, hvilket skaber en integration. Vælg dem, der passer til dine behov.

Som et eksempel vil vi vise dig integration med Jira-trigger New Issue og LiveAgent-handling Opret samtale. Når du har valgt dem, skal du fortsætte ved at klikke på den blå knap.

Forbind LiveAgent og Jira på Zapier efter at have valgt en trigger og handling som på billedet
Forbind Jira med LiveAgent

I dette afsnit skal du konfigurere Jira Software Cloud-triggeren. Log ind på din Atlassian/Jira-konto og fortsæt med opsætningen. Du skal give Zapier tilladelse til at håndtere dine data.

Jira trigger setup i Zapier
Jira trigger setup

Klik på Gem og fortsæt, når du er færdig.

Afslutning af en Jira trigger opsætning
Jira trigger setup finish

Det sidste trin i trigger-opsætningen er at teste triggeren. Du kan springe dette trin over, men vi anbefaler stærkt at gennemgå testen. Det tager kun et par sekunder. Hvis du støder på problemer, vil Zapier tilbyde dig en praktisk fejlfindingsguide til at hjælpe dig.

Jira trigger test
Trigger test

Nu skal du konfigurere LiveAgent action. Processen er den samme som før, bortset fra at du skal udfylde et par flere felter (i vores tilfælde for at angive den samtale, der vil blive oprettet). Udfyld afsender-e-mail, modtager-e-mail, emne og besked. Hvis du ønsker at specificere handlingen yderligere, kan du også udfylde ikke-påkrævede felter.

Opsætning af LiveAgent handling på Zapier
Opsætning af LiveAgent handling

Når du er færdig, lav en sidste test af integrationen.

Jira og LiveAgent integrationstest på Zapier
Integrations test

Efter vellykket test skal du fortsætte til LiveAgent og se på din billetafsnit. Hver gang der oprettes et nyt nummer i Jira Software Cloud, får du en billet med information.

Et eksempel på en vellykket integration i LiveAgent-billetvisning
Et billeteksempel

Det var det! Du har med succes integreret Jira Software Cloud med LiveAgent-billetsystemet.

FAQ

Hvad er Jira?

Jira er en projektstyringssoftware, der giver dig mulighed for at administrere opgaver, projekter og produkter. Desuden peger den på mulige fejl, der skal rettes. 

Hvad er fordelene ved at bruge Jira?

- kan skræddersys

- nyttige plugins

- brugervenlig

- øger effektiviteten af arbejdsgangene

 

Back to Integrations Create account for FREE

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Schedule a one-on-one call and discover how LiveAgent can benefit your business.

We’re available on multiple dates

Schedule a demo