Kundeservice filosofi

Hvad er kundeservice filosofi?

Kundeservice filosofi er en strategi. Det er designet til agenter, der yder kundeservice. Det handler om at servicere kunderne. Hvis kundeservicen ikke er i top, vil virksomheden ikke blomstre. Det er et af målene for enhver organisation at betjene deres kunder så godt som muligt. Der skal være en stærk strategi på plads, for at det kan ske.

Fordele ved at implementere kundeservice filosofi:

  • Kundefastholdelse
  • Kunde loyalitet
  • Kundeengagement
  • Effektive arbejdsgange
  • Øget indtjening

Hvordan laver man en kundeservice filosofierklæring?

Start med en mission, vision og værdier

At have en forståelse/at skrive disse ned vil hjælpe din virksomhed med at udarbejde din redegørelse nøjagtigt. Din kundeservice repræsenterer din virksomhed. Det er normalt de mennesker, der har den første kontakt med kunderne. Kunderepræsentanterne er virksomhedens stemme. At have en klar mission, vision og værdier kan således hjælpe dig med at uddanne dem i overensstemmelse hermed.

Mission – er grunden til, at en virksomhed eksisterer. Det skal være klart, gerne et par sætninger. Dette hjælper dine medarbejdere og i sidste ende dine kunder til at forstå, hvem du er som virksomhed.

Vision – er det, din virksomhed ønsker at opnå. Dine mål for fremtiden.

Værdier – det ene aspekt, der vil hjælpe dig med at skrive din virksomheds værdier ned, er markedsundersøgelser. At forstå dine kunder er en nøglefaktor, når du skriver din erklæring. Markedsundersøgelsen kan hjælpe dig med at målrette mulige forbedringer samt bestemme kundeværdierne. Husk, at virksomhedens og kundens værdier skal være i overensstemmelse med hinanden.

Giv selvhjælpsmulighed som en del af filosofien

Et vigtigt mål for hver virksomhed er at yde enestående kundeservice. Men sørg for at skrive ned, HVORDAN du gør det. En måde at yde god kundeservice på er en selvhjælpsmulighed. For eksempel Vidensbase -artikler eller ofte stillede spørgsmål. Dette hjælper kunderne med nemt at finde svar/vejledninger, hvilket er en mulighed med lav indsats. Det skaber færre kundehenvendelser til dine agenter. Dette kan også forhindre muligheden for dårlig kundeoplevelse. Øger dermed din kundefastholdelse.

The best customer service is if the customer doesn't need to call you, doesn't need to talk to you. It just works

Jeff Bezos

Være ærlig

Den vigtigste faktor, når du skriver en sådan erklæring, er ærlighed. Hvis du ved, at din virksomhed har nogle begrænsninger, så indrøm det. Skab en vision for at forbedre eller fremhæve de gode ting, du leverer. Men lov ikke, hvad du ikke kan levere. På denne måde sætter din virksomhed de rigtige forventninger.

Hvordan kan kundeservicesoftware hjælpe dig med at opfylde kundeservice filosofien?

En måde at forbedre kundeservice på er at gøre kundeoplevelsen hurtig og nem. Mange gange kan dette være svært på grund af antallet af platforme, dine agenter bruger til at svare dine kunder. At have software, såsom LiveAgent , hjælper dig med at håndtere alle forespørgsler fra én grænseflade.

Her er andre nyttige LiveAgent-funktioner:

  • Live Chat, e-mail, call center og sociale medie forespørgsler alt sammen i én grænsefladee
  • Opret Vidensbase artikler (kundeservicecenter)
  • Alle kundedata på ét sted
  • Mulighed for sammenlægning af kundehenvendelser
  • Automatiser distributionen af ​​dine kundehenvendelser
  • Spor dine agenters arbejde
  • Skab problemfri arbejdsgange for agenter med SLA’er og tidsregler

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

Frequently asked questions

Hvad drejer kundeservicefilosofi sig om?

Kundeservice filosofien er den mission, som kundeserviceteamet skal følge. Det præsenteres normalt som et regelsæt, der sikrer, at værdier respekteres i samspillet mellem kunde og kundeservice. Oftest består den af ​​to dele: vision og værdier.

Hvad er det grundlæggende i kundeservice filosofien?

Grundlaget for kundeservice filosofien er at styrke kundernes positive følelser over for virksomheden. Når du opretter en filosofi om kundeservice, bør virksomheden nøje analysere, hvad kunderne er, og hvad deres forventninger er til din virksomhed. At være baseret på den måde, dine kunder tænker på, og fokuser også på dem. Dette er det vigtigste princip i kundeservice filosofien.

Burde virksomheder følge principperne for kundeservice filosofi?

Hvis en virksomhed opstiller regler for en kundeservice filosofi, skal den følge dem. Takket være dette kommer kundeservice på et højere niveau, og så er virksomheden i bedre i stand til at samarbejde med kunderne, samt opbygge relationer med dem og styrke deres tillid. En virksomhed, der ikke følger disse regler, anses ikke for at være pålidelig, og kunderne har muligvis ikke længere tillid til det.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo