osTicket billetteringsanmeldelse

Anmeldelse af osTicket billetsystemet, som tilbyder vigtige funktioner til en overkommelig pris, men med visse begrænsninger. Anmeldelsen udforsker både grænsefladen og funktionerne i detaljer og giver også nogle tips til eventuelle problemer.

osTicket billetteringsanmeldelse
Compare osTicket billetteringsanmeldelse with other in: How osTicket billetteringsanmeldelse is doing on review portals
4.3
Average rating based on data from trusted review portals
134 reviews

osTicket er måske ikke den bedst udstyrede billetsoftware der findes, men den forsøger sit bedste for at holde trit med meget dyrere løsninger, der ofte ikke skaber så meget værdi for forretningen. Find ud af om det lykkes i vores anmeldelse.

Pricing
Starting from:
$ 9   pr. måned
Equal to LiveAgent's Free plan Liveagent pricing
Free trial: Yes
Free version: Yes

Jana Kostelanska

Editor's rating

Jana Kostelanska
Overall rating
3.2
Brugeroplevelse
2.5
Pris
5
Implementering
2

Key takeaways

Pros

  • Gratis software
  • Godt funktionssæt

Cons

  • Obligatorisk billetform er den eneste måde at indsende billetter på
  • Forældet grænseflade
  • Det er gratis, men ikke fejlfrit

Kom godt i gang med osTicket-billetter

osTicket tilbyder dig to måder at komme i gang på. Du kan vælge open source-versionen, som er helt gratis, eller du kan komme i gang med en gratis 30-dages prøveversion af Cloud-Hosted-versionen, der kun vil koste dig $9 pr. måned pr. bruger efter prøveperioden ender. Registreringen kræver kun grundlæggende oplysninger, for at du kan komme i gang, men du skal bruge din virksomheds e-mailadresse. Når du er færdig med processen, vil du være i stand til at tage et første kig på osTicket-grænsefladen.

osTicket interface

Grænsefladen ser ret forældet ud, men ikke desto mindre er den funktionel. Brugere, der måske ikke husker, at brugergrænseflader plejede at se sådan ud i fortiden, kan have nogle indledende problemer med navigation, men det burde forsvinde ret hurtigt, når de begynder at bruge applikationen. Det mest positive ved osTicket-grænsefladen er, at det er meget fokuseret på opgaven, og du bliver ikke distraheret med noget uvigtigt.

Et stort problem, man lægger mærke til lige fra starten er med login. Hver gang du forlader osTicket i et stykke tid, bliver du logget ud. Det er ikke engang den dårlige del, da mange billetløsninger logger brugere ud efter nogen tids inaktivitet som et forsvar mod misbrug. Det er dog ofte umuligt at logge ind igen. Jeg blev ved med at få fejlen “Session timed out due to inactivity” og jeg kunne ikke logge på igen, fordi denne fejl blev ved med at dukke op.

osTicket - log in error

Den eneste måde, jeg kunne logge ind igen på var ved at lukke browseren og vente et stykke tid. Dette problem kan løses ved at øge grænsen for login brugersession timeout i indstillingerne. Jeg anbefaler at øge det betydeligt for helt at undgå dette problem, men sørg for at være opmærksom på at låse din enhed, hvis du lader den stå åben med osTicket.

osTicket - user session timeout setting

En anden ting, der kunne betragtes som problematisk, er, at osTicket har et meget ukonventionelt eller måske endda forældet billetsystem ud af æsken. Kunder kan ikke sende e-mails direkte til billetsystemet, de skal have adgang til et unikt link, der vil blive genereret under din registrering, og sende deres billetter fra en dedikeret form. Dette er ikke den mest fleksible måde at indsende billetter på, og du bliver nødt til at trykke meget på webstedslinket for at sikre, at dine kunder vil blive informeret om, hvordan de indsender billetter til dit billetsystem.

osTicket - support ticket request created

osTicket billetsystem funktioner

Lad os se på, hvilke slags funktioner du kan forvente at bruge i osTicket. E-mail-integration med systemet er til stede i alle planer, mens det er den eneste anførte funktion i den gratis plan. Andre funktioner i abonnementslisten inkluderer dem som løbende support via e-mail og telefon, en gratis gennemgangssession, administrerede opgraderinger og vedligeholdelse og et par mere. De afslører ikke en masse om selve billetfunktionaliteten og hvilke slags underfunktioner den tilbyder. Men når du åbner applikationen, kan du få en meget bedre idé om, hvad du kan forvente af osTicket-funktionssættet.

Billetsystemydelse og brugeroplevelse

At arbejde med osTicket er ikke en dårlig oplevelse, men det er bestemt ikke den mest moderne billetsoftware. Jeg må dog sige, at det meste af grænsefladen er overskuelig og fungerer meget godt, når man først har vænnet sig lidt til det. Dashboard afslører mange flere funktioner end beskrevet i prisafsnittet på hjemmesiden. Du får adgang til analysefunktioner samt nogle standardbilletfunktioner såsom videresendelse af billetter, opgaver, billetstatus, flette billetter sammen, linking, overførsel og mere. Det er virkelig godt at se disse væsentlige funktioner i en gratis løsning som osTicket.

osTicket - ticket activity report

Jeg testede billetsystemet ved at sende mig selv en billet via det link, jeg nævnte tidligere i denne anmeldelse. Billetformularen til kunder er nem at bruge. Det kræver en e-mailadresse, navn og et telefonnummer, hvor e-mail og navn er de eneste obligatoriske muligheder. Alle brugere af denne formular skal også vælge et emne for billetten. Det er ret nemt at bruge, og det kan tilføje nogle gode organisationsevner til din helpdesk. At sende en e-mail til en anden e-mailadresse er dog stadig den mest populære metode.

osTicket - ticket form

Billetterne ankommer næsten øjeblikkeligt til systemet, hvilket er fantastisk. Nu bliver grænsefladen i osTicket meget bedre, når du åbner billetten. Den strækker sig ud for at rumme længere beskeder, og alt er tydeligt synligt. Billetsvarfeltet er også godt designet, hvilket giver dig masser af plads til dine svar. Vigtigst af alt er alle funktioner tydeligt synlige. Disse ting virker måske ikke imponerende i starten, men lad os minde os selv om, at vi har at gøre med et meget billigt eller endda gratis billetsystem.

osTicket - ticket reply field

Billetsvar-delen af ​​grænsefladen afslører også flere funktioner, såsom standardsvar og tekstredigeringsmuligheder. Du får også alle standard tekstformateringsfunktioner med muligheder for at vedhæfte medier, links, bullet points, HTML eller endda visuelle elementer som linjer. En interessant funktion er muligheden for at skifte til fuldskærmstilstand, hvilket markant forstørrer svarfeltet over skærmen. Dette kan være ret nyttigt for brugere, der bruger enheder med mindre skærme. Du kan også bruge interne noter i billetter.

osTicket - full screen mode

Selvom osTicket umiddelbart ikke virker som en imponerende løsning, tilbyder den helt sikkert alt det væsentlige, som en billetbruger kan have brug for for at udføre deres arbejde. Den eneste store ulempe er, at kunderne skal kontakte agenter via et billetindsendelsessystem i stedet for blot at sende en besked via e-mail. Men selv denne ulempe kan vendes til en fordel i den rigtige situation og under visse betingelser.

osTicket priser

osTicket har tre versioner og forskellige prismuligheder. De er ikke nødvendigvis forskellige prisplaner, men snarere forskellige versioner af den samme software, der kommer med visse ændringer. Lad os se på, hvad du kan få.

Open Source

Open Source-versionen af ​​osTicket er tilgængelig gratis med support fra fællesskabet. Det tilbyder kun den grundlæggende e-mail-integration. Du kan downloade det fra osTicket-webstedet uden nogen betaling.

Cloud-hosted

Den cloud-hostede version af osTicket er den eneste, der kommer med en gratis prøveperiode i 30 dage. Hvis du vælger at fortsætte med at bruge det, koster det $9 per måned per bruger. Det tilbyder næsten alle tilgængelige funktioner, inklusive løbende support via e-mail og telefon, en gratis gennemgangssession, administrerede opgraderinger og vedligeholdelse, solid infrastruktur og garanteret oppetid og daglige backups.

Virtual appliance

Virtual appliance mulighed i osTicket har ikke tilgængelige priser. Det er tilpasset baseret på dine krav. Den eneste tilføjelse er, at osTicket bliver skræddersyet efter dine forretningsbehov, så du får en skræddersyet løsning.

Konklusion

På den ene side tilbyder osTicket et ret godt billetsystem med vigtige funktioner tilgængelige gratis, men på den anden side har det visse begrænsninger, når det kommer til brugstilfældet. Uanset hvad, kan osTicket betragtes som en udfordrer fuld af overraskelser. Hvis du ikke har noget imod den obligatoriske billetformular ud af æsken, kan osTicket være en meget god billetløsning til din virksomhed, omend med mindre fleksibilitet end andre billetsoftware tilbyder.

Generelle problemer

Problemer med osTicket login efter timeout

Hvis du ikke kan logge ind igen efter automatisk logout fra osTicket, og du modtager fejlen “Session timed out due to inactivity”, så prøv at slukke din browser. Tænd den igen efter et halvt minuts tid, og prøv at logge ind. Hvis problemet fortsætter, kan du prøve at logge ind igen fra en anden browser eller bruge inkognitotilstand.

Jeg bliver ved med at blive logget ud af osTicket

Hvis du gerne vil forlænge tiden for at være logget ind på osTicket, mens du er inaktiv, kan du gøre det i indstillingerne. Åbn Settings og øg timeoutværdien for agentsessionen i henhold til dine præferencer. Du kan også justere værdien i sektionerne Agents og Users.

Product reviews

How many customers are using customer portals? You can read our customer portal benchmarks statistics to learn some important metrics.

Customer portal benchmarks

Kun 1% af virksomheder bruger multi-vidensbaser til at betjene kunder på forskellige sprog. 2% af virksomheder bruger forummer til at opbygge et onlinefællesskab. 10% af virksomheder bruger en kundeportal. 60% af kunder søger hjælp på desktopcomputere, 38% på mobile enheder og 2% på tablets. Løsningsraten for kundeportaler er 95%, og den gennemsnitlige håndteringstid for kundeportalbilletter er mellem 2-3 dage.

Drift Alternative 2

Drift Alternative 2

LiveAgent er en populær helpdesk-løsning på grund af dets avancerede automatiseringsniveau, overkommelige priser og hjælpsomme supportteam. Brugere rapporterer, at systemet fungerer stabilt på mobile enheder og har nem organisering, integration og vedhæftning af filer. Folk har været tilfredse med LiveAgent i flere år og er ikke vendt tilbage til konkurrenterne, som Zendesk og Freshdesk.

Leder du efter et alternativ til Olark? Se nærmere på på LiveAgents muligheder, værktøjer, funktioner og omnichannel support til en fantastisk pris.

Leder du efter et Olark alternativ?

Vidner har skiftet fra ZenDesk til LiveAgent på grund af dets stabilitet på mobile platforme, avancerede automatiseringsniveau og overkommelige priser. Brugeranmeldelser roser også dets funktioner, herunder live chat, kontaktformularer, databaser og integration med sociale netværk. Kundesupport og mobile funktioner er også fremhævet som imponerende. Samtidig var nogle utilfredse med billetstilen e-mails i ZenDesk og deres begrænsede evne til at vedhæfte filer. LiveAgent blev også sammenlignet med andre helpdesk-systemer som Zendesk, Freshdesk og Zopim.

Overvejer du 3CX som kundesupport til dit callcenter? Tag et kig på vores anmeldelse og se, hvordan den klarede sig under vores generelle test.

3CX call center software anmeldelse

3CX er en telefonisk kommunikation software. Den er nem at bruge, men brugergrænsefladen er forældet og udgående opkald fungerer ikke godt nok. Opkaldskvaliteten er også dårlig. Der er forskellige prispakker tilgængelige afhængigt af antallet af agenter, der bruger softwaren, og om du vil have en hostet eller selvadministreret løsning. 3CX kan være nyttigt for små virksomheder, men UI og opkaldsfunktioner bør forbedres.

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo