Konverteringstragt

Hvad er en konverteringstragt?

Konverteringstragte er de rejser, kunderne tager online. Fra at søge efter et produkt eller en service til at foretage et køb. De giver virksomheder en perspektivering om brugeroplevelsen. Oprindeligt var konverteringstragt et udtryk, der blev brugt om e-handelsbranchen , men i dag kan det referere til enhver virksomhed.

Det er blevet bydende nødvendigt at observere kundens rejse, da det hjælper med at forstå, hvad kunderne måske mangler.
Virksomheder bruger også marketingtragtvisualisering, som fokuserer på en bred vifte af målgrupper og forsøger at få dem ind på konverteringsvejen.

Hvad er en tragtkonverteringsrate?

All successful businesses have high funnel conversion rates. They can track their customers accurately and use data to make informed decisions. You can improve a sales funnel in many different ways, but the goal is to find the most cost-effective one.

Du skal finde måder at gøre besøgende til leads og leads til kunder så hurtigt som du kan. Med andre ord skal din konverteringsrate være høj. Hvad betyder det? Konverteringsrate er antallet af leads, der er blevet til kunder.

Den mest basale konverteringstragt-metrik beregnes ved at dividere antallet af salg med alle kundeemner i din tragt og gange det med 100.

Konverteringer:

Leads X 100 = tragtkonverteringsrate %

Hvad er en tragtkonverteringsrate? - App - Uploads - 2022 - 01 - Succesfull Conversion 1.jpg

Forbedring af tragtkonverteringsraten

Conversion funnel optimization is all about improving your conversion rate. It is the key metric that determines how good your customer journey and your funnel are. That is why marketing and sales teams work hard on improving conversion rates.
There are many ways you can do this, and funnels can differ quite a bit. A particular approach will not work the same all the time. However, there are some general actions that every conversion funnel can benefit from:

  • Øget organisk trafik (SEO)
  • Brug af social proof til at engagere kunder
  • Udførelse af en række forskellige tests
  • Arbejder med CTA’er og formularer
  • Learning about your target audience
  • laver markedsundersøgelser
  • Skaber en følelse af, at det haster
Forbedring af tragtkonverteringsraten - App - Uploads - 2022 - 01 - Ogranic Search Acquisition Behavior Conversions Graph.png

Stadier af marketingtragten

Inden du foretager et køb, gennemgår kvalificeret trafik flere tragttrin. Du er nødt til at forstå dem alle for at sætte den rigtige praksis til at hjælpe med at flytte folk langs tragten.

Bevidsthedsfase

Kunder når den første fase af en tragt gennem markedsføring. Det er, når marketingfolk begynder at indsamle information om potentielle kunder og generere kundeemner.

Interessestadiet

I denne fase begynder dine kundeemner at lære om dine tjenester, produkter og brand. Det er nu den ideelle fase til at skabe et godt forhold til leads.

Overvejelsesstadiet

The consideration stage is when your leads turn into qualified leads. Your marketing teams start nurturing them further to make them convert.

Intentionsstadiet

Kunder kommer ind i denne fase, når de har udført en handling, der viser, at de er interesserede i bestemte produkter eller tjenester.

Evalueringsstadiet

Evaluering er, når kunder træffer deres endelige beslutning om, hvorvidt de vil købe et produkt. På dette stadium skal marketing- og salgsteams arbejde hårdt for at overbevise dem om at købe.

Indkøbsstadiet

Den sidste fase er, når kunden har foretaget et køb.

Analyse af en konverteringstragt

At analysere din konverteringstragt kan hjælpe dig med at forstå, hvad man skal arbejde på. Det kan hjælpe dig med at lære procentdelen af ​​kundeemner, der flytter sig fra et tragttrin til et andet, så du kan genkende faser, der fungerer dårligt, og forbedre konverteringsprocessen.

Analyser fra øverste niveau

Analyze all the four primary stages of the checkout process, including:

  1. landingsside
  2. produktside
  3. vogn
  4. køb

Analyser, hvilke af trinene der skal forbedres mest for bedre at kunne betjene dine kunder.

Analyseoversigtsfunktion i kundeservicesoftware - LiveAgent

Gå i detaljer vedrørende problemet

Once you’ve discovered which stage is derailing your customer journey the most, it’s time to analyze it further and determine the cause. For example, if people are leaving the cart, it might mean that your checkout process is too complex.

Or perhaps you don’t have the desired payment method. If you want to work on your customer retention, improve the purchase stage and convince customers to return.

Sådan laver du en konverteringstragt

Creating a powerful conversion funnel requires time and effort. You need to have a strategic approach while considering your business model and business goal at every stage. Always keep in mind that a positive customer experience is the key to success.

  1. skabe en fejlfri købsproces
  2. oprette en landingsside
  3. tilbyde en værdifuld service eller et produkt
  4. justere konverteringsmål
  5. bruge indhold til at generere trafik
  6. analyser for at finde problemer i din tragt
  7. udføre konverteringsfrekvensoptimering
  8. tilføje yderligere tilbud
  9. overveje at oprette flere tragte

Looking for the right tool for you?

LiveAgent offers plenty of useful features which can help you improve you conversions. Curious about all the opportunities?

Frequently asked questions

Hvad er en konverteringstragt?

Det refererer til den visuelle repræsentation af køberens rejse. Efterhånden som kunder kommer tættere på at foretage et køb, forbliver færre i tragten.

Hvad er en tragtkonverteringsrate?

Tragtkonverteringsraten er en af ​​de enkleste metrics for salgstragten. Det repræsenterer en procentdel af kundeemner, der har konverteret over en given periode. Divider antallet af konverteringer med antallet af kundeemner, og gang med 100 for at få tragtkonverteringsraten.

Hvordan kan jeg øge min tragtkonverteringsrate?

Der er mange metoder, som marketingfolk foreslår for at forbedre salgstragtens konverteringsrater. Disse omfatter oprettelse af datadrevne tragte, gennemførelse af personlige marketingkampagner, skabelse af en følelse af, at det haster, brug af social proof og meget mere.

Hvad er stadierne i marketingtragten?

Marketingtragtstadier er:

  • bevidsthed
  • interesse
  • overvejelse
  • hensigt
  • evaluering
  • køb

Hvordan analyserer du en konverteringstragt?

Konverteringstragtanalyse er en omfattende proces, der inkluderer KPI-overvågning, brugeradfærdsanalyse, brug af heatmaps, udførelse af undersøgelser, udførelse af tests, identificering af flaskehalse for trin i tragten, sammenligning af tragten for en dybere analyse og så videre.

Hvordan laver jeg en tragt?

  1. opret en problemfri købsproces
  2. opret en destinationsside
  3. tilbyde dine tjenester eller produkter
  4. juster konverteringsmål
  5. generere trafik ved at bruge indhold
  6. analyser, hvor i tragten du mister kundeemner
  7. optimer konverteringsraten
  8. tilføje yderligere tilbud
  9. overvej at oprette flere tragte
Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo