Hvad er live web chat?
Live web chat er en form for webbaseret kommunikation, der foregår i realtid. Folk, der bruger live webchat, kan udveksle tekstbeskeder, billeder, videoer, links, GIF’er og emojis.
Med en live chatagent eller andre kundeservicemedarbejdere kan medarbejderne kommunikere med dig direkte og i realtid. Dette giver mulighed for et højere niveau af personalisering og bedre kundeengagement.

Hvordan kan jeg få live chat på min hjemmeside?
Live web chat kræver ingen yderligere chat software for at blive brugt, og derfor behøver brugerne ikke at spilde tid med at installere nogen form for software til at begynde at chatte. Live webchat er nem at bruge og tilgængelig for alle. Men for at få live chat på dit websted, skal du investere i live chat-software. For at lære mere om fordelene ved at bruge live chat-software, tjek tjek dette link.
Hvordan opretter jeg en live chat?
Hvis du vil gøre det muligt for besøgende på dit websted at begynde at chatte med dine supportmedarbejdere, skal du placere en live chat knap/widget på din hjemmeside. Se disse trin-for-trin instruktioner vejledninger for at komme i gang.
Hvorfor er live chat vigtig?
De fleste virksomheder bruger i disse dage live webchat som en kanal til øjeblikkelig kommunikation med kunder, fordi det er en hurtig, effektiv og omkostningseffektiv metode til at omdanne besøgende på webstedet til betalende kunder.
Hvad er fordelene ved live chat?
Ikke alene elsker virksomheder at bruge live webchat, men kunderne gør det også! Kunder elsker at bruge live chat, fordi de generelt vil få deres spørgsmål besvaret meget hurtigere, end hvis de ringede eller mailede din virksomhed. Derfor er den største fordel ved live chat hastighed og effektivitet i kundeservice. Hvis du har brug for yderligere hjælp til at forbedre din kundeservice, kan du overveje at investere i help desk software.
Frequently Asked Questions
Hvad betyder live web chat?
Live web chat er software, der giver besøgende på en virksomheds hjemmeside mulighed for hurtigt at kommunikere med supportteam. Det er praktisk for både en virksomhed og for kunder, der nemt kan implementere en chat på deres hjemmeside. Du behøver ikke bruge ekstra software, der kan downloades for at aktivere en live webchat – alt sker på hjemmesiden, så • én webbrowser er nok.
Hvilke slags live web chat findes der?
Der er tre hovedtyper af live webchat. Den første er den informative chat, som er den mest grundlæggende type. Dens opgave er at give information og besvare spørgsmål fra besøgende på webstedet. Den anden type er en salgschat, hvor kunden kan få en produktanbefaling. Agenter bør da have viden og salgsevner. Den sidste type chat er kundeservice, dvs. den er baseret på at hjælpe kunder med deres problemer i forbindelse med køb af produktet, eller med selve produktet og servicen.
Kan du bruge live web chat ved hjælp af LiveAgent?
Med LiveAgent kan du bruge live internetchat. Takket være dette kan kunder kontakte agenter i realtid og få svar på deres spørgsmål. LiveAgents live chat er nemt konfigurerbar og har også mulighed for at uploade filer, der giver kunden mulighed for bedre at visualisere problemet.
Expert note
Live webchat er en ideel måde at forbedre kundeservice på din hjemmeside. Det giver mulighed for en personlig og hurtigere kommunikation med dine kunder.

LiveAgent Webinar 3: Live Chat & Chat-invitationer
"Ede programmerVirksomhed tilbyder priser, certifikater og samarbejde inden for VoIP-løsninger. Abonner på nyhedsbrevet for de seneste opdateringer og rabatter."
LiveAgent Helpdesk Software & Live chat
Forbedr kundesupport med LiveAgent, den ultimative helpdesk-software. Optimer kommunikationen og løs problemer på tværs af kanaler for at øge tilfredsheden og produktiviteten.
Sådan tilføjer du live chat til CoreCommerce store
LiveAgent er et populært alternativ til Zendesk og Freshdesk med god funktionalitet, overkommelige priser og fantastisk support. Det er et værdifuldt værktøj for små virksomheder.
Sådan tilføjer du live chat til en Actinic butik
Integrer live chat på din Actinic butikshjemmeside for at forbedre kundetilfredshed og øge salget. Få en nem guide her.