Hvad er en adfærdskodeks?
Giv instrukser til medlemmer af din virksomhed ved hjælp af adfærdskodeks. Det er en skriftlig retningslinje, der skal hjælpe med at følge virksomhedens etiske principper. Adfærdskodeks styrer, hvordan din kunderepræsentant skal arbejde og yde support, kommunikere med kunder eller hvordan man får nye kunder.
Adfærdskodeks hjælper også med at garantere en sikkerhed ved at analysere risici, og de specificerer betingelser for kvalitetstjenester og -produkter for at beskytte og pleje kunder.
Frequently Asked Questions
Hvad er en adfærdskodeks?
Adfærdskodeks er en retningslinje, der hjælper virksomhedsmedlemmer med at overholde etiske principper. Den definerer, hvordan kunderepræsentanten skal arbejde, hvad er standarden er for kommunikation og skaffe nye kunder. Det bør også sikre sikkerheden gennem risikoanalyse og definere betingelserne for kvaliteten af produkter og tjenester.
Har hver afdeling brug for en adfærdskodeks?
Adfærdskodeks beskriver en bestemt adfærd på arbejdspladsen. Det er ikke lovpligtigt, men det er godt at have et kodeks, der vil gælde for medarbejderne. Et sådant dokument vil helt sikkert lette holdets arbejde såvel som håndhævelsen og implementeringen af opgaver.
Hvilke områder skal en adfærdskodeks dække?
Adfærdskodeks erstatter ikke love og regler. Den beskæftiger sig med arbejdsmiljø og sikkerhed og er nyttig i en bestemt organisation eller afdeling. Den har ikke en sådan myndighed som loven, men de pågældende personer er bundet af den.
Expert’s note
Adfærdskodeks er en skriftlig retningslinje, der beskriver virksomhedens etiske principper og specificerer hvordan medarbejdere skal arbejde og yde support.
LiveAgent tilbyder forskellige teknologier og systemer, der kan forbedre kundetilfredsheden i callcentre, herunder klik for at ringe-knap, opkaldsenheds-planlægning og prædiktive dialere. Tidsregler kan også forbedre effektiviteten ved at automatisere rutineopgaver i helpdesk og reducere arbejderens stress. Derudover tilbyder LiveAgent en gratis 14-dages prøveperiode.