Hvad er SSO?
SSO står for Single Sign-on, som er en autentifikationsordning, der giver brugerne mulighed for at logge ind på flere softwaresystemer med en enkelt identitet. Det betyder, at brugere kun behøver at bruge et enkelt sæt login-legitimationsoplysninger til at logge ind på flere systemer. Single Sign-On gør også din browsing og arbejde meget sikrere, fordi du kun skal logge ind én gang, hver gang du vil have adgang til dine applikationer.
Brugere, der skal administrere flere konti med forskellige adgangskoder på én gang, har en tendens til at skabe meget enklere adgangskoder, som nemmere kan gættes eller hackes. Med SSO kan du fokusere på at skabe en enkelt meget stærk adgangskode, der kan sikre dine apps og data. SSO fungerer godt med multifaktorgodkendelse og hjælper dig med at holde dine konti endnu mere sikre mod potentielt brud.
Hvordan fungerer SSO i LiveAgent?
SSO i LiveAgent kan konfigureres i afsnittet Konfiguration. Du kan nu få adgang til og konfigurere SSO for din Microsoft-, Google- og Facebook-konto eller bruge SSO med Okta-udbyderen. Du kan aktivere én udbyder. SSO opretter ikke nye brugere i systemet, de skal stadig oprettes manuelt før login med SSO. For hostede LiveAgent-konti skal SSO for Google, Microsoft og Facebook-konti kun være aktiveret for at fungere. Brugere af den selvstændige LiveAgent-version skal konfigurere identitetsudbydere manuelt.
Hvorfor burde du begynde at bruge SSO?
Opsætning af dit Single Sign-On kan hjælpe dig med hurtigere logins ved hjælp af dine Microsoft-, Google-, Facebook- og Okta-konti. Denne type SSO-login kan hjælpe dig med at spare tid og sikre dine konti mere i visse henseender. Du kan bruge mindre tid på at logge ind og indtaste dine følsomme oplysninger i systemet. Tænk på SSO som din hovedlås for alle dine applikationskonti – den er enkelt, men stærk og kan hjælpe dig med at holde alting væsentligt mere sikkert. Kombiner det med tofaktorautentisering for maksimal sikkerhed for dine data.
Hvordan konfigurerer du SSO på din LiveAgent-konto?
Hvis du vil konfigurere Single Sign-On i LiveAgent, skal du følge disse trin. Først og fremmest skal du gå til din LiveAgent-konto og åbne Konfiguration. Gå til Sikkerhed og derefter Indstillinger. Du vil se muligheden Godkendelse option. Klik på Ændre.
I det nye vindue vil du se en mulighed kaldet Tilladt SSO-tjeneste. Klik på den, og vælg mellem tre SSO-indstillinger. Du kan vælge mellem Google, Facebook og Microsoft. Du kan kun have én SSO aktiv ad gangen.
Er du interesseret i at forbedre din helpdesk-arbejdsgang? Tag et kig på mulighederne for Single Sign-On i LiveAgent og gør det nemmere at tilmelde dig selv i dag.
Say goodbye to the hassle of managing multiple login credentials with SSO!
In addition to the convenience of Single Sign-On (SSO), LiveAgent offers a range of features to help you streamline your support workflow, so you can deliver exceptional customer support from a unified platform.
Password validator og password audit log
LiveAgent er en kundesupportplatform, der tilbyder virksomheds- og supportløsninger med chat, videoopkald og kontaktformularer for at forbedre kundesupport. De har også funktioner som adgangskodevalidatorer og adgangskontrollog for at sikre data og forhindre uautoriseret adgang. LiveAgent fokuserer på at forbedre kundesupport og undgå fejl i IT-systemer. De tilbyder også en gratis 30-dages prøveperiode.
LiveAgent er fuldt GDPR-kompatibel og har implementeret sikkerhedsforanstaltninger som totrinsbekræftelse, HTTPS-kryptering og SPAM-filtrering. Der er også funktioner til at hjælpe med GDPR-overholdelse, såsom sletning af brugerprofiler og billetter, samtykke til live chat-support, og ret til sletning af følsomme data. Automatiske procedurer sikrer, at data slettes efter suspension af konti.