Hvad er en kundedatabase?
Gem alle dine oplysninger og data om kunder i en kundedatabase i LiveAgent. Du kan gemme grundlæggende kontaktoplysninger som telefonnummer, e-mail, firmaadresse eller sprogpræferencer og meget mere. Find ud af, hvad virksomheder anmoder om, og gem disse oplysninger. Du kan også se tidligere supportsamtaler i denne database.


Frequently asked questions
Hvad er en kundedatabase?
Kundedatabasen er stedet i LiveAgent, hvor du kan gemme alle dine oplysninger og kundedata. Det kan være basisinformationer, såsom telefonnummer, e-mailadresse, men også mere detaljerede og individualiserede.
Er det vigtigt for din virksomhed at have en kundedatabase?
Det er vigtigt for din virksomhed at have en kundebase, da den viser oplysninger om de personer, der interagerer med din virksomhed, så de bliver interesserede i de tjenester, du leverer, eller de produkter, du tilbyder. På den måde, kan du for eksempel definere din målgruppe tydeligere.
Hvordan organiserer man en kundedatabase?
Hvordan du organiserer din kundebase afhænger af dig. Du kan kun indsamle grundlæggende kontaktoplysninger der, dvs. navn og efternavn, e-mail, telefonnummer, adresse, sprog. Men du kan også samle mere detaljerede oplysninger, du måske vil finde nyttige.
Expert note
En kundedatabase i LiveAgent kan hjælpe dig med at gemme alle kundedata og -oplysninger på en organiseret måde, så du kan forbedre kundeoplevelsen.

Rettighedserhverver betyder en person, der er tildelt en billet i LiveAgent. Rettighedserhververen har tilladelse til at kontakte klienten, oprette rapporter og handle inden for den billet, han er ansvarlig for. Administratoren og ejeren har adgang til listen over tildelinger i LiveAgent, og der er også mulighed for billetovervågning. Kundeserviceevner som lytning, kommunikation og empati er vigtige, og kundeserviceundersøgelser kan hjælpe virksomheder med at forbedre sig.
Unikke kontaktfelter kan hjælpe virksomheder med at yde bedre service og tilpasse marketingkampagner. Ved at registrere kundernes interesser og behov, kan virksomheder skabe enestående kundeoplevelser, der fører til højere kundetilfredshed, flere køb og positiv omtale. LiveAgent tilbyder denne funktion og en gratis prøveperiode.
En kundeformular indsamler information om kunder og er tilgængelig i LiveAgent. Agenter kan nemt få oplysninger om en klients sag, og formularerne kan redigeres efter behov. Kundeoplysninger hjælper med at forbedre kundesupport, og det er vigtigt at have en kundeorienteret tilgang. Kundeservice-værktøjer som live chat og undervisning kan øge tilfredsheden og loyaliteten. LiveAgent tilbyder løsninger og planlægger demoer for at præsentere deres platform.
LiveAgent-virksomhedsfunktionen lader dig indsamle og organisere oplysninger om virksomheder og organisationer i din helpdesk-software. Funktionen er valgfri, men meget nyttig til at kategorisere billetter og statistisk spore, hvad dine kunder har mest brug for. LiveAgent tilbyder desuden kanalrapporter, der giver detaljeret indsigt i alle kommunikationskanaler, herunder e-mail, live chat og sociale medier. Platformen er brugervenlig og tilbyder en gratis 14-dages prøveperiode. Der er også ressourcer til rådighed, herunder alternativer, webinarer og hjælpeskabeloner.