Hvad er en kundeservice-e-mail?
Kundeservice e-mail er en type kommunikationskanal. Kommunikation via kundeservice e-mail sker ikke i realtid. Der er ikke behov for, at begge sider er til stede for at starte kommunikation. Beskeder kommer næsten øjeblikkeligt til modtageren.
Gennem kundeservice e-mail forsøger kunderepræsentanter at fejlfinde enhver kundes problemer, de har med produkter eller tjenester. Det er også et vigtigt forretningsværktøj. Hver e-mail skal have et personlige præg.
Frequently asked questions
Hvad er kundeservice e-mail?
Kundeservice e-mail er en måde at skrive til kunder på. Deres mål er at løse et specifikt kundeproblem. Det er vigtigt, at e-mail-adressen til kundeservice er let tilgængelig for enhver kunde, og at svaret modtages inden for maksimalt 24 timer.
Kan du sende kundeservice-e-mail ved hjælp af LiveAgent?
LiveAgent tilbyder selvfølgelig muligheden for at sende e-mails. Det er en af de grundlæggende kommunikationsformer mellem kunde og kundeservice. Sørg for, at din service via denne kanal er så effektiv som muligt, og send meningsfulde beskeder, der løser problemet.
Hvor finder man kundeservice-e-mail-skabeloner i LiveAgent?
Hos LiveAgent findes skabeloner til e-mails ved at gå til 'Konfiguration'. Derefter skal du vælge fanen 'E-mail'. Der finder du de tilgængelige skabeloner ved at vælge Agentskabeloner.
Expert note
Kundeservice e-mail er en måde at skrive til kunder på og forsøge at løse deres problemer med produkter eller tjenester. Det er vigtigt at give hver e-mail et personligt præg.

Teksten omhandler LiveAgent, en kundeservice-software med forskellige funktioner som påmindelses-e-mails og billetfelter. Der er også information om priser og certifikater, samt en demo og nyhedsbrev-tilmelding. Der er en igangværende installation af en konto, og en invitation til at logge ind efter processen er færdig.
Teksten handler om e-mailautomatisering og kundeservice og hvordan det kan forbedre salget. LiveAgent er en software, der hjælper med e-mailautomatisering og kundeservice, og det tilbyder også integrationer med flere andre værktøjer. Der er også information om hvordan man kan byde nye kunder velkommen og personlige e-mail-svar. Kundeservice e-mail billettering er en måde at håndtere kundesupport og automatisering og integration med e-mailmarketing er tilgængelig. Der er også en ordliste over billetter til kundesupport via e-mail.
LiveAgent tilbyder e-mail-skabeloner, der kan tilpasses til marketing- og salgsformål, herunder både HTML- og almindelig tekst-skabeloner med en WYSIWYG-editor. Derudover giver softwaren billettering og e-mailautomatisering og -marketingintegrationer til kundesupport. Virksomheden tilbyder en gratis prøveperiode efter installationen, og har en række funktioner og integrationer til professionel brug.
En undersøgelse fra Statista viser, at 88% af amerikanske kunder forventer at finde selvbetjeningsportaler på virksomheders hjemmesider. En kundeportal bestående af en vidensbase, forum og kundefeedback-boks giver kunder mulighed for at søge efter nødvendig information og diskutere problemer med hinanden. Gode kundeservicetiltag inkluderer hurtighed, ærlighed og tilgængelighed. De fire ting der skal måles for kundetilfredshed er Net Promoter Score, Kundeindsatsscore, Kundetilfredshedsscore og Kundeafgangs sats. LiveAgent tilbyder kvalitets-værktøjer og en 14-dages gratis prøveperiode. God kundeservice leder til kundetilfredshed, loyalitet og øget omsætning.