Prøveperiode

Velkommen e-mail -skabeloner

Velkomst e-mails er et godt værktøj til etablering af forbindelse til nye kunder. De sætter tonen til fremtidig kommunikation, og giver kunden et indblik i din virksomheds kommunikationsstil. Som sådan er velkomstmails en integreret del af enhver e-handel virksomhed.

Velkommen e-mail -skabeloner

velkomst e-mails rolle indenfor e-handel

Velkomstmeddelelser falder ind under kategorien transaktionsmails, som er typer af e-mails, der automatisk sendes, efter at forbrugerne har interageret med dig på en eller anden måde. Når de bruges korrekt, kan transaktionsmails opbygge loyalitet og øge ROI samtidig med at dit brand får en stemme og opbygger gode forretnings-til-kunde-relationer for både B2B- og B2C-virksomheder.

Velkomstmeddelelser er nogle af de vigtigste former for transaktionsmails. De giver dig mulighed for at oprette en forbindelse mellem en potentiel kunde og din onlinebutiks brand lige fra begyndelsen.

Nu, uden yderligere præsentation går vi videre til nogle velkomst e-mail skabeloner, som du kan bruge til at:

  • Lad nogen vide, at de har oprettet en konto eller har abonneret på at modtage dine e -mails
  • Takke brugere for at deltage i dit onlinebutiksfællesskab
  • Fremhæver hvilken værdi brugeren vil få ved at shoppe hos dig
  • Fortæller brugeren om, hvad deres abonnement indebærer ved at informere dem om, hvor ofte de kan forvente e-mails fra dig
  • Tilskynd brugerne til at følge din online butik på sociale medier
  • Og meget mere!
Velkommen e-mail -skabeloner

E-commerce: velkommen e-mail-emnelinjer

  • Velkommen om bord!
  • Vi are glade for at se dig i [online store]
  • Endelig er du her [recipient’s name]
  • Dejligt at se dig i [online store]
  • Du er nu en del af familien [online store] family!

E-handel velkomst e-mail-skabeloner

Velkommen e-mail skabelon 1


Hello [recipient’s name],

We’re super excited to see you join the [online store] community.

We hope you will be happy with [products offered by the online store] and that you will shop with us again and again.

Our goal is to offer the widest range of [products offered by the online store] at the highest quality. If you think we should add any items to our store, don’t hesitate to contact us and share your feedback.

Until then, enjoy your shopping!

Best,
[store owner’s signature]

Velkommen e-mail skabelon 2


Hey [recipient’s name]! Welcome to our store!

Thank you for creating a [company name] account. We are more than happy to have you on board.

Please make yourself at home and enjoy shopping with us.

But before you start, here’s a short tutorial we created for our new clients. It will help you find the best fit based on size, color, and body type.

[link to or embedded video]

See you around,
The Customer Experience Team at [online store]

Velkommen e-mail skabelon 3


Hey there!

We’re sending this email to confirm that your account at [company name] was created successfully.

Click this button to log in to your account and start shopping:

[Button] Go to my account

It’s great that you are now a part of the [company name] family! If you have a minute, please read a few words from [online store]’s owners.

[Short message from the owner]

Cheers,
[company name]’s Customer Service Team

Peter Komornik

LiveAgent kombinerer enestående live-chat, support og automation der tillader os, at yde den bedste support til vores kunder.

Peter Komornik, CEO
logo slido black

Ofte stillede spørgsmål

Hvad er den ideelle længde på en velkomstmail?

Der er ikke noget, der hedder en ideel længde på en velkomstmail, ligesom den måde, din velkomstmail lyder og “ser ud”, afhænger af dine mål. Du kan behandle det som en enkel envejsmeddelelse, der informerer en modtager om, at deres kontooprettelsesproces var vellykket, og at de kan begynde at shoppe. Du kan også udnytte en velkomstmail til at byde en en ny potentiel klient velkommen og introducere dem til din online butik. Dette ville betyde at du kortfattet fortæller om din mission, vision og hvad der betyder noget for dig som iværksætter. Du vil måske også understrege værdien som din potentielle kunde kan få ved at shoppe hos dig.

Listen over mulige yderligere emner har ingen ende og det er derfor, det er svært at definere den “ideelle” længde af en velkomstmail. Et tip, vi kan give dig, er at være kortfattet. Du skal ikke trække det i langdrag eller prøve at inkludere for mange oplysninger i en e-mail. Husk folks korte opmærksomhed, der ser ud til at blive endnu kortere hvert år. Behandl en velkomstmail som en mulighed for at hilse på nye brugere og tilføj om nødvendigt et afsnit, der omhandler spørgsmål, der er vigtige for dig.

Hvor hurtigt skal en velkomst e-mail sendes efter en konto-registrering?

Tiden der går mellem oprettelse af en konto og modtagelse af en velkomstmail kan virke som et problem, der ikke burde genere onlinebutiksejere, men det er en forkert antagelse.

Velkomst e-mails, som også kan bruges som bekræftelsesmeddelelser, skal sendes umiddelbart efter, at en bruger har registreret eller oprettet en online-butikskonto. Det skal bogstaveligt talt leveres til brugerens indbakke på få sekunder. Ellers kan de begynde at bekymre sig om, at der gik noget galt med deres registrering, eller at deres konto er inaktiv. De vil enten kontakte dit kontaktcenter eller, endnu værre, blive modløse og ikke købe. Vi er klar over, at nogle e-mail-systemer muligvis beder om en velkomst-e-mail 3-5 minutter efter registrering. Der er to måder at løse et sådant problem på: Først skal du ændre mailingsystemet, og for det andet vise en meddelelse med teksten “Det kan tage op til 5 minutter at modtage din velkomst e-mail ”, efter at en bruger har trykket på knappen“ registrer/opret en konto.

Hvilke oplysninger skal en velkomstmail indeholde?

Som med den ideelle længde på en velkomstmail, er der ingen liste over oplysninger, der skal nævnes i hver sådan meddelelse. Hvad der bør eller kan være inkluderet, er naturligvis en hilsen, som kan være enkel eller mere kompleks, og nogle yderligere oplysninger afhængigt af målet med din velkomstbesked.

Som tidligere nævnt kan denne information dække din e-handelsvirksomheds mission og vision, eller alternativt kunne indeholde korte installationsinstruktioner, en kort besked fra den administrerende direktør eller en liste over principper. Det kan også indeholde “nyttige links” eller en opfordring til handling, der tilskynder nye brugere til at dele oplysninger om butikken med verden.

Det er bedst at vælge et ekstra stykke information og fokusere på at formidle budskabet. Prøv ikke at inkludere for mange råd eller nyheder i én velkomstmail, for vi kan forsikre dig om, at dine nye kunder ikke vil bruge 10 minutter på at læse det.

Prøv LiveAgent i dag​

Vi tilbyder migrationsservice fra alle de mest populære helpdesk-softwares

3.000+ anmeldelser Trustpilot GetApp G2 Crowd

Tilbage til Skabeloner Opret en GRATIS konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo