Erhvervs VoIP

Hvad er et erhvervs VoIP?

Denne løsning gør det nemmere for virksomhedsejere at ringe til kunder, foretage salgsopkald og samarbejde med deres team om forretningsopkald. Erhvervs VoIP telefontjenester tilbyder typisk avancerede funktioner som f.eks. skærmdeling, videomøder og transskriptioner af talebeskeder ud over grundlæggende taleopkald. Da erhvervs VoIP-tjenester har mange forskellige funktioner, er det almindeligt at betale for yderligere specielle funktioner.

I modsætning til forbrugertjenester kan en virksomheds VoIP-udbyder investere mere i at opbygge og vedligeholde et sikkert VoIP-netværk. Derudover har de bedste VoIP-tjenester til virksomheder en tendens til at tilbyde et højt niveau af kundesupport. Virksomhedsejere har jo ikke råd til at miste kontakten til medarbejderne, især når de arbejder eksternt.

Hvordan kan man vide, om ens virksomhed passer godt til erhvervs-VoIP?

Før du bruger erhvervs VoIP-tjenester til at håndtere alle dine telefonopkald, er der et par punkter, du skal huske på. Først skal du tjekke, at du har adgang til en højhastighedsinternetforbindelse. Du har muligvis en kabel-, DSL-, satellit- eller fiberinternetforbindelse i traditionelle kontormiljøer. Det er dog også vigtigt at tjekke med dine eksterne teams. Spørg dem, om de har internettjeneste med mindst 5 megabit download- og uploadhastighed, så du kan bruge videomøder.

Hvordan kan man vide, om ens virksomhed passer godt til erhvervs-VoIP? - App - Uploads - 2021 - 09 - Research 3 Increaseprofits.svg

Nu kan du overveje et par af de fordele, der er tilgængelige fra erhvervs-VoIP-udbydere sammenlignet med traditionelle erhvervstelefontjenester.

  • features – Erhvervs VoIP-udbydere er kendt for at tilbyde ubegrænsede opkald over hele landet. Der er dog mange andre avancerede funktioner at overveje. For eksempel gør en automatisk omstilling det nemmere at besvare opkald, om aftenen og i weekenden. Nogle udbydere leverer også transskriptioner af talebeskeder (dvs. systemet omdanner voicemail til tekst).
  • omkostningsbesparelser – Afhængigt af de funktioner, du vælger, kan erhvervs-VoIP-udbydere tilbyde betydelige omkostningsbesparelser. Sammenlignet med traditionelle forretningstjenester kan du spare 20-50 %. Omkostningsbesparelserne kan være endnu højere, hvis du foretager mange internationale opkald.
  • løsning for små virksomheder – Nogle udbydere af telefontjenester til virksomheder tilbyder samlet kommunikation, videomøder og teambeskeder. Disse avancerede funktioner er typisk tilgængelige gennem dyre planer. En servicestyrings-telefontjeneste passer ikke godt til en lille virksomhed, der fokuserer på omkostningsbesparelser. Når det er sagt, er VoIP-telefonsystemer til virksomheder stadig et glimrende valg for mange små virksomheder på grund af deres lave omkostninger og fleksibilitet.

Hvordan kan virksomheder drage fordel af VoIP-tjenester til virksomheder?

Der er ni aspekter, virksomheder drager fordel af ved at bruge en VoIP-tjeneste til virksomheder. Nogle af disse fordele er tilgængelige via traditionelle analoge telefoner, men de fleste er kun tilgængelige på VoIP-opkald.

  • Foretag så mange opkald, som du vil, med ubegrænsede opkaldsfunktioner. VoIP-tjenester er et omkostningseffektivt valg for virksomheder, der er afhængige af at foretage opkald, herunder udgående opkald til kunder. Du kan ofte få ubegrænset indenlandske opkald til alle i landet. Internationale opkaldstakster kan være så lave som et par ører i minuttet.
  • Hold forbindelsen med andre teams. At forblive organiseret i fjernarbejde- tidsalderen er mere overskueligt med VoIP-tjenester til virksomheder. Du kan bruge konferenceopkald med dine kundeserviceteams, salgsteams og andre virksomhedsdele.
  • Brug skærmdeling til at forbedre forståelsen. At beskrive en proces verbalt er ikke altid den rigtige tilgang i erhvervslivet. Nogle af dine medarbejdere foretrækker måske at se diagrammer, tabeller eller andre visuelle hjælpemidler.
  • Få en tættere forbindelse via videomøder. Nogle erhvervs VoIP-planer inkluderer understøttelse af videomøder med grupper og videoopkald. Kommunikation via video er en effektiv måde at berige en samtale med en medarbejder eller kunde på. Du vil måske finde det lettere at forstå den anden persons tanker og følelser og få bedre kontakt til dem. Nogle VoIP-planer giver dig mulighed for at invitere 10, 20 eller endda 100 deltagere til en videokonferencesession.
Video call feature in Live chat software - LiveAgent
  • Få hurtige svar med teambeskeder. Nyere VoIP-abonnementer inkluderer en teammeddelelsesfunktion (også kaldet instant messaging). Dette er en nyttig måde at kommunikere med dit team på. Når alt kommer til alt, giver det ikke mening i enhver situation at bruge 10 minutter på at se på kalendere for at oprette et konferenceopkald.
Internal chat in Customer service software - LiveAgent
  • Voicemail. Det er en standardfunktion i nutidens VoIP-teknologi til virksomheder, selv på et grundlæggende plan. For at øge virksomhedens produktivitet yderligere, skal du se efter voicemail til e-mail-funktioner. Det kan være nemmere at læse en transskriberet voicemail end at lytte til en optagelse.
  • Apps med video. Disse er gode valg, hvis du har en internetudbyder, der tilbyder hurtige bredbåndstjenester. For eksempel kan du invitere dine ti bedste kunder til et videoopkald for at afsløre et nyt produkt, du arbejder på. Under videomødet kan du bruge skærmdeling til at demonstrere ideen og få deres feedback. Nogle apps med video giver dig endda mulighed for at dele kontrol over din skærm. Dette er et kraftfuldt værktøj til at øge engagementet.
  • Skalerbarhed. I modsætning til de fleste mobiltelefoner er det nemt at tilføje eller fjerne brugere fra din VoIP-tjeneste. Det er værdifuldt, fordi du kan tilføje brugere til dine kontaktcentre på travle tidspunkter og derefter annullere disse konti senere, hvis de ikke er nødvendige.
  • Routing. Mellemstore virksomheder og større virksomheder får en masse indgående opkald de skal administrere hver dag. Viderestilling af opkald til den rigtige person eller afdeling er med til at yde bedre service til dine kunder.
Call distribution settings in Contact center software - LiveAgent

Hvordan vælger man den bedste VoIP-udbyder?

Der er et par faktorer, du skal huske på for at sikre, at du får det bedste tilbud.

  • flexibility – Nogle udbydere kan kræve, at du tilmelder dig årlige planer for at få det bedste tilbud på deres virksomhedsniveau. I modsætning hertil kan det laveste niveau lade dig annullere når som helst, men give færre funktioner. Husk, at du kan mikse og matche mellem planer. Du kan bruge en avanceret mulighed (dvs. virksomhedens eller det professionelle niveau). I modsætning hertil kan det laveste niveau være et godt valg for afdelinger med færre opkald.
  • understøttelse af mobilenheder – Mange af dine medarbejdere vil måske kunne lide muligheden for at arbejde eksternt. For at understøtte dette behov skal du kigge efter en udbyder, der tilbyder telefonapps eller kan foretage opkald fra flere steder uden at købe en kontortelefon.
  • integrationerLiveAgent integreres med populær virksomhedssoftware som Salesflare, Pipedrive, Highrise og Gmail og mange andre. Ved at vælge en virksomheds VoIP-udbyder, der integreres med din software, kan spare dig tid hver dag.
  • månedlige minutter – Nogle VoIP-udbydere tilbyder ubegrænsede minutter ved indenlandske opkald. Inden du tilmelder dig, skal du tænke over dine opkaldsbehov. Hvis du jævnligt ringer til kunder i andre lande, har du muligvis brug for en plan med internationale opkald.
  • andre kraftfulde funktioner – Større virksomheder har muligvis brug for kapaciteten til at tilbyde onlinemøder, ubegrænsede udvidelsesnumre og andre muligheder, der går videre end andre typiske VoIP-funktioner. Dette er normalt tilfældet, hvis du har en række forskellige teams (f.eks. salg, kundeservice, regnskab osv.), som alle har brug for en kontortelefon.

Husk, at hver VoIP-udbyder bruger forskellige ord til at beskrive deres tjeneste. En virksomhed kan bruge udtrykket “virksomhedsniveau” for den hurtigste service. Et andet firma tilbyder muligvis et “hastighedsniveau”. Da der er mange forskellige udtryk, er det vigtigt at se nøje på den månedlige takst og de præcise funktioner.

Hvordan vælger man den bedste VoIP-udbyder? - App - Uploads - 2021 - 09 - Research 10 10callcenter.svg

For at udvikle din shortliste over VoIP-telefontjenester til virksomheder, skal du begynde med brancheanmeldelser som PC Mags anbefalede Voice Over IP-systemer. Du vil se tilbud som Ooma Office, RingCentral, og Cisco.

Hvordan opsætter man et VoIP-system?

De specifikke trin til opsætning af et VoIP-forretningssystem varierer. For eksempel vil indstilling af RingCentral MVP være anderledes end opsætning af LiveAgent. Når det så er sagt, er der et par generelle fælles punkter, der gælder for alle VoIP-systemer.

Internetforbindelse

Kvaliteten og hastigheden af ​​din internetforbindelse er afgørende for VoIP-opkald. Kontakt din internetudbyder og fortæl dem, at du skifter til en Voice over Internet Protocol-tjeneste. For at opnå den bedste stemmekvalitet skal du muligvis opgradere din internetforbindelse eller købe en nyere trådløs router, der understøtter WiFi 6.

Internetforbindelse - App - Uploads - 2022 - 03 - Getvoip Speedtest.png

Planlæg Voice over Internet Protocol-installationen

Dit næste skridt er at planlægge installationen af ​​din nye internettelefontjeneste. Det kan kræve nogle tests for at opnå den bedste stemmekvalitet, så giv dig selv god tid. Du kan vælge at planlægge installationen i weekenden for at minimere forstyrrelser i virksomheden. Hvis du mangler intern IT-ekspertise, så spørg din internettelefonudbyder, om de tilbyder installationstjenester. At betale for denne mulighed er nogle gange en god idé i større virksomheder.

Kommunikere med medarbejdere

Send en e-mail til dine medarbejdere for at gøre opmærksom på det nye system. Hvis der er væsentlige nye funktioner som virksomhedstekstbeskeder, skal du fremhæve dem i din e-mail. Planlæg et par træningssessioner for dine medarbejdere. Moderne IP-telefoner er fyldt med ekstra funktioner, og det tager tid at lære at bruge dem.

Opdater undervisningsmateriale

Nu hvor du har bedre virksomhedskommunikationsværktøjer skal du opdatere dine træningsdokumenter. Forklar for eksempel, hvordan visse funktioner fungerer (f.eks. vi bruger den automatiske assistent på flere niveauer til at administrere indgående opkald fra kunder).

Choose the right fit for your business

Among other useful features, LiveAgent also integrates with plenty of VoIP providers, giving you the option to pick the right one just for you. Want to see for yourself?

Frequently asked questions

Hvad er et erhvervs VoIP?

VoIP er et virksomhedskommunikationsværktøj, der gør det nemt at foretage og modtage opkald. I mange tilfælde har erhvervs VoIP lavere omkostninger end et traditionelle erhvervs telefonsystemer. Erhvervs VoIP-planer tilbyder ofte ubegrænsede opkald og avancerede funktioner som skærmdeling eller videomøder.

Hvordan fungerer erhvervs VoIP?

Erhvervs VoIP fungerer ved at omdanne dine ord til digitale signaler, som transmitteres via internettet. Bag kulisserne bruger erhvervs-VoIP-udbydere forskellige metoder til at sikre, at dit opkald er af høj kvalitet. Alle VoIP-brugere har brug for højhastighedsinternetadgang for at bruge tjenesten effektivt.

Hvordan ved man, om din virksomhed passer godt til erhvervs-VoIP?

Næsten alle virksomheder er velegnet til erhvervs VoIP. Der er kun to situationer, hvor en virksomhed måske helst ikke vil skifte over til VoIP. En virksomhed, der mangler pålidelig internetadgang, eller virksomheder, der ikke er klar til at implementere nyere teknologier.

Hvordan kan virksomheder drage fordel af VoIP-tjenester til virksomheder?

Der er mange fordele ved at skifte over til en VoIP-tjeneste for virksomheder. For eksempel kan du undgå de ekstra gebyrer, som traditionelle telefonselskaber opkræver for lange telefonopkald. De fleste erhvervs-VoIP-tjenesteudbydere inkluderer enten ubegrænsede minutter eller billige opkaldstakster. Endelig inkluderer VoIP-tjenester til virksomheder nogle gange support til videomøder og opkaldsstyring, så du kan forblive produktiv.

Hvordan vælger man den bedste erhvervs-VoIP udbyder?

Begynd med at se på den teknologi, dit team bruger hver dag. For eksempel, hvis du bruger Gmail og Pipedrive, passer LiveAgent godt, fordi det integreres med disse teknologier og snesevis andre apps. Læs brancheanmeldelser og spørg dine kolleger om tips. Fortsæt med at undersøge, indtil du identificerer to eller tre potentielle udbydere til din shortliste.

Hvordan indstiller jeg et VoIP-system?

De specifikke tekniske trin varierer fra hver internetudbyder. Der er dog fire generelle trin, du kan følge, efter du har valgt et VoIP-system. Trin et er at kontrollere, at din internetforbindelse kan understøtte VoIP-opkald. Trin to er at forberede og planlægge VoIP-installationen. I trin tre vil du informere dine medarbejdere om den nye teknologi. Det sidste trin er at opdatere dit træningsmateriale.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo