Icanblink softphone anmeldelse

Icanblink er en gratis softphone-software, der gør det muligt for brugere at foretage opkald over internettet via VoIP-tjenester. Anmeldelsen viser, at Icanblink har en letanvendelig grænseflade, men har begrænset funktionalitet og kan have problemer med at oprette forbindelse til en VoIP-udbyder.

Icanblink softphone anmeldelse
Compare Icanblink softphone anmeldelse with other in: How Icanblink softphone anmeldelse is doing on review portals
4.7
Average rating based on data from trusted review portals
108 reviews

Softphones er softwareløsninger, der gør det muligt for brugere at foretage opkald over internettet. Med softphone-software kan du foretage og modtage opkald, sende tekstbeskeder eller endda foretage videoopkald ved hjælp af din computerenhed, en VoIP-tjeneste og en internetforbindelse.

Pricing
Starting from:
$ 0.00   pr. måned
Equal to LiveAgent's Free plan Liveagent pricing
Free trial: No
Free version: Yes

Jana Kostelanska

Editor's rating

Jana Kostelanska
Overall rating
2.8
Brugeroplevelse
2
Pris
5
Implementering
1.5

Key takeaways

Pros

  • Nem at installere og implementere
  • Nem at bruge i de fleste situationer
  • Det er gratis

Cons

  • Virker ikke med alle VoIP-udbydere
  • Forældet og ikke-responsivt design
  • Ikke så fleksibelt som det kunne være

Selvom Blink kan være en pålidelig softphone for nogle, kan det også være en skuffelse for andre. Blink forsøger at være en letanvendelig softphone-app, men mislykkes på grund af manglende design, manglende funktionalitet med visse VoIP-tjenester og minimale supportmuligheder for brugere. Appen er dog generelt funktionel og brugervenlig, hvilket gør den til en go-to softphone for en gruppe brugere over hele verden.

Installationen af Blink er standard, du downloader blot appen fra den officielle hjemmeside og installerer den på din computer. Der er ingen startguide tilgængelig, når du åbner appen første gang. Selvom Blink tilbyder en brugervejledning på deres hjemmeside, er den stadig ret simpel. De separate sektioner tilbyder kun væsentlig information uden nogen dedikeret opsætningsvejledning. Selvom appen er forholdsvis nem at konfigurere, er en ordentlig og grundig brugervejledning altid værdsat i tilfælde af et værst tænkeligt scenarie.

Setup window of Icanblink softphone software

For at oprette forbindelse til din VoIP-udbyder skal du klikke på Blink-knappen under Blink-logoet øverst og derefter vælge Accounts > Add Account. Indtast din SIP-adresse og adgangskode, og det var det. Du skal dog bemærke, at Blink muligvis ikke fungerer med alle VoIP-tjenesteudbydere. I mit tilfælde tilsluttede jeg min Zadarma-konto til Blink bare for at finde ud af, at jeg ikke er i stand til at foretage opkald. Jeg var ikke i stand til at finde ud af hvorfor, da der ikke er mange fejlfindingsmuligheder tilgængelige.

Icanblink add new number

For en app, der præsenterer sig selv som “et avanceret, nem at bruge SIP-klient”, finder jeg ikke dette særligt sandt indtil videre. Brugervejledningen behandler det førnævnte problem; det eneste der står er dog, at problemet sandsynligvis er på VoIP-udbyderens side, og det slutter uden nogen som helst løsning. Jeg tror heller ikke påstanden er sand, da jeg hidtil brugte Zadarma til hver softphone-anmeldelse uden problemer. Det lykkedes mig at få Blink til at køre med deres egen SIP-tjeneste, og appen fungerede som den skulle.

Brugeroplevelse og funktioner

Brugergrænsefladen kunne bruge en opdatering, da den ser forældet ud og ikke skalerer godt på en skærm med højere opløsning. Jeg havde problemer med at identificere og få adgang til knapper og ikoner, fordi alt ser mindre ud, end det burde være. Forstørrelse af app-vinduet laver ikke designet til skalaen, du får kun et større vindue. Det andet problem med det visuelle vedrører knapper og andre elementer.

Det meste af teksten er svær at læse, fordi forskellige dele af apps er alt for små til at rumme det. Der er ingen måde at gøre disse separate elementer i appen større, og derfor ingen måde at gøre tekst mere læsbar. Generelt ser alt ud til at være dårligt designet og for lille til at være behageligt. På trods af disse problemer fungerer grænsefladen og føles nem at bruge under de fleste omstændigheder.

Appens hovedskærm er ret ligetil. Den fungerer også som kontaktliste, der giver nem adgang til dine kontakter. Du kan nemt starte et opkald direkte fra bunden af hovedskærmen. Udover at ringe, har du mulighed for at starte et videoopkald, sende en besked til kontakten eller anmode om skærmdeling.

Icanblink main screen with contacts

Skærmdeling er ikke tilgængelig på alle softphones, så det er en fin ekstra funktion at have tilgængelig. Der er også to andre knapper til at tilføje en kontakt og deaktivere ringetonen.

Til sidst er der menuknapperne øverst. Disse knapper er ret praktiske og giver nem adgang til forskellige hurtige indstillinger, hovedkonfigurationen og hjælpevejledningen.

I stedet for et dedikeret opkaldstastatur har appen en søgelinje, hvor du kan indtaste et nummer eller finde en kontakt fra din liste. Manglen på et digitalt tastatur er måske ikke et stort problem for de fleste brugere, men det ville være rart at have en som backup-mulighed. Der sker ikke rigtig meget andet i app-grænsefladen, og det er en god ting, fordi det holder appen enkel og ikke alt for rodet.

Søgelinjen fungerer som go-to-værktøjet til de fleste opgaver i Blink. Når du begynder at skrive et tal, giver det dig smart muligheder for, hvad du skal gøre næste gang. Du kan tilføje nummeret til kontakter eller skifte til opkald. Du kan starte et opkald eller videoopkald, sende en besked eller anmode om skærmdeling ved at bruge knapperne nederst. Det er enhver handling, der er tilgængelig på én skærm uden behov for at skifte mellem faner.

Kontaktlisten er en af de enkleste, jeg nogensinde har set i en softphone-app. Det giver kun mulighed for at tilføje et navn og et profilbillede til et nummer. Selvom det er tilstrækkeligt, er det for begrænset og inkluderer ikke nogen midler til at tilføje andre kontaktoplysninger, noter eller kommentarer.

Indstillingerne tilbyder en rimelig mængde tilpasnings- og tweaking-muligheder. Du får de sædvanlige lyd- og videoindstillinger, hvor du kan vælge enheder og forudindstillinger af opkaldskvalitet. Der er også chat- og skærmdelingskonfigurationsmuligheder samt log- og kontoindstillinger. Endelig kan du få adgang til avancerede indstillinger, der tilbyder noget ekstra konfiguration til SIP og filhåndtering.

Icanblink settings

LiveAgent er i stand til at integrere med de fleste populære softwareløsninger til softphones. Desværre virker Blink ikke med LiveAgent. På grund af Blink-appens problemer med visse SIP-konti, er brugere ikke i stand til at integrere Blink med LiveAgent, hvilket er meget skuffende. Jeg har forsøgt at integrere Blink med LiveAgent flere gange, ændret indstillingerne og endda besluttet at få en anden VoIP-konto, men det lykkedes stadig ikke. Brugere, der forventer at få en softphone, der nemt kan integreres med andre apps, bør derfor begynde at lede efter andre muligheder.

Konklusion

Blink forsøger at gøre sit bedste for at være en letanvendelig softphone-app, men den slår fejl på adskillige fronter. Selvom brugergrænsefladen er funktionel og enkel at bruge, har den et hårdt behov for en designopdatering. Appen skalerer ikke korrekt, hvilket stopper dens anvendelighed. Det faktum, at appen ikke kan rumme visse VoIP-tjenester, gør den ubrugelig for brugergrupper, der foretrækker at have valgfrihed. Alt i alt fungerer Blink fint, problemet er, at det fungerer på sine egne præmisser og ikke tillader den tiltrængte fleksibilitet, som en moderne softphone-app burde levere. Det gør det til en perfekt softphone-app for den ene brugergruppe og en ulempe for den anden.

Generelle problemer

Jeg kan ikke oprette forbindelse til min VoIP-udbyder

Blink understøtter desværre ikke alle VoIP-udbydere på markedet. Du skal højst sandsynligt vælge en VoIP-tjenesteudbyder, der understøttes af Blink softphone for at kunne foretage opkald.

Dette problem skyldes sandsynligvis din VoIP-udbyder. Prøv at skifte til en anden VoIP-tjeneste, eller bed dem om at hjælpe dig med at konfigurere Blink.

Product reviews

Tag et kig på vores væsentlige Linphone-softphone-anmeldelse, og find ud af, om den passer til din callcenter-virksomhed.

Linphone softphone anmeldelse

The article discusses product reviews for various softphones, including Bria, Ekiga, Linphone, Icanblink, Zoiper, and MicroSIP. It also reviews call center software solutions like Twilio, LiveAgent, and 3CX, with a focus on their IVR capabilities. The article notes that 3CX may be useful for small businesses, although its user interface and call functions should be improved.

Hvordan fungerer Twilio IVR-funktionen, og hvor let er den at implementere? Du kan finde ud af det i vores Twilio-anmeldelse.

Twilio IVR anmeldelse

LiveAgent tilbyder kundesupport-software med en række funktioner og integrationer, herunder kundetilfredshed og callcentersoftware. Deres priser afhænger af valgte funktioner og de tilbyder en gratis demo. Der er også mulighed for at læse anmeldelser af andre IVR-løsninger som JustCall IVR og Kavkom IVR. LiveAgent kræver en installation, men tilbyder gratis prøveperioder og 24/7 kundeservice.

Stræber du efter at holde kvaliteten af din kundeservice på højeste niveau? Hvis du gør, kan vores kundeservicekvalitetssikring tjekliste hjælpe dig med det!

Kundeservicekvalitetssikring tjekliste

For at forbedre kundeservicekvaliteten anbefales det at udvikle træningsprogrammer og involvere agenter i processen. Feedback bør indsamles fra forskellige områder for at identificere huller i servicen. Yderligere kan kunstig intelligens og analyser hjælpe med at automatisere kedelige opgaver. For at måle kvalitetssikringen kan interne scorekort bruges, og det anbefales at udarbejde en kvalitetssikringspolitik samt værktøjer til at strømline processen. Kundeevalueringer og -færdigheder kan også spille en vigtig rolle i at forbedre kundeserviceydelse.

Overvejer du 3CX som kundesupport til dit callcenter? Tag et kig på vores anmeldelse og se, hvordan den klarede sig under vores generelle test.

3CX call center software anmeldelse

3CX er en telefonisk kommunikation software. Den er nem at bruge, men brugergrænsefladen er forældet og udgående opkald fungerer ikke godt nok. Opkaldskvaliteten er også dårlig. Der er forskellige prispakker tilgængelige afhængigt af antallet af agenter, der bruger softwaren, og om du vil have en hostet eller selvadministreret løsning. 3CX kan være nyttigt for små virksomheder, men UI og opkaldsfunktioner bør forbedres.

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo