Hvad er teknisk support?
Der er mange former for kundesupport. En af dem er IT support, også kendt som teknisk support, som er en teknisk hjælp til kunderne. Det leveres af velkvalificerede computereksperter. Virksomheder kan ansætte deres egne IT supportrepræsentanter, eller de kan have en kontrakt med en anden IT supportvirksomhed.
Bloktimer, administrerede tjenester, tid og materialer (også kaldet Call in) er hovedtyperne af IT support. Tid og materialer er en meget almindelig form for support, hvor kunder betaler for materialer og den teknikerbaserede takst. I Bloktimer betaler kunderne for en bestemt tid (timer), som de kan bruge.
Frequently asked questions
Hvad betyder IT support?
IT support er at yde support inden for informationsteknologi. Typisk involverer det sager, der har med computere, bærbare computere og software og applikationer at gøre. IT support er designet til at yde direkte teknisk assistance.
Hvad er elementerne i IT support?
Der er mange IT supportelementer. Den første kan omfatte indbyrdes afhængige servicestøtteprocesser, der har forskellige mål afhængigt af det område af serviceydelser, de vedrører. Et andet element er automatiseret konfigurationsstyring, som giver dig mulighed for at vedligeholde oplysninger om status for enheder og applikationer, der er placeret i hele IT infrastrukturen, og evnen til at understøtte flere IT funktioner. Det tredje element er evnen til at indsamle data, der gør det muligt at indsamle lokal information og sende til et centralt lager.
Hvad er fordelene ved IT support?
Fordelene ved IT support omfatter lavere driftsomkostninger samt lavere lønomkostninger, bedre forretningsorientering, lavere risiko for aktiviteter, det muliggør også udvikling af ressourcer, øger effektiviteten af kundeservice og håndtering af nye problemer, samt effektiviteten af kundeservice.