Prøveperiode

Regler

Hvad er automatiseringsregler?

Automatiseringsregler er systemhandlinger, der automatisk udføres, hvis foruddefinerede betingelser er opfyldt. De bruges mest til at overføre billetter til bestemte afdelinger, tilføje tags, mmarkere billetter som spam, eller løsning af billetter. Automatiseringsregler er generelt tilgængelige i alle avancerede helpdesk- software og kan være handlingsudløst, tidsudløst eller SLA-baseret.

Rules-feature-LiveAgent

Hvordan fungerer automatiseringsregler?

Systemer, der indeholder automatiseringsregler, foretager periodiske baggrundstjek. Hvis systemet finder ud af, at betingelserne for en bestemt regel er opfyldt, udføres reglen automatisk.

Hvorfor er automatiske regler vigtige?

Automatiseringsregler er yderst fordelagtige for enhver virksomhed med et stort antal billetter ordi de kan udføre trivielle og gentagne opgaver på kort tid. De vigtigste fordele ved automatiseringsregler er:

  • Forbedret effektivitet/medarbejder arbejdsfordeling
  • Forbedrede svartider
  • Mindre risiko for menneskelige fejl
  • Reducerede supportomkostninger og sparet tid
Peter Komornik

LiveAgent combines excellent live chat, ticketing and automation that allow us to provide exceptional support to our customers.

Peter Komornik, CEO
logo slido black

Hvilke typer automatiseringsregler er der i LiveAgent?

Handlingsregler

Handlingsregler er grundlæggende handlingsudløste regler. LiveAgent -brugere kan konfigurere en trigger og en handling, og når triggerbetingelserne er opfyldt, udføres handlingen. For eksempel kan du oprette en regel, der automatisk tildeler enhver billet, der indeholder ordene “fakturering” eller ”betaling” til faktureringsafdelingen.

Create-rule-in-LiveAgent

Tidsregler

Tidsregler er tidsbetingede og udføres derfor kun, når regelens tidsbetingelser er opfyldt. For eksempel kan du oprette en regel, der får systemet til automatisk at følge op med en kunde, hvis de ikke har svaret på din besked inden for et bestemt tidsrum, f.eks. 48 timer.

SLA-regler

SLA-regler kan kun anvendes på SLA-opsætningen og er bundet til SLA-niveauer. Et eksempel på en SLA-regel kan være at ændre SLA-niveauet for en billet eller stoppe andre regler fra at blive udført.

Put an end to repetitive tasks

Discover endless automation opportunities with our free-14 day trial. No credit card required.

Start free trial

Hvad kan du gøre med automatiseringsregler i LiveAgent?

Regler kan anvendes, når:

  • En billet oprettes fra en e-mail
  • Der oprettes en billet
  • En billets status ændres
  • En billet overføres
  • En offline beskedgruppe tilføjes
  • En medarbejder modtager en rating
  • En billets tags ændres

Betingelser, der kan anvendes på regler

  • Emne
  • Fra
  • Carbon copy
  • Blind carbon copy
  • Til
  • Hovedteksten
  • Billetstatus
  • Billet oprettet (dato)
  • Billetten ændret (dato)
  • Billetten blev slettet
  • URL til henvisning til billetstart
  • Billetprioritet
  • Sidste besked
  • Tildelt medarbejderstatus
  • Brugerdefineret felt
  • Billetafdeling
  • Billet tildelt til
  • Kundegruppe
  • Oprettet efter invitation
  • Billettags

Handlinger, der kan udføres efter regler

  • Overfør billet
  • Løs billetten
  • Slet billetten
  • Ændre billetprioritet
  • Skift SLA-niveau
  • Markere som spam
  • Markere som ikke spam
  • Fjerne billet
  • Send svar
  • Ændre billetemne
  • Opkalds-URL
  • Tilføj tag
  • Fjern tag
  • Send mail til
  • Stop andre regler
  • HTTP-anmodning

Hvordan ser automatiseringsregler ud i praksis?

Hvis der anvendes en regel på en billet, vises ændringen i den detaljerede billetvisning (for at sikre et klart ansvar for billethåndtering.) Både administratorer og medarbejderne kan se ændringerne af billetten foretaget med aktive regler.

Regler

Sådan opsættes regler i LiveAgent

  1. Log ind på LiveAgent.
  2. Klik på Konfiguration (tandhjulsikon i menulinjen til venstre).
  3. Klik på Automatisering .
  4. Klik på Regler, Tidsregler, eller SLA (afhængigt af hvilken type regel du vil oprette). I denne installationsguide fortsætter vi, som om du valgte .
  5. Klik på Opret .
  6. Tjek statusAktiv checkbox.
  7. Opret et navn til din regel.
  8. Du kan lade afsnittet Noter stå tomt, eller du kan beskrive reglen mere detaljeret. Dette felt er simpelthen for din bekvemmeligheds skyld.
  9. Vælg en variabel.
  10. Klik på Tilføj betingelsesgruppe.
  11. Vælg betingelserne efter din smag.
  12. Vælg udfør handlingsfelterne efter din smag.
  13. Klik på Gem.
Regler

Fordele ved automatiske regler

Mindre mulighed for menneskelige fejl

Automatisering er præcis – mennesker er ikke. Fjern eventuelle fejl, der kan koste dig og dine kunder indtægter eller omdømme, ved at afskære menneskelig indgriben. Jo mere præcis din support er, desto mere tilfredse er dine kunder.

Forbedret kundetilfredshed

Tilfredse kunder er hjørnestenen i enhver virksomhed, da de påvirker anbefalinger, online anmeldelser, mund til mund og salg. Som sådan bør enhver virksomhed stræbe efter at gøre deres kunder tilfredsemed fremragende service, hurtige svartider og en personlig tilgang.

  • Roman Bosch

    Roman Bosch

    Partly

    It’s a pleasure to have a great portal that improves our customer service.

  • christine preusler

    Christine Preusler

    HostingAdvice

    LiveAgent empowers our agents to provide better, faster, and more accurate support.

  • Karl Dieterich

    Karl Dieterich

    Covomo

    LiveAgent helped us to achieve 2 important goals: increase customer satisfaction and sales.

  • Hendrik Henze

    Hendrik Henze

    HEWO Internetmarketing

    We have been using LiveAgent since August and we are really satisfied with it.

  • Razvan Sava

    Razvan Sava

    Webmaster Deals

    Since we are using LiveAgent our response time increased by 60%.

  • Taras Baca

    Taras Baca

    XperienceHR

    Our paid customer conversion rate went up 325% the first month we've set up and actively started using LiveAgent.

  • user testimonials

    Andrej Ftomin

    TAZAR Group

    I have to say, I have never experienced such a professional customer approach.

  • Matt Janaway

    Matt Janaway

    The Workplace Depot

    We find LiveAgent to be the best live chat solution by far.

  • Viviane Carter

    Viviane Carter

    CSI Products

    We use LiveAgent on all of our ecommerce websites. The tool is easy to use and improves our productivity.

  • Christian Lange

    Christian Lange

    Lucky-Bike

    With LiveAgent we’re able to give our customers support wherever they are.

  • Jens Malmqvist

    Jens Malmqvist

    Projure

    I can recommend LiveAgent to anyone interested in making their customer service better and more effective.

  • user testimonials

    Catana Alexandru

    Websignal

    I'm sure we would spend 90% of our day sorting through emails if we didn't have LiveAgent.

  • JanWienk

    Jan Wienk

    All British Casino

    With LiveAgent we are able to keep our players happy by offering more efficient support resulting in higher return rates.

  • Allan Bjerkan

    Allan Bjerkan

    Norske Automaten

    LiveAgent is reliable, reasonably priced, and simply a great choice for any fast-paced online business!

  • Sissy Böttcher

    Sissy Böttcher

    Study Portals

    We like it because it is easy to use and offers great functionality, such as useful reporting features.

  • Peter Koning

    Peter Koning

    TypoAssassin

    We love LiveAgent - it makes supporting our customers easy.

  • user testimonials

    Aranzazu F

    Factorchic

    We like to offer our customers the best support experience. That’s why we chose LiveAgent.

  • Rick Nuske

    Rick Nuske

    MyFutureBusiness

    From setup to ongoing support and everything else in between, the team at LiveAgent continues to impress.

  • Vojtech Kelecsenyi

    Vojtech Kelecsenyi

    123-Nakup

    LiveAgent saves us hundreds of precious minutes every day by making customer service clear and in order.

  • Rafael Kobalyan

    Rafael Kobalyan

    Betconstruct

    Unlimited agents, email, social media, and phone integration. All that for less than we were paying with our previous provider.

  • Martin Drugaj

    Martin Drugaj

    Atomer

    We’ve been using LiveAgent since 2013. We can't imagine working without it.

  • Ivan Golubović

    Ivan Golubović

    AVMarket

    It's a cost-effective solution that can help you with a large amount of support requests via different channels.

  • user testimonials

    Rustem Gimaev

    Antalya Consulting Language Center

    Answering emails from Outlook was so hard to manage. With LiveAgent we're sure every email is answered in time.

  • Randy Bryan

    Randy Bryan

    tekRESCUE

    LiveAgent is so awesome. With very little time and effort I had it up and running smoothly in a few...

  • Timothy G. Keys

    Timothy G. Keys

    Marietta Corporation

    I highly recommend the LiveAgent product, not only as a Kayako alternative but a much better solution with added value.

  • user testimonials

    Mihaela Teodorescu

    eFortuna

    The support team always responded promptly with quick to implement solutions.

  • Hilda Andrejkovičová

    Hilda Andrejkovičová

    TrustPay

    It helps us categorize the nature of the tickets and statistically track what our clients need most.

  • user testimonials

    Alexandra Danišová

    Nay

    We see LiveAgent as a great tool for communicating with customers.

  • user testimonials

    Samuel Smahel

    m:zone

    LiveAgent sped up our communication with our customers and gave us an option to chat with them as well.

  • David Chandler

    David Chandler

    Volterman

    Simply put - LiveAgent beats everything out there at this, or even higher, price-points.

Automatiseringsregler sparer tid og penge

Kan du forestille dig at skulle følge op på hver enkelt ubesvaret billet manuelt? Dette ville ikke kun være en ekstremt tidskrævende opgave, men det ville også være meget dyrt og stressende. Heldigvis kan help desk -software som LiveAgent udføre utallige automatiseringsregler, der vil spare dine medarbejdere masser af tid. Overlad logistikken til os, så dine medarbejdere kan fokusere på det, der er vigtigt — pleje af kundeforhold.

Vidensbaserede ressourcer

Hvis du vil vide mere om automatiseringsregler, kan du tjekke vores vidensbase-ressourcer:

LiveAgent Webinar 2: Email, Automation, SLA

Parat til at oprette automatiseringsregler?

Oplev uendelige automatiseringsmuligheder med vores gratis 14 dages prøveperiode. Der kræves intet kreditkort. Begynd på din gratis prøveperiode i dag.

Try LiveAgent Today​

We offer concierge migration services from most of the popular help desk solutions.

3,000+ reviews Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQSide”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvad er automatiseringsregler?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Automatiseringsregler er systemhandlinger, der automatisk udføres, hvis foruddefinerede betingelser er opfyldt. ” } }, { “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvordan fungerer automatiseringsregler?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Systemer, der indeholder automatiseringsregler, foretager periodiske selvkontrol i baggrunden. Hvis systemet finder ud af, at betingelserne for en bestemt regel er opfyldt, udføres reglen automatisk. ” } }, { “@type”: “Spørgsmål”, “name”: “Hvorfor er automatiske regler vigtige?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Automatiseringsregler er yderst fordelagtige for enhver virksomhed med mange billeter, fordi de kan udføre trivielle og gentagne opgaver på kort tid.” } }] }

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Schedule a one-on-one call and discover how LiveAgent can benefit your business.

We’re available on multiple dates

Schedule a demo