Hvad er en aktivitetslog?
En aktivitetslog er en rapport over alle handlinger udført i en bestemt periode. En aktivitetslog, også kendt som en jobaktivitetslog, viser, hvordan nogen bruger deres tid på at arbejde. I LiveAgent viser en aktivitetslog alle oprettede eller redigerede billetter.
Dette giver administratoren/supervisoren en chance for at gennemgå hver agents arbejde. Det giver dem også en chance for at foreslå forbedringer til, hvordan man arbejder mere effektivt i LiveAgent.
Takket være aktivitetslogfiler kan agenter holde op med at fokusere på aktiviteter af lav værdi og administrere deres tid bedre. En aktivitetslog er også et fantastisk værktøj til at sikre, at medarbejderne er på rette spor med foreslåede virksomhedsplaner. Oven i det er de en vigtig del af ethvert pålideligt billetteringssystem for IT support fordi de hjælper med at sikre, at alle standarder og SLA’er bliver overholdt, samtidig med at de ikke overvælder medarbejdere.
Hvorfor er aktivitetslogfiler vigtige?
At kunne identificere, hvem der er logget ind på din konto er afgørende for sikkerheden. Fordi virksomheder kommer i tæt kontakt med tonsvis af data dagligt, er det vigtigt at kunne identificere misbrug med det samme. Hvis der opstår misbrug, kan aktivitetslogs identificere den ansvarlige med det samme.
Aktivitetslogs viser også, at du har proaktive foranstaltninger på plads, hvis der opstår misbrug. Dette er vigtigt, hvis du har forretningspartnere eller interessenter, der er investeret i din virksomhed.
Revisionslogfiler er også vigtige, fordi de giver omfattende indsigt.
Lad os kaste et blik på et simpelt eksempel. Forestil dig, at en kunde klager over din kundeservice. At have indsigt fra aktivitetslogfiler kan hjælpe dig med at se nærmere på situationen. Når du har undersøgt det, kan du give feedback og lave en passende handlingsplan for at redde situationen.
Hvorfor burde du evaluere aktivitetsloggen?
Gennemgang af dine medarbejderes arbejde er en vigtig del af at sikre maksimal effektivitet. LiveAgent tilbyder over 180 funktioner, som du kan bruge til at forbedre din kundeservice.
Aktivitetslogfiler kan give dig indsigt i, hvordan dine agenter bruger disse funktioner. For eksempel, hvis du ser, at en supportmedarbejder udfører en opgave, der nemt kan automatiseres manuelt, kan du fortælle dem om automatisering.
Således kan du gennem revisionsloggennemgange finde muligheder for at forbedre din kundeservice.
Ved at gennemgå revisionslogfiler kan du også spore din agents fremskridt hen imod opfyldelse af virksomhedens mål og parametre.
Fordele ved aktivitetsloggen/revisionsloggen:
- straks identificere problemer, som undgår måneder med potentielle fejl
- anerkendelse af kundesupportagenters kompetencer – gode/dårlige præstationer
- hjælper med at måle medarbejdernes Key Performance Indicators (KPIs)
- mulighed for at belønne de bedst ydende kundesupportagenter
- mulighed for at erkende behovet for mere agentuddannelse
Hvor er aktivitetsloggen i LiveAgent?
Trin til at gå til din aktivitetslog:
- Log ind på din LiveAgent-konto
- Søg efter Konfigurationer
- Klik på Værktøjer
- Åben så til sidst Audit Log
Som tidligere nævnt kaldes aktivitetsloggen med andre ord for revisionsloggen.


Hvad viser din aktivitetslog i LiveAgent?
Aktivitetsloggen giver en komplet rapport om de handlinger, som kundesupportagenter udfører.
Den viser:
- agentens navn
- hvor meget tid agenten bruger på at arbejde på billetten
- antallet af de billetter, agenten arbejdede på
- en kort beskrivelse af hver handling
- nøjagtige agenthandlinger/ændringer i hver billet
Se, hvordan du måler aktivitetslog
Det er afgørende at have et klart overblik over dine teammedlemmers aktiviteter og produktivitet. Med LiveAgents aktivitetslog-tidsregistrering kan du nemt måle, hvor godt dit team klarer sig i forhold til udførte opgaver og tid brugt på hver opgave. På denne måde kan du identificere produktivitetsproblemer og vurdere, hvordan dit team administrerer deres tid. Tidsregistrering giver værdifuld indsigt og hjælper med at holde styr på, hvor meget tid der bruges på hvert projekt eller hver opgave. Med den rigtige måling kan du optimere teamets ydeevne og øge produktiviteten. LiveAgent udfører automatisk tidsregistrering for dig, hvilket betyder, at du kan fokusere på at nå dine salgs- og marketingmål, mens LiveAgent giver dig detaljerede rapporter.
Topics
- Tidsstyring
- Tidslogning
- Energiniveauer
Video summary
Det første skridt til god tidsstyring er at vide, hvordan du bruger din tid. Hvis du ikke ved, hvordan du bruger din tid, er du nødt til at begynde at holde en log. I denne video vil vi se på tidslogning som en enkel måde at forstå, hvordan du bruger din tid. Det skaber en platform for at oprette din tidsstyring og bruge din tid bedre. For at forbedre din tidsstyring er det vigtigt at måle, hvordan du bruger din tid. Brugere bør vænne sig til at logge alle aktiviteter, tage hensyn til pauser og afbrydelser, og efter et par dage evaluere deres log for at bestemme deres tidsovervågningsværd. Nogle andre vigtige aspekter, der nævnes, inkluderer, hvor meget tid planlægger du versus uplanlagt aktivitet, hvornår de største og laveste punkter i energiniveauet forekommer, og hvornår du udfører fragmenterede arbejdsopgaver versus blokke af tid. Forbedring af dine estimater over, hvor lang tid opgaver tager, er også kritisk for at forbedre din tidsstyring. Endelig, hvis du finder ud af, at du bruger meget tid på at gøre ting for andre mennesker og ikke har nok tid til at gøre ting for dig selv, kan du drage fordel af vores video om, hvordan man effektivt siger nej.
Frequently Asked Questions
Hvad er logaktivitet?
Aktivitetsloggen er en registrering af din aktivitet, og hvordan du bruger din tid. Du kan køre en log over aktivitet i den virkelige verden, men også i den virtuelle verden. I organisationer og virksomheder bruges aktivitetsloggen primært til at overvåge, hvordan medarbejderne bruger deres tid, mens de arbejder. Takket være dette er det muligt at vurdere, hvem og hvad der bruger en bestemt tid. Analysen af sådanne data hjælper med at øge medarbejdernes produktivitet, forbedre tidsstyring og understøtte produktiviteten.
Hvilke aktiviteter kan du logge på LiveAgent?
I aktivitetsloggen i LiveAgent kan du se alle de aktiviteter, der er gennemført af kundesupportpersonalet. De indsamles i form af en rapport. De data, du finder der, er:: - hvor meget tid agenten brugte på at arbejde på én billet, hvor mange billetter klienten har arbejdet med, beskrivelse af hver aktivitet, alle ændringer og aktiviteter udført af agenten på den givne billet
Hvordan finder du din aktivitetslog i LiveAgent?
Hvis du vil finde din aktivitet, kan du henvise til revisionsloggen, som er et kronologisk sæt poster. Den indeholder alle de handlinger, der er blevet udført af teknisk supportpersonale. Du kan finde aktivitetsloggen på din LiveAgent-konto. Log først ind på din LiveAgent-konto > find konfigurationen > klik på Værktøjer > og så revisionsloggen (det vil sige aktivitetsloggen).
Hvad er en ACD-rapport?
En ACD-rapport er en automatisk kundedatarapport. Det er en samlet rapport over kundedata, der indsamles og analyseres af en computer.
Expert note
Aktivitetsloggen i LiveAgent er afgørende for at holde styr på alle kundehenvendelser og sikre effektiv kundeservice. Sørg for at implementere den som en integreret del af din helpdesk-software.

Sådan opsætter du regler i LiveAgent
Helpdesk-software med chat, opkald og kontaktformularer for bedre kundesupport. LiveAgent har regelfunktioner til automatisering af billethåndtering.
LiveAgent Helpdesk Software & Live chat
Forbedr kundesupport med LiveAgent, den ultimative helpdesk-software. Optimer kommunikationen og løs problemer på tværs af kanaler for at øge tilfredsheden og produktiviteten.
LiveAgent Succeshistorie: Sli.do
LiveAgent er en kundesupport-software med god omtale og mange funktioner. Prøv det gratis og opret din konto i dag.