Hvad er cold calling software?
Cold calling-software er en platform bygget til at gøre det lettere at ringe til de kunder, der ikke har nogen forudgående interaktion med en salgsrepræsentant. Et andet navn for cold calling-software er dialer og sales engagement platform. Definitionen af cold calling-software placerer det i automatiserings- kategori systemet, fordi det kan automatisere opkald, hvilket sparer dine salgsrepræsentanter for masser af tid.
Den banebrydende cold calling-software integreres problemfrit med dit Customer Relationship Management, CRM. Med øjeblikkelig adgang til kundeoplysninger hjælper værktøjet dig med at øge effektiviteten og lette arbejdet for salgsrepræsentanterne. Med tiden er cold calling-softwareløsninger blevet mere robuste, hvilket gør det muligt for virksomheder også at bruge dem til kundesupport.
Cold calling-software automatiserer ikke kun opkald, men kommer med nogle praktiske ekstra frynsegoder. Du kan f.eks. bruge den til at gennemgå opkaldsstatistikker efter behov.
Hvordan virker cold calling-software?
Cold calling-software har et indviklet design, men det er ikke så svært at finde ud af, hvordan det fungerer. Først og fremmest bør du forstå, at den bruger VoIP og telefoniteknologier til at aktivere agenter til at foretage faktiske opkald. Agenterne behøver ikke at indtaste kundeemnernes detaljer manuelt.

Cold calling-software understøtter integration med dit CRM, hvilket indfører agentopkaldsfunktioner til CRM-dashboardet. Selvom det er nyttigt til udgående opkald, kan det også hjælpe med at strømline indgående opkald. Cold calling-softwaren hjælper dig også med at klare alle typer opkald.
Salgsrepræsentanterne kan se, hvilken type opkald den potentielle kunde eller salgsemne er kvalificeret til. Når det kommer til opkaldstyper, omfatter det både cold calls og opfølgende calls. Det er sådan, at ét værktøj gør dit team i stand til at administrere kundeemner og foretage opkald fra ét dashboard.
De bedste cold calling-softwareplatforme er i stand til at levere mere funktionalitet og arbejde bedre. Du kan f.eks. oprette forskellige cold calling-kampagner og overvåge dem i realtid. Analyser og rapportering hjælper dig også med at vurdere omfanget af cold calling-succes, og hvad du kan gøre for at forbedre det.
Hvad er fordelene ved at bruge cold calling-software?
En af de største fordele ved at bruge cold calling-software er at have dette ekstremt-pålidelige, let-automatiserede opkaldsværktøj. Uden nedetid og minimal onboarding vil dine salgsrepræsentanter være i stand til at opnå enestående resultater.
Cold calling-software hjælper dig også med at have ét sted til hele kommunikationen. Forestil dig, at alle dine salgsagenter, ledere og endda marketingteam er i stand til at kommunikere via én platform – et sted, hvor du kan holde et salgsmøde med alle de tilgængelige data.

Den næste fordel er øget produktivitet. Cold calling-software automatiserer tidskrævende og gentagne opgaver og gør salgsprocessen mere effektiv. Med andre ord øger det salgseffektiviteten og tager produktiviteten til et helt nyt niveau. De automatiske datasynkroniseringer mellem calling software og CRM fjerner den trættende copy-paste fra arbejdsgangen.
Konsistente beskeder er også noget, som cold calling-software byder på. Med funktioner til analyse, overvågning og cold optagelse vil du være i stand til at analysere opkald og få øjeblikkelig indsigt i salgsaktivitet.
Hvilke funktioner til cold calling-software er de mest populære?
Selvom cold calling-softwareværktøjer har en række funktioner, er nogle mere populære end andre. Lad os starte med en af de vigtigste, hvis ikke DEN vigtigste opkaldssoftwarefunktion – CRM-integration. Det er altafgørende at integrere dit CRM med cold calling-software, fordi:
- You can automate calls and enable automatic data sync between platforms;
- You can prioritize your day’s sales calls with data from your CRM;
- You can access the complete list of contacts, contact history, contact rates, and contact records;
- You can automatically track and log sales calls in your CRM;
- It can help you build informative customer profiles and a list of leads.
For ikke at nævne, at med CRM og cold calling-software kan du også aktivere kunderejsesporing.
Progressive ringer er et must-have, fordi det automatiserer hele det udgående callcenter. Agenter behøver ikke at ringe til numre manuelt, da systemet gør det via autopilot. Justerbare opkaldstilstande er en fremragende tilføjelse, da enhver virksomhed er anderledes, og det er fantastisk at have muligheden for at konfigurere din egen opkaldsfunktion.
Den kolde e-mail-funktion er den næste. Det er mere praktisk at sende e-mails fra ét dashboard i stedet for at skulle skifte mellem et par apps. Denne funktion giver dig mulighed for at bruge e-mailskabeloner og automatisk tilføje e-mailsignaturer for at øge effektiviteten.
Distributionsfunktionen er også et populært valg, især hvis du også har planer om at bruge softwaren til udgående opkald.
Fungerer cold calling-software med telefonkontakter?
Ja det gør det. Du investerer i forretningssoftware, og det er logisk at lede efter den mest alsidige løsning. Jo færre apps i teknologistakken, jo nemmere bliver det at administrere. En af de bedste ting ved cold calling-software er, at den også fungerer med telefonkontakter.
Når du køber software, skal du sørge for, at platformen leveres med telefoniteknologi eller VoIP. Disse to teknologier hjælper dig med at foretage telefonopkald og tale med dine kundeemner fra ét dashboard.
Skal vi have en CRM-integration til calling software?
Det afhænger af dine forretningsmål, og hvordan du gerne vil håndtere opkald i fremtiden. Virksomheder på tværs af brancher bruger CRM som et go-to lead-styringsværktøj. Det er her dine kontaktoplysninger gemmes, inklusive hver kundes historie.

Cold calling-software med CRM-integration kan hjælpe dig med at drive en effektiv funktion. Du kan for eksempel foretage opkald direkte fra dit CRM-værktøj. Det vil også gøre det nemmere at opbevare al kundeinteraktionshistorik med dit brand på ét sted. Du vil være i stand til at træffe informerede beslutninger og drive en bedre forretning.
Create a call center software that fits your needs
LiveAgent, the omnichannel cloud-based call center software, is all you’ll ever need to provide reliable and personalized service to your customers.
Frequently Asked Questions
What is cold calling software?
Cold calling software is an automated system built to help sales reps excel at cold calling. Cold calling software is shipped out with many features responsible for unique functionality. For instance, it can integrate into CRM, provide insightful reports, and dial contacts automatically for sales reps.
How does cold calling software work?
Cold calling software works thanks to cutting-edge technology. At its core, we have telephony and VoIP technologies. Additional software modules enable integration with external tools such as CRM and powerful analytics and reporting. Combined, these features enable sales reps to seamlessly make calls, chat with colleagues on the team, and capture more leads.
What are the benefits of using cold calling software?
The most noteworthy benefits of using cold calling software are increased efficiency and productivity and improved communication. Additionally, with analytics and monitoring, you will also be able to capture more leads and make the KPI more consistent across the board.
What are the most popular cold calling software features?
Every cold calling software is unique, and it comes with numerous features. Over time some features emerged as the most popular ones. These features include CRM integration, progressive dialing, adjustable dialing modes, automatic cold emails, and distribution features.
Does cold calling software work for phone contacts?
Cold calling software leverages telephony and VoIP technologies to work for phone contacts too. Make sure that the software you consider investing in has these two technologies.
Do we have to have a CRM integration for calling software?
It’s better to have a CRM integration for calling software because it helps you streamline and automate so many processes such as customer journey tracking, auto-dialing, automatic sales tracking and logging, and cold calls prioritization.
Expert note
Cold calling software er en automatiseret platform, der hjælper salgsrepræsentanter med at ringe til nye kundeemner. Det integrerer også med CRM, giver rapporter og automatiserer opkald.
